Gå til innhold

**When Two Becomes One**


AngelFare

Anbefalte innlegg

Hei=)

Jeg er ei jente på 26 (snart 27) som er sammen OG forlovet med verdens beste såklart!

***

Kjærsten min fridde til meg på julaften, med verdens vakreste ord.

Det var siste julegaven i hus.

jeg åpner gaven. Den lille gaven som avslører hva som egenlig er inni papiret.

Åpner boksen, og der var ringen.

jeg hører sånn langt i det fjerne at svigermor gråter som bare det, mens min kjære spør meg om jeg husket at vi hadde snakket om reiser ved flere anledninger, hvorpå jeg nikker febrilsk. Svigermor hulker enda mer, og kjærsten fortsetter: Kunne du tenkte deg å reise gjennom livet mitt sammen med meg? Vil du bli min kone og gifte deg med meg"

Svigermor og jeg hulket i kor, mens jeg prøver å hikste frem et ja, men jeg tror nok at mine hysteriske nikk i armkroken hans skjønte hva jeg ville frem til, for nå har vi fått gravert i ringene, ringen min passer, og vi har satt en dato=)

***

Den foreløpige dagen er satt til siste helgen i mai 2011.

Vi er begge enige om hvordan vi vil ha det, og hvordan vi ikke vil ha det, så jeg gleder meg til vi skal planlegge alt sammen:)

***

Denne dagboken vil som bloggen min, bli oppdatert så fort jeg har noen ideer, tanker, og ord å komme med. Mulig det kommer litt linker også, med mindre jeg holder dem kun til bloggen min.

***

Ta gjerne en titt på bloggen min også: savira.blogg.no

***

Ha en fin dag<3

***

**AngelFare**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tusen takk=)

Jeg har såklart enda ikke fått svar fra mamma om vi kan dra å se på kjoler sammen på torsdag. Jeg er så sykt gira på å få begynt at det kribler i kroppen.

***

Vi stod å ventet på bussen etter gubbens kjøretime og min optikker-time. Stod inne på 7Eleven, og jeg fant jo såklart bladet "ditt bryllup" og fant DEN lekre kjolen på første siden.

Sitter fortsatt å sikler etter den kjolen, så jeg forbanner meg selv for å ikke kjøpe det bladet, men skal jaggu meg få kjøpt det så fort som mulig.

Syns liksom det er så mye bedre å se kjoler på ark enn på en skjerm.

Får litt bedre inntrykk av kjolene i ett blad.

Eller er det bare meg som tenker sånn?

***

Jeg har sett litt etter papirer som evt må fylles ut, men jeg finner kun på nett.

Er det noen som vet om hvor jeg kan få plukket opp div papirer som må fylles ut før vi gifter oss?

Er det dette vi må ha? http://08vigsel.unitarforbundet.org/ og hvor får vi tak i dem?

***

**AngelFare**

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brudekjoleprøving er helt herlig!! Spesielt om du finner KJOLEN :rødme:

Her finner du de skjemaene du trenger: http://kirken.no/?event=doLink&famID=300

Men husk at disse kun er holdbare i 4 mnd - dvs du kan ikke sende dem inn før 4 mnd før bryllupet... Tortur for oss planleggings-bruder som klør etter å få krysse av punktet på lista! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg har funnet noe lignende det jeg vil ha.

En jeg så på "say yes to the dress" på FEM :P

Men jeg er ganske lav (156) og litt lubben:P men skal slange meg en del innen bryllupet.. så jeg håper jeg kan bruke sånn type kjole.

Jeg har alltid likt kjoler med perlekorsett og masse tyll på skjørtet, men så så jeg jo den på bildet, og falt igrunn ganske pladask....

http://kazzamwedding.files.wordpress.com/2...0266-large1.jpg

http://kazzamwedding.files.wordpress.com/2...1109-large1.jpg

Jeg har tenkt på mørkelilla, slik som på bildet her:

http://vi.ebaydesc.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi...la&caz.html

Endret av AngelFare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jupp, Kjolen er bestemt. OM jeg kler slik kjole vel å merke.

Jeg sendte bildet til mamma på msn, og det var ett klart JAAA..

Jeg fikk streng beskjed om å ikke lete noe mer, for dette var definitivt MEG. Så det ble jeg glad for.

