Gå til innhold

Hva er ditt siste kjøp innen hudpleie & make up?


Gjest Niema

Anbefalte innlegg

•Kim kardashian gold,edp 50ml (129kr på Rusta)

•Cicaplast leppebalsam

•Palmolive deodorant

•Loréal sampoo og balsam til farget hår

•Mørkebrun hårfarge

•Neglefil

•Neglelakkfjerner

•Dusjsåpe/skum fra The Rituals (blå/grønn)

•Loréal 24hour infallible foundation

•Opi neglelakk

•Skrubbekrem og body lotion fra The Rituals (blågrønn)

•Bronzer fra Isadora

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingenting, og jeg skal ikke kjøpe noe på lenge. Har samlet sammen det jeg har fra badeskapet, skuffer på badet osv og tatt en opptelling. Jeg mangler virkelig ingenting. 

Nå skal jeg bare glede meg på deres vegne og se på deres innkjøp. Og lage ønskeliste....

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (4 timer siden):

Ingenting, og jeg skal ikke kjøpe noe på lenge. Har samlet sammen det jeg har fra badeskapet, skuffer på badet osv og tatt en opptelling. Jeg mangler virkelig ingenting. 

Nå skal jeg bare glede meg på deres vegne og se på deres innkjøp. Og lage ønskeliste....

Jeg ska også ha shoppestopp på kosmetikk nå, brukt aaltfor mye penger på det i det siste. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djungelvrål skrev (2 minutter siden):

Jeg ska også ha shoppestopp på kosmetikk nå, brukt aaltfor mye penger på det i det siste. 

Jeg og. Spontanshopping og butikken jeg jobber i ligger vegg-i-vegg med Kicks på den ene siden og på den andre siden ligger det en butikk mellom "meg" og Rituals. Så joda... det har gått litt penger i det siste halvåret 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (34 minutter siden):

Jeg og. Spontanshopping og butikken jeg jobber i ligger vegg-i-vegg med Kicks på den ene siden og på den andre siden ligger det en butikk mellom "meg" og Rituals. Så joda... det har gått litt penger i det siste halvåret 

Jeg kjøper det meste på nett.  Blivakker, lyko, blush, eleven osv. Tenker å melde meg av nyhetsbrev så jeg ikke blir fristet av rabatter ol. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh 8572ED0A-6C39-4801-969F-DE229B950042.gif.e19709f712424f7be46b3b5c8ffcbfb7.gif

Jeg er og litt sånn at jeg kjøper en del, og jeg liker å skrive om produktene. Selv om jeg liker å skrive om produktene vil det ikke si at jeg jobber på Kicks eller Lush eller Fredrik&Louisa, eller får betalt for å gjøre det. Ikke har jeg blogg heller. 

Jeg ser ofte på nett først og så havner jeg plutselig på en av de butikkene merkelig nok. I dag ble det tre gourmandparfymer: parfymer som ofte lukter som noe «spiselig» eller som «dessert». Tonkabønner og vanilje er vanlige duftnoter der. 
I tillegg kjøpte jeg en ting fra Dior. 


5145410E-ABD4-447A-A8B1-72495DCD58AE.thumb.jpeg.a432466d9590338a433863292b562780.jpeg
Yum! Vet ikke helt toppnoten her, men hjertenote er karamell og bunnoten vanilje.
0078317C-E4E0-44D9-AF8B-9CAA10CC7E38.jpeg.e1c18b9ab170a9a04aa28eac935e0b35.jpeg

Toppnote: appelsinskall.  
Hjertenote: kakaobønner og stjernefrukt. Bunnote: vaniljestang. 

BAD1E120-301A-4E8F-9937-7B780917A66A.jpeg.9be5bb04e6216b0a41d2cae635c03e07.jpeg

Toppnote: lime.  
Hjertenoter: rom, kanel og kardemomme. Bunnote: tobakkblader og indonesisk patchouli. 


Den her fra Dior: 

4EBDA315-66D9-4276-8493-3C38129B407B.jpeg.d1a27470f915f6aad469ddcfb27de801.jpeg
Med tre øyenskygger, blush, lebestift og topplakk. Bunnen kan tas ut og den kan brukes som en liten clutch. 

Endret av Peanut
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cindy Lou-manizer. Går dessverre litt i ett med hindringen på mine røde eplekinn, så må nok gå tilbake til Mary Lou-manizer. 

Anonymkode: fe163...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Cindy Lou-manizer. Går dessverre litt i ett med hindringen på mine røde eplekinn, så må nok gå tilbake til Mary Lou-manizer. 

Anonymkode: fe163...4d8

*med hudtonen 

Anonymkode: fe163...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nivea solkrem til ansikt

Ansiktskrem med solfaktor fra loreal

Catrice 20h eyeliner

Barry m waterproof eyeliner

Var veldig godt tilbud,så kjekt å teste ut om jeg finner noen nye favoritter ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flusa skrev (15 timer siden):

Denne.

Har øyekrem i samme serien.

@Roci: har du erfaring med denne? *hudpleieguruen vår*🥰

Screenshot_20220216-221852_Samsung Internet.jpg

Takk for tillit og gode ord, @flusa ❤️Har ikke erfaring med produktet, men det ser greit nok ut ingrediensmessig sett. Inneholder parfyme og duftstoffer som kan gi reaksjoner hos noen. Personlig foretrekker jeg glykolsyretoneren til The Ordinary. Litt bedre produktsammensetning, og større mengde produkt til lavere pris. Pluss for at den også kan også brukes i hodebunnen dersom man er plaget med flass og/eller tørr hodebunn! Minner også om at det som regel er tilstrekkelig å eksfoliere èn gang i uka med mindre man har svært fet og/eller uren hud.

