Gå til innhold

Exerceo Volume IV


Gjest Icere

Anbefalte innlegg

Gjest lucy d-.-b
Som jeg skriver over så er jeg ikke sikker på om jeg egentlig forstår hva han mener selv. :ler: Skal høre med han.

Skjønner ;) Jeg så ikke posten din der du sa det fordi jeg skrev innlegget :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest fragment

Slik jeg har forstått det skal albuene ligge 45 grader ut - det vil si omtrent midt mellom benken du ligger på og den kryssende stangen. Jeg studerte ikke albuene dine så nøye på filmen, men reagerte i alle fall ikke på dem! Det er nok litt smak og behag også, vi får jo alle litt ulike løfteteknikker alt etter hvordan vi er satt sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sant. Men jeg har alltid slitt så med teknikken, og fått vondt i skulderen osv. Må nok studere youtube osv litt mer fremover. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå er forresten årets første skitur unnagjort! Var utrolig deilig å komme seg ut, selv om det ikke ble særlig langt, litt over 3,5 km. :fnise: Og halvveis ble det pause med kakao, sjokoladekake og vafler!

I kveld blir det blogging, solbærtoddy, hjemmelaget pizza og film. God helg til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God helg jenter. :klemmer:

Purple, vi hadde polfarerjakkene på oss, så det ble faktisk ubehagelig varmt! Sjekk bildene på facebook. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bildene ja, og det så litt kaldt ut. Men veldig fint også! Må si at jeg liker denne vinteren litt jeg... Det er kanskje litt i overkant kaldt, men det er jo så fint! Vil heller ha det sånn det er nå, enn 2 plussgrader, regn/sludd og sur vind!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bildene ja, og det så litt kaldt ut. Men veldig fint også! Må si at jeg liker denne vinteren litt jeg... Det er kanskje litt i overkant kaldt, men det er jo så fint! Vil heller ha det sånn det er nå, enn 2 plussgrader, regn/sludd og sur vind!

Jeg sliter med kuldeutslett i ansiktet, så været er kanskje ikke helt optimalt for meg for tiden. På den andre siden får jeg jo "trent opp" huden... Og som du sier, det er så vakkert ute nå! Vi blir kanskje å ta en tur til nå, men vi vil heller gå i et annet terreng. Blir ikke det samme å gå på ski når man kommer forbi skoler og veier. ;) Noen som har tips til gode løyper i Oslo?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg har kun gått fra Sognsvann til Frognerseteren, og det var vel en helt grei tur. Såvidt jeg husker var det mye oppoverbakke til Frognerseteren og dermed nesten bare nedoverbakker hjem igjen - det trekker litt ned etter min mening. Men det er mulig jeg husker feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Icere's trening

Dato: søndag 10.01.2010 20:00

Aktiviteter

1) Elipsemaskin

Varighet: 10 min

Distanse: 800.00 Meter

2) Vekttrening

Varighet: 1 t 15 min

Totalt løftet: 4767.6 kg

Sett: 17

Reps: 195

Markløft

20.0kg x 12.0

20.0kg x 12.0

30.0kg x 12.0

40.0kg x 10.0

40.0kg x 10.0

40.0kg x 10.0

Rotator cuff 1

4.0kg x 10.0

5.0kg x 10.0

Nedtrekk overhånd bredt grep

23.0kg x 12.0

29.3kg x 12.0

29.3kg x 12.0

Roing sittende m/smalt grep

27.3kg x 12.0

32.0kg x 12.0

39.0kg x 10.0

Bicepscurl sittende m/hantler

7.0kg x 10.0

8.6kg x 10.0

8.6kg x 9.0

Kom på at det sikkert ikke er lurt å kjøre rotator cuff-øvelsene på hver eneste økt, for da får skuldrene mine aldri restituert. Veldig fornøyd med dagens roing. Ble også masse teknikkterping på markløft, som jeg av en eller annen mystisk grunn har begynt å tulle med... Har lagt ut video på bloggen, og vil gjerne ha innspill på teknikkforbedringer!

Endret av Icere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun gått fra Sognsvann til Frognerseteren, og det var vel en helt grei tur. Såvidt jeg husker var det mye oppoverbakke til Frognerseteren og dermed nesten bare nedoverbakker hjem igjen - det trekker litt ned etter min mening. Men det er mulig jeg husker feil!