Heldigvis fant jeg flere bilder av kjolen på nett i litt andre vinkler også, og så langt er det ingenting som hindrer meg i å ha den kjolen... Jeg vil nok bli veldig fornøyd med denne ja=)

***

Det blir litt forskjeller på den. Jeg vil ha en kjole der jeg kan ta av det store skjørtet uttover kvelden, slik at jeg kan danse, tusle og ha det morro. Og dette er også en kjole som kan brukes ved andre anedninger også, ikke bare bryllup. Det er det som er poenget med det hele.. så jeg gleder meg til å ta mål, og begynne å se resultater...

Før jeg tar mål, skal jeg klare å gå ned hvertfall 25 kg... jeg er jo så liten, og veier 70. vil gjerne ligge på rundt 55 når jeg gifter meg, så det skal jeg klare=)

***

Jeg har sett litt mer på hvor vi kunne tenke oss å gifte oss.

Heldigvis er gubben veldig enig med meg hvordan vi vil ha det, så jeg kan egentlig bare gjøre hele jobben igrunn:P

***

en link til austad går i allefall: http://www.drammens.museum.no/dm/bygninger...d_billedgalleri

***

også har vi tenkt på Gulskogen gård og marienlyst gård.

Jeg faller mest på marienlyst. det er så fint der altså..

Men vi må dra å se der i april/mai når snøen har smeltet og ting begynner å blomstre. så får vi se=)

***

Her er noen fine bilder av stedet:

Marienlyst gård:

Så det var det for denne gang.

Til helgen skal jeg på helge øvelse med dramaten, så da blir det liten oppdatering fra meg tror jeg.. Men om jegr kommer å snoker på dere andre skal dere ikke se bort ifra=)

Ha en fin natt, jenter=) Og god helg!!

post-21657-1262906648_thumb.jpg

post-21657-1262906655_thumb.jpg

post-21657-1262906661_thumb.jpg

post-21657-1262906666_thumb.jpg

Endret av AngelFare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi, fin kjole, fint sted.

Tror dere har litt høyere budsjett enn oss ;)

Så forresten det der slottstingen i hjemmet(?) når jeg satt hos legen å venta. Så veldig fint ut :)

Vil og gjerne gå ned litt før bryllupet. Men ikke så mye. Noen få kg ned og bli litt mer...fit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budsjettet blir nok ikke så stort. Jeg betaler kun for stoffet på kjolen, da min biologiske far skal sy kjolen, så trenger ikke å bli så dyrt igrunn..

Og lokalet må vi ta det som er billigst, men det er sånn type sted vi vil gifte oss på...

Hvordan er budsjettet deres?

Endret av AngelFare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok. regner med at vi kommer til å gå noe over den summen desverre.

Vi vil ha like kjoler til de voksne brudepikene. er 5 stk brudepiker, og skal prøve på 5 brudesvenner også. Alle voksne. Kjolene dems trenger ikke å bli så dyre, og heller ikke til brudesvennene..

***

Mat og drikke kjøper vi i sverige.

Pynten tar vi på netthandlen om de fortsatt har det jeg vil ha:P

Resten må vi bare ta det som det kommer egentlig. Men skal prøve å ha budsjett på ca 60.000 tenker jeg. Håper jeg..

***

Denne helgen får jeg ikke planlagt så mye eller tenkt i de baner, siden det er helge øvelse på Dramaten.

Bor hos a'mor i helgen, og gubben er hos sine foreldre å jobber denne uken.

Han jobber 7 dager i uken hver mnd på Tofte-fabrikken om natten, så jeg håper og regner med at han ligger å sover godt nå=)

***

Ha en fin søndag jenter=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin kjole! Og så koselig med julaften-frieri :rødme: Velkommen inn hit til gjengen vår!

Tusen takk=)

Jeg koser meg når jeg planlegger, men selv om det er halvannet år igjen, så føler jeg meg litt stresset:P

***

Vi har funnet ut at vi skal ha koltbord. mer økonomisk, mer sosialt og mer lettvindt. Både varm og kald mat som jeg regner med at alle liker, og for de som ønsker å bidra litt, må gjerne komme med en liten ting=)

***

Maten vi skal komme med, som varm-mat og div kjøttprodukter kjøper vi selv i sverige. det samme gjelder drikken.

***

Kjolen har jeg fått bekreftet av jeg slipper å betale.

Det eneste som kommer til å koste med klær er brudgomdressen, brudepikekjoler og vester til gutta boys (brudesvenner)

***

Kjoler skal prøves til Torsdag for å se om jeg kan bruke slik kjole jeg ønsker. Da blir Mormor, mamma og svigermor med på tur. gleder meg masse.

