Gå til innhold

...og så løfter vi litt mer vekter!


Tigerlily

Anbefalte innlegg

Har blitt knekt i dag hos kiropraktor - og er omtrent friskmeldt! Skal tilbake i slutten av juni, evt før hvis ryggen krangler (den kan bare prøve seg..!). Fikk nåler også, og det er kanskje noe av det verre jeg har vært med på. Å få knekt opp hele ryggraden? No stress. Få vridd nakken på plass? Også no stress. Nåler rett i muskelknuter og triggerpunk? Ulidelig. Lå og var sånn: :kjefte: inne i hodet mitt hele tiden mens nålene var i.

I dag: mer oppgaveskriving, og bare to timer på jobb. Så er det heeeelg! :danser: Eller ok da, ikke helt helg. Nesten helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint å høre!

Ja, du vet at det er torsdag eller? :fnise: Men det er greit. Fredag føles aldri heeelt som en ordentlig arbeidsdag uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sånn en dårlig treningsdagbokskriveeeeeeeer :sjenert:

Uansett. :kaffekopp: er på plass, søskenbarn er hanket inn som hjelp i inf1000 og snøhelvetet i går har gitt seg og det er strålende sol i stedet for.

Kom meg på trening i går, første styrketreningen på en evighet. Trente ikke til failure, det er ikke det smarteste på første økt, tror jeg. Knebøy 20kg under pers og utfall 6kg under vanlig tyngde (ingen planer om å perse på utfall, ekleste øvelsen jeg vet om), ikke bra. Resten var faktisk ganske så ok, nedtrekk og bryst hadde holdt seg svært godt, rygg og mage også. Tror fremgangen blir veldig bra fremover!

Har et ønske om å bli sterk nok til å ta markløft/stående roing, men alt til sin tid. Burde vel egentlig begynne å trene armer, men jeg blir så utrolig stor i armene så utrolig fort. Vet ikke helt om det er det jeg ønsker, sånn i grunn. Muskuløse armer på damer er pent, men kanskje ikke helt sånne armer som jeg får.

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meldte meg inn i mylog, så nå blir det oversikt på treningen!

tigerlily's trening

Dato: tirsdag 04.05.2010 19:45

> Vis denne treningen

> Vis dagboken

Aktiviteter

1) Vekttrening

Varighet: 45 min

Totalt løftet: 3162.0 kg

Knebøy

25.0kg x 12.0

30.0kg x 12.0

30.0kg x 10.0

Skråbenk

6.0kg x 12.0

7.0kg x 12.0

7.0kg x 12.0

Utfall

10.0kg x 8.0

10.0kg x 8.0

10.0kg x 8.0

Pullover

7.0kg x 12.0

8.0kg x 12.0

8.0kg x 10.0

Arnoldpress (skulderpress)

6.0kg x 12.0

6.0kg x 12.0

6.0kg x 12.0

Nedtrekk underhånd smalt grep m/rett stang

20.0kg x 12.0

25.0kg x 12.0

25.0kg x 10.0

Rygghev

0.0kg x 15.0

0.0kg x 15.0

0.0kg x 15.0

Crunches

0.0kg x 60.0

Ganske fornøyd!

Edit: Jeg tar såkalte supersett (er det det det heter? (LORD det var mange det'er!)), så knebøy og skråbenk bryst er annet hvert sett osv nedover listen.

Endret av Tigerlily
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, dagboken min har nesten 30 ganger så mange sidevisninger som det er svar (≈ 27,17 for å være rimelig nøyaktig) - hvem er alle dere som leser her? :klø:

Uansett, i dag er dagen for gangsperre..! (Stiv/støl som de rare østlendingene kaller det for.) Skal se om jeg får trent i dag, men akkurat nå frister det lite. Kanskje en rolig løpetur eller en gåtur kan hjelpe på gangsperren, for pr nå er det tungt å sette seg ned/reise seg opp/gå i trapper etc.

