Gå til innhold

Er dette en 'dulleklubb' eller et diskusjonssted?


punkyB

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Vel, tråden er på 3 sider og du skrev et langt innlegg Diva, så ja tydeligvis gidder folk å diskutere hvordan man diskuterer :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Embla s

Aha, en meta diskusjon, morsomt!

Zirine og Punky B: Det var da voldsmt til dulling her da, enig, enig, enig - tydelig at dere to er venner, ja :wink::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diva, når man gir noen dagens rose fordi de har samme oppfatning som en selv i en diskusjon - DA blir det litt for dumt etter mine begreper.

OG ikke for å snakke om at den som gav disse rosene i tillegg FÅR roser fordi stakkaren fikk altfor mye kjeft i den samme diskusjonen??? DA får dere dulle-diskutere eller jatte så mye dere vil i fred for meg, ihvertfall - jeg liker å diskutere for å gå helt til bunns i motstanderens argumentasjon. Nå vet jeg jo etterhver hvem som liker å diskutere og hvem som ikke liker det ... men det hadde jo vært SÅÅ mye greiere om dere hadde sagt ifra på forhånd at "DENNE DISKUSJONEN ER KUN FOR MINE MENINGSFELLER - MEDLEMMER MED ANDRE MENINGER BES STARTE SIN EGEN DISKUSJON ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du / dere snakker om her, men ER det så nøye egentlig ? Om noen duller ? Gjør det deg noe ?

Jeg spør vel fordi jeg lurer på hva andres oppfatning er -og hva de ønsker. Jeg vil definitivt ha et diskusjonsforum hvor man kan si meningene sine uten at det skal bli brukt mot en senere. At man skal kunne skrive hyggelige meldinger og rosende ord til hverandre er selvfølgelig lov.

Om noen duller om det gjør meg noe - vel , jeg kan bli ganske irritert men det blir jeg over ganske mye så det står jeg nok over.

Jeg lurer vel litt på om noen nick her er fullstendig uten meninger i RL også. Får jo for deres del ikke håpe det. Derfor lurre jeg på om noen ser på dette som en 'dulleklubb'. Jeg sier ikke at det er noe negativt - det er bare et helt annet formål enn jeg har selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt til sin tid sier nå jeg... Gjør det jeg føler for jeg, og synes det er fint å dulle litt også, for da kan jeg trø enda hardere til når vi diskuterer, man tåler nemlig mer av de man har gode vibber for... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du 'baller' til å si imot noen av dine 'venner' her ?  

Synes det er litt for mye dullementalitet her. Med en gang noen får noen motargumenter så er straks noen ute for å forsvare vedkommende.  Skal man ikke kunne uttale seg uten å være enig? Det at man faktisk kommer med motargumenter trenger faktisk ikke bety at man ikke liker vedkommende - noe jeg tror ganske mange her på KG mener.  

Det er en typisk kvinnegreie, PunkyB.

Kvinner har litt vanskeligere for å skille sak og person enn menn. Ingen regel uten unntak selvfølgelig, men det kan forklare dullingen her inne.

Du ser det i skolen også - alle skal helst være bestevenner, de skal ha vennskapsgrupper og tvinges til å omgås klassekamerater som ikke er naturlige valg for dem. De skal ikke få krangle og sloss, men snakke rolig sammen rundt konfliktene..... og det er jo helt klart at det er for mange kvinnelige lærerere, og dette kan være hovedårsaken til problemet. Nå høres jeg nesten ut som Waco ser jeg, men det er meg altså - mysan som ofte er flau over å være kvinne.... Men som allikevel aldri ville byttet og bltt mann.

Jeg har selv to gutter og ei jente, så jeg ser behandlingen og forskjellsbehandlingen veldig godt. Jenter blir favorisert, og gutter bør helst oppføre seg som jenter. Det kan ikke være bra. Men det er vel de holdningene man går og bærer på. La oss alle være venner, og pass på at ingen blir såret.... aldri, og for enhver pris

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Vel, tråden er på 3 sider og du skrev et langt innlegg Diva, så ja tydeligvis gidder folk å diskutere hvordan man diskuterer  :kul:

Godt sagt du ;-)

Skjønner vel ikke at jeg gidder selv, men jeg hadde likevel noe å si gitt....

