Gå til innhold

brystreduksjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei :)

Veldig fint å lese om andre som har operert!

Nå er det tre uker siden jeg ble operert av Bugge på Aleris!

Jeg har spørsmål til dere som også ble operert av Bugge og har fått den folden under puppen.

Hvor lang tid tar det før den trekker seg tilbake?

Når jeg skiftet tape i går syns jeg det lyktet litt vondt fra den ene folden og det var litt sårt der. Taper dere den inntil så den ikke synes så godt? Eller taper dere bare der det er arr? Jeg taper over den folden så den ligger helt inntil, men begynte å tenke på at det kan bli fuktig og klamt, og at det lett kan sette seg en betennelse i evt sår der da?

Er ellers superfornøyd med operasjonen! :)

Nå kan jeg til og med ligge litt på magen igjen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei :)

Veldig fint å lese om andre som har operert!

Nå er det tre uker siden jeg ble operert av Bugge på Aleris!

Jeg har spørsmål til dere som også ble operert av Bugge og har fått den folden under puppen.

Hvor lang tid tar det før den trekker seg tilbake?

Når jeg skiftet tape i går syns jeg det lyktet litt vondt fra den ene folden og det var litt sårt der. Taper dere den inntil så den ikke synes så godt? Eller taper dere bare der det er arr? Jeg taper over den folden så den ligger helt inntil, men begynte å tenke på at det kan bli fuktig og klamt, og at det lett kan sette seg en betennelse i evt sår der da?

Er ellers superfornøyd med operasjonen! :)

Nå kan jeg til og med ligge litt på magen igjen!

Har hatt samme operasjon som deg utført av Bugge.

Hvis det blir tett så lukter det litt. Det gjorde det på meg og.

Jeg tapet derfor bare der hvor stingene var slik at det kom mest mulig luft til. Du må ikke bruke pudder eller noe sånt, det spurte jeg om på Aleris og det ville ikke være bra. Jeg fikk ikke noe betennelse fordi om det var fuktig og klamt til tider. Det var litt varmere tid på året da jeg ble operert slik at jeg kunne gå litt mer avkledd enn hva som er tilfelle nå. Men ta av sportsbh'en når du er hjemme og ha kun tape på arret/stingene så blir det litt bedre.

I løpet av de 2 første månedene gikk foldene veldig tilbake hos meg. Jeg var i syden etter 3 måneder og kunne da bruke 3-kant bikini overdel! Men på meg gikk ikke folden helt tilbake. Dvs. det gikk så og si helt tilbake på det ene brystet men på det andre så fikk jeg ganske hardt arrvev i folden der hvor det var fettsugd. Jeg var derfor inne til korrigering i forrige uke hvor foldene ble helt fjernet. Inn og ut av Aleris på 45 minutter!

Skrevet

Hvor mye veide du før operasjonen, Lizzee? Føler meg litt usikker etter kommentaren fra kirurgen min. Trodde vekta mi var ok i forhold til operasjon, men plutselig var det ikke det alikevel.

Skrevet

Hvor mye veide du før operasjonen, Lizzee? Føler meg litt usikker etter kommentaren fra kirurgen min. Trodde vekta mi var ok i forhold til operasjon, men plutselig var det ikke det alikevel.

Jeg er 172cm og veide ca 70 kg.

Det var ingen som sa noe som helst om vekten min.

Hverken på Ullevål hvor jeg var først eller på Aleris.

Skrevet

Har hatt samme operasjon som deg utført av Bugge.

Hvis det blir tett så lukter det litt. Det gjorde det på meg og.

Jeg tapet derfor bare der hvor stingene var slik at det kom mest mulig luft til. Du må ikke bruke pudder eller noe sånt, det spurte jeg om på Aleris og det ville ikke være bra. Jeg fikk ikke noe betennelse fordi om det var fuktig og klamt til tider. Det var litt varmere tid på året da jeg ble operert slik at jeg kunne gå litt mer avkledd enn hva som er tilfelle nå. Men ta av sportsbh'en når du er hjemme og ha kun tape på arret/stingene så blir det litt bedre.

I løpet av de 2 første månedene gikk foldene veldig tilbake hos meg. Jeg var i syden etter 3 måneder og kunne da bruke 3-kant bikini overdel! Men på meg gikk ikke folden helt tilbake. Dvs. det gikk så og si helt tilbake på det ene brystet men på det andre så fikk jeg ganske hardt arrvev i folden der hvor det var fettsugd. Jeg var derfor inne til korrigering i forrige uke hvor foldene ble helt fjernet. Inn og ut av Aleris på 45 minutter!

Åkei. Det er kanskje litt tidlig å bli utålmodig da ;)

Var det vondt å måtte fjerne det som ble igjen av folden? Ble det stort arr etter det?

Gleder meg veldig til sommeren å gå i bikini. Kan ikke huske sist jeg hadde en bikinioverdel som passet!

Skrevet

Åkei. Det er kanskje litt tidlig å bli utålmodig da ;)

Var det vondt å måtte fjerne det som ble igjen av folden? Ble det stort arr etter det?

Gleder meg veldig til sommeren å gå i bikini. Kan ikke huske sist jeg hadde en bikinioverdel som passet!

Det er bare en uke siden jeg fjernet foldene så jeg vet ikke helt hvordan det ser ut under tapene ennå. :) Skal si ifra når jeg vet!

Men det virker som om det bare er non små arr.

Og det er altfor tidlig å være utålmodig ja!!! :) Det skjer veldig mye de første par månedene. Husk at det invendige så vidt har startet å gro til! Men det blir så bra! Gled deg til sommeren, for meg var det en ny verden å kunne velge den/de bikiniene jeg ville ha.

Skrevet

cilipili skrev 02 desember 2010 - 12:19:

Jeg er 172cm og veide ca 70 kg.

Det var ingen som sa noe som helst om vekten min.

Hverken på Ullevål hvor jeg var først eller på Aleris.

Huff, nå begynner jeg å bli bekymret for om vekten min er for høy også. Fastlegen min sa jeg måtte holde øye med vekten men ettersom jeg hadde mye muskelmasse trakk det opp. På aleris sa de ingenting om vekten. bare nevnte at jeg var i god fysisk form og at det var mindre risiko for komplikasjoner da.

Syns det var rart din kirurg nevne noe Cillipi ettersom du ligger godt innenfor BMI grensen. Ikke så gøy å høre at man veier for mye heller da akkurat.

Skrevet

Idag er det fire dager siden operasjonen, og jeg gjorde et tappert forsøk på å dusje.

Men så snart jeg tok av meg sportsBHen ble jeg kjempesvimmel og uvel, og det føltes som jeg skulle svime av!?

Måtte bare legge meg igjen. Noen som har kjent noe lignenede? Regner med at det var fordi jeg hadde puppene ute i det fri uten støtte for første gang...

Skrevet

Huff, nå begynner jeg å bli bekymret for om vekten min er for høy også. Fastlegen min sa jeg måtte holde øye med vekten men ettersom jeg hadde mye muskelmasse trakk det opp. På aleris sa de ingenting om vekten. bare nevnte at jeg var i god fysisk form og at det var mindre risiko for komplikasjoner da.

Syns det var rart din kirurg nevne noe Cillipi ettersom du ligger godt innenfor BMI grensen. Ikke så gøy å høre at man veier for mye heller da akkurat.

Ikke så gøy å høre, nei..

Så lenge se ikke har sagt noe på Aleris om vekten så er det nok ingen problem :)

Skrevet

Idag er det fire dager siden operasjonen, og jeg gjorde et tappert forsøk på å dusje.

Men så snart jeg tok av meg sportsBHen ble jeg kjempesvimmel og uvel, og det føltes som jeg skulle svime av!?

Måtte bare legge meg igjen. Noen som har kjent noe lignenede? Regner med at det var fordi jeg hadde puppene ute i det fri uten støtte for første gang...

Tror nok det er ganske vanlig. Jeg klarte å dusje uten særlig ubehag første gang i går. Da var det ti dager siden operasjonen. Litt vondt og det gikk litt treigt enda, men det var mye enklere. Merker at tålmodighet er veldig viktig i denne prosessen. Synd jeg ikke har så mye av det :)

Skrevet

Heia,ja da er det2 mnd siden jeg opererte,har jo hatt betennelse lenge men nå er det over.tenkte meg en tur i svømmehallen,er jo klor og drit i vannet så lurer jo på om det er lurt?

Skrevet

Heia,ja da er det2 mnd siden jeg opererte,har jo hatt betennelse lenge men nå er det over.tenkte meg en tur i svømmehallen,er jo klor og drit i vannet så lurer jo på om det er lurt?

Jeg vet rett og slett ikke.. Jeg ville kanskje ringt legen eller kirurg ført bare for å være helt sikker.

Der er nå tolv dager siden operasjonen, og det venstre brystet er mye mer hovent enn det høyre. Det høyre er også mindre vondt. Har dette noe å si for resultatet, tror dere? Er det vanlig?

Skrevet

Jeg vet rett og slett ikke.. Jeg ville kanskje ringt legen eller kirurg ført bare for å være helt sikker.

Der er nå tolv dager siden operasjonen, og det venstre brystet er mye mer hovent enn det høyre. Det høyre er også mindre vondt. Har dette noe å si for resultatet, tror dere? Er det vanlig?

Hei

Jeg ble operert for 13 dager siden på Aleris av Dr Bugge.

Jeg har det på samme måten, at det venstre brystet er mer hovent og også mer vondt.

Men, når jeg var inne og fikk skiftet tape på fredag sa sykepleier at det var helt normalt,

og at det så veldig fint ut.

Så, jeg tror vi må smøre oss med tålmodighet, og tro at det kommer til å bli kjempebra.

Veldig fint å lese om andres erfaringer her inne.

Skrevet

Nå har jeg tatt av tapen etter arr-korrigeringen. Det ser kjempebra ut og jeg er så fornøyd! Nå er det 8 mnd siden min operasjon og jeg kan bare si til dere som er nyopererte: Gled dere!!

Skrevet

Nå har jeg tatt av tapen etter arr-korrigeringen. Det ser kjempebra ut og jeg er så fornøyd! Nå er det 8 mnd siden min operasjon og jeg kan bare si til dere som er nyopererte: Gled dere!!

Så fantastisk! :klem:

Skrevet

Skal ta stingene på tirsdag. Er det vondt?

Skrevet

Skal ta stingene på tirsdag. Er det vondt?

Jeg tok ikke stingene jeg.... De løste seg opp av seg selv.

Skrevet

Har dere noen gode tips for å få vekk limet etter tapen fra huden?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...