Gå til innhold

Feeding My Inner Bimbo

Quirky

Anbefalte innlegg

Nå er stuegulvet rent, og jeg har orden i kosmetikken! Har til og med vasket alle makeup-bager og renset blyantspissere. Jeg var i tvil om hva jeg skulle gjøre med min kjære Vanilla Truffle leppestift fra Estee Lauder, siden jeg ikke kan huske når den ble kjøpt. Den kan være godt over et år gammel, det er iallefall over seks måneder siden jeg kjøpte den, meget mulig at det har gått enda lengre tid. Konsistens og farge var (innbiller jeg meg) litt "off", så den gikk i søpla, motvillig- jeg elsker den leppestiften. Måtte ha en ny nude leppestift, og bestemte meg for å prøve Myth fra MAC, siden den skal være den beste nude leppestiften av alle.

Faen, det er dyrt å rydde! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde lovet meg selv en liten belønning når jeg var ferdig med både stua og soveromet, og nå er begge rommene sterilt rene- iallefall presentable. Har vært nysgjerrig på Benetit fra Benefit lenge, liker Benefit generelt, og Benetint synes å være et temmelig genialt produkt. En anmeldelse på Hildechristina der Benetint blir rost opp i skyene vippet meg over kanten, og da jeg fant produktet, full size og i originalinnpakning fra en selger i UK som hadde nesten utelukkende gode karakterer, til bare drøye 90 kr inkludert frakt, tenkte jeg meg ikke om før jeg klikket "Kjøp", heller ikke før jeg klikket meg gjennom utsjekkingen. Benetint koster over 22£ på Lookfantastic, så dette var en utrolig god deal-så god at jeg blir litt mistenksom, er fortsatt litt skeptisk til Ebay...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belønning må vi ha :)

Jeg er spent på om du liker denne. Jeg er nysgjerrig på Benefit, og har "bare" prøvd Powderflage til nå ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belønning må vi ha :)

Jeg er spent på om du liker denne. Jeg er nysgjerrig på Benefit, og har "bare" prøvd Powderflage til nå ..

Utifra det jeg har lest, virker det lovende. Jeg ønsker meg en bær-farge til kinn og lepper, og fargen på dette produktet kan bygges gradvis opp med flere lag- positivt- og holdbarheten skal være laaaang- et av mine hovedkriterier når det kommer til makeup. Den har bare fått 3.5 i karaktersnitt på MUA, men jeg tror det kan komme av at det er et produkt veldig mange ikke forstår hvordan de skal bruke rett.

Jeg har gode erfaringer med andre produkter fra Benefit, som kremøyenskyggen jeg nylig kjøpte, highlighteren High Beam, som er den beste jeg har prøvd, og leppestift-sealeren She-Laq. Tror ikke alle produktene fra Benefit er av samme høye kvalitet, jeg sjekket ut en concealer mot rødhet da jeg var på concealerjakt som virket temmelig crappy. Men når Benefit får det til, får de det virkelig til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå søvnløs er ubehagelig, men har én veldig stor fordel- man får tid til overs. Om man ikke har noe å gjøre, er dette dog en bakdel, men dette døgnet hadde ikke hatt nok timer om jeg skulle sovet bort noen av dem, så det passet fint at jeg ikke fikk sove.

Er i elendig humør, trass i at jeg shinet leiligheten i går kveld/natt, og min bedre (?) halvdel var fornøyd, varte ikke idyllen lenge, og det ble krangling. Så, jeg gjorde det jeg gjør når jeg er deppa- brukte penger. Først fikk jeg stusset panneluggen, i samme stil som Taylor Jacobson- mitt hår er riktignok mye lengre og sort, men luggen og den generelt rufsete looken har jeg kopiert. Siden jeg måtte betale 250 kr (!) for kun stuss av luggen, passet jeg på å få valuta for pengene ved å utnytte frisørens ekspertise, ba om produkttips, fikk svar på spørsmål ang. hårpleie jeg har lurt på etc. Jeg hadde egentlig planer om å kjøpe en ny stylingpaste, siden boksen med TiGI Manipulator har blitt oppbrukt av kjæresten, men jeg var ikke 100% fornøyd med den. Spurte frisøren om Matte Head fra Fudge kunne være noe, men hun anbefalte i stedet at jeg brukte saltvannsspray og Osis Dust It, produkter jeg allerede har. Resultatet ble veldig bra med saltvannsspray og Osis, og med TiGI Hard Head hårspray som finish, tror jeg det blir perfekt. Det viste seg at jeg har brukt for lite av Osis Dust It, siden jeg, etter advarsler på KG, har vært livredd for å bruke for mye. Jeg var ikke fornøyd med Dust It før, men i riktige mengder synes det å være supert for å style håret mitt i Taylor-stil- det er alltid en stor utfordring å få en "jeg har ikke engang vasket eller børstet håret på en uke"-look.