Vi var og kikket på et lokale til bryllupet, og har nå en sterk utfordrer til der vi allerede har reservert, nemlig Frimurerlogen i Oslo. Hjelpe meg for et lokale..! Både min far og Ts far var/er frimurere, så tradisjonen står sterkt i begge familiene (og det er dermed noget større sjanse til å få finansiell hjelp til bryllupet...). Leien var utrolig billig, og kuvertprisen på 900kr/pers. inkluderte 3 retter middag, "vordrink" som mannen kalte det + fingermat, halv flaske vin/pers til middagen, kaffe avec, servitører, blomster og all rigg&rydd. Ikke minst er lokalene helt vanvittig staselige, marmor, tekstiltapeter, parkett, malerier og helt vanvittige bankettsaler.

Jakten på brudekjole v2.0 er i gang, kikker på bilder og håper at inspirasjonen skal komme. Har funnet ca kjoletype jeg vil ha (men egentlig vil jeg bare ha Cecilie Melli eller Leila Hafzi. De koster "bare" 15 000kr eller deromkring, så vi får se, vi får se. Hvis jeg først er over i det prisskiktet kan jeg like gjerne få meg en Lanvin-kjole, liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg som leker psykostalker! :lur:

:ler: Nei, egentlig ikke. Du? Tradisjonen tro: kan vi flytte kaffedate til mandag? Jeg glemte at det er fredagsseminar i morgen, og da ble det plutselig veldig lite tid igjen til å studere. Men hvis du ikke kan på mandag så går det bra, altså. :)

Wow, også Frimurerlogen da! Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir nok ikke Frimurerlogen, er alt for stivt for oss. Disen gård, eller kanskje Vøyenvollen. Vi får se. Det må være en god stemning der, plass til 50 til middag og så er det ikke feil at det er et gammelt, stemningsfullt sted. Logen oppfyller jo forsåvidt begge deler, men det er et lokale med en pinne opp i ræva :fnise:

Sitter stappmett og litt småbrisen i sofaen nå, vi var først på vinsmaking med Aperitíf på Hotel Continental og så på indisk rett oppforbi Blå. Etter å ha smakt mengdemessig omtrent to glass vin til sammen var vi ganske godt marinert (helt seriøst, etter bare to glass...), så vi tok med oss Riedelglassene som var inkludert i prisen og gikk for å spise indisk. Jeg spiste garlic chicken, T spiste tandoori-and. Namnam!

Planen var egentlig å få trent før disse vinsmakingsgreiene, men det begynte kl 14, litt tidlig i forhold til frokost og vinsmaking. Prøver igjen i morgen, I guess.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Vekttrening

Varighet: 45 min

Totalt løftet: 3623.0 kg

Knebøy

30.0kg x 12.0 (S)

30.0kg x 12.0 (S)

35.0kg x 12.0 (S)

Skråbenk

7.0kg x 12.0 (S)

8.0kg x 12.0 (S)

8.0kg x 12.0 (S)

Utfall

13.0kg x 8.0 (S)

13.0kg x 8.0 (S)

13.0kg x 7.0 (S)

Pullover

8.0kg x 12.0 (S)

8.0kg x 12.0 (S)

8.0kg x 12.0 (S)

Arnoldpress (skulderpress)

7.0kg x 12.0 (S)

7.0kg x 12.0 (S)

7.0kg x 12.0 (S)

Nedtrekk underhånd smalt grep m/rett stang

20.0kg x 12.0 (S)

25.0kg x 12.0 (S)

25.0kg x 12.0 (S)

Crunches

0.0kg x 40.0

Lår hevninger

0.0kg x 10.0

Sånn passe fornøyd med dagens innsats, føler at jeg kunne ha tatt i mer, lagt på et par kg her og der på enkelte øvelser - men jeg må ikke overanstrenge meg sånn til å begynne med. Blir så lei da! Målet for knebøy er som vanlig kroppsvekt (~50kg?) og så håper jeg å klare 20kg på utfall. Ingen store planer på bryst, får se om jeg gidder å begynne med benk igjen, da kan vi evt. snakke mål der. Pr. nå er det ønskelig å ta 12kg i hantler på bryst, kanskje? Magen skal bli sterk igjen, ryggen også. Må passe på her, kiropraktor har "friskmeldt" meg, men det er ikke det samme som rygge&magebonanza.

I morgen er det siste dag på deltidsjobben, liker det ikke! Skulle ønske jeg kunne fortsette, men jeg har jo fått en bedre jobb i sommer og ut over høsten så jeg skal jo ikke klage. Med timelønn tilsvarende 380 000kr/året brutto, så har jeg jo fanget gullfuglen sommejobbmessig sett.

Hm. Kanskje spise litt og hoppe i dusjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt :sjenert: smårufsete i formen i dag, så ikkeno' trening. I morgen, derimot! I tillegg til alt annet som må gjøres, suuuukk. Vi har frokost for 20 på 17.mai, så det er en del som må planlegges og ordnes. Og så skal vi ha hjemmelagde vårruller til middag i dag. Og bunadsskjorten må vaskes, tørke og så strykes. Rydding og vasking og klesbretting kommer i tillegg.

Jeg har bestilt meg en bok, New Rules of Lifting for Women, som jeg håper skal hjelpe meg med å finne fine styrkeprogrammer og gi variasjon i treningen.

Nei, jeg skal hive meg over haugen med klær. Æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Vekttrening

Varighet: 45 min

Totalt løftet: 3516.0 kg

Skråbenk

7.0kg x 12.0 (S)

8.0kg x 12.0 (S)

8.0kg x 10.0 (S)

Utfall

13.0kg x 8.0 (S)

13.0kg x 8.0 (S)

13.0kg x 8.0 (S)

Knebøy

30.0kg x 12.0 (S)

30.0kg x 12.0 (S)

35.0kg x 10.0 (S)

Pullover

8.0kg x 12.0 (S)

9.0kg x 12.0 (S)

9.0kg x 10.0 (S)

Arnoldpress (skulderpress)

6.0kg x 12.0 (S)

7.0kg x 12.0 (S)

7.0kg x 12.0 (S)

Nedtrekk underhånd smalt grep m/rett stang

20.0kg x 12.0 (S)

25.0kg x 12.0 (S)

30.0kg x 10.0 (S)

Rygghev

0.0kg x 15.0

0.0kg x 15.0

0.0kg x 15.0

Crunches

0.0kg x 40.0

:trene:

Dagens dont er overstått, har økt på pullovers og på nedtrekk, samt på bryst. Gode greier. Måtte ta utfall før knebøy, og det merket jeg godt da knebøyen skulle utføres - hater utfall, så beina var gele da jeg skulle gjøre knebøy og resultatet ble deretter.

Nå er det dusj, mat og rydding til morgendagens frokost-brunsj-lunsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Her har jeg ikke skrevet på en stund! Nesten ett år, faktisk. Kanskje ny presentasjon trengs?

:goodbye: Hei, jeg heter Tigerlily, og jeg skal bli sterk!

Ellers gifter jeg meg om et par måneders tid, og studerer til mastergrad i noe veldig, veldig sært noe. Og så har jeg investert i personlig trener... :sjenert:

Jeg innså at jeg trengte hjelp til å komme skikkelig i gang igjen, og så er det jo en gyllen mulighet til å få finpusset teknikken. Og det hjelper! I bøtter og spann! Skal ha PT i 3 måneder, så har vel rett over 2mnd igjen, tror jeg? Uansett er det helt fantastisk å ha en som tilpasser og planlegger treningsøktene for meg, og som hjelper meg til å yte max.

Så nå er status ca dette:

47.5kg i knebøy (ikke teste max enda, sannsynligvis en god del mer)

60kg i markløft (max, mer enn kroppsvekt!)

37.5kg i benk (max)

Ellers blir det en del pullups, pushups og beinhard magetrening. For en som er (unaturlig?) sterk i magen, er det digg å bli utfordret - nå kjenner jeg veldig godt at jeg har trent magen.

Neste trening i morgen kveld - gleder meg allerede! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treningen vel (nåja, ikke helt vel) overstått i gårkveld. Var tung og treg i kroppen i hele går, så hadde en mistanke om at jeg kom til å underprestere på trening. Og gjett om jeg gjorde!

Forrige gang trente vi magen ganske tungt, aner ikke hva øvelsen heter, men jeg lå på rygg på bakken og hadde beina i 90grader i hoften. Så holdt jeg igjen mens PTen trykket ned, og så måtte jeg dra opp beina igjen og så gjøre et hofteløft eller hva det nå enn heter. 3 sett, 6 reps per sett, og jeg holdt på å dø. Eksentrisk trening er døden (men bra!). I tillegg totalmoste vi overkropp ellers, så jeg var tydeligvis ikke helt restituert i går. Skulle kjøre mange sett i benk, og det som var antatt til perfekt, utholdende vekt, var rett og slett tungt. Og teknikken satt ikke for fem øre, og jeg ble bare masete og stressete.

Og på vei til trening så jeg at trikken kom til holdeplassen min, sprang som en tulling i 150m, rakk akkurat frem til trikken, som lukket dørene rett foran nesen min og kjørte (og sjåførjævelen så meg komme! :kjefte: ). Selvsagt forstrakk jeg lysken litt, sånn at vi ikke kunne gjøre knebøy så hardcore som jeg liker det. Men! Jeg perset på nytt i markløft og tar nå 62,5kg! :trene:

Tenker at jeg fremover skal

  • passe på kosten, ikke spise sukker og sånne (for meg) farlige ting
  • sove nok
  • ikke drikke noe særlig (ikke at jeg drikker noe særlig nå for tiden heller, da...)

Jaja. Tilbake til dagens arbeidsoppgave - en oblig jeg bare har utsatt og utsatt og utsatt å jobbe med. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dilemma!

På søndag skal jeg trene med PTen min, men jeg har også blitt invitert av studievennene mine til å være med i Holmenkollen & se på 5-milen, drikke bålkaffe, Irish coffee og gløgg (og jeg tenkte å ta med fastelavnsboller...). Og nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre? Har også begynt å ha mandel/hals/ørevondt, så er redd jeg brygger på noe skummelt nedi der et sted. Kan eventuelt møte dem i sentrum for medaljeutdelingen, da får jeg trent og vært sosial i en sleng, men det er jo litt kjipt å ikke henge sammen med dem mens løpet er. Jeg har jo ikke noe slankeprosjekt på gang, så det er ikke krise å misse en trening, men det er kjipt å miste progresjonen.

Hva gjør jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trener selv på lørdag og ser på andre søndag? Jeg pleier ikke oppfordre til skulk, men det er ikke VM i oslo hvert år..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet! Og søndager pleier jo ikke akkurat å renne over av sosialisering, og nå har jeg plutselig tre forskjellige ting å forholde meg til, samtidig som jeg også vil trene! Jeg blir gal. Hater å måtte si nei til ting, sitter igjen fra "gamle dager" på barneskolen/ungdomsskolen da jeg aldri ble invitert med på ting :sjenert:

Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dilemmaet løste seg selv, jeg våknet kvart over 11 med en ganske så heftig hodepine. Dermed ble det trening etterfulgt av fastelavnsboller. Helt greit det også!

Denne gangen gjorde vi litt benk, ingen ny pers, men litt tøff jobbing på 5 sett, 5 reps. Et par max-styrkeløft ble det også. Deretter jobbing på markløft, 5*5 med 57,5kg, etterfulgt av 5*5 knebøy på 47,5kg. Strakk lysken sist (før trening!), så ligger litt etter planen der. Deretter tok vi markløft igjen, ny max på 65kg! Til slutt åtte styrkeintervall der jeg måtte stå i planken, ta frankspress med høyre og venstre, hoppe opp i stående, ta skulderpress, hoppe ned igjen og kjøre samme prosess. Ingen mage denne gangen, og det var nesten litt deilig.

:trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tung og sliten i kroppen i dag.

Elsker å ha PT, det er så digg å bli presset til det ytterste av det kroppen klarer! Tok 50kg i knebøy i går, tangering av tidligere personlig rekord. 67.5kg i markløft, så snart klarer jeg 70kg! Jobbet på 57.5kg i mark, så begynner å bli sterk. Jobbet på 30kg i benk, og tok også max antall reps med bare stangen i fire sett. Tok også 95kg (!) i rack pull (markløft fra lårhøyde, ca). Mer enn 95 går nok ikke per dags dato, er ikke sterk nok i hendene.

Skal ikke trene med PT igjen før på tirsdag, så tenker at jeg må få presset inn en omgang på egenhånd i løpet av helgen. Bodypump eller spinning eller noe. T drikkes ut på lørdag, så kan hende jeg også drikkes ut, så planene er ikke akkurat sementert i stein.

Nå, derimot, skal jeg innta mat, drikke en bøtte med vann og gjøre en oblig jeg ikke akkurat gleder meg til. Samtidig som jeg synes synd på meg selv, naturligvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, tilbake til trenings! Jeg hadde store planer om å trene i helgen, men ble i stedet kidnappet til utdrikningslaget mitt! :skaal::perebrus: :perebrus: Mad Men-tema med kjoler, oppsatt hår og whisky sours gjorde kvelden perfekt! (Og takk og pris for at det er over, ikkeno' mer å grue seg til nå! :sjenert: )

Uansett, forrige trening var i går. Supertrening! Kalorioverskuddet fra lørdagen&søndagen gjorde utslag, perset i benk på 35kg, flere enkeltreps, samt 70kg i knebøy! Yes, bare 10kg til 80kg og et hovedmål! Jobbet også på 50kg i knebøy. Og til slutt tre sett med utfall. Puh! Blir trening på torsdag, på egenhånd, og så ny PT-time på lørdag igjen. :trene:

Nå stikker snart T på fotballtrening, jeg skal gjøre ingenting frem til halv ti-ti, og så er det leggetid. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente igjen i går - PTen min er søt, han kalte meg sin beste elev! Det var folk som skulle bli PTer som var samtidig som oss på senteret (helt kaos, sukk...) og det å konsentrere seg i det konstante maset og bråket var vanskelig. Og i den settingen var han i alle fall glad for å ha sin beste elev på time. Jeg bare :nigo: og satte ny rekord i markløft på 72,5kg. Perset også i kne, 52,5kg, og i benk (37,5kg) og i rack pull (100kg, to ganger). Det verste var to ett minutts-intervaller i 15grader stigning, da kjente jeg kvalmen komme sigende.

Ellers rydder vi til oppussingen av kjøkken og bad (sukk), jeg jobber meg ihjel med obliger som skal inn snart og bryllupsplanleggingen er i høygir. Begynner å bli mentalt sliten nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Back to business! Mer ryddig sånn som dette:

1) Vekttrening

Varighet: 1 t

Totalt løftet: 5850.0 kg

Benkpress

22.5kg x 10.0

22.5kg x 10.0

22.5kg x 10.0

22.5kg x 10.0

Nedtrekk underhånd smalt grep m/rett stang

30.0kg x 10.0

30.0kg x 10.0

30.0kg x 10.0

30.0kg x 10.0

Markløft

52.5kg x 10.0

52.5kg x 10.0

52.5kg x 10.0

52.5kg x 10.0

Knebøy

35.0kg x 10.0

32.5kg x 10.0

32.5kg x 10.0

32.5kg x 10.0

32.5kg x 10.0

I tillegg tok jeg 4 x 20s planke i RedCord med armene i slynge. Beinhardt, særlig siden det var det siste jeg gjorde. Dette er jo et ganske stort avvik i forhold til at jeg vanligvis kjører 4x4 med mye tyngre vekter, men mistenker at PTen har en baktanke med denne mengdetreningen.

Nå blir det ikke time med PT før onsdag igjen, så tenkte å få tatt en runde med styrke på egenhånd på fredag eller lørdag, etterfulgt av en løpetur ute (yay!) på mandag. Tenker å løpe naturlige intervaller - altså intervaller som går på det jeg selv har lyst til, ikke noe statisk pulsklokkestyrt opplegg. Løping skal bare vært gøy og kos, har jeg bestemt meg for, skal ikke knytte noe press til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...