Gå til innhold

Feeding My Inner Bimbo


Quirky

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ergelig da! NYX er vel forhåpentligvis ikke så veldig dyrt?

Mener jeg å huske hvertfall :)

Neida, kom på rundt 40-50 kr inkludert frakt pr. stk- kunne sikkert fått det enda billigere, jeg er newbie på Ebay-shopping, og kan ikke triksene enda.

Har vært skeptisk til Ebay, regnet med at det var mye fake produkter fra Hong Kong, eller kosmetikk utgått på dato etc, men jeg begynner å se lyset nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden kattungen vår elsker å bite i stykker ledninger, har jeg måttet erstatte hodetelefonene mine fire ganger i løpet av det siste halve året. Nå har jeg lenge brukt et par Skullcandy som slemme Nemi har gått løs på, ledningen til den ene øreklokka er bitt over, så jeg har bare lyd på et øre. Det er for irriterende til at jeg orker å leve med det lenger, jeg elsker musikk, og bra musikk må høres med lyd i begge ørene! Hadde egentlig lyst på disse, men det blir innmari dyrt med fortollingsavgift og moms, kan ikke bruke 700 kr på et par hodetelefoner når, hvis jeg glemmer meg og snur ryggen til et øyeblikk, de kan bli maltraktert.Men, jeg vil ikke ha hva som helst, hodetelefoner er en viktig accesoire, en undervurdert en, og se bra ut, og helst være litt spesielle- ikke som Koss Porta Pro, som absolutt alle mellom 13 og 35 går med- er det påkrevd pr. lov eller noe? Browset etter Skullcandy på Ebay i stedet, og endte opp med å kjøpe disse. De selges ikke i Norge, hvilket gjør dem ekstra attraktive, og de var innmari kule! Jeg liker Skullcandy veldig godt, i tillegg til at designet er kult, og de sitter godt (iallefall de tre headset-modellene jeg har testet, øreproppene vet jeg ikke hvorvidt er gode), er lyden veldig bra- og bra lyd er tross alt ekstremt viktig når det kommer til hodetelefoner- design er seff viktigere, men aldri siter meg på det. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trass i at jeg er en makeup-junkie, eier jeg ikke en eneste rouge, tror jeg bare har hatt rouge på et par ganger, i forbindelser med modell-gigs (nei, jeg er ikke Jemma Kidd, bare et par low-key modelloppdrag da jeg var tenåring). Min naturlige, konstante, og etter min mening ikke så kledelige rødme i kinnene har gjort bruk av kunstig farge både unødvendig og vanskelig. Men, nå bruker jeg dekkende foundation, og stoler på at min nye super-concealer fra MAC skal kamuflere restene av rødme totalt, så nå er det på tide å utforske rouge! Jeg bestemte meg for å gå for noe bombesikkert når jeg skulle investere i min første blush, så jeg kjøpte Nars Orgasm. Hvis jeg får lyst på flere farger å velge mellom, og det får jeg garantert, har Nars flere andre nyanser jeg har lyst på, som Desire- litt mer edgy enn Orgasm. Den har fått veldig gode kritikker på MAU, mange blush-nyanser fra Nars har fått 4.4-4.5 i snittkarakter, så jeg tror Nars blir mitt go-to-merke når jeg vil ha rouge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå SKAL jeg ta en pause fra shopping snart...men måtte bare ha MAC Viva Glam V. Jeg trenger virkelig flere leppestifter, den eneste jeg har som jeg bruker nå er Vanilla Truffle fra Estee Lauder, og det er ikke alltid jeg vil ha nude lips. Jeg ønsket meg en rosa leppestift i en ikke for lys, ikke for mørk nyanse, og Viva Glam synes perfekt.

Fuck, Ebay er FARLIG! Alt er så tilgjengelig, så billig, så fristende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heter kattungen Nemi?

Det gjør hvalpen vår også, og hun er også glad i ledninger :(

Jepp, vi valgte å kalle den lille, sorte skogskatt-pelsdotten vår Nemi, og lurer nå på om navnevalget var lite heldig- hun er temmelig bitchy, i den grad katter kan være bitchy-hun er et lunefull, hyperaktiv, forstyrret udyr som, i stedet for å ligge i fanget og kose, foretrekker å bite over ledninger eller forsøke å ta livet sitt ved å hoppe utfor verandaen vår i sjette etasje. Skulle kalt henne "Solstråle" eller "Koseklumpen".

