Gå til innhold

Feeding My Inner Bimbo

Quirky

Anbefalte innlegg

Siden jeg for et par timer siden fant ut at jeg reiser i morgen, ikke fredag, burde jeg stresset rundt og få gjort klart alt, men tok en shoppingpause innimellom frenetisk pakking og styr. Selvsagt bare fornuftige, strengt nødvendige ting...som en badekåpe? fra vintersalget til La Redoute, jeg trenger en badekåpe! Og dette er en kvalitets-badekåpe, på salg- slike sjanser lar man ikke gå fra seg.

Browset vår-nyheter også i samme slengen, og fant lekre treningstopper- singleter med innebygd bh, har ønsket meg slike lenge, mye finere enn standard topper, og dessuten er det så mye mindre styr når bh-en er innebygd- alt det peset med å kle av og på seg sports-bh, vaske dem, henge dem til tørk- det tar jo energien jeg trenger til å trene! Kjøpte samme topp, fra Reebook, i både sort og hvitt. Har sett på slike topper i lengre tid, og denne modellen, spesielt i hvitt, er defintivt den lekreste jeg har kommet over. Siden jeg skal bli treningsnarkoman igjen i nær fremtid (siden vi kommer tilbake til Trondheim før jeg hadde regnet med, tror jeg at jeg hiver meg på en Danseaerobic-time allerede på fredag, i stedet for å begynne på mandag som planlagt), var også dette et særdeles fornuftig og nødvendig innkjøp....sant?

Endret av Quirky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og så måtte jeg ha et par nye hudfargede unbra-er i silikon. Kan knapt tenke meg noe mindre sexy, men gud, de er uunnværlige, har enkelte plagg som det bare ikke funker med noe annnen slags bh under. Og de er så behagelige! Om sommeren blir de klamme, så da bytter jeg dem ut mot "puppetape", men i mer humant klima foretrekker jeg disse foran tape-on-bh-er, de gir langt mer støtte og penere form til bysten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh...stress!!!! Har fått pakket det meste, bortsett fra kosmetikk jeg skal bruke i dag og i morgen, og noen klær som var skitne- har fått vasket dem, men tørketrommelen funker ikke- har ikke tørketrommel hjemme i Trondheim heller, trenger det strengt tatt ikke, og det sliter på klærne- men når man helst vil bli ferdig å pakke og vasker febrilskt, vil man gjerne ha tørketrommel til rådighet...verre enn klessituasjonen er at det er tre mennesker jeg skulle møtt før jeg drar, blant annet min syke far, skulle få presset inn sosialiseringen i morgen og fredag, men nå skjønner jeg ikke hvordan jeg skal få til å selv i det minste se faren min (verken jeg, han eller moren min kjører bil, og det er lange avstander og lite bussforbindelser, så det er kronglete). Er småfortvilt, og trøster megselv på favorittmåten min- browsing i nettbutikker, se etter ting å sette på ønskelista, eller kjøpe her og nå. Langt mer tilfredsstillende enn trøstespising, og en slank bankkonto er å foretrekke fremfor en fet kropp!

Sikler på denne , har forstått verdien av godt verktøy når man legger makeup nå, og siden jeg skal kjøpe meg ny concealer i nær fremtid, trenger noe til å dekke over mine naturlig rødefargede kinn- rødfargen er ikke spesielt flatterende, så jeg planlegger å dekke over og i stedet ha et flush av Nars Orgasm i kinnene. Har blitt påvirket av forumet igjen, og heller mot HR Magic Concealer eller Extreme Concealer fra samme merke, selv om jeg i utgangspunktet var ute etter en grønn/gultonet concealer spesielt for å nøytralisere rødt- ingen kunne anbefale en, bare grønne primere, og iallefall extreme-concealeren til HR bør dekke over absolutt alt. Og til flytende concealer trenger jeg jo en kost! I tillegg reklamerer de med at denne kosten er perfekt for å legge kremskygge, og jeg kjøpte jo nylig en kremskygge fra Benefit- har ikke tenkt å legge den nydelige, nye skyggen med fingrene!

Sikler også på disse, Troppa re-inventing the classic black pumps! Ingenting kjedelig med disse, samtidig som de såvidt kan passere for "klassiske". Men jeg har jo lovet meg selv å ikke kjøpe flere par sko på en stund, har ikke fått den forrige "ladningen" jeg bestilte enda engang! Apropos sko, og spesifikt Troppa, venter jeg på dommen fra skomakeren som har mine favorittsko gjennom alle tider i varetekt, mens han finner ut om han kan fikse dem- de 10 cm høye stiletthælene var en av grunnene til at skoene var så vanvittig fine, men greia med slike hæler er at de ikke er spesielt solide- den ene hælen knakk rett av tidligere i vinter, og jeg lider av kjærlighetssorg fremdeles- de er uerstattelige, og jeg ber til skogudene om at skomakeren kan fikse dem.

Puhh...jo mer stresset og sliten jeg er, jo tydeligere kommer ADHD-en min frem, laaaaange innlegg med uendelige digresjoner av digresjoner. Får gi dere en pause, og heller se om jeg finner HR concealer på nett noe sted- iflg. en tråd her inne finnes den bare på Strawberrynet, og jeg handler aldri fra Strawberrynet lenger- ikke etter at jeg innså at grunnen til at prisene er lave (eller, de er ikke engang så lave lenger)er at de selger restlagre med kosmetikk som sannsynligvis ble produsert før jeg ble født.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, glemte å si at jeg fikk de nye jeansene fra Dr.Denim i posten i dag! Jeanslab er superbe på levering, å greie å levere på et par dager til et en bitteliten, avsides by i Nord-Norge er imponerende. Er fornøyd med de nye jeansene, perfekt kvalitet på stoffet (ikke for tykt, ikke for tynt, ikke for mye stretch, men ikke helt stivt heller), fin vask, og fasongen var veldig flatterende- det forrige paret med jeans fra Dr.Denim jeg eide, for tre-fire år tilbake, var temmelig elendige, dårlig stoff og design som fremhevet alle skavanker, så jeg er svært positivt overrasket.

Fikk i tillegg solgt det ene jeansparet jeg kjøpte på Bik Bok før jeg dro, ikke de som er alt for store nå, men det andre paret som jeg kjøpte mest fordi de bare kostet 99 kr. Fant ut etterpå at jeg ikke likte dem noe særlig, men moren min falt pladask- merkelig, de så fjortis ut på meg, i tillegg til at jeg så 15 kg tyngre ut i det jeg tok dem på, mens moren min så smashing ut i dem (litt annen kroppsform, hun er mer timeglass, mens jeg har mer guttefasong), og de så ikke fjortis ut overhodet, mer "classy, men ungdommelig"- og ikke anstrengt ungdommelig. Hunn ga meg 300 kr for dem, hvilket vil ssi at jeg hadde en fortjeneste på 200%- trass i at jeg er et økonomisk trainwreck, Argentina på to bein, har jeg en helvetes forretningssans!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nå fikk jeg lyst på jeans igjen, gitt. Ikke for det, jeg kjøpte en Lee Norma for to uker siden, og burde vel være fornøyd, men plutselig synes jeg de fleste jeg har i skapet, og som jeg trodde jeg skulle gjenoppdage etter at frøkna ble født, plutselig er stygge og utdaterte. :roll: Med få unntak...

Hvis du skal ha Magic Concealer, bør du kjøpe nr. 2. Jeg kjøpte nr 1 sist fordi jeg trodde den skulle passe bedre når jeg er litt blekere, men den er bare mer gråaktig. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nå fikk jeg lyst på jeans igjen, gitt. Ikke for det, jeg kjøpte en Lee Norma for to uker siden, og burde vel være fornøyd, men plutselig synes jeg de fleste jeg har i skapet, og som jeg trodde jeg skulle gjenoppdage etter at frøkna ble født, plutselig er stygge og utdaterte. :roll: Med få unntak...

Hvis du skal ha Magic Concealer, bør du kjøpe nr. 2. Jeg kjøpte nr 1 sist fordi jeg trodde den skulle passe bedre når jeg er litt blekere, men den er bare mer gråaktig. :sur:

Finnes Lee Norma enda? Jeg elsker den modellen!

Hadde allerede funnet ut at nr.2 var rett nyanse, takket være et svar fra deg i en tidligere tråd om mc som kom opp da jeg søkte. Nå gjenstår det bare å velge mellom Magic og Extreme. Vet du hva Magic ligger på i pris på parfymerier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den kostet 265 sist jeg kjøpte. :)

Jeg kjøpte Norma på halv pris på JC. Noen ganger er det greit å være knøtt, for da finner man gjerne klær på sånne stativer. Jeg synes den har bortimot perfekt fasong, og skulle gjerne hatt en jeans til som er liknende. Foreløpig går jeg mest i Squin, men de siger litt bak i linningen så jeg må gå og heise på dem hele tiden. :sur:

Bestemoren hadde visstnok kjøpt den første jeansen til I i dag. Hun er jo et halvt år gammel snart. :nigo:

Endret av Honesty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kostet 265 sist jeg kjøpte. :)

Jeg kjøpte Norma på halv pris på JC. Noen ganger er det greit å være knøtt, for da finner man gjerne klær på sånne stativer. Jeg synes den har bortimot perfekt fasong, og skulle gjerne hatt en jeans til som er liknende. Foreløpig går jeg mest i Squin, men de siger litt bak i linningen så jeg må gå og heise på dem hele tiden. :sur:

Bestemoren hadde visstnok kjøpt den første jeansen til I i dag. Hun er jo et halvt år gammel snart. :nigo:

Takk!