Etter det skal jeg kontakte biologiske faren min (skredderen), så vi kan avtale dag vi kan dra til oslo å se på stoff til kjolen=)

Føler at etter torsdagen er det mye som er gjort. Da er liksom kjolen i boks og jeg kan slappe av litt. Det skal bli så deilig=)

***

Etterhvert må jeg finne ut hvordan buketten min skal se ut og blomstene til jentene mine.

jeg vet at jeg skal bruke offwhite roser og lilla Calla i buketten mmin. Med litt grønt såklart, men jeg må finne ut hvilken fasong på buketten som er best til kjolen.

***

Sko er også viktig.

jeg har funnet ut at jeg skal ha tilgang på to par sko.

Et til selve seremonien, og et som jeg kan ha litt uttover kvelden når jeg blir sliten i beina.

***

Jeg har såvidt begynt med gjesteliste og bordplassering. Det gjorde jeg i helgen mens jeg var på øvelse med dramaten. Fikk gjort unna litt, og det var deilig=)

***

Nå er det bare å slappe av resten av dagen, se på cæsar, spille litt og kose meg forran tven=)

Gubben er på jobb denne uken, så jeg er alene hjemme med Sora (hunden min/vår) så vi skal kose oss masse=)

***

Her er forresten voffen min :)

Ha en fin dag videre jenter=)

post-21657-1263212908_thumb.jpg

Endret av AngelFare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med forlovelse :)

Det er gøy med planlegging og belag deg på at tiden går helt utrolig fort :jepp:

Tusen takk=)

***

Regner med at tiden kommer til å gå utrolig fort. Derfor prøver jeg kjoler på torsdag, så jeg vet om jeg kan bruke kjolen jeg skal få sydd.. Etter det er det på shopping etter stoff til kjolen:D

Gleder meg som en liten unge:D

Endret av AngelFare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

slenger inn linker til kjolen her.

Endelig fått inn i hodet at jeg ikke kan legge ut bilder av kjolen her, så da blir det linker:/ Er så mye lettere å legge til ett lagret bilde fremfor å finne tilbake til linken som er en uke gammel:P

http://kazzamwedding.files.wordpress.com/2...0266-large1.jpg

http://kazzamwedding.files.wordpress.com/2...1109-large1.jpg

Jeg har tenkt på mørkelilla, slik som på bildet her:

http://vi.ebaydesc.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi...la&caz.html

Endret av AngelFare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

hmm, så teit. kopierte dem fra en annen debatt, og der virker de..

jaja. får legge de inn på nytt igjen da:P

http://kazzamwedding.files.wordpress.com/2...0266-large1.jpg

http://kazzamwedding.files.wordpress.com/2...1109-large1.jpg

http://vi.ebaydesc.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi...la&caz.html

så får jeg håpe dette virker...

Siste linken-scroll litt ned, så er det flere bilder av kjolen.

Men fargen på kjolen blir som på de to øverste linkene=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da funka det gitt :)

Fin.

Blir skikkelig prinsesse du jo :)

Var for mye for meg, men absolutt nydelig. Håper du passer sånn kjole da. For du hadde ikke prøvd noen kjoler mente jeg å lese?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke prøvd kjoler enda.

Jeg hadde på meg en såkalt brudekjole under noe karneval på momarken for mange år siden men:P

Den er tilnærmet lik i fasong til den jeg vil ha, så jeg trooooor det skal gå bra.

Men jeg må prøve for sikkerhets skyld.. Pluss at jeg gjerne vil være den slags brud som har prøvd "ekte" kjoler i en "ekte" brudesalong. :sjenert:

Jeg gleder meg kjempe masse. Jeg har bare vært i en slik salong en gang, og det var da mamma giftet seg for 12 år siden.

Det er jo så lenge siden at det husker jeg ikke engang.

***

Har sett litt på "say yes to the dress" og det ser jo så fantastisk koselig ut å prøve kjoler. Men det er kanskje ikke på samme måte her i Norge. At man får en personlig hjelper som løper land og strand for å finne "thee dress"

Men de slipper de jo i mitt tilfelle da. hehe..

***

Nå skal jeg bare ligge på sofaen i 2 timer før jeg skal på en liten jobbrunde. Kjempe kort dag idag håper jeg. Er fortsatt "død" etter helgeøvelse med dramaten, og kunne godt tenkt meg å sove til jeg våkner igjen. Men men.. så heldig er jeg ikke. hehe.

***

Håper alle får en fin tirsdag idag=) Kommer nok tilbake her senere idag også.

Nå har jeg en sånn KG periode igjen, som jeg hadde for mange år siden, så dfet er godt å være tilbake=) hehe

Endret av AngelFare
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...