Gjest Gjest_Robotkalle_* Skrevet 10. januar 2010 #41 Del Skrevet 10. januar 2010 Å ta til motmæle mot dette har ingenting med rasisme å gjøre, skal de leve i det norske samfunnet får de innordne seg etter våre lover og vårt levesett. Tull. Det går en glidende overgang mellom å irritere seg slik du gjør nå, til å generalisere negativt rund baut over alt som har med innvandring å gjøre, og på den måten bli truffet av rasismebegrepet som mennesker som er svært opptatt av å skulle bli sett på som snille strør om seg med. Det er kanskje litt av grunnen til at antirasister er desillusjonerte - de føler fremdeles at det er sterkt usympatisk å rakke ned på mennesker på bakgrunn av hudfarge, lukt, klær og hva de tror på. For noen har dette blitt et mantra som resulterer i at de tvinger seg selv til å se positive sider med andres eventyrfortellinger, og strør om seg med floskler som "respekt." Sitatet ditt er også noe jeg stusser litt over, jeg mener du bruker å være skarpere. Både moralrealister og moralrelativister bruker ikke å ha et lands lover som en absolutt mal for adferd, da verden er full av eksempler på land som bryter mot ens egen subjektive moral. Men fint at du er så fornøyd med Norge at du har opphøyd lovene i landet til definisjonen på hva som er rett. Jeg har et langt mer ambivalent forhold til det, som danner et godt utgangspunkt for å se på moral litt mer kynisk. Det er langt mer harmløst å misjonere ovenfor noen som spiser kjøtt på ramadan, enn det er å gi ungdomsslasker prikker på rullebladet for å hamstre weed, eller brenne sprit. Det er langt mer harmløst å kalle norske kvinner for lettkledde horer, enn å i fascistisk stil gå inn for å nekte norske innbyggere å inngå avtaler om seksuelle motytelser for penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Robotkalle_* Skrevet 10. januar 2010 #42 Del Skrevet 10. januar 2010 Alt dette skyldes at vi nordmenn ikke sier ting slik som det er. Vi må fortelle alle som flytter hit til landet at det er MyWayOrTheHighWay. Vi må bli flinkere til å kaste ut kriminelle innvandrer og vi må fjerne familiegjenforening totalt. Det er ingen tvil om at vi graver vår egen grav med dagens naive innvandringspolitikk. Jeg tror ikke du helt har skjønt dette. Her var det ikke snakk om kriminelle handlinger som noen kan sendes ut for. Her var det snakk om hverdagslige problemer og sosial kontrollering. Du må gjerne søke på jobb i et drittsekkdepartement som jobber for å gjøre livet vanskeligere for alle inkludert hederlige mørke som kommer til Norge for å gjøre en streit jobb, men tviler på at det spiller så mye fra og til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 10. januar 2010 #43 Del Skrevet 10. januar 2010 Da ber du om å bli voldtatt. Ikke hvis vi er mange nok. Det finnes tross alt betydelig mange flere mennesker som fordømmer denne typen holdninger enn de som forfekter dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 10. januar 2010 #44 Del Skrevet 10. januar 2010 Ikke hvis vi er mange nok. Det finnes tross alt betydelig mange flere mennesker som fordømmer denne typen holdninger enn de som forfekter dem. Ja da skal dere være mange i en flokk. Å prøve dette hver for seg, uansett hvor mange, vil føre til en dramatisk økning i antall voldtekter på åpen gate. Disse folkene betrakter lettkledde kvinner som fritt vilt og har ingen empati å skilte med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #45 Del Skrevet 10. januar 2010 Ikke hvis vi er mange nok. Det finnes tross alt betydelig mange flere mennesker som fordømmer denne typen holdninger enn de som forfekter dem. Du skal ha applaus for gode intensjoner. Jeg tviler imidlertid sterkt på at slike tenåringsstunt som vil endre noen som helst holdninger. Snarere kan det virke mot sin hensikt da det nettopp vil vise hvor "forfallen" vestlig kultur er. Konstruktive, voksne løsninger innebærer økonomiske fordeler og ulemper gitt ut fra de mål man ønsker å oppnå. Penger til moskeer om full likestilling følges. Penger til enten morsmålsopplæring eller matematikk. Stønader i forhold til oppnådde resultater. Og så videre, og så videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Robotkalle_* Skrevet 10. januar 2010 #46 Del Skrevet 10. januar 2010 De trenger en liten 68er revolusjon her på berget. Få noen hip hop somaliere og noen nordmenn i et band som rapper om et land med muligheter, raushet, om å la broren din få knulle hvem han vil, du eier ikke kukken hans, osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #47 Del Skrevet 10. januar 2010 Problemet er Norsk naivitet og manglende evne til å stå imot alle de urimelige kravene som f. eks at det skal kunne brukes Hijab i politiet. Integrering er en fin tanke, men når man ikke evner å følge opp det å gi rettigheter med tilsvarende plikter bærer det galt av sted. Og det er nettopp det som har skjedd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #48 Del Skrevet 10. januar 2010 Integrering er en fin tanke, men når man ikke evner å følge opp det å gi rettigheter med tilsvarende plikter bærer det galt av sted. Og det er nettopp det som har skjedd. +1 Det hjelper ikke å snakke og skrive så fint om integrering når mange ikke vil integreres, og skaper seg egne konservative delsamfunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 10. januar 2010 #49 Del Skrevet 10. januar 2010 Du skal ha applaus for gode intensjoner. Jeg tviler imidlertid sterkt på at slike tenåringsstunt som vil endre noen som helst holdninger. Snarere kan det virke mot sin hensikt da det nettopp vil vise hvor "forfallen" vestlig kultur er. Og dette vestlige "forfallet" er grunnen til at en del, selv unge muslimer, velger en strengere linje for å verne om sin egen kultur og moral for å kunne motså vestlig innflytelse i sine egne miljøer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 10. januar 2010 #50 Del Skrevet 10. januar 2010 Og dette vestlige "forfallet" er grunnen til at en del, selv unge muslimer, velger en strengere linje for å verne om sin egen kultur og moral for å kunne motså vestlig innflytelse i sine egne miljøer. Med andre ord, de har ikke noe i dette landet å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #51 Del Skrevet 10. januar 2010 Og dette vestlige "forfallet" er grunnen til at en del, selv unge muslimer, velger en strengere linje for å verne om sin egen kultur og moral for å kunne motså vestlig innflytelse i sine egne miljøer. Jeg tror ikke det direkte dreier seg om å motstå vestlig innflytelse. Saken er mer at man har å gjøre med et parallellsamfunn hvor man ikke bryr seg nevneverdig om hva etnisk norske mener. Eller rettere sagt, dess verre de etnisk norske tenker om dem, dess bedre. Da sementeres parallellsamfunnet og den interne rangstigen opprettholdes - med de mest konservative på topp. Dette er ikke noe spesielt muslimsk eller unorsk. F. eks. har nordmenn et slikt "fiendebilde" overfor svensker når det gjelder sport og Melodi Grand Prix. Dess verre en svenske skriker om hvor fæle nordmenn er, dess mer koser vi oss. Så parallellsamfunnet må knekkes. Innvandrere må få de samme hovedverdier som etniske nordmenn. Jeg mener det bare kan oppnås ved at man slutter å sy puter under armene på dem. De må tjene sine egne penger og forholde seg til nøyaktige de samme reglene som nordmenn. Dessverre tror jeg den omfattende trygde- og sytekulturen blant etniske nordmenn hindrer integrering. Når så mange utgir seg for å være stakkarslige ofre, er det svært enkelt for innvandrere å slutte seg til det norske hylekoret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 10. januar 2010 #52 Del Skrevet 10. januar 2010 Tull. Det går en glidende overgang mellom å irritere seg slik du gjør nå, til å generalisere negativt rund baut over alt som har med innvandring å gjøre, og på den måten bli truffet av rasismebegrepet som mennesker som er svært opptatt av å skulle bli sett på som snille strør om seg med. Det er kanskje litt av grunnen til at antirasister er desillusjonerte - de føler fremdeles at det er sterkt usympatisk å rakke ned på mennesker på bakgrunn av hudfarge, lukt, klær og hva de tror på. For noen har dette blitt et mantra som resulterer i at de tvinger seg selv til å se positive sider med andres eventyrfortellinger, og strør om seg med floskler som "respekt." Sitatet ditt er også noe jeg stusser litt over, jeg mener du bruker å være skarpere. Både moralrealister og moralrelativister bruker ikke å ha et lands lover som en absolutt mal for adferd, da verden er full av eksempler på land som bryter mot ens egen subjektive moral. Men fint at du er så fornøyd med Norge at du har opphøyd lovene i landet til definisjonen på hva som er rett. Jeg har et langt mer ambivalent forhold til det, som danner et godt utgangspunkt for å se på moral litt mer kynisk. Det er langt mer harmløst å misjonere ovenfor noen som spiser kjøtt på ramadan, enn det er å gi ungdomsslasker prikker på rullebladet for å hamstre weed, eller brenne sprit. Det er langt mer harmløst å kalle norske kvinner for lettkledde horer, enn å i fascistisk stil gå inn for å nekte norske innbyggere å inngå avtaler om seksuelle motytelser for penger. Jeg tar til motmæle mot all den grumsete muslimhetsen jeg makter på ulike diskusjonsfora, jeg er jo også medlem av et det eneste partiet som fastholder at innvandring kan ha noe for seg. Jeg er dessuten klar over at dette er et forholdsvis marginalt problem, Grønland er tross alt bare en liten del av Oslo som igjen bare er en del av hele Norge. Allikevel er det uhørt at mennesker sjikaneres og trakasseres på grunn av seksualitet eller påkledning på denne måten, jeg kan garantere deg at jeg hadde reagert like sterkt om det hadde vært nordmenn som oppførte seg slik mot muslimer. Det er jo dessuten ikke bare nordmenn denne uspiselige adferden går ut over. Jeg fastholder det jeg skrev; er du bosatt i Norge får du tåle å se homoer og jenter uten tildekket hår. En annen tilnærming til dette problemet er uaktuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #53 Del Skrevet 10. januar 2010 Grønland er tross alt bare en liten del av Oslo som igjen bare er en del av hele Norge. Situasjonen er neppe bedre på f. eks. Furuset. Ta en fortrolig prat med lærere rundt om i Groruddalen, så vil du få ganske annet syn på hvordan tilstanden er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 10. januar 2010 #54 Del Skrevet 10. januar 2010 Situasjonen er neppe bedre på f. eks. Furuset. Ta en fortrolig prat med lærere rundt om i Groruddalen, så vil du få ganske annet syn på hvordan tilstanden er. Nuvel, jeg har jobbet på Furuset, Kalbakken og Alnabru og jeg har bodd på Tøyen og på Romsås og aldri blitt sjikanert på denne måten, aldri sett noen bli sjikanert på denne måten eller aldri hørt om noe tilsvarende, så jeg tror vi kan si at situasjonen på Grønland ikke er representativ for hele Oslo øst når det gjelder denne typen adferd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #55 Del Skrevet 10. januar 2010 Situasjonen er neppe bedre på f. eks. Furuset. Ta en fortrolig prat med lærere rundt om i Groruddalen, så vil du få ganske annet syn på hvordan tilstanden er. Ja, slik er det flere steder enn Grønland, som poengtert tidligere i denne tråden. De som omtaler dette som et isolert Grønlandproblem viser ikke akkurat innsikt i Oslos innvandrermiljøer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 10. januar 2010 #56 Del Skrevet 10. januar 2010 Ja, slik er det flere steder enn Grønland, som poengtert tidligere i denne tråden. De som omtaler dette som et isolert Grønlandproblem viser ikke akkurat innsikt i Oslos innvandrermiljøer. En feilslått integreringspolitikk er ikke et isolert Grønlandsproblem, men man må også ha gangsyn nok til å kunne se at Grønland er ekstremt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2010 #57 Del Skrevet 10. januar 2010 En feilslått integreringspolitikk er ikke et isolert Grønlandsproblem, men man må også ha gangsyn nok til å kunne se at Grønland er ekstremt? Er Furuset mindre ekstremt? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=124581 Husk også at forandringen går fort nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salamandra Skrevet 10. januar 2010 #58 Del Skrevet 10. januar 2010 Er Furuset mindre ekstremt? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=124581 Husk også at forandringen går fort nå. Dette handler jo om noe ganske annet, om kriminelle gjenger som angriper politiet. Det har ingenting med islam å gjøre, eller sjikanering av jenter uten hijab, det er det som er temaet for denne diskusjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mysan Skrevet 10. januar 2010 #59 Del Skrevet 10. januar 2010 Det finnes andre problemer enn moralpoliti på Grønland og gjenger som angriper politiet også. Vi har kvinnelige lærere som må skifte jobb, søke seg til skoler med færre innvandrerbarn fordi disse guttungene ikke respekterer dem som kvinnelige lærere, og gir høylydt uttrykk for det sent og tidlig. Og dette var Prinsdal og deromkring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Phaedra Skrevet 10. januar 2010 #60 Del Skrevet 10. januar 2010 Tråden er ryddet iht KGs regler. Phaedra, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå