Gå til innhold

Er dette en 'dulleklubb' eller et diskusjonssted?


punkyB

Anbefalte innlegg

Har ingen spesielle venner på KG, har heller aldri gjort noe for å skaffe meg det. Synes det er uproblematisk å diskutere med folk her, kanskje nettopp fordi jeg ikke har bygget opp denne "alliansen".

Tror det er nyttig jeg, å ikke lage allianser eller gjøre seg avhengig av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2) Zirine var litt nedlatende i sin tiltalemåte overfor Leo. Det ble mye "Kjære deg....".

Jeg skrev mange innlegg i den tråden og én gang skriver jeg "Kjære deg". Hvordan i all verden kan du få disse to ordene til å bli nedlatende?

Jeg vil gjerne ha flere eksempler på hvor jeg har vært nedlatende i den tråden - selv klarer jeg ikke å se det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg skal lese hele tråden igjen for å komme med noen flere eksempler, Zirine. Hvis du sier at du bare brukte "kjære deg..." i et innlegg, så har du sikkert rett i det. Men at jeg synes du kan ha en nedlatende tone til tider må vel være lov?

Må til mitt forsvar si at i utgangspunktet brukte jeg jo deres diskusjon på et eksempel på en diskusjon der man er veeeeldig uenige, men fortsatt saklige.

Og dessuten sa jeg:

Jeg synes ikke Zirine er god til å diskutere av slike årsaker, men heller fordi hun er forholdsvis saklig, opplyst og engasjert.

Men nå var det egentlig ikke meningen å "henge ut" Zirine, da.....

:engel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punky,

jeg trodde egentlig at det du mente med dulleklubb var at det var så fort gjort å bli slettet og få advarsler og pepper også videre, dersom man gikk litt hardt ut i diskusjoner jeg, ikke at det var så ille at enkelte duller med hverandre sånn ellers? Var jeg helt borte da, eller er innlegget ditt egentlig blitt misforstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punky,

jeg trodde egentlig at det du mente med dulleklubb var at det var så fort gjort å bli slettet og få advarsler og pepper også videre, dersom man gikk litt hardt ut i diskusjoner jeg, ikke at det var så ille at enkelte duller med hverandre sånn ellers? Var jeg helt borte da, eller er innlegget ditt egentlig blitt misforstått?

Jeg mener vel litt begge deler av det du nevner. Jeg spør vel om brukerne vil at KG skal være et sted hvor man bare snakker snilt med hverandre og utveksler tips om sminke, mat , barn, bryllup osv. - eller et sted hvor man skal kunne diskutere og takhøyden kanskje burde være litt høyere. I bunn og grunn hva hver enkelt vil ha ut av sin tilværelse her på KG. En kombinasjon av disse to er jo meget mulig - og slik er vel ståa pr. i dag for de fleste vil jeg tro. Såer det noen i begge ytterkanter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler ikke at jeg hverken tilhører noen dulle- eller krangleklubb her inne, men bruker KG til forskjellige formål i forskjellige perioder. I perioder hvor jeg har lite å gjøre på jobb eller ikke gidder å jobbe så mye, hvis jeg er mye alene hjemme etc etc er jeg nok kanskje mer tilbøyelig til å kaste meg ut i diskusjoner som krever oppfølging i perioder enn sånn som nå som jeg ikke har så mye tid å bruke her inne på jobb og har mange andre ting å bruke tiden på hjemme. Ellers så kan jeg best like å diskutere med folk ansikt til ansikt og er nok tilbøyelig til mer å bruke nettet som avkobling med dagbøker, musikk og film, hus og hage og makeup, selvfølgelig med unntak hvis det er diskusjoner her inne som virkelig engasjerer meg. Jeg har ikke så voldsomt mange "venner" her inne, men jeg ville ikke unngå i si min mening til de jeg har en del kontakt med via dagbøker f.eks hvis jeg var uenig med dem. Jeg ville derimot kanskje tenke meg en ekstra gang om før jeg kom med utsagn av typen "er du helt dust eller" *(dårlig eksempel men men...) Brukere man ikke har noe forhold til (for min del de aller fleste her inne) ville jeg kanskje, i en ophetet diskusjon være mer tilbøyelig til å slenge spydige kommentarer til, selv om det ikke er så alt for ofte det heller, men det har skjedd.

Jennifer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Trixiebelle
Har du 'baller' til å si imot noen av dine 'venner' her ?  

Synes det er litt for mye dullementalitet her. Med en gang noen får noen motargumenter så er straks noen ute for å forsvare vedkommende.  Skal man ikke kunne uttale seg uten å være enig? Det at man faktisk kommer med motargumenter trenger faktisk ikke bety at man ikke liker vedkommende - noe jeg tror ganske mange her på KG mener.  

En sak har da sjelden bare en side - ingen av dem er nødvendigvis helt riktige. I en diskusjon er det bare bra hvis temperaturen blir litt høy - det gjør jo bare det hele mer interessant.  

Min yndlingsmotdebattant er Zirine - vi har ofte forskjellige meninger og kan diskutere så busta fyker - vi kan gjerne komme med litt syrlige kommentarer - etter å ha debattert litt har vo kanskje kommet litt mer til enighet , hvertfall så har vi forståelse for hverandres meninger og er ofte forsåvidt like uenige - MEN vi er like gode venner etterpå.

- Er faktisk ganske enig med deg Punky, og jeg er ikke fast bruker her (så nå tenker dere vel; hva har jeg for rett til å bry meg med det?). Jeg var faktisk registrert her en gang, og jeg er titt og ofte innom og leser. Mye her er både interessant og lærerikt :) Men, til tider er det så politisk korrekt her at jeg får helt grøssninger *ler*! Det var grunnen til at jeg meldte meg ut igjen; jeg følte at jeg ikke kunne være meg selv her og si det jeg mener, fordi det ofte føltes som å få "hele røkla" mot seg hvis man sier noe som er imot "mainstream" :)

Når det er sagt så er jeg selvsagt helt for at man skal bruke hodet selv om man deltar i nettdebatter, og søke å unngå trakkasering av personer. Men det må være lov å blåse ut litt, og sette ting litt på spissen uten at man blir kjeppjaget for det. Det er jo det som gjør en diskusjon interessant! At den har litt temprament og nerve! Da kan man jo også faktisk lære noe og få noe å fundere litt over.

Vel, det var mine "two cents" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...