Gå til innhold

Exerceo Volume IV


Gjest Icere

Anbefalte innlegg

Gjest lucy d-.-b
lucy, takk for tilbakemelding på marken, blir nok mer terping fremover! Men jeg er litt usikker på om man skal ha stangen inntil lårene på vei opp også. Har studert x antall videoer, med bla. Mark Rippletoe, fra NHI.no osv, og jeg kan ikke se at noen gjør dette. Når jeg forsøker å gjøre dette uten vekt føles det også veldig unaturlig, hvis man skal ha stangen inntil lårene på vei opp må man lene seg bakover for å få det til... :klø: Men det var kanskje ikke dette du mente?

Ja, på en måte :ler: For meg går stangen inntil lårene når jeg er flink og har vekten på hælene. Men det kan også ha noe å si for meg at jeg har eksplodert i masse på forsiden av lårene den siste tiden, så nesten alt kommer borti dem uansett :lol: Det jeg i alle fall har fått beskjed om er at stangen skal føres så nærme kroppen som mulig gjennom hele løftet. Hvis det føles veldig unaturlig at den kommer borti låret på vei opp er det ikke sikkert at det er riktig for deg. Men, spekulasjoner spekulasjoner ;)

Var forresten veldig greit å ha med fotoapparatet istedenfor mobil, så slipper man å tenke på lagringsplass og strømproblemer. Har du bestemt deg ang. trening i dag?

Ja, også ble jo kvaliteten veldig bra! :Nikke:

Usikker på om det blir trening altså, jeg så på kleshaugen hjemme da jeg stod opp i dag, og T fortjener virkelig at jeg tar tak! Men jeg er veldig hypp på litt te :nigo: Hvis jeg er flink og rydder kan du jo komme en tur til meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mja, jeg er ikke så opptatt av hva som er riktig for meg, men hvordan øvelsen utføres riktigst mulig. ;) Skal sjekke litt til hvertfall. Har du noen videoer som illustrerer hva du mener? :)

Te i dag høres perfekt ut! Avtaler tidspunkt på chat tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Mja, jeg er ikke så opptatt av hva som er riktig for meg, men hvordan øvelsen utføres riktigst mulig. ;) Skal sjekke litt til hvertfall. Har du noen videoer som illustrerer hva du mener? :)

Te i dag høres perfekt ut! Avtaler tidspunkt på chat tenker jeg.

Nei, går egentlig bare ut fra hva jeg har fått som tilbakemelding fra styrkeløftere osv med å føre stangen helt inntil beina. Jo lenger vekk fra kroppen jo mer belastning på ryggen. Men du har jo alltid ført den fint inntil, og det har mindre å si jo lenger opp man er i løftet :Nikke:

Huff, du skal se beina mine nå, jeg har blåmerker som ikke ser ut som blåmerker, så stygge er de!! Røde og lilla og ser ut som brannsår nesten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, går egentlig bare ut fra hva jeg har fått som tilbakemelding fra styrkeløftere osv med å føre stangen helt inntil beina. Jo lenger vekk fra kroppen jo mer belastning på ryggen. Men du har jo alltid ført den fint inntil, og det har mindre å si jo lenger opp man er i løftet :Nikke:

Huff, du skal se beina mine nå, jeg har blåmerker som ikke ser ut som blåmerker, så stygge er de!! Røde og lilla og ser ut som brannsår nesten!

Men når de sier inntil beina, mener de ikke inntil leggene? Sjekk ut teknikkvideoene til Mark Rippletoe på Youtube. Ellers bør man ha stangen inntil kroppen i hele løftet, men jeg er usikker på om man skal ha den så inntil at man har helt kontakt med lårene. Men jeg er ikke sikker altså, så det kan godt hende at du har rett.

Men takk for tips på å bruke vektskiver istedenfor stepkasser, så det ikke blir mark på kloss istedenfor vanlig mark. :biggrin: Også skal jeg teste om skivene til Hammerstrenghtapparatene er bedre, jeg mener at de har større diameter enn de oppe.

Ang. "markløftskader" så har jeg også noen fine, svære blåmerker på knær og legger, også har jeg skrapet av huden rett under kneskåla på begge bein. Deiiiiiiilig! :ler:

Endret av Icere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Men når de sier inntil beina, mener de ikke inntil leggene? Sjekk ut teknikkvideoene til Mark Rippletoe på Youtube. Ellers bør man ha stangen inntil kroppen i hele løftet, men jeg er usikker på om man skal ha den så inntil at man har helt kontakt med lårene. Men jeg er ikke sikker altså, så det kan godt hende at du har rett.

For meg føles det veldig naturlig at stanga går inntil lårene deler av løftet opp, men jeg tror strengt tatt det ikke har SÅ mye å si for hvor mye man klarer å løfte og hvor trygt det er fordi det er så høyt oppe i løftet uansett? Du har rett i at skinneleggen skal skrapes av stanga, og jeg tror det er det aller viktigste. Jeg tenker at stanga alltid skal så tett på kroppen som mulig, men om den alltid er inntil lårene er jo en litt annen sak. Jo tidligere hoften ekstenderes jo tidligere kommer kroppen inntil stangen, og man skal vel begynne ekstenderingen når stanga er på høyde med knærne om jeg ikke tar feil. For de fleste vil det sikkert være et område over kneet som derfor ikke touches av stanga på vei opp. Så kommer stangen inntil igjen når man nærmer seg toppen av løftet. For meg handler det vel så mye om å "tenke" at stanga skal inntil som at den faktisk "er" inntil hele løftet. Mange fører stangen rundt kneet (det gjør ikke du) og da får man tyngdepunktet veldig langt ut.

Fascinerende at et lite løft kan være så komplisert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Når jeg tenker over det.. Det kan hende at hodet mitt er så innstilt på å føre stanga nærme kroppen at jeg innbiler meg at jeg gjør det rett over kneet selv om jeg ikke egentlig er borti.. :klø: At jeg tenker "inntil inntil inntil" men at den ikke toucher før litt lenger opp på låret. Dette må undersøkes videre!!

edit: derfor du skulle ha vært med og filmet i går :lol:

Endret av lucy d-.-b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:fnise:

Vi MÅ ta en markøkt sammen på torsdag, vi må klare opp i dette mysteriet!! :ler: Og helt riktig; utrolig mye teknikk i et så lite løft. Men så er vel denne øvelsen kjent for å være en av de mest krevende øvelsene teknisk sett. Jeg synes vi er flinke! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Og ikke miiiinst.... UTROLIG KULT OG MORSOMT OG MEGABRA!! :bolledeig:

Det er så gøy å snakke om teknikk at jeg nesten får frysninger :redd:

:fnise:

Gleder meg til torsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ikke miiiinst.... UTROLIG KULT OG MORSOMT OG MEGABRA!! :bolledeig:

Det er så gøy å snakke om teknikk at jeg nesten får frysninger :redd:

:fnise:

Gleder meg til torsdag!

Hihi, jeg også! Vi kommer til å bli Deadlift Queens. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Hihi, jeg også! Vi kommer til å bli Deadlift Queens. :lol:

:ler:

---

  

Hmmmmmmm! Jeg tror kanskje jeg skjønner det med å sitte dypt i mark og med den stangen og det der. For jeg syns ikke det gjør noe at du har god vinkel i beina. Men det at stangen er så nærme bakken gjør at du blir litt sånn "sammenklappet" og det gjør det mye vanskeligere å få energi inn i løftet fra begynnelsen av. Og da blir det vanskeligere å spenne ryggen. Det burde hjelpe hvis vi får stanga litt høyere opp...

     

Sånn sett er det nesten ikke vits å sette vektene helt i gulvet hvis du skal kjøre på 40 kg uten å bygge stanga opp, kanskje like greit å beholde spennet i ryggen ved å stoppe 5.-10 cm over bakken.

Hva tror du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flatpakket markløft. :lol:

Jeg vil heller bygge opp enn å stoppe litt over bakken, for jeg synes løftet blir lettere på denne måten. Og når jeg da skal ha på storskivene blir det så myyyye tyngre. :gjeiper: Tror vi tester først med vektskiver som klosser eller HS-skiver. Wohooooo jeg gleder meg! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Flatpakket markløft. :lol:

Jeg vil heller bygge opp enn å stoppe litt over bakken, for jeg synes løftet blir lettere på denne måten. Og når jeg da skal ha på storskivene blir det så myyyye tyngre. :gjeiper: Tror vi tester først med vektskiver som klosser eller HS-skiver. Wohooooo jeg gleder meg! :trene:

:Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

STERKE SUPERDAMEN!!!!!!

:tommelopp::lur::duskedame::pls::trene::klappe::hjerter::danse::sjarmor::briller:

:sjarmor:

Icere's trening

Dato: tirsdag 12.01.2010 21:23

Aktiviteter

1) Elipsemaskin

Varighet: 7 min

Distanse: 900 Meter

2) Vekttrening

Varighet: 1 t 10 min

Totalt løftet: 2080.0 kg

Sett: 13

Reps: 102

Rotator cuff 1

4.0kg x 10.0

4.0kg x 10.0

6.0kg x 10.0

Benkpress

20.0kg x 12.0

30.0kg x 10.0

35.0kg x 8.0

35.0kg x 7.0 + 1.0

40.0kg x 2.0 + 2.0

Og på denne tok jeg faktisk nesten 3 reps alene, NEEEESTEN!

Skråbenk

10.0kg x 10.0

12.5kg x 4.0 + 10.0kg x 4.0

10.0kg x 10.0

Pushups

3 reps, hahahaha! Ligger en litt komisk video på bloggen. :gjeiper:

Ja, jeg har perset noe jævlig i benken i dag!!! HIHIHIHIHIHI!!! Jeg klarer nesten ikke å tørke av det fårete og teite gliset jeg har hatt den siste timen! Fyttifaen jeg er så glad, WOHOOOO!

Og det "verste" av alt er at jeg hadde totalt 6 benkøkter ila. hele 2009, med maks på 32,5 kg x 8 reps! Forrige uke perset jeg faktisk også, med 35 kg x 8, uten at jeg var klar over det. Hahahaha!

:nigo:

Endret av Icere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...