Gå til innhold

...og så løfter vi litt mer vekter!


Tigerlily

Anbefalte innlegg

Vel, et nytt år og nye muligheter! Klisje, men helt sant.

Jeg skulle løpe Oslo maraton i fjor, halvmaratonen. Allergi og sterk varme tok effektivt knekken på all opptrening, og all styrketrening og løping falt ut i løpet av sommeren. Det hjalp ikke å få seg kjæreste heller (som nå er min forlovede) - mye innekos og sofahygge.

Men nå! Nå er det på an igjen! Må melde meg ut av gamle treningsstudioet (lite, og ene resepsjonisten søkte meg opp på face og la meg til som venn etter at jeg hadde dratt kortet - veldig, veldig ulovlig!) og inn i et nytt. Løping ute i -18 er nok ikke det beste for kroppen når den så vidt orker temperaturen med dunis på kroppen og saueskinn på beina.

I fjor løp jeg 8-9km på 50min, (6 på 35). Skal klare minst det samme, har planer om 10km på vårparten i Sentrumsløpet, så må trenetrenetrene!

Tok 50kg i knebøy, 25 i benk og trente jevnt over 2-4 ganger i uken. I år skal jeg klare det samme.

Kostholdet er det ikke så mye å si på, spiser litt for ujevnt og litt for usunt i perioder, men god forbrenning gjør at det går greit. Så snart treningen er i gang igjen blir alt bedre av seg selv.

Starter i morgen den dag!

Endret av Tigerlily
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk SportyShorty og Wildlily! Gleder meg til å komme i gang igjen, og håper at motivasjonen holder seg oppe ved å skrive her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjah, trening i går, liksom. Testet ut den nye kniven jeg ga T til jul, og jammen fikk jeg meg et fint kutt som blødde masse i nesten en time. Følte ikke akkurat for å få opp pulsen og blø mer etter den tid, nei.

Prøver igjen i dag. Har vært flink til å spise sunt og regelmessig de siste dagene, så det er ikke krise der, i alle fall. Savner å være i toppform!

Mål frem mot sommeren:

Få stramme, muskuløse armer og bein.

Mer v-rygg enn nå.

Rompa må opp, opp, opp!

Kondisen må på plass igjen.

Passe inn i 26" jeans igjen.

Bli kvitt "håndtakene" mine på korsryggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, ser at du også skal løpe Sentrumsløpet og halvmaraton. :) Jeg løp begge deler i fjor. Hva er målet ditt på de to distansene? Har du løpt mye tidligere, eller blir det for første gang? Jeg skal selv delta på begge deler igjen i år. Må følge med her og se om jeg kan plukke opp et og annet tips og litt motivasjon! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke løpt mye tidligere nei, begynte løpekarrieren min i fjor. Har ingen spesifikke mål, håper å fullføre halvmaraton på under 2 timer, Sentrumsløpet har jeg ikke satt meg mål for enda. Jeg er heldig, jeg er lettrent og får fort kondis og muskler, så håper at jeg klarer å få opp hastigheten etter hvert.

Grete Waitz' løpeprogram er bra å følge, uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk trent på lørdag, og det var jammen meg på tide! Jeg er fortsatt kjempestøl, men litt smerte skal man tåle.

Løp 20min til oppvarming, og så styrketrening med knebøy, utfall og en del rygg/bryst. Er sånn passe fornøyd i forhold til i fjor sommer, har gått mye ned i beinstyrke, men armer og rygg har holdt seg bra.

Må passe bedre på kostholdet merker jeg, blir lett alt for usunt for tiden. Kulde gjør meg sulten på dårlig mat, og kroppen har så utrolig lite godt av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trente i går, tross den verste treningsverken på lange tider. Løp en times tid på tredemølle og følte at det gikk bedre enn forventet. Tror jeg løp til sammen 45min sammenhengende, resten oppvarming og nedkjøling. Fint! Skulle bare ønske at det ble rundt 0 her i Oslo, da hadde jeg kunnet løpe ute, for tredemølleløping er jammen ikke det samme som å løpe ute.

Har plutselig oppdaget en viljestyrke jeg ikke visste at jeg hadde, klarer å holde meg unna bamsemumsposen som ligger i kjøkkenskuffen. Pleier å spise snop på 1-2-3 uten helt å ha visst at jeg har spist det :sjenert: men nå har jeg klart å ta en par-tre bamsemums til dagen og ikke spist mer snop enn det. Seier!

Blir nok lite trening fremover, på torsdag reiser vi til Ts hjembygd for begravelse og blir der nok hele helgen. Og svigers er glad i snop og feit mat... Var der i julen, og har aldri sett så mye godis på en gang, kontinuerlig. Ble det tomt i en skål ble den fyllt opp med en gang, det skulle ikke mangle snop på noen tidspunkt. Var utrolig vanskelig for meg som ikke har den der snopebegrensningen andre tydeligvis har (spiser til jeg blir kvalm, jeg), men det gikk på et vis.

Kanskje jeg trener litt styrke i dag, om jeg føler for det, hvis ikke prøver jeg i morgen tidlig. SKAL få tilbake muskelkroppen min, liker ikke å tendere mot tynnkvapsete. Og det er så fint å ha en kropp som roper etter å bevege seg og som liker å gå i trapper og være aktiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:kaffekopp: til deg!

Tusen takk! Har drukket en halv en fra Kaffebrenneriet etter trening i dag (YES!!), før jeg handlet godt brød fra... Godt Brød og så kjøpte stasj på 3 for 2-salg på Boots-apoteket og kromtabletter. Jada. Sukkersuget skal knekkes, koste hva det koste vil!

Løp i 55min i dag, rett over 7km. Gleder meg til våren er her og det ikke lenger er snø&is ute i Oslogatene! Da skal det løpes ute, ikke inne på kjedelig tredemølle. :trene: Burde ta opp igjen styrketreningen, men det at stativet til stangen jeg tar knebøy med er akkurat for høy eller lav for meg, er slitsomt. Trenger midt i mellom-nivået! Argh!

Ellers går det litt i bryllupsplanlegging for tiden - ett år til vi faktisk skal gjennomføre, men herregud så mye man må drøfte&diskutere på forhånd! T vil ha STORT bryllup, jeg skulle gjerne ha stukket av til LasVegas og så hatt en fest i Norge en stund etter.

Hm. Satser på styrketrening i helgen en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært flink! Løp en halvtime og fikk ca 4km på tredemøllen. Neste gang tar jeg med pulsklokken, må se an hvordan jeg ligger pulsmessig når jeg holder på. Men kondisen kommer..! Styrketreningen har jeg ikke orket ta tak i enda, har bare lyst til å løpe. Helt motsatt fra før.

Har funnet kjolen jeg vil ha, på Etsy av alle plasser og krysser fingrer og tær for at de sender til Norge! Den er helt perfekt og helt meg. Om jeg får den kjolen kan jeg gifte meg hvor som helst, når som helst, heheh!

Spiser kromtabletter for å drepe all lyst på sukker, og så langt har det faktisk fungert. Håper at økt muskelmasse også følger med, det skulle være en av bivirkningene og det er ikke meg i mot!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sorry Pinglert-Tinglert, det er sånn 60 stp på ett semester gjør med deg.

På den positive siden: løp 4km på 30min i går. Kromen virker fremdeles, null snopesyke. Brudekjolen er definitivt min, og jeg har da muligheten til å bruke en del tusen på kule sko, ettersom kjolen kun kostet 4000kr inkludert frakt. Har veileder og oppgave på bacheloroppgaven.

Negativt: programmere Java er ikke gøy. 60stp er ikke gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Så mange spennende planer du har fremover.. Bryllup, halvmaraton, studie etc etc. Moro!

Titter innom igjen, hvis det er greit..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Selvsagt er det greit, yoga! Ikke bli overrasket om du plutselig får besøk i din egen bok! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Argh, jeg dør av frustrasjon!

Jobber med noe programmeringsting, og det går bare ikke som det skal! Installerer pakker som ikke vil virke, som gjør at programmet ikke virker, sånn at jeg blir kjempefrustert..! Er bra at jeg skal trene i ettermiddag, en times tid på tredemøllen bøter nok på.

T er i Kristiansand på en konferanse hele helgen. Han har vært kjempestresset pga jobb - har ikke sovet, er fjern og litt sur. Gleder meg til tiden fremover, for da er stressmomentet over (har ingen sammenheng med konferansenm for øvrig) og han blir seg selv igjen. Det er fint. Det er også fint at han er sånn en flink husmor - i går bakte han fylte grove horn og boller fylt med vaniljekrem. :hjerte:

I kveld skal jeg nyte det å være alene. Skal ta meg et laaaaangt bad, ta ansiktsmaske og smøre meg med digg bodylotion, skal se kostymedrama og spise snop. Det blir fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg ikke lyst på nybakte boller og horn. :ler: *nam nam*

Kos deg med hjemme-alene kvelden i kveld. Slike kvelder innimellom er svært viktig, tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble i alle fall ikke mye trening på meg i kveld. Det var ingen på tredemøllene - supert! Inntil jeg fikk løpekvalme og -sting og måtte gi meg. Jeg var jo varm uansett, så jeg kunne jo trene litt styrke - men der var det stappa fullt. Ikke nødvendigvis et problem, sånn bortsett fra at halve Bisletts befolkning på ~25 var der og OKKUPERTE alle maskinene. Dere vet, mellom settene så sitter de bare der/henger på vektstanga og stirrer tomt ut i luften. Hadde ikke en sjans, så jeg gikk hjem igjen. 18min trening + tur/retur treningssenter ble dagens aktivitet.

Nå skal jeg se på tv, kanskje se på et kostyedrama jeg har liggende, ta et glass cola og så litt badekar før leggetid. Noe godt må jo komme ut av kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...