Gå til innhold

Let's work out II

Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest fragment

Jeg henviser naturligvis til bloggen min, hvor jeg i forrige innlegg la inn et bilde av denne slyngesyklingen :)

--- og nei, det er en langt fra så spennende øvelse som du tror!

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha! DEN, ja. Den så jeg faktisk. Bare at jeg ikke oppfattet at det stod sykling der. Og når jeg leste det her inne uten illustrasjonbildet, ble det veeeldig rart... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Skjønner at min egenkomponerte tittel på denne øvelsen kunne være litt uklar. Tar gjerne imot et bedre og mer tydelig navn, dersom noen har en god idé til hva man kan kalle en slik øvelse :)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Jeg lurer egentlig litt på hvordan de bildene så ut jeg Shorty!

Vet ikke helt... :fnise: Så for meg en haug lange fragment-bein og røde tråder, knuter og krøll og ball.. :roll: *flakseflakse*

Nei, huff... nå nærmer det seg leggetid :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Så herlig at albuen er fin igjen! Og gratulerer med KNALLSTERK pers i sittende roing!

Takk! Fornøyd med den, ja :)

Vet ikke helt... :fnise: Så for meg en haug lange fragment-bein og røde tråder, knuter og krøll og ball.. :roll: *flakseflakse*

Du skal vite at dette er langt fra et utenkelig scenario, men har heldigvis unngått de største flokene på Redcorden hittil... :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Jeg føler meg alltid litt dust når jeg skal sette igang med redcord fordi jeg i alle fall 50% av gangene blir stående desperat å rykke og dra i båndene for å enten få dem til å løsne eller feste seg :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Jeg har det på akkurat samme måte. Har fullstendig angst for å stå og stresse med de fordømte taustumpene dersom tøyerommet er fullt. Jeg klarer fint å justere dem høyere, men det er ofte utrolig vanskelig å senke dem... Øvelse gjør nok mester :)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

12/2 - skuldre/rehab-øvelser:

15 minutter sykling

Lårcurl med kabel: 3 x 30

Sykling i Redcord: 3 x 30

Rotator cuff m/ hantler: 4/12, 5/10, 5/10

Rotator cuff m/ kabel: 1,1/10, 1,1/10, 1,1/10

Core m/ vektskive: 3 x 10-15 reps med 10 kilo

Skulderpress: 11/8, 11/8, 11/8

Sidehev: 5/8, 5/8

i supersett med

Fronthev: 5/5, 5/5

Core med vektskive er den øvelsen Icere filmet nylig. Likte den veldig godt, men fikk en del skeive blikk underveis...hehe. Hadde musikk på ørene, så folk glodde kanskje fordi det knakk og knaste i skuldrene mine? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at albuen er bedre!

Råsterk sittende roing på deg altså! Du tar 20 kg mer enn meg og synes det er lett! :hakeslepp:

Den coreøvelsen må testes ut, trenger flere coreøvelser nå som jeg har lagt det til egen dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Så bra at albuen er bedre!

Råsterk sittende roing på deg altså! Du tar 20 kg mer enn meg og synes det er lett! :hakeslepp:

Den coreøvelsen må testes ut, trenger flere coreøvelser nå som jeg har lagt det til egen dag.

Hehe, 59 kilo var langt fra lett, altså! Men er veldig fornøyd selv, det går i alle fall riktig vei :) Nå er det jo uansett ikke sikkert at 59 kilo på det kabelapparatet jeg bruker tilsvarer lik vekt på ditt apparat, men belastningen her kjennes ganske lik den jeg trente med på skolens treningssenter i fjor, og da har jeg i det minste hatt en god fremgang.

Edit: Jeg kjenner forresten roingen fra i går i ryggen. Sånn skal det være :)

Kan anbefale den vektskiveøvelsen rundt hodet, ja. Fikk faktisk opp pulsen skikkelig også, og det var rimelig tungt på slutten av hvert sett.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Core med vektskive er den øvelsen Icere filmet nylig. Likte den veldig godt, men fikk en del skeive blikk underveis...hehe. Hadde musikk på ørene, så folk glodde kanskje fordi det knakk og knaste i skuldrene mine? :ler:

:ler: Kjenner til det ja! Er sikkert litt begge deler. ;)

Kan anbefale den vektskiveøvelsen rundt hodet, ja. Fikk faktisk opp pulsen skikkelig også, og det var rimelig tungt på slutten av hvert sett.

Det får jeg også, og de siste repsene etter at jeg har snudd vei er grisetunge. Og jeg kjenner at det løser seg opp etter hver runde, helt fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, 59 kilo var langt fra lett, altså! Men er veldig fornøyd selv, det går i alle fall riktig vei :) Nå er det jo uansett ikke sikkert at 59 kilo på det kabelapparatet jeg bruker tilsvarer lik vekt på ditt apparat, men belastningen her kjennes ganske lik den jeg trente med på skolens treningssenter i fjor, og da har jeg i det minste hatt en god fremgang.

Edit: Jeg kjenner forresten roingen fra i går i ryggen. Sånn skal det være :)

Og så var det ikke 59 kg jeg snakket om heller. Men 45 kg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Og så var det ikke 59 kg jeg snakket om heller. Men 45 kg! :ler:

Aha. På den annen side gruser du meg i knebøy (hvem gjør egentlig ikke det, når jeg tenker meg om?), så vi har vel alle våre sterke og svake sider :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest fragment
de siste repsene etter at jeg har snudd vei er grisetunge.

Haha, nå kom jeg nettopp på at jeg glemte å skifte vei... Så du kjører ett sett i begge retninger og så pause?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Bra økt på senteret i dag. Omtrent null folk, så det var god plass og ikke noe stress!

15 minutter sykling (spinning)

Benkpress:

22,5 x 12

32,5 x 8

42,5 x 8

> coreøvelse for skuldrene med vektskive for å bli skikkelig varm

45 x 8

47,5 x 5

50 x 2

42,5 x 5

42,5 x 5

Liggende flyes: 6/8, 6/8, 6/8

Hoftefleksjon: 12 - 12 - 12

Planke i slynge: 60 sek - 60 sek

Rotasjon med ball, 5 kg: 40 - 40 - 40

Venter litt med smalbenk, franskpress og cable cross, ettersom det er etter disse øvelsene jeg har fått smerter i albuefestet.

Det er forresten snart på tide med en 1RM-test i benken igjen, men pga. avbruddet i forrige uke drøyer jeg det litt til. Satser på å prøve rundt månedsskiftet en gang, og da skal 55 kilo rett opp! :)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nå kom jeg nettopp på at jeg glemte å skifte vei... Så du kjører ett sett i begge retninger og så pause?

Stemmer; 10 reps hver vei på hvert sett. :)

Veldig bra benkøkt på deg, og jeg er sikker på at 55 kg går rett opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment
Stemmer; 10 reps hver vei på hvert sett. :)

Prøvde 10 reps hver vei i dag, før jeg tok fatt på de tyngste settene i benken. Jeg følte det var en veldig fin øvelse å kjøre som oppvarming, så denne er en ny favoritt der. Setter pris på at du legger ut slike øvelser!

Veldig bra benkøkt på deg, og jeg er sikker på at 55 kg går rett opp!

Takk for det. Jeg mener også at 55 kilo skal gå fint. Dersom jeg klarer 55 i begynnelsen av mars føler jeg at jeg ligger godt an i forhold til målet om 60 kilo innen utgangen av desember.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...