Og så var det Malena da.

Jeg er ikke bekjent med at jeg har gitt folk dagens rose fordi vi deler samme mening. Jeg gir dagens rose til de jeg mener fortjener det og til de jeg har god "kontakt" med her på KG.

Jeg er ellers enig med deg.

Men ser ingen mine andre poenger ? Menmen. Hvis folk VIL tro at vi bare favoriserer og degger med hverandre her, og mener at det å kunne "snakke" med bekjentskaper her på KG, er dulling - så får de bare mene i vei ;-)

Er det så fælt og kvalmende søtt her, så kan vel folk se etter et annet forum ? Eller har man ikke lov til å være hyggelig mot hverandre ?

Som tidligere sagt,- så gir jeg en lang blaff i om det er kjente eller ukjente jeg diskuterer med, og jeg gir like mye krutt enten de har den ene eller andre meningen.

Jeg prøvde i allefall å gi en kommentar fra mitt ståsted, men den falt tydeligvis ikke i smak.

Don`t care... Skal ikke blande meg.

Gooood kveld :briller:

Diva (ikke innlogget og tøff i trynet) :kissfan: :pirat:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av de jeg har hatt, og fremdeles har allermest sans for her inne er folk som har utfordret meg. Unge, eldre, menn, kvinner. Ingen forskjell på det, faktisk.

Kvinnegreie eller ei, ikke alle er like. Noen takler ikke bli motsagt, andre ser utfordringen i det. To av de fire som jeg konkret kan huske har blitt oppriktig og innih****** snurt på meg har vært gutter. Som ikke taklet å bli kjørt til veggs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt sagt du ;-)

Skjønner vel ikke at jeg gidder selv, men jeg hadde likevel noe å si gitt....

Og så var det Malena da.

Jeg er ikke bekjent med at jeg har gitt folk dagens rose fordi vi deler samme mening. Jeg gir dagens rose til de jeg mener fortjener det og til de jeg har god "kontakt" med her på KG.

Jeg er ellers enig med deg.

Men ser ingen mine andre poenger ? Menmen. Hvis folk VIL tro at vi bare favoriserer og degger med hverandre her, og mener at det å kunne "snakke" med bekjentskaper her på KG, er dulling - så får de bare mene i vei ;-)

Er det så fælt og kvalmende søtt her, så kan vel folk se etter et annet forum ? Eller har man ikke lov til å være hyggelig mot hverandre ?

Som tidligere sagt,- så gir jeg en lang blaff i om det er kjente eller ukjente jeg diskuterer med, og jeg gir like mye krutt enten de har den ene eller andre meningen.

Jeg prøvde i allefall å gi en kommentar fra mitt ståsted, men den falt tydeligvis ikke i smak.

Don`t care... Skal ikke blande meg.

Gooood kveld :briller:

Diva (ikke innlogget og tøff i trynet) :kissfan: :pirat:

Diva - jeg prøver å diskutere litt saklig her jeg - mitt svar på ditt innlegg har du ikke kommentert. Her blir du slått ut av et innlegg - blir dødelig fornærmet fordi den var litt kritisk. Dette synes jeg er litt karakteristisk for mye som foregår her på KG.

Jeg tror faktisk at mange har litt forskjellig formål med å være her på KG så det er derfor jeg spør. Det er helt greit at noen har forskjellig formål enn meg. Jeg spør også siden dette er et DISKUSJONSforum - vet ikke om formålet fra KG redaksjonens side står noe sted?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er greit med både dulling og diskusjoner, jeg.

Dette forumet har etterhvert utviklet seg til et eget lite univers som inneholder mangen slags måte å skrive på.

Mange tøffe jenter her!

Og noen som ikke er så tøffe av seg, men som skriver her fordi det gir dem noe.

Har ingen favoritter, siden jeg både liker en god diskusjon og å bli dullet med *pling-plong* :ler:

Og å tulle - jeg er en jævel på å tulle!

Men det er fint med en slik meta-diskusjon i blant, punkyB

Og Diva :sjarmor:

Dette forumet går uansett utenpå det meste av forum som finnes på nett hva angår "takt og tone" (kanskje med unntak av noen faglige), og har da greid seg bra gjennom stormfulle tider? Med å beholde seriøsiteten, mener jeg.

Egentlig babler jeg bare nå, for jeg er innmari trøtt :ler:

zzove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diva - jeg prøver å diskutere litt saklig her jeg - mitt svar på ditt innlegg har du ikke kommentert. Her blir du slått ut av et innlegg - blir dødelig fornærmet fordi den var litt kritisk. Dette synes jeg er litt karakteristisk for mye som foregår her på KG.

Jeg tror faktisk at mange har litt forskjellig formål med å være her på KG så det er derfor jeg spør. Det er helt greit at noen har forskjellig formål enn meg. Jeg spør også siden dette er et DISKUSJONSforum - vet ikke om formålet fra KG redaksjonens side står noe sted?

Godt eksempel på at jeg i det hele tatt burde slutte å blande meg inn i slike diskusjoner. Beklager så mye at jeg ikke er flink nok til å argumentere saklig her. :roll:

Ehm, vent litt - la meg spole litt tilbake her....

DU snakker om at du prøver å få i gang en saklig debatt her ? Ta å kikk noen sider tilbake du ;-) Synes tonen var veldig uhøytidelig her jeg....

Jeg spør vel fordi jeg lurer på hva andres oppfatning er -og hva de ønsker. Jeg vil definitivt ha et diskusjonsforum hvor man kan si meningene sine uten at det skal bli brukt mot en senere. At man skal kunne skrive hyggelige meldinger og rosende ord til hverandre er selvfølgelig lov.

Om noen duller om det gjør meg noe - vel , jeg kan bli ganske irritert men det blir jeg over ganske mye så det står jeg nok over.

Jeg lurer vel litt på om noen nick her er fullstendig uten meninger i RL også. Får jo for deres del ikke håpe det. Derfor lurre jeg på om noen ser på dette som en 'dulleklubb'. Jeg sier ikke at det er noe negativt - det er bare et helt annet formål enn jeg har selv.

Hva var det jeg skulle svare på her ?

Jeg kan vel prøve å utdype meg litt og håper at det hjelper.

Jeg synes ikke dette er en dulleklubb. Jeg synes KG er et sted for diskusjoner, humor, synspunkter, oppskrifter, sminketips, osv... Jeg bruker ikke KG bevisst for kun det formål å dulle og dikke med venner. For det første er det kun en person jeg kjenner her IRL. For det andre så vil jeg påpeke at det jeg skriver om i dagboka mi og det jeg skriver i dagens rose-tråder ikke gjør forumet til et dulleforum for min del. Om det gjør det for andres del, så sier jeg bare synd for dere.

Jeg mener at dette forumet er og blir det DERE gjør det til!

Noen liker å være hyggelige og oppmerksomme mot hverandre.

Andre liker å holde seg mer på avstand og kun være saklig og seriøs.

Andre igjen liker å slenge med leppa og lage litt leven.

Mens det også er noen som er humørspredere og klovner som gjør det lattermildt her.

Synes vi skal huske på at det er mange kvinner (og menn) her.

Mange forskjellige kvinner og menn. Med forskjellige meninger, forskjellig "smerteterskel" hva sårbarhet og hårsårhet angår. Noen driter i hva som blir sagt, mens andre kanskje tar seg FOR nær av det som blir sagt. Noen tar alt opp i verste mening, mens andre gir blaffen og distanserer seg. Noen argumenterer flott og saklig og drevent, mens andre kanskje ikke er så flinke til akkurat dette. DET merker jeg er et tema stadig vekk i allefall.

Jeg kan vel ansees av noen som en "duller", selv om intensjonen om å være det ikke er tilstede. Men jeg vil heller være en duller som faktisk har en god tone med "nett-vennene" og jeg er også åpen for kontakt med nye brukere. Jeg synes jeg oppfører meg greit her og jeg tror min mening er verdt like mye som alle andres. Og omvendt.

Jeg vet ikke om det var svar nok, eller om jeg fremdeles - i visses målestokk - er på viddene. Jeg har i allefall gitt mitt syn på saken og sagt mitt.

Foreslår også at du kan kutte ut argumenter som : "dødelig fornærmet". Ditt syn er greit, mens mitt syn viser at jeg er "dødelig fornærmet" ? :roll:

At mange faktisk har litt forskjellig formål med å være her på KG, er da åpenlyst ? DET er jeg enig i. Jeg er også åpen for at andre er her av andre grunner enn det jeg er.

Blir bare litt lei de stadig tilbakevendende trådene om "sukkersøte kosetråder og dulling". Ta et søk - så ser dere at det har blitt tatt opp flere ganger før. Og jeg tror ikke vi finner ut så mye mer enn sist.

Vel, hverdagen din på KG bestemmer du stort sett selv - uansett.

::venter på det store jordskjelvet nå::

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var det jeg skulle svare på her ?

Jeg kan vel prøve å utdype meg litt og håper at det hjelper.

Jeg synes ikke dette er en dulleklubb. Jeg synes KG er et sted for diskusjoner, humor, synspunkter, oppskrifter, sminketips, osv... Jeg bruker ikke KG bevisst for kun det formål å dulle og dikke med venner. For det første er det kun en person jeg kjenner her IRL. For det andre så vil jeg påpeke at det jeg skriver om i dagboka mi og det jeg skriver i dagens rose-tråder ikke gjør forumet til et dulleforum for min del. Om det gjør det for andres del, så sier jeg bare synd for dere.

Du hadde et innlegg etter mitt 1. som jeg la inn en kommentar på. Der prøvde jeg vel å forklare litt mer hva jeg mener.

Jeg mener at dette forumet er og blir det DERE gjør det til!  

Noen liker å være hyggelige og oppmerksomme mot hverandre.

Andre liker å holde seg mer på avstand og kun være saklig og seriøs.

Andre igjen liker å slenge med leppa og lage litt leven.

Mens det også er noen som er humørspredere og klovner som gjør det lattermildt her.

Synes vi skal huske på at det er mange kvinner (og menn) her.

Mange forskjellige kvinner og menn. Med forskjellige meninger, forskjellig "smerteterskel" hva sårbarhet og hårsårhet angår. Noen driter i hva som blir sagt, mens andre kanskje tar seg FOR nær av det som blir sagt. Noen tar alt opp i verste mening, mens andre gir blaffen og distanserer seg. Noen argumenterer flott og saklig og drevent, mens andre kanskje ikke er så flinke til akkurat dette. DET merker jeg er et tema stadig vekk i allefall.  

Jeg kan vel ansees av noen som en "duller", selv om intensjonen om å være det ikke er tilstede. Men jeg vil heller være en duller som faktisk har en god tone med "nett-vennene" og jeg er også åpen for kontakt med nye brukere. Jeg synes jeg oppfører meg greit her og jeg tror min mening er verdt like mye som alle andres. Og omvendt.  

Jeg vet ikke om det var svar nok, eller om jeg fremdeles - i visses målestokk - er på viddene. Jeg har i allefall gitt mitt syn på saken og sagt mitt.  

Jeg har ikke tenkt å nekte noen å dulle - jeg må vel innrømme at jeg tom. duller selv innimellom. Men hvis det bare skal bli dulling så er ikke dette stedet for meg. Da er det jo opp til meg å bestemme meg for om jeg vil være her eller ikke.

Det jeg vel 'mistenker' noe er å unnlate å skrive meningene sine fordi de er redde for å tråkke noen på tærne. Det er også noe man må gjøre som man vil.

Foreslår også at du kan kutte ut argumenter som : "dødelig fornærmet". Ditt syn er greit, mens mitt syn viser at jeg er "dødelig fornærmet" ? :roll:

At mange faktisk har litt forskjellig formål med å være her på KG, er da åpenlyst ? DET er jeg enig i. Jeg er også åpen for at andre er her av andre grunner enn det jeg er.

Blir bare litt lei de stadig tilbakevendende trådene om "sukkersøte kosetråder og dulling". Ta et søk - så ser dere at det har blitt tatt opp flere ganger før. Og jeg tror ikke vi finner ut så mye mer enn sist.

Vel, hverdagen din på KG bestemmer du stort sett selv - uansett.

::venter på det store jordskjelvet nå::

Ang. dødelig fornærmet - kall det hva du vil - men du sier at du gidder ikke å diskutere mer fordi det var en som skrev et kort innlegg om at dette temaet faktisk interesserte folk litt siden det var over 3 sier - eller noe sånt. Å reagere på den måten er litt vel hårsår .

Du skriver at folk er her av tydeligvis flere årsaker - ja det har slått meg også - så det var derfor jeg skrev dette innlegget for at vi kunne diskutere det litt.

I alle diskusjoner så overdriver man gjerne litt utsagnene for å få fram det man mener !!?? Akkurat som om du sier du venter på det store jordskjelvet. Det er jo et lite spark til meg det vel ? Jeg synes det er helt greit - for meg blir det en ekstra brodd i diskusjonen og gjør den litt mer interessant med en gang. Men da får du jo tåle å få litt tilbake også.

Egentlig så oppfyller du mine ønsker om å være her på KG - man kan diskutere saker man har litt forskjellig syn på - så utfra svarene jeg får så ser jeg saken fra en litt annen side. Ikke at jeg nødvendigvis endre mening og blir enig med deg for det :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes ikke KG er en utpreget "dulleklubb". Selv om det selvfølgelig finnes fraksjoner som duller fælt: "Åååå, dere er sååå søøøøøte altså", "*lister meg inn og pakker dynen godt rundt deg*". I utgangspunktet er jo ikke noe galt i det! Dette er jo også stort sett hilsner i dagbøkene.

Men jeg synes det er enkelte brukere som er helt overstadig sukkersøte helt til noen sier dem i mot. Da er helvete løs....! Og det kan virke som enkelte "bruker-gjenger" støtter opp hverandre av lojale grunner.

Jeg kjenner noen brukere her inne IRL, og jeg tar meg på ingen måte nær av om de sier meg i mot (og jeg håper heller ikke de blir såret hvis jeg sier de i mot). Men jeg snakker her om saklige innlegg - spydigheter synes jeg selvfølgelig er unødvendig.

Zirine og Leo hadde en lang og saklig debatt om kontantstøtte forleden som var saklig og interessant. Det eneste som irriterte meg ved den var to ting:

1) Den ble etter hvert så avansert at det ble umulig å blande seg inn (argumentene ble flere og flere, innleggene lenger og lenger og det haglet med sitater og kildehenvisninger). :-? Greide ikke å holde følge altså.... Dere var for gode!!!

2) Zirine var litt nedlatende i sin tiltalemåte overfor Leo. Det ble mye "Kjære deg....".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med Pjusk jeg! *brer dynen godt rundt Pjusk og pjusker henne i håret*. Søte, snille Pjuske vennen min! :wink:

:sminkedokke:

JEg syns egentlig det meste er greit her inne, både saklige diskusjoner og litt dulling og ikke minst fjasing!! Man skal ikke undervurdere hardt arbeidende og seriøse menneskers trang til å utfolde seg i hemningsløs fjas og det reneste viss vass. (Hm, ny terapi form, kanskje jeg skal lansere det! Hjelper mot stress og høye skuldre)!!

Det er vel ingen facit ang bruksmåte av dette forum! Det måtte i såfall være at man overholder reglene.. Jeg har diskutert og vært "sur" på mange her inne. Jeg bærer ikke nag til noen, og håper det er gjensidig! (noen har jeg til og med møtt, og vi har ikke begynt å slåss/kalle hverandre stygge ting)!

Nuss & suss & dull :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er glad du er enig med meg, ellers hadde jeg sett meg nødt til å be deg holde deg unna tråder jeg har innlegg i!!

*Pjusker litt tilbake!*

Er dessuten enig i at man trenger en frisone med fjas og fjoll!

Dill dall fra Pjusk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Nå har jeg egentlig bare skumlest denne tråden og vil komme med noen kommentarer til folkene her inne.

Det irriterer meg litt at når jeg kommer med en mening om noe og utdyper dette, kommer det noen ganger en eller flere debattanter og sier seg krafitig uenig (ofte en faktapåstand), uten å begrunne dette.

Når jeg påpeker at jeg ønsker en begrunnelse, så er debattanten borte vekk... :roll:

Noen kommer også med påstander med at slik er det, uten å begrunne svaret......hva i h... er det da... :o

Det er greit at mange er enige i hva jeg mener, men når de som er uenige med meg kommer med en kraftig motinnlegg synes jeg det faktisk begynner å ligne på noe....

Hilsen Merete litt koser og litt kranglefant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke KG er en utpreget "dulleklubb". Selv om det selvfølgelig finnes fraksjoner som duller fælt: "Åååå, dere er sååå søøøøøte altså", "*lister meg inn og pakker dynen godt rundt deg*". I utgangspunktet er jo ikke noe galt i det! Dette er jo også stort sett hilsner i dagbøkene.

Men jeg synes det er enkelte brukere som er helt overstadig sukkersøte helt til noen sier dem i mot. Da er helvete løs....! Og det kan virke som enkelte "bruker-gjenger" støtter opp hverandre av lojale grunner.

Jeg kjenner noen brukere her inne IRL, og jeg tar meg på ingen måte nær av om de sier meg i mot (og jeg håper heller ikke de blir såret hvis jeg sier de i mot). Men jeg snakker her om saklige innlegg - spydigheter synes jeg selvfølgelig er unødvendig.

Zirine og Leo hadde en lang og saklig debatt om kontantstøtte forleden som var saklig og interessant. Det eneste som irriterte meg ved den var to ting:

1) Den ble etter hvert så avansert at det ble umulig å blande seg inn (argumentene ble flere og flere, innleggene lenger og lenger og det haglet med sitater og kildehenvisninger). :-? Greide ikke å holde følge altså.... Dere var for gode!!!

2) Zirine var litt nedlatende i sin tiltalemåte overfor Leo. Det ble mye "Kjære deg....".

Ganske enig med deg i hva du skriver her.

Forsåvidt vanskelig å få en lang debatt fordi det er vanskelig å følge med i svar - blir fort rotete og uoversiktelig.

Zirine kan være et hælvete å diskutere med hun :blunke:

Er vel vanlig debattteknikk at man er litt nedlatende/ironisk/spydig for å psyke ut motstanderen litt. Zirine har jo blitt god til å debattere fordi hun gjør det mye - så det er jo bare for alle oss andre å hive oss ut i det .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel vanlig debattteknikk at man er litt nedlatende/ironisk/spydig for å psyke ut motstanderen litt. Zirine har jo blitt god til å debattere fordi hun gjør det mye - så det er jo bare for alle oss andre å hive oss ut i det .

Jeg synes gjerne man kan være både ironisk og til dels sarkastisk i en debatt/diskusjon, men å være nedlatende synes jeg slår tilbake på en selv. Jeg synes ikke Zirine er god til å diskutere av slike årsaker, men heller fordi hun er forholdsvis saklig, opplyst og engasjert.

Men nå var det egentlig ikke meningen å "henge ut" Zirine, da.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...