Her står det fine bakker ned til Sognsvann, så det stemmer sikkert det du sier. :) Hvorfor trekker denne løypeprofilen ned? Jeg liker best at det er tyngst i starten, slik at man kan stå nedover hele veien tilbake. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment

Jeg synes det er best med litt mer jevne løyper (altså ikke bare opp eller bare ned), men det er jo smak og behag :) Jeg ble i alle fall ganske kald av å stå ned igjen, ettersom jeg var relativt svett av turen opp. Varmen kom imidlertid raskt tilbake da vi måtte spurte til t-banen :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er best med litt mer jevne løyper (altså ikke bare opp eller bare ned), men det er jo smak og behag :) Jeg ble i alle fall ganske kald av å stå ned igjen, ettersom jeg var relativt svett av turen opp. Varmen kom imidlertid raskt tilbake da vi måtte spurte til t-banen :ler:

Spurting til bane/trikk/buss vet jeg alt om! Jeg løper faktisk til bussen i 90% av tilfellene om morgenen. :fnise:

Ble ikke ny skitur i går, men vi heiv på oss dunjakkene og tuslet en tur isteden. La inn den obligatoriske stoppen på Kokosbollefabrikken, men Cocoa var stappfullt så det ble ikke varm sjokolade. :( Noen som vet om andre steder i Oslo med over gjennomsnittlig god varm sjokolade? (Bortsett fra Sebastien Bruno.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MyLog ukesrapport 1

Antall treninger: 5

Totalt løftet: 18 tonn

Haha, løftet 18 tonn liksom. :gjeiper:

Endret av Icere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lucy d-.-b

Gir samme tilbakemelding som på bloggen jeg :)

Jo dypere du starter i beina, jo mindre belastning gir du ryggen din. Jeg har hatt det med å starte med rumpa for høyt, det går fint så lenge man har ok rygg, men det vil både være tryggere og lettere å løfte tyngre hvis man bruker beina mer. Det du kan tenke litt på er at du løfter med hele kroppen med en gang, altså at du ikke først retter ut beina for så å løfte ryggen. Men dette er også marginalt, da jeg vil si at du har ganske god flyt i løftet ditt. Ryggen er bedre enn jeg har sett den noen gang hos deg, du drar stangen godt inntil kroppen nesten hele tiden (tenk at også lårene skal skrapes med stanga på vei opp).

Hva er det som føles “feil” når du løfter nå i forhold til før? Og hvilken del av løftet, bunn eller topp, føler du det i? Jeg syns teknikken din ser bedre ut enn noen gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns forresten det var veldig fint å se noen andre hvor knæra er "i veien" for markløftet :fnise: B gjør det så lett, vet ikke om det er lengden på arma i forhold til beina som er det jeg :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Jeg syns forresten det var veldig fint å se noen andre hvor knæra er "i veien" for markløftet :fnise: B gjør det så lett, vet ikke om det er lengden på arma i forhold til beina som er det jeg :lol:

Knærne skal være i veien! ;) Mine var ikke det en stund, det viste seg at jeg starte med stangen for langt fra kroppen. Jo tettere inntil kroppen jo kortere vektarm og jo tryggere og lettere å løfte tungt.

---

Nå skal jeg være flink og dra tidligere på jobb Icere :nigo: Håper vi sees i dag!! :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lucy, takk for tilbakemelding på marken, blir nok mer terping fremover! Men jeg er litt usikker på om man skal ha stangen inntil lårene på vei opp også. Har studert x antall videoer, med bla. Mark Rippletoe, fra NHI.no osv, og jeg kan ikke se at noen gjør dette. Når jeg forsøker å gjøre dette uten vekt føles det også veldig unaturlig, hvis man skal ha stangen inntil lårene på vei opp må man lene seg bakover for å få det til... :klø: Men det var kanskje ikke dette du mente?

Var forresten veldig greit å ha med fotoapparatet istedenfor mobil, så slipper man å tenke på lagringsplass og strømproblemer. Har du bestemt deg ang. trening i dag?

Shamim: Skulle til å si det samme som lucy, knærne skal jo være litt i veien. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...