Jeg finner aaaaldri klær på slike stativer, jeg bruker vel en av de vanligste størrelsene, og når jeg har nådd målet mitt og får på meg jeans i tre størrelser mindre, vil jeg fortsatt ikke være knøtt nok til å finne klær på de stativene.

Har du prøvd extreme? Blir den kanskje for heavy? Vil Magic Concealer skjule den konstante rødmen i kinnnene mine, når brukt i tillegg til foundation med god dekkevne? Og bruker jeg Magic før eller etter foundation?

Håper for Guds skyld I får gå i skikkelige merkejeans, som Acne, Lee eller Diesel, ikke sånt crap de selger i babytøy-butikker? Ser for meg I som en super-fashionable baby i skinny jeans, fuskpels og ankelboots med killer heels. :fnise:

Endret av Quirky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestile abbonement på Costume i kveld, for 149 kr får jeg tre utgaver og en flaske med noe fra Sexy hair de kaller "Backcomb In a Bottle", det hørtes så spennende ut at jeg må teste den ut.

Vurderer også å bestille abbonement på britiske Vogue, men det er innmari dyrt!

Kan ikke rabattkoden fra Makeupmekka komme snart (jeg har til og med mailet og purret) sånn at jeg får bestilt concealerkost a.k.a kost til kremskygge? Lurer på om jeg greier meg med én, eller bør bestille to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bare prøvd Extreme på hånden, og synes den virket litt tørr. Men jeg bruker slikt bare under øynene, da. :) Og den går på etter foundation, for ellers blir den jo smurt utover. Logisk. :nigo:

I får foreløpig politisk korrekte klær fra babybutikker (og knalldyre tøybleier med fint trykk, i for eksempel sjokkrosa fuskpels eller brun med turkise og oransje elefanter på), og en god del ull. Men moren er jo også litt "sånn". Jeg så Hunter-støvler til barn på favorittbutikken her om dagen, men det får da være grenser. Hun debuterte forresten i Mexx-klær før hun var en halvmeter lang. :)

Endret av Honesty
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt tid jeg burde brukt til andre, langt mer givende ting, til å researche concealere. Har sett litt på en fra Smashbox, men den har fått dårlige anmeldelser på MAU. Men, så fant jeg Studio Sculpt fra MAC! Den virker perfekt, god dekkevne og lang holdbarhet. Studio Finish-concealeren fra samme merke synes også å være et alternativ. Men, så er det å få tak i herlighetene...har mailet Esthetique på Glasmagasinet og på Steen&Strøm i Oslo for å høre om de kan sende oppover til trøndherhelvetet, det er vel de butikkene som har best utvalg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trønderhelvete :ler:

Håper du får sent den opp, da! Har ikke MAC her jeg bor, så jeg hamstrer alltid inn noe når jeg er på taxfree eller i Oslo etc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestile abbonement på Costume i kveld, for 149 kr får jeg tre utgaver og en flaske med noe fra Sexy hair de kaller "Backcomb In a Bottle", det hørtes så spennende ut at jeg må teste den ut.

Vurderer også å bestille abbonement på britiske Vogue, men det er innmari dyrt!

Kan ikke rabattkoden fra Makeupmekka komme snart (jeg har til og med mailet og purret) sånn at jeg får bestilt concealerkost a.k.a kost til kremskygge? Lurer på om jeg greier meg med én, eller bør bestille to.

Tror det engelske Vogue koster rundt 800 kr, mens det amerikanske kan du få for 400 kr :Nikke:

Ganske dyrt å abonnere på engelske blader egentlig.