 

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Roci skrev (1 time siden):

Takk for tillit og gode ord, @flusa ❤️Har ikke erfaring med produktet, men det ser greit nok ut ingrediensmessig sett. Inneholder parfyme og duftstoffer som kan gi reaksjoner hos noen. Personlig foretrekker jeg glykolsyretoneren til The Ordinary. Litt bedre produktsammensetning, og større mengde produkt til lavere pris. Pluss for at den også kan også brukes i hodebunnen dersom man er plaget med flass og/eller tørr hodebunn! Minner også om at det som regel er tilstrekkelig å eksfoliere èn gang i uka med mindre man har svært fet og/eller uren hud.

 

 

Tusen takk for svar❤

Det står på denne at den er til daglig bruk.🤔

Er den eksfolierende?

En slags peeling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flusa skrev (2 minutter siden):

Tusen takk for svar❤

Det står på denne at den er til daglig bruk.🤔

Er den eksfolierende?

En slags peeling?

Bare hyggelig :) Glykolsyre er kjemisk eksfoliering (peeling), det stemmer. Selv om produsentene sier at man kan bruke produktet daglig, er det strengt tatt ikke nødvendig. Overeksfoliering er faktisk et økende problem og kan føre tilrødhet, kløe og svie, samt tørrhet, stramhet, dehydrering og sensitivitet. I tillegg kan man få fetere hud enn vanlig som et resultat av økt talgproduksjon som følge av at huden forsøker å kompensere for tap av fukt i huden. Det er også vanlig å få flere kviser og til og med flasse i ansiktet.

Jeg har f.eks. alltid hatt en hud som tåler "alt", helt til jeg i fjor sommer plutselig fikk super-sensitiv hud, og jeg mistenker at litt for hyppig eksfoliering kan ha vært en av årsakene, selv om jeg ikke eksfolierte huden hver dag og ellers var nøye med både fukt og solbeskyttelse. Det har tatt meg over et halvt år å få huden i balanse igjen, og den er fremdeles mer sensitiv enn den var i utgangspunktet. Så det er all grunn til å være forsiktig. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (16 minutter siden):

Bare hyggelig :) Glykolsyre er kjemisk eksfoliering (peeling), det stemmer. Selv om produsentene sier at man kan bruke produktet daglig, er det strengt tatt ikke nødvendig. Overeksfoliering er faktisk et økende problem og kan føre tilrødhet, kløe og svie, samt tørrhet, stramhet, dehydrering og sensitivitet. I tillegg kan man få fetere hud enn vanlig som et resultat av økt talgproduksjon som følge av at huden forsøker å kompensere for tap av fukt i huden. Det er også vanlig å få flere kviser og til og med flasse i ansiktet.

Jeg har f.eks. alltid hatt en hud som tåler "alt", helt til jeg i fjor sommer plutselig fikk super-sensitiv hud, og jeg mistenker at litt for hyppig eksfoliering kan ha vært en av årsakene, selv om jeg ikke eksfolierte huden hver dag og ellers var nøye med både fukt og solbeskyttelse. Det har tatt meg over et halvt år å få huden i balanse igjen, og den er fremdeles mer sensitiv enn den var i utgangspunktet. Så det er all grunn til å være forsiktig. 

Oi,såpass ja..

Tusen takk igjen, da skal jeg heller prøve meg litt forsiktig frem☺

Ha en fin dag❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En øyemaske til å varme opp og en billig en med leire inni til å legge i fryseren før man legger på ansiktet 😊 

 

Anonymkode: fe163...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (På 15.2.2022 den 23.10):

Heh 8572ED0A-6C39-4801-969F-DE229B950042.gif.e19709f712424f7be46b3b5c8ffcbfb7.gif

Jeg er og litt sånn at jeg kjøper en del, og jeg liker å skrive om produktene. Selv om jeg liker å skrive om produktene vil det ikke si at jeg jobber på Kicks eller Lush eller Fredrik&Louisa, eller får betalt for å gjøre det. Ikke har jeg blogg heller. 

Jeg ser ofte på nett først og så havner jeg plutselig på en av de butikkene merkelig nok. I dag ble det tre gourmandparfymer: parfymer som ofte lukter som noe «spiselig» eller som «dessert». Tonkabønner og vanilje er vanlige duftnoter der. 
I tillegg kjøpte jeg en ting fra Dior. 


5145410E-ABD4-447A-A8B1-72495DCD58AE.thumb.jpeg.a432466d9590338a433863292b562780.jpeg
Yum! Vet ikke helt toppnoten her, men hjertenote er karamell og bunnoten vanilje.
0078317C-E4E0-44D9-AF8B-9CAA10CC7E38.jpeg.e1c18b9ab170a9a04aa28eac935e0b35.jpeg

Toppnote: appelsinskall.  
Hjertenote: kakaobønner og stjernefrukt. Bunnote: vaniljestang. 

BAD1E120-301A-4E8F-9937-7B780917A66A.jpeg.9be5bb04e6216b0a41d2cae635c03e07.jpeg

Toppnote: lime.  
Hjertenoter: rom, kanel og kardemomme. Bunnote: tobakkblader og indonesisk patchouli. 


Den her fra Dior: 

4EBDA315-66D9-4276-8493-3C38129B407B.jpeg.d1a27470f915f6aad469ddcfb27de801.jpeg
Med tre øyenskygger, blush, lebestift og topplakk. Bunnen kan tas ut og den kan brukes som en liten clutch. 

Hvor fant du den nederste (fra Dior)? 

Anonymkode: 8c929...397

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor fant du den nederste (fra Dior)? 

Anonymkode: 8c929...397

Kjøpte den på Dioravdelingen på Steen&Strøm  ^^, 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...