Stakk innom Glitter, og fant verdens kuleste hårbøyle! Ikke noe Gossip Girl-preppy-shit, den er mer "hattene til Mette Marit har fått barn med Alice i eventyrland. En sort, tykk bøyle med en diger taft/mesh-sløyfe på. Må få tatt bilde av den, Glitter har jo ikke bilder av produktene på hjemmesiden. Fikk også med meg et par gigantiske og et par mellomstore hoops, i sølv, men prøver hardt å se ut som ekte gull. Siden de var på salg, har jeg nesten ikke dårlig samvittighet.

Til slutt var jeg innom H&M for å kjøpe hårfarge, og kom over treningsbuksene/kosebuksene jeg elsker, men som aldri er inne i butikkene i andre størrelser enn XL og XS. De er enkle, behagelige, og flatterende- hva mer kan man be om? Kjøpte to par, må jo hamstre når de først har dem inne, og dessuten kjøpte jeg hårfarge fra H&Ms eget merke, det sparer jeg jo minst 60 kr på, det rettferdiggjør kjøp av to par treningsbukser, selv om de kom på like under 400 kr til sammen. Selektiv logikk, folkens! Selektiv logikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke håret matt av Dust It? Jeg har fått den anbefalt til å holde luggen på plass, men er redd for at håret skal se grått ut. Akkurat nå er luggen min ganske kort etter et stunt i høst, men jeg har begynt å spare den ut igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir ikke håret matt av Dust It? Jeg har fått den anbefalt til å holde luggen på plass, men er redd for at håret skal se grått ut. Akkurat nå er luggen min ganske kort etter et stunt i høst, men jeg har begynt å spare den ut igjen. :)

Håret får en litt matt look, men det er det jeg er ute etter. Grått blir det ikke med mindre du bruker for mye, frisøren hadde masse i håret mitt i dag, og det ble ikke det minste gråtonet. Men om du ikke vil ha den matte looken, kanskje dette er et bedre alternativ? Har ikke prøvd den selv (bestilt den som vervepremie med abbonement på Costume), men har sett at den har fått gode omtaler. Du kan jo stikke innom en frisør og se om du får overtalt dem til å la deg teste dem, frisøren jeg var hos i dag hadde ikke Backcomb In A Bottle tilgjengelig for testing, men kanskje du har mer flaks?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernen min funker bare på et nivå rundt 25% av vanlig, så jeg leste ikke innlegget ditt godt nok, og å tenke over det du skrev var en utfordring. Men- etter ekstrem anstrengelse tror jeg at jeg har en mening, og et råd! Siden luggen din er ganske kort, og håret ditt er, såvidt jeg husker, stritt og glatt, tror jeg ikke Dust It er rett produkt for å holde den på plass. Dust It skal først og fremst gi volum og struktur, graden av hold er lav.

Den holdt faktisk ikke mål for meg heller, slik først antatt-har kommet frem til at jeg trenger en paste likevel, alternativet blir litervis med hårspray, og det vil defintivt ikke gi looken jeg er ute etter. La inn en bestilling på pasten jeg nevnte, Matte Head fra Fudge, bestilte også en flaske Redken Cleansing Cream rensesjampo, jeg har vært tom lenge, og jeg trenger virkelig noe som kan få rester av stylingprodukter, balsam, kur etc ut av håret, når man har ekstremt langt, ekstremt tykt hår, er det å få produktrester ut av håret ikke noe man får til på fem minutter i dusjen med vanlig sjampo, det er et prosjekt man bør sette av et par dager til...nesten iallefall. Jeg får mange komplimenter for håret mitt, og ser selv at det er flott (min beste attributt), men det er et helvete å stelle. Å føne det tørt tar jo to timer! For ikke å snakke om hvor mye man trenger av f.eks hårkur, det blir innmari dyrt!