Ikke for å skuffe deg, men disse velkomstgavene som bladene lokker med om du tegner med abonnement, det er ikke sikkert du får den :snurt: Dumme meg, bestilte abonnement på Elle ene og alene pga. jeg fikk Redken sjampo og balsam. Etter at abonnementet var betalt fikk jeg tilsendt en DVD og en lapp om at dessverre var pågangen så stor at de måtte sende ut andre ting som erstatning for velkomstgave :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bestilte nettopp Studio Sculp Concealer fra MAC, de på Esthetique på Glasmagasinet i Oslo gikk med på å sende den- til den nette sum av 215 kr + prisen på produktet. Ekspeditrisen forklarte at det var dyrt å sende i oppkrav, men SÅ dyrt? Likevel, jeg måtte ha den concealeren. Nå lurer jeg på om jeg skal ringe tilbake og bestille noe mer, når jeg først betaler så mye i porto. Men hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trønderhelvete :ler:

Håper du får sent den opp, da! Har ikke MAC her jeg bor, så jeg hamstrer alltid inn noe når jeg er på taxfree eller i Oslo etc :)

Skjønner ikke hvorfor ikke MAC kan bli lettere tilgjengelig i Norge! Det er jo et ekstremt populært merke i utlandet, hvorfor har da bare utvalgte Esthetique-butikker i Norge tatt inn MAC??

Tror det engelske Vogue koster rundt 800 kr, mens det amerikanske kan du få for 400 kr :Nikke:

Ganske dyrt å abonnere på engelske blader egentlig.

Ikke for å skuffe deg, men disse velkomstgavene som bladene lokker med om du tegner med abonnement, det er ikke sikkert du får den :snurt: Dumme meg, bestilte abonnement på Elle ene og alene pga. jeg fikk Redken sjampo og balsam. Etter at abonnementet var betalt fikk jeg tilsendt en DVD og en lapp om at dessverre var pågangen så stor at de måtte sende ut andre ting som erstatning for velkomstgave :kjefte:

Åhh, så det amerikanske er så mye billigere? Ang. de velkomstgavene har jeg erfart det samme, så jeg er forberedt på at jeg kan få en annen gave. Men de gavene som blir utsolgt fort er vel gjerne de som er virkelig attraktive, som når ELLE tilbød nye abbonementer 3 nr og Touche Eclat for rundt 150 kr. Kan ikke tenke meg at tilbudet med hårsprayen er like populær, de har andre velkomstpremier som jeg tror flere vil ha, som Dermalogica hudpleiesett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

215,- i oppkrav.. :overrasket:

Stemmer for å bestille mer ja! Øyenskygger kanskje, eller leppestift, det er jo ganske safe? Jeg har Studio Fix Fluid foundation, den anbefales virkelig, men kanskje litt risky å bestille det med hensyn til farge ogsånn..

Helt enig i at MAC burde selges flere plasser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
215,- i oppkrav.. :overrasket:

Stemmer for å bestille mer ja! Øyenskygger kanskje, eller leppestift, det er jo ganske safe? Jeg har Studio Fix Fluid foundation, den anbefales virkelig, men kanskje litt risky å bestille det med hensyn til farge ogsånn..

Helt enig i at MAC burde selges flere plasser!

Fant ikke ut hva mer jeg kunne bestille, har egentlig det jeg trenger av makeup. Kom på at jeg kunne bestille børster, men litt for sent, de hadde allerede sendt den. Heldigvis var concealeren i seg selv ikke så dyr, kostet bare rundt 150 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig hjemme, lang reise (to flyturer og flere timer mellomlanding) med katt er ikke å anbefale! Fikk belønning da jeg kom hjem, i form av pakker i posten. Har fått to stk. Ylang Ylang Night Balm fra Decleor, Neroli Essential Balm, også fra Decleor, Continious Renewal Serum fra MD Formulations, og noen bøker. Var også pakkelapp fra Lookfantastic, ser ut som de tre litersflaskene med Fudge Dynamite jeg bestilte har kommet, og de to parene med jeans, var pakkelapp fra Smartgirl også. Sitter nå med nyrenset, nypleid hud, de balmene fra Decleor er fantastiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åbhh, flere pakker i posten! I dag fikk jeg Urban Decay Primer Potion, Korres Lip Butter i Wild Rose, Benefit kremskygge i Gossip, foundationkost, og to stk. Unbra. Prøvde å hente pakkene fra Lookfantastic og Smartgirl, men visakortet mitt funket ikke! Krise! Nå har jeg overført til kjærestens konto, så får ta ut penger med hans kort og betale kontant fremover. Hater kontanter!

Endret av Quirky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens fangst: to concealerbørster fra Japonesque.

I tillegg har jeg kjøpt balsam fra Toni&Guy, som får holde til jeg får Smooth Shot og Torture Tonic-balsamene jeg har bestilt fra Feelunique.Hentet buksene og hårkurene på postkontoret, de var kjempefine- kjæresten digget dem, og han bryr seg vanligvis ikke om klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...