Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #21 Del Skrevet 9. januar 2010 Mistet illusjonene En stylet BMW med dunkende stereobass ruller langsomt opp på siden av Michael Hartmann. Vinduet på førersiden glir ned. To unge pakistanske menn lener seg mot ham og roper: «Jævla homo! Mora di er ei hore!» Bergenseren er bare et kvartal unna sitt eget hjem og kjenner raseriet koke. Enda en skyllebøtte fra fremmede som er provosert av at han er den han er. Han flyttet til Grønland nettopp for å oppleve det kulturelle mangfoldet og den åpne storbyen. Etter fem år er den glødende antirasisten desillusjonert. Han er blitt redd for å bli banket opp og merker at noen helst vil ha ham ut av strøket. Hjemme i leiligheten et steinkast unna Oslos største moské spør han seg om dette er takken for at han alltid har engasjert seg på innvandrernes side. –Jeg kom hit veldig naiv. Nå føler jeg at jeg går flere tiår tilbake i tid når jeg forlater denne leiligheten. Etter at resten av Norges befolkning gradvis har akseptert homofile, kommer en minoritet, som selv krever å bli forstått og godtatt, og viser en slik forakt. Men Hartmann nekter å la seg fortrenge fra en bydel som egentlig har alt: –Vi kan ikke gi opp mangfoldet. Egentlig burde vi som minoriteter stått sammen og hjulpet hverandre. http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3456633.ece Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 9. januar 2010 #22 Del Skrevet 9. januar 2010 –Jeg kom hit veldig naiv. Og dette utsagnet gjelder vel for veldig mange av de som har ønsket denne "multikulturen" så hjertelig velkommen. Han er ikke den første som har blitt desillusjonert etter å ha følt mangfoldet på kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #23 Del Skrevet 9. januar 2010 Naivitet er det perfekte ordet i denne sammenhengen. Finns naivitet i bøtter og spann i politikken også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2010 #24 Del Skrevet 9. januar 2010 Rafiq bekrefter snillisme. Det måtte så klart en invandrer til å tørre å si det: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3456643.ece Etniske norske politikere er alt for snille til å si noe slik. Landet råtner heller på rot før en jævla norsk politiker kan si noe. "Må rydde opp -Vi har fulgt en snillismelinje der vi ikke stiller krav helt siden 70-tallet. Dermed oppstår et parallelt system der man kan følge egne normer, sier Rafiq, som mener at både innvandrermiljøet selv og inkluderingsminister Audun Lysbakken må på banen og rydde opp. -Først må Lysbakken tørre å erkjenne at problemet er der. Så må han våge å ta noen grep og bruke de kanalene som fins for å få en dialog med disse menneskene, sier Rafiq. " Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Larsern Skrevet 9. januar 2010 #25 Del Skrevet 9. januar 2010 Det har vel alltid vært sånn, men nå har media fått fokus på det og da er det blitt verre og verre? Muslimske damer opplever dette straks de gifter seg, så det er vel ikke en nyhet? Om Oslo blir bedre eller verre, tror det trenges en bevisstgjøring og åpenhet, uten at selve islam skal bli arrestert på linje med jakten som florete rundt tvangskristengjøringen tidligere i Europa. Kristendommen var ikke bedre, så å ha fokus på islam er feil. Å skape et rom der det er lov å være åpen er viktig. Ikke ha fokus på kjønn eller religion, for dette rammer flere enn bare kvinner. Dette er ikke et argument, isåfall kan samme retorikk benyttes for å legitimere hva som helst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KR-øst Skrevet 9. januar 2010 #26 Del Skrevet 9. januar 2010 Det har vel alltid vært sånn, men nå har media fått fokus på det og da er det blitt verre og verre? Muslimske damer opplever dette straks de gifter seg, så det er vel ikke en nyhet? Om Oslo blir bedre eller verre, tror det trenges en bevisstgjøring og åpenhet, uten at selve islam skal bli arrestert på linje med jakten som florete rundt tvangskristengjøringen tidligere i Europa. Kristendommen var ikke bedre, så å ha fokus på islam er feil. Å skape et rom der det er lov å være åpen er viktig. Ikke ha fokus på kjønn eller religion, for dette rammer flere enn bare kvinner. Selvfølgelig rammer disse muslimenes adferd ikke bare kvinnene. Det rammer alle i deres nærhet. Det disse mangler er folkeskikk, noe de til stadighet beviser at de ikke er i besittelse av. Dessverre duller den norske regjering og deres medspillere med disse, istedet for å lære dem å oppføre seg etter norsk lov. De har latt dem tro at de kan gjøre hva de vil her i landet, og at ingen får gå dem i mot. Men den norske regjering vil nok etterhvert forstå at det ikke lenger er nok med bare å øke politibemanningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vidvandre Skrevet 9. januar 2010 #27 Del Skrevet 9. januar 2010 -Vi har latt dem styre på Under X-plosivs avsløring av svertekampanjen mot Hadia Tajik fikk X-plosiv kjennskap til miljøet som mest sannsynlig har stått bak svertekampanjen. Også dette miljøet har utgangspunkt i moralpolitiet på Grønland. I svertekampanjen ble Tajik beskyldt for å være for uislamsk og frigjort. Dermed så man ytterste konsekvens av en slik moralkontroll. (...) Mahmona Khan er forfatter og tidligere redaktør i X-plosiv. Hun kjenner seg igjen i beskrivelsene fra Aftenposten, men er opptatt av at ikke alle fra Grønland skal stemples som moralister. - Først er det viktig å påpeke at dette ikke gjelder alle som bor eller ferdes på Grønland. Samtidig kommer ikke dette som en overraskelse. En viss form for bygdedyr har vært tilstede hele tiden, spesielt har denne kontrollen og overvåkingen skjedd fra en del "onklers" og "tanters" hold. Det som er ille er at noen av deres barn som er født og oppvokst i Norge, følger i deres fotspor. http://x-plosiv.no.119.bysant.com/default....3&pageId=23 Bygdedyr Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vidvandre Skrevet 9. januar 2010 #28 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Ler du ikke av dette? Aldri hørt om bøgda? Det er så norsk Endret 9. januar 2010 av vidvandre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mons Skrevet 9. januar 2010 #29 Del Skrevet 9. januar 2010 Jeg satt i en park i Oslo og snakket med en pakistaner som jeg har kjent i mange år. Han hadde sjelden merket noe til rasisme fra oss etnisk norske, men mente at rasismen mer gikk andre veien. Bare det at hans landsmenn så at han hadde omgang med en nordmann - altså at han satt og snakket med meg - var nok til fordømmelse fra enkelte av hans landsmenn, sa han. Rasismen mellom forskjellige muslimske invandrergrupper var også ganske utpreget, hevdet han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xtend Skrevet 9. januar 2010 #30 Del Skrevet 9. januar 2010 Skulle ha bombet hele byen med bacon! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fropessor Snurre Skrevet 9. januar 2010 #31 Del Skrevet 9. januar 2010 (endret) Skulle ha bombet hele byen med bacon! Det holder vel å gå rundt med en liten svart gris i bånd. Skulle man bli kjeftet på er det vel bare å ta opp rasismekortet. :-p Endret 9. januar 2010 av Fropessor Snurre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nanette Skrevet 10. januar 2010 #32 Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg la spesielt merke til den gangen det var debatt om hijab i diverse yrker. Der kvinnene for eksempel krevde å få bruke hijab i politiet. I marokko går kvinnelig politi i full politiuniform, og ikke med hijab! Men her krever de spesialbehandling på alle områder virker det som. De spytter på oss nordmenn. Mens det er vi skattebetalere som betaler for deres opphold. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 10. januar 2010 #33 Del Skrevet 10. januar 2010 Dette er helt uakseptabelt, jeg blir så enormt provosert! Denne typen indrejustis hører ikke hjemme i et sekulært, moderne samfunn som vårt. Heldigvis er det mange moderne og moderate muslimer som også reagerer kraftig på denne utviklingen, og vi er nødt til å spille på lag med disse gruppene for å få en slutt på denne forstokkede og mannsjåvinistiske kulturen som får lov å utbre seg. Å ta til motmæle mot dette har ingenting med rasisme å gjøre, skal de leve i det norske samfunnet får de innordne seg etter våre lover og vårt levesett. Ferdig med den saken. Uten å bagatellisere problemet må det jo også sies at Norge er større enn Grønland og integreringen av muslimer er heldigvis mer vellykket rundt om i det ganske land, men det betyr ikke at vi ikke må ta dette problemet på alvor og hindre at den typen holdninger vi ser her får større utbredelse. Forbanna idioter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 10. januar 2010 #34 Del Skrevet 10. januar 2010 Integreringen ser ut til å fungere best der de fortsetter å være i klart mindretall. Altså litt utenfor bykjernen, på småsteder og ute i distriktene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 10. januar 2010 #35 Del Skrevet 10. januar 2010 Integreringen ser ut til å fungere best der de fortsetter å være i klart mindretall. Altså litt utenfor bykjernen, på småsteder og ute i distriktene. Ja, det tror jeg du har rett i. Dessuten tror jeg det er veldig viktig å få dem i jobb. Ved å bidra til det norske samfunnet og bli kjent med nordmenn som kollegaer, arbeidsgivere, leverandører, kunder osv. vil de integreres i den norske kulturen mye mer effektivt. De har sine rettigheter, nå må vi også tørre å kreve at de gjør deres plikt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 10. januar 2010 #36 Del Skrevet 10. januar 2010 Noen som blir med på å starte en folkeaksjon? Jeg mente å ha lest et sted at homseparaden skal starte på Grønland i år, kjempebra! Hva om store grupper av jenter kler oss i korte skjørt og utringede topper og patruljerer Grønland og nærliggende områder sommeren igjennom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Robotkalle_* Skrevet 10. januar 2010 #37 Del Skrevet 10. januar 2010 Jeg la spesielt merke til den gangen det var debatt om hijab i diverse yrker. Der kvinnene for eksempel krevde å få bruke hijab i politiet. I marokko går kvinnelig politi i full politiuniform, og ikke med hijab! Men her krever de spesialbehandling på alle områder virker det som. De spytter på oss nordmenn. Mens det er vi skattebetalere som betaler for deres opphold. Unnskyld meg, men når ble det å bruke hijab det samme som å spytte på "oss nordmenn?" Er det å bruke kors å spytte på ikke-religiøse nordmenn? Er det å bruke en T-skjorte det står "Heidegger" på det samme som å spytte på nordmenn? Er det å gå med en t-skjorte hvor det står "ikke-sosialdemokrat" det samme som å spytte på nordmenn? Ja, da lurer jeg på, hvorfor skulle det være noe kritikkverdig i å spytte på nordmenn? Det er da heller ikke slik at du betaler for alle innvandrere som kommer hit. Noen betaler faktisk både skatt og jobber. Og når ble det at nordmenn har forkjærlighet for velferdsfascisme, noe innvandrere skal kritiseres for? Retter du ikke da baker for smed? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #38 Del Skrevet 10. januar 2010 Anbefaler sterkt at dere leser dette: Migrasjon, identitet og norsk utenrikspolitikk Mazyar Keshvari, kommunikasjonsrådgiver for FrP på Stortinget, medlem av Oslo bystyre http://www.regjeringen.no/nb/dep/ud/kampan....html?id=507079 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 10. januar 2010 #39 Del Skrevet 10. januar 2010 Alt dette skyldes at vi nordmenn ikke sier ting slik som det er. Vi må fortelle alle som flytter hit til landet at det er MyWayOrTheHighWay. Vi må bli flinkere til å kaste ut kriminelle innvandrer og vi må fjerne familiegjenforening totalt. Det er ingen tvil om at vi graver vår egen grav med dagens naive innvandringspolitikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 10. januar 2010 #40 Del Skrevet 10. januar 2010 Noen som blir med på å starte en folkeaksjon? Jeg mente å ha lest et sted at homseparaden skal starte på Grønland i år, kjempebra! Hva om store grupper av jenter kler oss i korte skjørt og utringede topper og patruljerer Grønland og nærliggende områder sommeren igjennom? Da ber du om å bli voldtatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå