cilipili Skrevet 29. januar 2011 #461 Skrevet 29. januar 2011 Hvor lang tid tok det før dere fungerte normalt igjen? Jeg må si at jeg ser litt mørkt på å ikke kunne jobbe på sååå lenge (ekstrahjelp), kommer til å gå hardt utover økonomien :/ En blir sykemeldt i tre uker, så det går ikke utover økonomien Trenger en lengre sykemelding enn dette så snakker en med legen. Jeg begynte på jobb igjen etter seks uker. De siste tre ukene var jeg hjemme pga.betennelse. Jeg fungerte helt normalt etter disse seks ukene, men måtte drøye litt lengre før jeg kunne trene skikkelig.
cilipili Skrevet 29. januar 2011 #462 Skrevet 29. januar 2011 Jeg tok beslutninga sist helg, og var allerede på konsultasjon nå på torsdag. Blir innkalt i løpet av et par uker, NÅ ER JEG KJEMPESPENT.... Så spennende! Gratulerer
Endelig81 Skrevet 29. januar 2011 #463 Skrevet 29. januar 2011 Og er det bare jeg som IKKE gruer meg i det hele tatt?? Jeg gleder meg villt til å forlate Planet Megaboobs, og være "normal" :-)
Gjest Linn Skrevet 29. januar 2011 #464 Skrevet 29. januar 2011 Er det noen som har opplevd å få et hull/åpning som må gro innenfra og ut? Jeg har vært uheldig En tråd ble fjernet etter 2,5 uke, litt nekrose ble fjernet rundt. To dager etter det datt det også ut en liten "anker" sammen med bandasjen, liten hvit plast på 1 cm. Hørte visst til trådknuten. Har nå et hull, smalt men ca 2,5 cm langt horisontalt inni folden, under brystet. Ikke infeksjon. Men væsker litt hele tiden. Bandasjen jeg fikk beskjed om å kjøpe kostet nesten 300 for 5 stk! Må skifte hver dag. Jeg er redd for at det blir stygt. Men siden de ofte korrigerer folden under, håper jeg dette kan fikses på. Fredag skal jeg til klinikken å bli sjekket, er så spent. Angrer uansett ikke, da brystene blir pene i form og arrene ellers ser bra ut.
BennyBoop Skrevet 30. januar 2011 #465 Skrevet 30. januar 2011 Og er det bare jeg som IKKE gruer meg i det hele tatt?? Jeg gleder meg villt til å forlate Planet Megaboobs, og være "normal" :-) Jeg gruer meg! Legen min (dr. Frøyen, jeg måtte bytte) var blitt syk på fredag, så jeg måtte vente enda en uke. Er veldig ekkelt å våkne opp og være 100% klar for å operere, for så å måtte vente enda en uke. Så nå er den nye datoen 4 februar. Men jeg gleder meg veldig til å kjøpe vanlige bh´er og se lekker ut i bikinioverdeler. Slippe å se så stor ut på overkroppen kommer til å bli deilig. Men det er klart jeg gruer meg, er jo helt normalt å være spent og grue seg. Det blir jo en helt ny opplevelse, og det er jo helt normalt å reagere sånn som du og jeg gjør. Hadde vært rart om vi ikke gjorde det Lykke til Endelig81! :D
Endelig81 Skrevet 30. januar 2011 #466 Skrevet 30. januar 2011 Jeg gruer meg! Legen min (dr. Frøyen, jeg måtte bytte) var blitt syk på fredag, så jeg måtte vente enda en uke. Er veldig ekkelt å våkne opp og være 100% klar for å operere, for så å måtte vente enda en uke. Så nå er den nye datoen 4 februar. Men jeg gleder meg veldig til å kjøpe vanlige bh´er og se lekker ut i bikinioverdeler. Slippe å se så stor ut på overkroppen kommer til å bli deilig. Men det er klart jeg gruer meg, er jo helt normalt å være spent og grue seg. Det blir jo en helt ny opplevelse, og det er jo helt normalt å reagere sånn som du og jeg gjør. Hadde vært rart om vi ikke gjorde det Lykke til Endelig81! :D Oi, vi skal i ilden hos samma legen vi da :-) Får da enda håpe at han er raskt på beina igjen :-) Jeg er nok mer spent, enn at jeg gruer meg.. Vi har en herlig sommer i vente, lettere på flere måter :-) Lykke til!
Gjest desimamma Skrevet 30. januar 2011 #467 Skrevet 30. januar 2011 hei, alle sammen, jeg har BH størrelse på j og skal inn til oprasjon hos dr.bugge. 14.feb.2011 gleder meg masse..... har slitt med smerter lenge nåå.... er det noen som har vært hos bugge som ønsker å dele sine erfaringer med meg? tips fra alle er ønskelig..... takk på forhånd....
Gjest desimamma Skrevet 30. januar 2011 #468 Skrevet 30. januar 2011 hei, alle sammen, jeg har BH størrelse på j og skal inn til oprasjon hos dr.bugge. 14.feb.2011 gleder meg masse..... har slitt med smerter lenge nåå.... er det noen som har vært hos bugge som ønsker å dele sine erfaringer med meg? tips fra alle er ønskelig..... takk på forhånd....
BennyBoop Skrevet 31. januar 2011 #469 Skrevet 31. januar 2011 Oi, vi skal i ilden hos samma legen vi da :-) Får da enda håpe at han er raskt på beina igjen :-) Jeg er nok mer spent, enn at jeg gruer meg.. Vi har en herlig sommer i vente, lettere på flere måter :-) Lykke til! Skulle egentlig inn hos Bugge den 14 feb, men ble dyttet frem i køen på grunn av skole osv Må jo ha eksamen, ellers ser universitet litt dårlig ut Gleder meg veldig, har faktisk ikke møtt han en gang! Men han skal visst være en hyggelig fyr Hva synes du om han? Ingen dårlige vibber rundt han? Jeg skal ringe på torsdag, før jeg drar ned på fredag.. orker ikke enda en skuffelse! Ser allerede på bikinier på nettet sammen med kjæresten, og han virker også entusiastisk! Når skal du operere?
Lizzee Skrevet 31. januar 2011 #470 Skrevet 31. januar 2011 Skulle egentlig inn hos Bugge den 14 feb, men ble dyttet frem i køen på grunn av skole osv Må jo ha eksamen, ellers ser universitet litt dårlig ut Gleder meg veldig, har faktisk ikke møtt han en gang! Men han skal visst være en hyggelig fyr Hva synes du om han? Ingen dårlige vibber rundt han? Jeg skal ringe på torsdag, før jeg drar ned på fredag.. orker ikke enda en skuffelse! Ser allerede på bikinier på nettet sammen med kjæresten, og han virker også entusiastisk! Når skal du operere? Dr. Hilde Bugge er en dame og hun er veldig hyggelig og dyktig kirurg. Bare gode vibber. Følte meg tatt vare på og trygg da jeg møtte henne.
Lizzee Skrevet 31. januar 2011 #471 Skrevet 31. januar 2011 hei, alle sammen, jeg har BH størrelse på j og skal inn til oprasjon hos dr.bugge. 14.feb.2011 gleder meg masse..... har slitt med smerter lenge nåå.... er det noen som har vært hos bugge som ønsker å dele sine erfaringer med meg? tips fra alle er ønskelig..... takk på forhånd.... Det er flere som har blitt operert av Hilde Bugge som har fortalt om erfaringene tidligere i tråden. På side 4 (inlegg #61 og #63) og utover har jeg skrevet en del om hva jeg opplevde under og rett etter operasjonen.
BennyBoop Skrevet 31. januar 2011 #472 Skrevet 31. januar 2011 Ja, men jeg skulle egentlig inn hos Bugge Jeg synes damen var fantastisk!! Men nå skal jeg inn til Jan Kåre Frøyen Så det var han jeg lurte litt på. For hvordan kan man ikke like Bugge?
Lizzee Skrevet 31. januar 2011 #473 Skrevet 31. januar 2011 Ja, men jeg skulle egentlig inn hos Bugge Jeg synes damen var fantastisk!! Men nå skal jeg inn til Jan Kåre Frøyen Så det var han jeg lurte litt på. For hvordan kan man ikke like Bugge? Da misforsto jeg deg litt jeg da.... Ja, Bugge er helt super! Dette var min aller første operasjon, jeg har aldri vært på sykehus før (bortsett fra to fødsler), aldri sydd et sting eller fått narkose eller bedøvelse før så jeg var litt nervøs i forkant. Men Bugge klarte å gjøre meg så rolig og trygg!!
BennyBoop Skrevet 31. januar 2011 #474 Skrevet 31. januar 2011 Da misforsto jeg deg litt jeg da.... Ja, Bugge er helt super! Dette var min aller første operasjon, jeg har aldri vært på sykehus før (bortsett fra to fødsler), aldri sydd et sting eller fått narkose eller bedøvelse før så jeg var litt nervøs i forkant. Men Bugge klarte å gjøre meg så rolig og trygg!! Det var akkurat det samme inntrykket jeg satt igjen med etter å ha truffet henne! Så jeg håper resten av lege og sykepleier staben er av samme kaliber som henne. Gleder meg veldig til å treffe Frøyen, han ser ut som en meget sympatisk og snill mann Og det er jo en god start hehe
Endelig81 Skrevet 31. januar 2011 #475 Skrevet 31. januar 2011 Skulle egentlig inn hos Bugge den 14 feb, men ble dyttet frem i køen på grunn av skole osv Må jo ha eksamen, ellers ser universitet litt dårlig ut Gleder meg veldig, har faktisk ikke møtt han en gang! Men han skal visst være en hyggelig fyr Hva synes du om han? Ingen dårlige vibber rundt han? Jeg skal ringe på torsdag, før jeg drar ned på fredag.. orker ikke enda en skuffelse! Ser allerede på bikinier på nettet sammen med kjæresten, og han virker også entusiastisk! Når skal du operere? Frøyen virker veldig allright han, altså.. Men jeg fikk litt sånn "javell?"-opplevelse etter å ha møtt han, han var veldig kort og kontant i språket, og det tok type to sekunder etter å ha sett meg i bar overkropp, før han var overbevist om at dette var en klar case.. Jeg hadde liksom forberedt en forsvarstale, og svar på alt mulig jeg så for meg at han skulle spørre om, men det gjorde han ikke. Det kommer nok at at henvisningen fra legen var såpass informativ, og at jeg virket ganske belest og selvorientert om hva som som skal skje.. Jeg ble bare litt satt ut etterpå, og opplevde nok møtet som nokså upersonlig. Men han er en meget erfaren kirurg, ut ifra hva jeg har lest, så jeg har ingen betenkeligheter :-) Jeg vet ikke når jeg skal inn, fikk beskjed om "et par uker" så håper på et brev i løpet av uka, jippi :-)
Lizzee Skrevet 31. januar 2011 #476 Skrevet 31. januar 2011 Det var akkurat det samme inntrykket jeg satt igjen med etter å ha truffet henne! Så jeg håper resten av lege og sykepleier staben er av samme kaliber som henne. Gleder meg veldig til å treffe Frøyen, han ser ut som en meget sympatisk og snill mann Og det er jo en god start hehe Vet ikke hvem Frøyen er men jeg kan gå god for at sykepleier-staben på Aleris er fantastiske.
Lizzee Skrevet 31. januar 2011 #477 Skrevet 31. januar 2011 Frøyen virker veldig allright han, altså.. Men jeg fikk litt sånn "javell?"-opplevelse etter å ha møtt han, han var veldig kort og kontant i språket, og det tok type to sekunder etter å ha sett meg i bar overkropp, før han var overbevist om at dette var en klar case.. Jeg hadde liksom forberedt en forsvarstale, og svar på alt mulig jeg så for meg at han skulle spørre om, men det gjorde han ikke. Det kommer nok at at henvisningen fra legen var såpass informativ, og at jeg virket ganske belest og selvorientert om hva som som skal skje.. Jeg ble bare litt satt ut etterpå, og opplevde nok møtet som nokså upersonlig. Men han er en meget erfaren kirurg, ut ifra hva jeg har lest, så jeg har ingen betenkeligheter :-) Jeg vet ikke når jeg skal inn, fikk beskjed om "et par uker" så håper på et brev i løpet av uka, jippi :-) Du må huske på at han ser pupper som trenger operasjon daglig. Da sier det seg selv at han med en gang ser at det er en klar case. Selv traff jeg ikke min kirurg Bugge før jeg operasjonsdagen. Dvs jeg var godkjent på Ullevål og der også var jeg med en gang en klar case, ingen tvil. Jeg hadde da, som deg, forberedt en forsvarstale og mange argumenter for at jeg måtte får operasjon. Men jeg trengte ikke forklare noe. Erfarne kirurger ser med en gang hva som skal til og er daglig igjennom denne godkjennings-prosessen. Og husk, det er damer som får nei! Min lille samtale med Bugge (hvor jeg altså allerede var godkjent av annen lege) handlet mest om hvordan operasjonen skulle foregå og at hun tegnet opp på meg. Og hun var så trygg og rolig at det smittet på meg. Jeg oppfattet henne som veldig personlig og hensynsfull. Men om en kirurg er upersonlig...? Det viktigste er at du ble godkjent og at han er dyktig! Og personalet på Aleris eller? De er så søte og omtenksomme. "Min" sykepleier som var der før og etter operasjonen hadde hatt samme operasjon selv og hun ga meg så mye støtte og ga meg masse tips og gode råd.
BennyBoop Skrevet 1. februar 2011 #478 Skrevet 1. februar 2011 Du må huske på at han ser pupper som trenger operasjon daglig. Da sier det seg selv at han med en gang ser at det er en klar case. Selv traff jeg ikke min kirurg Bugge før jeg operasjonsdagen. Dvs jeg var godkjent på Ullevål og der også var jeg med en gang en klar case, ingen tvil. Jeg hadde da, som deg, forberedt en forsvarstale og mange argumenter for at jeg måtte får operasjon. Men jeg trengte ikke forklare noe. Erfarne kirurger ser med en gang hva som skal til og er daglig igjennom denne godkjennings-prosessen. Og husk, det er damer som får nei! Min lille samtale med Bugge (hvor jeg altså allerede var godkjent av annen lege) handlet mest om hvordan operasjonen skulle foregå og at hun tegnet opp på meg. Og hun var så trygg og rolig at det smittet på meg. Jeg oppfattet henne som veldig personlig og hensynsfull. Men om en kirurg er upersonlig...? Det viktigste er at du ble godkjent og at han er dyktig! Og personalet på Aleris eller? De er så søte og omtenksomme. "Min" sykepleier som var der før og etter operasjonen hadde hatt samme operasjon selv og hun ga meg så mye støtte og ga meg masse tips og gode råd. Jeg hadde også en tale klar da jeg møtte Bugge, hadde med foreldrene mine som også hadde litt de ville si. Men hun spurte meg om et par ting, før vi fikk gå ut Hun snakket kjapt med foreldrene mine, og det var det. Så jeg var egentlig ganske skuffet, jeg ville fortelle henne "min historie", men på en annen side har hun vel hørt hver dag i mange år så hun skjønte meg vel hehe Og med tanke på vekten min og høyden min, var det vel kanskje ikke noe å tenke på Endelig81; JEg fikk brev ca syv dager etter konsultasjonen, så hvis du ikke har hørt noe enda, så kan jeg love at det kommer fortere enn du tror!!
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2011 #479 Skrevet 2. februar 2011 Jeg var på konsultasjon hos plastisk kirurg idag. Han tok en rask kikk, løftet og målte litt..konkluderte med at eg var en klassisk brystreduksjon pasient.. har 75E ( evnt. f..alt etter bh merke)Han mente med så mye heng som jeg har og tunge bryster, og med tungt arbeid. Så burde eg få det dekket fra det offentlige. Så da anbefalte han meg å gå til fastlegen først.. prate med han om reduksjon og få en henvisning til plastikk-kirug(en, som eg hadde konsultasjon med i dag;)) Så da er det bare å bestille time da..og gå ned 4-6 kg! Hadde tenkt bare på løft eg, men kirurgen sa vi trengte ikke ta mye. Rette opp str.forsjellen på brystene og fjernelitt fett og overflødig hud! Ogvoila...kanksje eg får sprettpupper for første gang i mitt liv:)
caro20 Skrevet 4. februar 2011 #480 Skrevet 4. februar 2011 hei, bare lurer på når kan man bade i klor (baseng). skal til danmark 26. Februar. så jeg er litt engstelig når det kommer til det. håper på svar=).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå