Gå til innhold

Feeding My Inner Bimbo


Quirky

Anbefalte innlegg

Elsker hårbøyler, og jeg elsker forsåvidt også hårbøyler a la Gossip Girl jeg da..

Så en artikkel i Company hvor de anbefalte denne sveisen til store hårbøyler.

Jeg har kjøpt meg den store til Sonia Rykiel for en 50-lapp.. bare jeg tør bruke den. Likte den fra Glitter! :)

Takk! Åhh, den sveisen var kul! Men lurer på om den vil ta opperksomheten vekk fra hårbøylen, at det blir litt overkill (faen, å slutte å bruke engelske uttrykk i annenhver setning, men sånn blir det når man både studerer engelsk og leser nesten utelukkende enkelske blader og bøker). Lurer på om helt enkelt, sleekt hår blir best.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jippiii, pakker i posten i dag også! To flasker Fudge Smooth Shot balsam, to flasker Fudge Torture Tonic balsam, og parfymen jeg kjøpte til kjæresten, Contradiction fra Calvin Klein. Sitter med håret fullt av Smooth Shot nå, pleier å la balsam virke lenge- gjerne over natten, men kjæresten klager over griseri på sengetøyet, så jeg må nøye meg med 5-6 timer. Spennende å se om Smooth Shot er like bra som andre produkter fra Fudge, Dynamite-hårkuren er verdens beste hårkur, jeg kan ikke leve uten den, og Torture Tonic balsam er ekstremt bra- men jeg ville ha en balsam som kun gir masse fukt i tillegg til Torture Tonic, som gir fukt, men først og fremst er gjenoppbyggende.

Fikk også tre pakkemeldinger på mail fra Haugen Bok, jeg aner bare ikke hvordan jeg skal få dem hjem fra postkontoret, vi snakker om mange kilo med pensum, bare én av Northons litteratur-antologier veier jo mer enn meg, og jeg har bestilt fire av dem, i tillegg til tre massive ordbøker, og minst 15 bøker til-heldigvis er de fleste i pocketformat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dilemma: Vil kjæresten min bli så glad for gaven at han overser det at jeg har shoppet, eller vil han bli sint? Han er veeeeldig irritert over at jeg shopper så mye, og han vet ikke om 30% en gang...han sa senest i dag at om det dukker opp flere pakker i posten nå, går han amok. Heldigvis er det jeg som henter posten 95% av tiden, siden han jobber natt og sover til langt på dag. Er blitt innmari god på å snike ting inn, og siden jeg er i en vektnedgangsfase, tyr jeg ofte til en strengt tatt ikke helt hvit løgn- "nei, denne er ikke ny, har hatt den lenge, den har bare ikke passet før nå". Det er jo sannsynlig, siden jeg nå tar i bruk klær jeg har hatt lenge og ikke kommet inn i, og ikke en gang jeg har oversikt over den gigantiske garderoben min, han har ikke peiling på hva jeg faktisk eier av klær.

Men...gi ham gaven eller vente til en senere anledning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å lese på velværeforumet er farlig, jeg blir veldig ofte "inspirert" til å shoppe når jeg leser om produkter der inne. Tråden der noen spør om vipptetenger fikk meg til å innse at jeg for øyeblikket ikke eier en vippetang, den elektriske jeg hadde ble borte under siste flytting, og den funket uansett ikke for meg, og slukte batterier. Har nå fått det for meg at jeg ville sett SÅ mye penere ut hvis jeg brukte vippetang. Fant en fra Tweezerman på Feeluniqe, den var ikke altfor dyr, liker ikke de billigste fra f.eks H&M, og har aldri blitt skuffet av et produkt fra Tweezerman.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg være så frekk å spørre hvordan du får råd til alt stæsjet? ;)

Jeg er av samme kaliber, nemlig produktjunkie. Klesjunkie også, for that matter. Sikler nettet opp og ned, men har endelig klart å innse at jeg må bruke opp noen produkter i hvertfall, før jeg går løs på noe nytt. Får se hvor lenge det holder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg være så frekk å spørre hvordan du får råd til alt stæsjet? ;)

Jeg er av samme kaliber, nemlig produktjunkie. Klesjunkie også, for that matter. Sikler nettet opp og ned, men har endelig klart å innse at jeg må bruke opp noen produkter i hvertfall, før jeg går løs på noe nytt. Får se hvor lenge det holder. :)

Jeg har strengt tatt ikke råd til å shoppe sånn...men fikk 5000 i forskudd på arv like før jul. Og jeg sparer inn å andre ting, som mat- bruker ikke penger på ferdigmat og godterier, drikker vann, også hvis jeg møter en venninne på kafé, farger håret selv i stedet for hos frisør, verken eier eller kjører bil, og bor sentralt slik at jeg skjelden trenger å ta buss, er veldig sjelden ute på byen- jeg sparer vanvittig mye på sistnevnte, du kan shoppe mye for det du bruker på en kveld på byen! Og om jeg er på restaurant eller ute på byen med sambo, spanderer han alt- han tjener veldig godt. Han kjøper også inn en del mat og slikt, jeg lener meg litt på ham- han synes det er ok at han bidrar litt mer siden inntekten hans er over dobbelt så stor som min, men han begynner å bli veldig lei.

Men jeg må innrømme at regnskapet ofte ikke går opp, er virkelig nødt til å ta tak i dette snart, begynne å sette opp budsjett, og faktisk holde meg til det. Som nevnt får jeg en del pes fra sambo, og fra foreldrene mine, og jeg innser selv at jeg bruker for mye penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må ha denne når den kommer ut! Jeg irriterer meg så vanvittig over at utvalget av klær og møbler i The Sims 3 er så dårlig, også simmene mine skal være velkledde og bo i et stilig møblert hjem! Det gøyeste med Sims er jo å skape simmer (elsker at man nå kan tweake så mye på utseendet) og bygge hus/innrede dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatert ønskeliste

11.Alligator-øreringer fra Mi Lajki (har flamingoer fra før, og elsker dem)

2.Pencil-skjørt i skinn

3.Skimmerpudder/krem

4.Leppestifter fra Nars

5.Lolita Lempicka parfyme

6.Matt, grå øyenskygge (vurderer denne fra Smashbox)

7.Smykketre

8.Buffy Body Butter fra LUSH

9.Vanilla De-lite body lotion, også fra LUSH

10.Såper fra LUSH

11.Mapper, markeringstusjer og annen kontorrekvisita jeg trenger for å bli en superorganisert superstudent.

12.Laaange cardigans, helst i ull

13.Flere hvite basis-singleter

14.Morgenkåpe

15.Sorte pumps

16.Decleor fuktighetsmaske

17.The Sims 3 utvidelsespakke

18.Maxi-skjørt eller kjole

19.Basistopp med lange ermer i sort og hvitt

20. Store hoops i forgylt sølv

21.Oppbevaringsbokser i tøy eller plast (for å lagre klær/tilbehør under sengen)

22.Abbonement på ELLE uk

23.Abbonement på Vouge uk

24.Nøkkelring

25.Bokhylle

26.Støvsuger

27.Hyller til badet (hvor får jeg kjøpt trådkurver med sugekopper som dem de har på Mique? Sugekoppene til Clas Ohlson er så dårlige)

Endret av Quirky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at jeg oppdaget at jeg ikke reagerer allergisk på gullbelagt sterlingsølv-øreringer lenger (har reagert på slikt før, men det kan være smykkene det var noe galt med), bestemte jeg meg for å få tak i et par store gullfargede hoops- jeg har veldig få øreringer, bare et par jeg bruker, og det er store, rosa flamingoer- de passer ikke til alt. Jeg måtte ha gullfargede, de må nemlig matche halskjedet jeg aldri tar av meg, et kjede med en giraff (yndlingsdyret mitt) i rent gull som jeg har fått av moren min. Har ikke funnet annet enn billige, uekte smykker i butikker irl, så jeg måtte på nett. Det viste seg å være en utfordring, det eneste stedet jeg fant var Chanti.no, og der måtte man kjøpe et "vedheng" (mener de anheng?) i tillegg hvis man skulle bestille hoops, og da kom det over tollgrensa- butikken sender fra Danmark, selv om det er en norsk side. Nølte med å forsøke Ebay, er enda litt skeptisk, og det florerer vel av fake smykker der, men jeg valgte å undertrykke skepsisen og forsøke. Fant noen helt perfekte, og selgeren var amerikansk og hadde good feedback, så jeg bestilte dem. Om jeg skulle reagere allergisk, får jeg heller gi dem bort, de kom på bare 20 dollar inkludert frakt, så det er ikke krise om det var et bomkjøp.

Endret av Quirky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine! :) Godt å se at det er andre nattdyr her.. får rett og slett ikke til å legge meg :rolleyes:

Takk! :)

Jeg sto opp veldig sent, la meg i nitiden i går/dag etter å ha vært oppe i to døgn, og kom meg ikke opp før rundt 18.30, så jeg kommer nok til å være våken en stund...fungerer best om natten uansett, er så langt fra a-menneske som du kan komme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to! Må virkelig presse meg selv for å komme i noe som ligner på en A-menneske-rutine. Dessuten er det så godt å være våken om natta.. blir mer kreativ da, og får merkelig nok mer energi. Litt plagsomt når hele samfunnet er lagt opp til at man skal legge seg senest 12 og stå opp 7...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to! Må virkelig presse meg selv for å komme i noe som ligner på en A-menneske-rutine. Dessuten er det så godt å være våken om natta.. blir mer kreativ da, og får merkelig nok mer energi. Litt plagsomt når hele samfunnet er lagt opp til at man skal legge seg senest 12 og stå opp 7...

Kroppen min nekter å tilpasse seg samfunnets standard-døgnrytme, om jeg står opp klokka sju hver dag i månedsvis, som jeg har gjort når jeg har vært i jobb, vil kroppen fortsatt ikke slå seg til ro før langt på natt, av og til ikke i det hele tatt. Jeg går på sterke sovepiller for å få noe i nærheten av tilstrekkelig med søvn, uten farmasøytisk hjelp kan jeg gå våken i fem-seks døgn av gangen. Heldigvis er jeg student, så kan legge opp døgnet mitt selv, og jeg utdanner meg til et yrke der jeg kan jobbe frilans, når jeg vil og hvor jeg vil (litterær oversetter).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har shoppet noe jeg faktisk virkelig trenger- en nøkkelring. Ville ha en i metall, i form av et dyr, type metall-grisen jeg hadde før, som ble ødelagt. Vanligvis ville jeg gått til TING (en av yndlingsbutikkene mine, dit jeg går hvis jeg vil ha kjøleskapsmagneter, nøkkelringer, kortmapper etc) men nøkkelringen en venninne kjøpte i julegave til meg derfra gikk i stykker etter en uke, og de ville ikke refundere pengene eller la meg bytte, så jeg boikotter dem. Browset i stedet Ebay, og fant masse kult, valget falt på denne. Men de oppgir at det kan gå 6-8 uker før jeg får den, det er alt for lenge- så det ikke før etter at jeg hadde bestilt og betalt. Det er så kjipt å ikke ha nøkkelring, bruker masse tid på å lete etter nøkler i vesker og lommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass! Insomni?

Ja, jeg er også student, det er utrolig deilig.. har ingen forelesninger o.l før 12. Skjemmes litt over hvordan døgnrytmen min er til tider, kan være ganske ekstremt, og irriterende med folk som tuller med at jeg er slapp og håpløs :rolleyes: Håper virkelig det går over med alderen, for yrket jeg (forhåpentligvis) ender opp med er 8-4, ca. Så bra at du satser på et yrke som passer til rytmen din :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såpass! Insomni?

Ja, jeg er også student, det er utrolig deilig.. har ingen forelesninger o.l før 12. Skjemmes litt over hvordan døgnrytmen min er til tider, kan være ganske ekstremt, og irriterende med folk som tuller med at jeg er slapp og håpløs :rolleyes: Håper virkelig det går over med alderen, for yrket jeg (forhåpentligvis) ender opp med er 8-4, ca. Så bra at du satser på et yrke som passer til rytmen din :)

Jeg har ingen forelesninger overhodet, siden jeg tilhører UIB, men bor i Trondheim, studerer på egen hånd og reiser ned til Bergen for å ta eksamen. Det er ikke ideelt, men de tilbyr ikke studieretningen min på NTNU, og med jobbmarkedet nå blir det vanskelig for kjæresten min å få seg en bra jobb i Bergen, han har vært innmari heldig med jobben han har her i Trondheim, han tjener sinnsvakt godt, enda han ikke har utdannelse.

Yrket jeg har valgt er perfekt på alle måter- jeg elsker litteratur, har anlegg for språk, og 8-4 passer meg dårlig-jeg har ADHD, og selv ved hjelp av medisiner har jeg store problemer med å sitte i ro, konsentrere meg og fokusere lenge av gangen, når jeg studerer må jeg jobbe i korte intervaller, 15 min lesing, 15 min pause, 15 lesing osv. Dette gjør at jeg ikke er en spesielt effektiv student, ikke som bestevenninna som sitter på lesesalen i åtte-ni timer i strekk daglig. Heldigvis lærer jeg lett, men en del av fagene i graden min er tunge, pensum på faget britisk litteratur og kultur, som jeg tar dette semesteret, er langt større enn normalt, dobbelt så stort som f.eks historiepensumet til nevnte bestevenninne, og strykprosenten er på rundt 44%. Men det hjelper at mye av pensum er så interessant, jeg blir introdusert for så mye bra litteratur, i tillegg til det jeg har lest fra før og elsker, som Virginia Woolf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uhhm...jeg nøler med å innrømme det, men jeg finner Nytt&Nyttigs nettbutikk litt fascinerende...de har så mye...rart. Og noe som faktisk er nyttig. Jeg er jo ute etter oppbevaringsløsninger for klær, tilbehør etc, siden min enorme garderobe ikke på langt nær får plass i klesskapet jeg har til rådighet- i en tråd her inne fikk jeg tips om å lagre under senga, så jeg trenger esker/bokser til det, helst i stoff, og i tillegg trenger jeg noe å lagre klær jeg ikke bruker i, nå er de stuet vekk i plastikkposer- riktignok fine,tykke plastikkposer fra Pepper (klesbutikk i Bergen,yndlingsbutikken min i hele verden), men klærne mine fortjener bedre. Har sett på stoffboksene fra IKEA, men de finnes bare i hvitt, og jeg vil ikke ha lyse farger på det som skal lagres under senga (blir nok misfargede fort), og de har ikke svære esker, til langtidslagring vil jeg ha noen svære esker. Chlas Olson har jo plastbokser, men jeg vil som sagt helst ha stoff, de plastboksene ser så forferdelig billige ut, og puster ikke.

Disse så interessante ut til oppbevaring under sengen/i bunnen av garderobeskapet.

Disse, de største, ville være perfekte for langtidsoppbevaring.

Og disse skoeskene var langt finere enn de vanlige i plast, og er ideelle for annet enn oppbevaring av sko også, accesoirer, kosmetikk etc.

Hmmm...jeg er fristet, men jeg vet ikke om jeg kan leve med at jeg er en dame som handler fra Nytt&Nyttig- det er verre enn Tv-shop!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på postkontoret og hentet pakker, seks stykker i alt- 70% Glycolic Peeling fra MakeupArtistschoice, to par sko som ikke ble ferdig hos skomakeren før jeg dro nordfra, og moren min derfor måtte ettersende (yndlingsskoene mine, et par ankelboots fra Troppa, kunne fikses!!!Jipppiiii!), og fire store pakker fra Haugen Bok- det var såvidt jeg kom meg hjem- pakkene var like tunge som jeg hadde regnet med, takk og lov at postkontoret ligger bare fem minutters gange hjemmefra.

I tillegg til pensum fikk jeg mine guilty pleasures:

Kate Moss: Style

Jemma Kidd Make-Up Masterclass

Who What Wear

Fierce Style

20th Century Fashion

Nylon Street Style

Har ikke rukket å studere alle i dybden enda, men inntrykket så langt er at samtlige var veldig gode kjøp, spesielt Who What Wear, Kate Moss: Style og Make-Up-boka.

Har fått smaken på Fashion-litteratur, har planer om å anskaffe meg et par av Nina Garcias bøker også, jeg er som regel enig med henne når hun dømmer antrekk i Project Runway, og bøkene har fått veldig gode anmeldelser på Amazon.

Selv om jeg ikke har behov for nødhjelp stilmessig, jeg har allerede en personlig, unik og etter min mening, temmelig bra stil, men man kan alltid videreutvikle seg, den kan bli bedre.

Endret av Quirky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte nettopp Love Balm fra Jurlique, trass i at jeg vet lite om den, den er ikke omtalt på MUA- men fire-fem rosende omtaler i hudpleieblogger og det at Honesty har bestilt den, var nok til å overbevise meg om at den var verdt å prøve- Honesty har peil! Håper at denne kan fungere som et supplement til Essential Balm fra Decleor, i beste fall som en erstatning, siden Essential Balm er veldig god, men temmelig dyr. Hvis jeg kan bruke Essential Balm når huden min er i virkelig krise, og Love Balm på ikke fullt så kritiske tilfeller som tørr, flassende hud i ansikt og på kropp, er arsenalet mitt av hudpleieprodukter komplett.

Har også bestilt denne, siden jeg har tenkt å forsøke å få shoppingen min litt mer under kontroll.

Endret av Quirky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som vi kjøper de samme bøkene :fnise:

Har Who What Wear hvertfall, og Nina Garcias bøker. Kan ikke akkurat si at bøkene gir meg så veldig mye, men de er jo fine å bla i og titte i nå og da ;)

LoveBalm har jeg ikke hørt om, spennende å høre hvordan den er :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...