Endret av Quirky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joico ICE Erratic er den beste pasten jeg har prøvd. :tommelopp: Den gir masse hold, så du må jobbe raskt, men den funker som bare juling. Den i lilla tube (som jeg ikke husker navnet på) er også veldig god, og litt mykere. Muligens heter den Molder? :klø:

Paul Mitchell Shampoo Two er også en veldig god renseshampoo. ;)

Håret mitt er forresten sabla glatt, og det var der jeg tenkte at Dust It kommer inn i bildet. Nå bruker jeg Volumizing Spray fra Paul Mitchell etter dusj, og den fungerer også bra, men.... :plystre:

(Produktnerden har aldri gått i dvale).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joico ICE Erratic er den beste pasten jeg har prøvd. :tommelopp: Den gir masse hold, så du må jobbe raskt, men den funker som bare juling. Den i lilla tube (som jeg ikke husker navnet på) er også veldig god, og litt mykere. Muligens heter den Molder? :klø:

Paul Mitchell Shampoo Two er også en veldig god renseshampoo. ;)

Håret mitt er forresten sabla glatt, og det var der jeg tenkte at Dust It kommer inn i bildet. Nå bruker jeg Volumizing Spray fra Paul Mitchell etter dusj, og den fungerer også bra, men.... :plystre:

(Produktnerden har aldri gått i dvale).

Har dårlige erfaringer med Joico, når det kommer til stylingprodukter foretrekker jeg TiGI, Fudge og Sebastian. Vil heller ikke ha en paste med massivt hold, det vil ikke funke for looken jeg er ute etter- jeg trenger noe som gjør panneluggen litt seig, definert, matt, men ikke stiv, må ha bevegelse i den.

Takk for tips om rensesjampo, men er veldig fornøyd med Cleansing Cream- det var såvidt jeg husker du som anbefalte meg den en gang for årevis siden, og jeg har vært trofast mot den siden. Har med årene blitt plaget med overfølsom hodebunn, som blir irritert av det meste, men den tåler Redken Cleansing Cream. Til vanlig bruker jeg sjampo fra Vichy for følsom, lett-irritert hodebunn, den er faktisk veldig god.

Dust It vil gjøre håret mindre glatt, men gjøre en dårlig jobb med å holde det på plass, hårtypen din tatt i betraktning. Du trenger nok noe kraftigere, om du hadde vært ute etter matt look tror jeg Matte Head ville vært perfekt for deg også.

Endret av Quirky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i hvertfall fornøyd med nevnte to paster. :jolie: Ellers går det nok mest i Redken og Sebastian her, også. Ja, og så Kerastase og Paul Mitchell shampoo/balsam. Jeg går hos en PM-frisør, og da er veien kort til å kjøpe produkter. Hittil har jeg likt ALT jeg har prøvd derfra, og det er nesten kryss i taket når man kjenner meg. Trofast mot produkter? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i hvertfall fornøyd med nevnte to paster. :jolie: Ellers går det nok mest i Redken og Sebastian her, også. Ja, og så Kerastase og Paul Mitchell shampoo/balsam. Jeg går hos en PM-frisør, og da er veien kort til å kjøpe produkter. Hittil har jeg likt ALT jeg har prøvd derfra, og det er nesten kryss i taket når man kjenner meg. Trofast mot produkter? :klø:

Kjøper du produkter hos frisør???? Bortsett fra spray, kjøper man da vel ikke hårprodukter andre steder enn over nett i disse dager? Er dette en ny trend jeg ikke har fått med meg? Skal vi begynne å betale for cd-er i stedet for å laste ned også nå? Jeg forstår ingenting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes faktisk det er kjekt å kunne kjøpe produkter lokalt noen ganger, og frisøren min er magisk, så hans anbefalinger stoler jeg på. :jolie: Hadde Feelunique hatt PM, hadde jeg kanskje kjøpt noe der, men...

CDer har jeg ikke kjøpt siden 2005, og vi skal fjerne hele CD-hylla, faktisk. Her brukes mest Spotify for tida, for vi har MAC Mini koblet til stereoanlegg og tv, og da er det latterlig enkelt. Men jeg har hørt lite på musikk i det siste, sørgelig nok. Snuppa ser ut til å like Muse, da. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes faktisk det er kjekt å kunne kjøpe produkter lokalt noen ganger, og frisøren min er magisk, så hans anbefalinger stoler jeg på. :jolie: Hadde Feelunique hatt PM, hadde jeg kanskje kjøpt noe der, men...

CDer har jeg ikke kjøpt siden 2005, og vi skal fjerne hele CD-hylla, faktisk. Her brukes mest Spotify for tida, for vi har MAC Mini koblet til stereoanlegg og tv, og da er det latterlig enkelt. Men jeg har hørt lite på musikk i det siste, sørgelig nok. Snuppa ser ut til å like Muse, da. :fnise:

Snuppa har god smak! Jeg skjønner ikke hvorfor alle elsker Spotify, liker de å høre "Rebecca" fortelle om alle de få fordelene med å betale for premium? Jeg laster ned musikken jeg vil ha, har den tilgjengelig i itunes og Mediamonkey, offline- og jeg betaler bare for enkelte album jeg ikke finner som torrents. Den eneste funksjonen Spotify har for meg er at jeg kan sjekke ut låter/album før jeg laster ned. Det er seff også gøy med den Facebook-share-greia, så kan alle på Facebook-lista mi se hvor bra musikksmak jeg har...har iallefall fire stk på vennelista mi som ser ut til å konkurrere om å være først ute med å linke til den nyeste, hippeste musikken som bare de virkelig kuuuule folkene vet om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakke fra min kjære MAC-mule i Bergen i posten i dag! Mine første MAC-produkter levde opp til forventingene, langt, langt over faktisk. Studio Sculpt Concealer dekker godt (selv i dag, når huden min er rødflammet og irritert p.g.a søvnmangel, skjuler den alt av rødt, nå er jeg klar for rouge!), er lett å påføre, smudger ikke med mindre man jobber hardt for å få den til å gjøre det- og søte dama på Esthetique på Kløverhuset i Bergen har valgt perfekt fargenyanse til meg. Fluidline er alt jeg hadde håpet den skulle være og enda mer, den er superlett å påføre, konsistensen er perfekt, finishen akkurat slik jeg var ute etter- trass i at den er i gel-form, gir den ikke den harde looken flytende eyeliner gir. Den er smudge-proof selv uten UDPP under, og fargen er nøyaktig slik jeg ville ha den- sort, men ikke for hardt og mettet, en "soft" sortnyanse. Penselen, nr.209, fungerer utmerket, jeg kan lage både en tynn, presis strek og en tykkere, og påføringen er enklere enn abstrakt fingermaling, selv for en eyeliner-pensel-novise som meg.

Jeg liker emballasjen også, enkel, ren og delikat.

Bare hvis noen ikke har fått det med seg: Jeg er SUPERFORNØYD! Og JEG ELSKER MAC! Nå kan jeg ikke vente på at de andre produktene skal komme i posten.

Endret av Quirky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårbøylen fra Glitter, dagens desidert beste kjøp. Hårbøyler trenger ikke bety "Gossip Girl", denne her er Lady Gaga gone Alice In Wonderland!

Men hva slags hårfrisyre skal jeg gå for når jeg bruker denne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Herregud, jeg har ikke hatt en så ekstrem shopping-periode på veldig lenge- selv om jeg shopper mye til vanlig, begynner dette å bli sykelig...siden livssituasjonen min er temmelig begredelig for tiden, trenger man ikke bachelor i psykologi for å skjønne at jeg shopper for å kompensere for noe som er galt, kjøpe meg litt lykke, rømme litt fra det tråkige hverdagslivet. Må seriøst skjerpe meg snart!

Greide å miste, og knuse, Guerlian-primeren min på badegulvet i kveld, den nyyydelige og kjempegode primeren, som også var innmari dyr. Primer må jeg ha (jeg vil ha makeup som sitter til jeg skurer den av med Klorin), så jeg har bestilt grønn primer fra Bodyography, den skal være veldig bra, og at den nøytraliserer rødt gjorde utslaget, trass i dekkende concealere og founation er jeg besatt av å få all rødtone fra ansiktet kamuflert. Og den skal hjelpe på å balsansere hudtonen på sikt, om det er sant, er det jo fantastisk. Så litt på andre grønne primere, f.eks den fra Smashbox, men de var langt dyrere, og hadde ikke fått spesielt høye karakterer på MUA.

La også merke til at jeg er i ferd med å gå tom for foundation, dumme ugjennomsiktige flasker som ikke advarer en i god tid. Har vært fornøyd med Dior Forever, men bestemte meg for å prøve Double Wear fra Estee Lauder nå, Honesty har anbefalt den, og hun er kosmetikk-guruen min. Måtte sjanse litt på farge, siden jeg bestilte på Ebay (har ikke råd til å betale full pris), men søkte litt rundt etter color convertion guider, og tror jeg fant en god match, nyeansen Desert Beige. Har pudderfounation fra Dior også, men den er veldig "pudrete", ikke en krempudder-formel, og huden min er for tørr nå til at den funker, jeg ser ut som om jeg har en hudsykdom når jeg kun har den på. Men den funker godt som oppfriskning, og, om jeg vil ha ekstra god dekkevne, som finish over flytende foundation.

Browser rundt på diverse nettbuikker nå mens jeg venter på at kropp og hjerne skal falle til ro og jeg kan få sove, 43 timer uten søvn sliter veldig på psyken, og jeg er ikke i stand til å gjøre annet enn å surfe vilkårlig rundt, lese anmeldelser på MUA osv.

Makeup-oppryddningen og klossetheten min har kostet meg dyrt, men herlig å få gammelt erstattet med nye, freshe produkter. Men nå må jeg begynne å bruke masse makeup til enhver tid, sånn at ikke alt blir liggende og harskne før det blir kastet igjen under neste rydderunde. Har bestemt meg for å bli en makeup-pro, har bestilt Makeup-boken til Jemma Kidd (havnet bare tilfeldig sammen med pensumbøker i handlekurven), og leser makeup-tutorials på diverse nettsider (liker ikke youtube-videor med instruksjoner, vil ha ting på papiret- eller skjermen) så nå skal jeg blir amatør-makeupartist. Men jeg gidder ikke bruke en time på badet hver morgen for å legge perfekt makeup, det er tid jeg kan bruke på morsommere ting, som å shoppe. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt* Det var DoubleWear LIGHT jeg anbefalte; denne er ekstremt dekkende, typ: dragqueen. Men jeg tror fargen er OK. Jeg kan ikke bruke DWL lenger, for plutselig er den altfor gul for meg, men det er vel den vanlige vinterblekheten.

Hvilken farge fikk du i concealeren? NC20? Jeg finner ingen riktig fargematch i foundation hos MAC, for NC er for gul, og NW for rød, og N finnes knapt. Men de jeg har hatt derfra, har heller ikke vært noe særlig å juble over. :forvirret:

Ang. mørk grå øyeskygge uten skimmer: Har du sett hos Make Up Store? Kvaliteten er god (som MAC), og utvalget er også veldig bra, så kanskje du er heldig. :)

Jeg har også vært oppe hundre ganger i natt. Ikke pga. frøkna, men pga. den "#$%"#$% bikkja, som muligens er hormonell, eller reagerer på ei tispe i nabolaget. Velvel, jeg fikk sove fra 0400-0730. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårbøylen fra Glitter, dagens desidert beste kjøp. Hårbøyler trenger ikke bety "Gossip Girl", denne her er Lady Gaga gone Alice In Wonderland!

Men hva slags hårfrisyre skal jeg gå for når jeg bruker denne?

Elsker hårbøyler, og jeg elsker forsåvidt også hårbøyler a la Gossip Girl jeg da..

Så en artikkel i Company hvor de anbefalte denne sveisen til store hårbøyler.

Jeg har kjøpt meg den store til Sonia Rykiel for en 50-lapp.. bare jeg tør bruke den. Likte den fra Glitter! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*kremt* Det var DoubleWear LIGHT jeg anbefalte; denne er ekstremt dekkende, typ: dragqueen. Men jeg tror fargen er OK. Jeg kan ikke bruke DWL lenger, for plutselig er den altfor gul for meg, men det er vel den vanlige vinterblekheten.

Hvilken farge fikk du i concealeren? NC20? Jeg finner ingen riktig fargematch i foundation hos MAC, for NC er for gul, og NW for rød, og N finnes knapt. Men de jeg har hatt derfra, har heller ikke vært noe særlig å juble over. :forvirret:

Ang. mørk grå øyeskygge uten skimmer: Har du sett hos Make Up Store? Kvaliteten er god (som MAC), og utvalget er også veldig bra, så kanskje du er heldig. :)

Jeg har også vært oppe hundre ganger i natt. Ikke pga. frøkna, men pga. den "#$%"#$% bikkja, som muligens er hormonell, eller reagerer på ei tispe i nabolaget. Velvel, jeg fikk sove fra 0400-0730. :)

Ooops...jeg husket bare at du anbefalte Estee Lauder Doublewear. Men jeg vil ha veldig god dekkevne, og du liker det jo mer sheer, kan hende jeg blir fornøyd, hvis ikke funker den vel iallefall til festbruk, eller jeg kan gi den bort. Bra at jeg traff rett med fargen iallefall, jeg var smånervøs.

Har ikke sett hos Make Up Store, har faktisk ikke vært innom Make Up Store her i trondheim siden jeg kom. Fikk litt avsmak for MUS etter et par dårlige kjøpt, blant annet en elendig leppestiftprimer.

Fikk NC20 ja, og at den er såpass gul gjør den perfekt, siden den skal dekke over røde områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...