Gå til innhold

Exerceo Volume IV

Gjest Icere

Anbefalte innlegg

Ja, nå må jeg bare få noen til å klare å fange opp herligheten på film. Eller foto. Eller begge deler - gjerne innrammet. lucy? :lur:

:fnise:

Endret av Icere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lucy d-.-b
Ja, nå må jeg bare få noen til å klare å fange opp herligheten på film. Eller foto. Eller begge deler - gjerne innrammet. lucy? :lur:

Butt åff kårs :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk nisselua! Og vips: årets julekortmotiv i boks også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Icere's trening

Dato: torsdag 07.01.2010 20:00

Aktiviteter

1) Oppvarming

Ellipse 12 min.

2) Vekttrening

Varighet: 1 t 30 min

Totalt løftet: 4504.8 kg

Sett: 18

Reps: 216

Beinpress, horisontal

52.0kg x 12.0

59.0kg x 12.0

66.0kg x 12.0

73.0kg x 10.0

Rotator cuff 1

4.0kg x 10.0

5.0kg x 10.0

5.0kg x 10.0

Gående utfall m/stang

13.1kg x 26.0

18.3kg x 14.0

18.3kg x 20.0 Pers!

Nakkeøvelse, kabel

6.8kg x 10.0

6.8kg x 10.0

6.8kg x 10.0

6.8kg x 10.0

6.8kg x 10.0

6.8kg x 10.0

Øvelse for bakside nakke

5.0kg x 10.0

5.0kg x 10.0

Våknet på morgenen og gikk i dusjen, og hadde en skikkelig revelation. Følte meg plutselig mer våken og opplagt enn på flere måneder, og det var en helt fantastisk følelse. Visste med en gang at jeg kom til å være lenge på jobben, og ha en bra økt på trening. Så det ble ti timer på jobb, og en fin beinøkt. Gikk opp til 73 kg i horisontal beinpress, selv om det er lenge siden jeg har gjort øvelsen (og trent bein, for den saks skyld). Også perset jeg på gående utfall også. Herlig!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en deilig følelse!! :) Bra økt på deg! Er så imponert over at du drar deg bort til treningen etter de lange jobbdagene dine! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig! :nigo::trene:

Oh yeah!

For en deilig følelse!! :) Bra økt på deg! Er så imponert over at du drar deg bort til treningen etter de lange jobbdagene dine! :Nikke:

Takk takk, men på dager som jeg har så mye energi som i går, da er det veldig enkelt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Icere's trening

Dato: fredag 08.01.2010 19:00

Aktiviteter

1) Elipsemaskin

Varighet: 7 min

2) Vekttrening

Varighet: 1 t

Totalt løftet: 2124.2 kg

Sett: 11

Reps: 103

Rotator cuff 1

4.0kg x 12.0

5.0kg x 12.0

5.0kg x 12.0

Benkpress

20.0kg x 12.0

30.0kg x 12.0

35.0kg x 8.0

35.0kg x 8.0

Skråbenk

10.0kg x 12.0 Pers!

12.5kg x 9.0 Pers! (her trodde jeg at jeg hadde tatt 10, som var meningen, men videoen viste bare 9 ;))

13.6kg x 6.0 Pers!

:gjeiper:

Pushups

5 reps! Kjæresten filmet denne seansen, og jeg er så sliten at når jeg forsøker å ta rep nr 6 faller jeg bare sammen som en potetsekk og roper FAAAAAEN! :fnise:

OK. I dag hadde jeg en litt spesiell opplevelse... i skrå hantelpress/skråbenk har jeg nemlig en tidligere maks på.. wait for it... wait for it... 7 KILO!! Jeg har riktignok slitt veldig mye med teknikk her pga en rar svikt i skulderen, men en økning på nesten 50%?? Det er jo helt sinnsykt. :fnise: Er veldig, veldig fornøyd hvertfall!

Var egentlig misfornøyd med dagens benkøkt, benkpress har også vært en vanskelig øvelse for meg. Når jeg ligger på 15 kgs i benkpress med hantler, føler jeg at jeg bør ta mer i benk. Synspunkter? Jeg kommer også til å poste videoer av benk og skråbenk på bloggen min, så hvis noen vil ha pm med link får de hyle ut. :) Vil veldig gjerne ha innspill på teknikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morro med pers! :lur: Jeg vil gjerne ha PM, men jeg vet ikke hvor mye råd jeg kan gi ang. teknikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Synspunkt: som jeg sa, på trening, når du ikke har kjørt benk på aldri så lenge handler det ikke bare om styrke, men om en kropp som er vant til å løfte på den måten. Jeg syns du skal være veldig fornøyd med 8 reps på 35. Husk at det ikke bare er brystmusklaturen som jobber, hele systemet skal være enig i at stanga skal opp. Litt fokus i benken nå, og du kommer til å merke fremgang. Man blir god i det man øver seg på :)

Utrolig koselig å se dere i dag! God skitur, husk vaaaaarme klær! :hug:

Edit: Leif på besøk

Endret av lucy d-.-b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen takk søta. :hug:

Jeg sendte videoene til broren til kjæresten min, som bl.a. er PT, og han sa det kun var småplukk med teknikken; jeg må passe på å være 90 grader i skulderleddet, så ikke albuene mine kommer for lagt ned (dvs albuene mer rett mot stativet, istedenfor mot "kameraet"). :)

Endret av Icere
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest lucy d-.-b
Tusen takk søta. :hug:

Jeg sendte videoene til broren til kjæresten min, som bl.a. er PT, og han sa det kun var småplukk med teknikken; jeg må passe på å være 90 grader i skulderleddet, så ikke albuene mine kommer for lagt ned (dvs albuene mer rett mot stativet, istedenfor mot "kameraet"). :)

Albuene skal ikke være i 90 grader, men føres så nærme kroppen som mulig, helst rundt 45 :) jeg syns du hadde fin vinkel på dem i går. Supertips om benking satt på papiret av Eirik Sandvik http://sandvikstraining.com/mysteriet-benk...ke-muskelmasse/

Ellers er det sikkert en god ide å snakke med PT-bror :)

:hug:

edit: ah, du har snakket allerede. Isåfall uenig med albueobservasjonen, alle steder jeg har lest er det mest skånsomt å føre albuene inntil kroppen. Børge Fagerli har også en artiklel på det tror jeg :klø:

Endret av lucy d-.-b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Jeg tror du misforstår, han sa ikke 90 grader i albueleddet, men i skulderleddet. ;) Det er riktig ift artikler jeg har lest på benketeknikk tidligere, for man skal ikke for langt ned med albuene. :)

Ok, jeg tenker jo at det er vinkelen i skulderleddet som bestemmer hvordan albuen er i forhold til kroppen :) jeg forstod nok ikke helt det med mot kamera og stativet.. ;) Så han mener at du senker stangen for lavt, at du skal stoppe før du treffer brystkassa? For det kan jeg til dels være enig i! :Nikke: Jeg har fått beskjed om å senke helt til kassa (et insentiv for å spenne den enda mer opp) men forsøker som du sier å ikke få albuene under kroppen, tenke at man ligger på gulvet og presser, da blir det et naturlig stopp der armene går i bakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jeg skriver over så er jeg ikke sikker på om jeg egentlig forstår hva han mener selv. :ler: Skal høre med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...