Endret av Quirky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makeupalley=MUA :nigo:

Jeg har to NARS-rouger; Super Orgasm (for mye glitter, fin farge, men Bobbi Brown Coral er identisk minus glitteret, pluss fint gullskimmer) og Angelika (sukkertøyrosa med sølvskimmer). Men jeg er litt rougeoman, også, for jeg har definitivt ikke naturlig rosa kinn, mer naturlig likblek. :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan virke som NARS er eksperter på blush om man sjekker på MUA ja!

Jeg har flere og er superfornøyd! Bl.a. Orgasm og Deep Throat, fine farger begge to :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Makeupalley=MUA :nigo:

Jeg har to NARS-rouger; Super Orgasm (for mye glitter, fin farge, men Bobbi Brown Coral er identisk minus glitteret, pluss fint gullskimmer) og Angelika (sukkertøyrosa med sølvskimmer). Men jeg er litt rougeoman, også, for jeg har definitivt ikke naturlig rosa kinn, mer naturlig likblek. :eeeh:

Uhhm...jeg har en eller annen tic som gjør at jeg konsekvent skriver MAU i stedet for MUA (skrev MAU nå :fnise: ), må være noen slags form for Tourettes...

Har lest at det er mye glitter i Super Orgasm, så jeg kjøpte den originale, trenger en allround-rouge til hverdagsbruk, og da går masse glitter ut. Så at den originale ikke hadde fått mer enn 4.0 på MUA (skrev det rett!), trass i at det må være den mest hypede rougen på markedet, kanskje et av de mest hypede kosmetikkproduktene overhodet. Det er vel grunnen, når noe er så hypet opp, blir nok en del skuffet over at den nye Orgasm-rougen ikke er magisk, bare et godt produkt. Jeg tror forventningene mine er på et ok nivå, jeg forventer bare en fin blush, ikke et produkt som får meg til å se ut som en supermodell, som påfører seg selv, som gjør husarbeid- slikt en del på MUA synes å forvente av enkelte produkter.

Bobbi Browns produkter er jeg litt nysgjerrig på, men har fått inntrykk av at dama er veldig into den supernaturlige, "jeg har makeup på, men det ser ikke sånn ut"-looken- jeg svinger ikke den veien, om jeg vil ha naturlig look går jeg uten makeup.

Kan virke som NARS er eksperter på blush om man sjekker på MUA ja!

Jeg har flere og er superfornøyd! Bl.a. Orgasm og Deep Throat, fine farger begge to :Nikke:

Tror NARS generelt er et veldig godt merke, jeg er innmari fornøyd med øyenskyggene jeg har derfra, og f.eks leppestiftene har fått veldig høye karakterer på MUA. Jeg har blant annet veldig lyst på denne, og denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var inne på Haugenbok og kjøpte flere pensumbøker, og ved et uhell havnet et par bøker som jeg er temmelig sikker ikke står på pensum i noen av mine fag, oppi handlekurven. Jeg må jo ikke betale det nå (Haugenbok har en veldig fin ordning med rente-og geyrfri betalingsutsettelse), hvilket vil si at det praktisk talt er gratis, også får jeg 5% Kickback, hvilket vil si at jeg tjener på å shoppe! Damn, jeg er virkelig god på selektiv logikk!

Kate Moss: Style

Vouge Fashion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på Orgasm og Super Orgasm er at den første er mer oransje/fersken, og har gullskimmer, mens den siste går mer mot rosa, og har mer glitter. Heldigvis blir ikke glitteret liggende på huden. BB er litt traust, men de har enkelte stjerneprodukter, for eksempel nevnte rouge. :)

Har du jeanstips til meg, forresten? Jeg har jo vært ute av det en stund, kan man jo si. Jeg vil ha noen som er ganske plain og enten med rette ben eller helt smale. Acne Hex står på lista, men kanskje det finnes noe annet jeg ikke har tenkt på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp jeg har en laaang liste over produkter jeg skal ha :Nikke:

Jeg har litt blandede følelser når det gjelder øyeskyggene, noen er helt elendige, mens andre er topp. Hadde liksom håpet alt skulle holde samme nivå, men den gang ei ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Forskjellen på Orgasm og Super Orgasm er at den første er mer oransje/fersken, og har gullskimmer, mens den siste går mer mot rosa, og har mer glitter. Heldigvis blir ikke glitteret liggende på huden. BB er litt traust, men de har enkelte stjerneprodukter, for eksempel nevnte rouge. :)

Har du jeanstips til meg, forresten? Jeg har jo vært ute av det en stund, kan man jo si. Jeg vil ha noen som er ganske plain og enten med rette ben eller helt smale. Acne Hex står på lista, men kanskje det finnes noe annet jeg ikke har tenkt på?

Acne Hex, Hep, Needle og Hug er alle på vil-ha-lista mi. Er ute av jeans-loopen selv, bruker bare rimelige jeans mens jeg går ned i vekt.

Jupp jeg har en laaang liste over produkter jeg skal ha :Nikke:

Jeg har litt blandede følelser når det gjelder øyeskyggene, noen er helt elendige, mens andre er topp. Hadde liksom håpet alt skulle holde samme nivå, men den gang ei ;)

Samme type øyenskygger som ikke holder samme kvalitet, eller forskjellige typer? Noen du vil advare mot?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en god del øyeskyggeduo'er (vanlig pudderform, ikke kremskygge) og noen av de er helt supre, masse pigmenter og fløyelsmyke, mens andre er harde, gir ikke et fnugg farge og bare drysser. Men de som er gode er også favorittene mine :hjerte:

Er en sjanse man må ta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på Orgasm og Super Orgasm er at den første er mer oransje/fersken, og har gullskimmer, mens den siste går mer mot rosa, og har mer glitter. Heldigvis blir ikke glitteret liggende på huden. BB er litt traust, men de har enkelte stjerneprodukter, for eksempel nevnte rouge. :)

Har du jeanstips til meg, forresten? Jeg har jo vært ute av det en stund, kan man jo si. Jeg vil ha noen som er ganske plain og enten med rette ben eller helt smale. Acne Hex står på lista, men kanskje det finnes noe annet jeg ikke har tenkt på?

Glemte å tipse om disse. Vet ikke om du er åpen for noe annet enn skinnyjeans, men disse er ekstremt fine, og, for de som bryr seg om slikt, behagelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har en god del øyeskyggeduo'er (vanlig pudderform, ikke kremskygge) og noen av de er helt supre, masse pigmenter og fløyelsmyke, mens andre er harde, gir ikke et fnugg farge og bare drysser. Men de som er gode er også favorittene mine :hjerte:

Er en sjanse man må ta ;)

Noen spesielle du vil advare mot? Trenger egentlig ikke flere øyenskygger nå da, og hvis jeg kjøper nye, prøver jeg nok MAC. Ellers er Chanel og Estee Lauder mine go-to-merker når jeg er ute etter øyenskygger, de har aldri skuffet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg fant ut at det vil ta 4-6 uker før jeg får de nye hodetelefonene mine, og jeg egentlig vil ha et par øreplugger også, for de gangene hodeklokker ikke funker (som når hårfrisyren krever det), kjøpte jeg slike i dag. Var spent på hvordan de ville være, siden de originale, standard Spark Plug fra Koss er udugelige (alt for store, sitter ikke fast i ørene overhodet, og gir ikke bra lyd), men fyren på Spaceworld lovet at disse var mye bedre, og han snakket sant. De hadde noen rimeligere alternativer, men disse er visstnok langt bedre, og de var rooooooooosa! Nå må jeg bare holde dem utenfor rekkevidde av pelsklumpen med de skarpe tennene...

Ahh, nå kan jeg høre på Mew mens jeg går til SATS, og glede meg til konserten den 12 februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dedikert kvelden til husarbeid, noe jeg ikke finner gøy overhodet, men har fått strenge ordrer om å shine leiligheten av kjæresten, som jobber 12-timers-skift seks dager i uken for tiden, og derfor har rett til å kreve omtrent hva som helst- iallefall at jeg tar meg av husarbeidet. Så langt har jeg ikke utrettet så veldig mye, bortsett fra å sette opp spillelisten "Husarbeid" i Itunes og begynne å organisere kosmetikken min- det er en kjempejobb. Har nådeløst kastet produkter som har gått ut på dato, blant annet en flytende eyeliner jeg må ha hatt i to år, og min elskede leppe-primer fra Guerlian- den er mer enn 18 måneder gammel, og må ut, selv om den ikke har blitt brukt mer enn 15-20 ganger. Siden jeg nå skal begynne å bruke lepppestift mer, måtte jeg ha en ny primer, og siden jeg er på en MAC-tripp for tiden, og primeren fra MAC hadde fått omtrent like gode karakterer på MUA som den betraktelig dyrere KissKiss fra Guerlian, bestilte jeg Prep & Prime Lip på Ebay.

Som straff får jeg sette igang med husarbeidet igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pudderfoundation fra Bare Minerals holder vel omtrent for evig? Eller? Hvis ja, er det noen som vil ha ID foundation i Fairly Light eller Medium Beige? Sistnevnte er nesten ubrukt. Har allerede spurt venninner, og ingen vil ha dem, så hvis noen av mine lesere er villig til å betale porto, sender jeg gjerne fra meg en av eller begge krukkene.

Eyh, jeg gir bort brukt kosmetikk jeg ikke lenger vil ha selv i shoppingdagboka mi! Er jeg generøs, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...