Gå til innhold

Er dette en 'dulleklubb' eller et diskusjonssted?


punkyB

Anbefalte innlegg

Har du 'baller' til å si imot noen av dine 'venner' her ?

Synes det er litt for mye dullementalitet her. Med en gang noen får noen motargumenter så er straks noen ute for å forsvare vedkommende. Skal man ikke kunne uttale seg uten å være enig? Det at man faktisk kommer med motargumenter trenger faktisk ikke bety at man ikke liker vedkommende - noe jeg tror ganske mange her på KG mener.

En sak har da sjelden bare en side - ingen av dem er nødvendigvis helt riktige. I en diskusjon er det bare bra hvis temperaturen blir litt høy - det gjør jo bare det hele mer interessant.

Min yndlingsmotdebattant er Zirine - vi har ofte forskjellige meninger og kan diskutere så busta fyker - vi kan gjerne komme med litt syrlige kommentarer - etter å ha debattert litt har vo kanskje kommet litt mer til enighet , hvertfall så har vi forståelse for hverandres meninger og er ofte forsåvidt like uenige - MEN vi er like gode venner etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Malena/ikke innlogget

De diskusjonene som fenger meg mest her inne er der hvor jeg er veldig uenig. Jeg kan gjerne diskutere ting som interesserer meg ellers og, men jeg bruker ikke Kvinneguiden til å gi folk suss og klem.

Reagerer også på at enkelte tar det som en personlig vandetta når man sier dem imot. Det er en uting - hva er kjekt med å diskutere med folk som bare jatter med og ikke sier hva de mener innerst inne av redsel for å såre andre?

Enig med deg i det du sa om Zirine - jeg leste diskusjonen om "Kontantstøtte" og det var godt å lese hennes innlegg der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ethereal

Av og til synes jeg KG har en tendens til å bli litt slik "å diskutere er OK så lenge du er enig med meg". Hvis man har sterke påstander, og legger dem ut, må man bare regne med at andre kan være uenige, og komme med motargumenter. Hvis ikke blir det hele ganske fiktivt og kunstig.

Selvsagt bør man holde seg unna personangrep, men jeg har også på følelsen at enkelte brukere er urimelig hårsåre overfor visse andre brukere, muligens pga tidligere uoverensstemmelser.

Jeg er glad i å diskutere, og er klar over at ikke alle deler mitt syn i alt og ett, uten at jeg legger meg ned og klager fornærmet av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke problemer med å si meningen min. Og jeg har heller ingen "gjeng" å forholde meg til.

Men det kommer jo an på hvordan man velger å bruke forumet da. Jeg styrer langt unna "bråketrådene" der det ikke diskuteres saklig. Det er heller ikke noe poeng i å diskutere noe man ikke brenner for eller har greie på. Da leser jeg heller hva andre skriver for å lære noe.

Jeg synes ikke at forumet er noen dulleklubb jeg. Og egentlig blir det jo hva vi gjør det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hilde K S

Jeg kan være uenig her inne !

Kommer med motargumenter også.

Det jeg synes er litt ille er når man spør om en ting og får svar på en helt annen.

Dersom man spør ; er det noen andre som MENER dette, kommer det alltid mange svar fra folk som mener noe helt annet. Til tider kan det også komme frekke svar. Da kan jeg forstå at noen "forsvarer" den de "kjenner" best.

Et eksempel ; la ut en tråd der jeg ba om råd i forhold til min sønn som liker veldig godt å snakke med voksne. Der kom noen svar på hvor ufordragelig noen synes slike barn er og der kom opp et slags "forsvarsverk".

Jeg spurte jo ikke om de synes det var greit eller om han er en liten drittunge men om konkrete råd.

Fikk jo det også da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har baller til d, hvis d er en sak av stor viktighet for meg! Kunne aldri tenkt meg å jatte m noen, bare fordi de er mine s k venner her inne, og håper virkelig at d er gjensidig….En annen ting er at noen ganger velger jeg å holde kjeft….rett og slett fordi noen tråder utvikler seg til rene krangletråder, hvor man på en måte får to fløyer som sitter og konkurrerer om å slenge de beste argumentene i hodet på hverandre…..akkurat som i politiske debatter på TV, som jeg har sluttet å se på! Man SKAL ha rett, koste hva d koste vil! Personlig tar jeg d som en menneskerett å få lov å skifte mening og endre synspunkt på saker og ting, hvis en person har overbevisende nok argumenter for d, men d kommer veldig an på hvordan d legges frem for at jeg skal kunne kjøpe budskapet. Blir d for mye ’støy’ er d bare d jeg hører, og skråsikkerhet som grenser til arroganse misliker jeg, da trekker jeg meg ofte tilbake….fordi jeg nok er en litt konflikt-sky person! Her på KG sier jeg som regel hva jeg mener,’take it or leave it’, og prøver å unngå å havne oppi sånne krangletråder hvor d er om å gjøre å få d siste ordet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ingen dullere som vil stå fram da ??? :sjarmor:

Nå har du sjansen til å konvertere til å bli en kranglefant. Jeg er klar for debat!!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan være en sikkelig kranglefant :P . Men hakke tid til å diskutere' date=' har for mye å gjøre på jobben........ :-?[/quote']

Teiting!! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen dullere som vil stå fram da ???

:oops: :oops: Er nok noen som synes JEG er det du kaller "duller". Pleier å prøve å styre unna de verste diskusjonene her inne, men har ingen problemer med å si hva jeg mener heller...

Nuss, suss og dulle-kose-klem fra LD :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hadde du ikke turt å si hvis du hadde sett meg, for da hadde jeg bare lugget hjernerystelse på deg :roll:

Nei, den var stygg. Men fra revolver til pistol. Jeg har diskutert så filla har fyki her inne. Men nå for tiden, har jeg ikke overskudd....får vente litt jeg blir arbeidsløs og ingenting gjør....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingenting imot å si meningen min i det hele tatt. Enkelte fortjener å høre den, faktisk.

Kanskje jeg er en dulleperson? Sånn helt innerst inne? *grave ut innvollene sine*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen dullere som vil stå fram da ??? :sjarmor:

Nå har du sjansen til å konvertere til å bli en kranglefant. Jeg er klar for debat!!! :evil:

Tittei, her er jeg! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tittei, her er jeg! :vinke:

Ikke verst - tøft gjort !! Men du trenger å øve litt på å bli kranglefant altså :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du 'baller' til å si imot noen av dine 'venner' her ?

Synes det er litt for mye dullementalitet her. Med en gang noen får noen motargumenter så er straks noen ute for å forsvare vedkommende. Skal man ikke kunne uttale seg uten å være enig? Det at man faktisk kommer med motargumenter trenger faktisk ikke bety at man ikke liker vedkommende - noe jeg tror ganske mange her på KG mener.

En sak har da sjelden bare en side - ingen av dem er nødvendigvis helt riktige. I en diskusjon er det bare bra hvis temperaturen blir litt høy - det gjør jo bare det hele mer interessant.

Min yndlingsmotdebattant er Zirine - vi har ofte forskjellige meninger og kan diskutere så busta fyker - vi kan gjerne komme med litt syrlige kommentarer - etter å ha debattert litt har vo kanskje kommet litt mer til enighet , hvertfall så har vi forståelse for hverandres meninger og er ofte forsåvidt like uenige - MEN vi er like gode venner etterpå.

det er jeg faan ikke enig i :evil:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet hva jeg synes om dullere, så jeg vet ikke om jeg skal si noe om det. Jeg blir bare så forbanna, de ødelegger alle gode debatter med å hyle og skrike og ... "åååå, hun sjikanerer", "åååå, jeg blir så såret". Det er KUN fra damer man hører dette. En mann klarer som oftes å heve seg over et og annet sleivspark, ta igjen - også går man videre som ingenting skulle skjedd.

Jeg tror det er en kvinnegreie det der "det viktigste er ikke en god diskusjon, det viktigste er å bli likt" :konkludere:

I en diskusjon er det bare bra hvis temperaturen blir litt høy - det gjør jo bare det hele mer interessant.

Det er jeg helt enig i frøken punky. Men det er vanskelig å få til - for skal man holde seg strengt til et regelverk uten på noe tidspunkt bruke skjønn, så ender det i sletting, sletting og atter sletting. I teorien er det lov til å ha temperament på et sted som dette, i praksis går det ikke.

Min yndlingsmotdebattant er Zirine - vi har ofte forskjellige meninger og kan diskutere så busta fyker - vi kan gjerne komme med litt syrlige kommentarer - etter å ha debattert litt har vo kanskje kommet litt mer til enighet , hvertfall så har vi forståelse for hverandres meninger og er ofte forsåvidt like uenige - MEN vi er like gode venner etterpå.

Hyggelig sagt av deg, og i like så. Det er befriende å diskutere uten å måtte bekymre seg om at folk faller om i krampegråt. Men jeg må få minne deg om at det er et par saker vi overhode ikke har kommet til enighet i - ikke forståelse heller :blunke:

Nei, men det er sant det du sier. Vi har aldri vært stygge med hverandre, men jaggu har det gått hardt for seg noen ganger. Jeg har vært så forbannet at jeg har måttet lukke hele diskusjonen for å roe meg, og for at jeg ikke skal bli sur. Jeg blir så pisst skjønner du, og tenker "det var da som faen i helvete", men forsøker å holde meg saklig. Temperament mitt går som regel alltid på sak, så jeg har sjelden et problem med å forholde meg til folk etterpå.

Men så er det en annen ting. Du kjenner meg jo utenfor KG - jeg er ikke så sikker på om du ville ha vært like trygg på meg hvis du ikke hadde gjort det. Tror du? Jeg mener, du vet jo nå at jeg er usedvanlig søt og snill (og vakker, og grei og søt, og snill og vakker og ... og ..... :sjarmor: ) og da er det kanskje lettere å forholde seg til mine noenganger sarkastiske, utmattende og noenganger ironiske innlegg. Du VET jo at jeg ikke tar det personlig. Så kanskje du også egentlig er en duller - bare ikke i forhold til meg :blunke:

Og kanskje det er derfor så mange er dullere - fordi de ikke vil risikere den kosestemningen som hersker her - og som antagelig er årsaken til at de fleste vansker her inne? Bare noen tanker ...

Når det er sagt, så finnes det noen gode debattantene her inne, som har interesser og noe å tilføre i debatter som går ut over tema som "hva liker du best ved deg selv", "orgasmer" og "hva er den beste fuktighetskremer" - og jeg ble glad da jeg fant dere :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er sagt' date=' så finnes det noen gode debattantene her inne, som har interesser og noe å tilføre i debatter som går ut over tema som "hva liker du best ved deg selv", "orgasmer" og "hva er den beste fuktighetskremer" - og jeg ble glad da jeg fant dere :D[/quote']

...og så har du de som ikke gidder å diskutere annet enn sminke, velvære o.l her inne fordi de tar det meste annet med sine venner, en partner, foreldrene sine, osv osv.

Ikke alle er her inne for å BARE diskutere. Jeg f.eks, liker aller best å diskutere muntlig.

For mange er det et slags "kvinnemagasin" vi er med å skriver selv.. :ler: Med alskens dill og dall og overfladiske småting som mange kvinner gleder seg over.

Synes det er koselig, jeg! :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...