Gå til innhold

Let's work out II

Gjest fragment

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest fragment
Stavmikser er helt genialt!! Pureer er gøy! :)

Ja, jeg er sannelig godt fornøyd med kjøpet. Og tar gjerne imot tips til hva annet godt man kan mose sammen :)

Smart! :jepp: Det burde jeg gjort også, takk for tips!

Bare hyggelig!

Det som er mest stress er naturligvis å kutte opp alle grønnsakene. Kokingen tar litt lang tid, men går jo av seg selv. På late dager ser jeg vel for meg at det kan funke vel så bra å bruke en pose med f.eks brokkoliblanding. Smaken blir naturligvis ikke like god som når jeg bruker friske grønnsaker, men næringsinnholdet vil jo være noenlunde det samme.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stavmikser FTW! :hjerte: Man kan faktisk lage krem av skummetmelk med stavmikser (må ha pisketing til da)! Noe smakløst, men veldig morsomt å lage for de som ennå er litt barnslig. :lol: Også kan man jo alltids blande inn et eller annet med smak da. Haha, skal kanskje lage et blogginnlegg om det, også blir det kanskje plukket opp av fitnessmatfanatikerne. Ser for meg "skummetmelkkrem med vaniljeproteinpulver og splenda" i nær fremtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest fragment
Maispuré er kjempegodt til kylling og kalkun! :)

Det hadde aldri falt meg inn å lage, så takk for tips. Mais er ikke favorittgrønnsaken, bortsett fra når jeg får den som kolbe med smør og salt på. Men kanskje puréen faller i smak, hvis jeg får testet det en gang!

Icere: Jeg troor jeg holder meg unna skummetmelkkrem med vaniljeproteinpulver og splenda, både av hensyn til magen min og smaksløkene mine, men for all del :ler:

Hmm, snart må vi vel anskaffe oss en felles oppskriftsdagbok også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Stavmikser FTW! :hjerte: Man kan faktisk lage krem av skummetmelk med stavmikser (må ha pisketing til da)! Noe smakløst, men veldig morsomt å lage for de som ennå er litt barnslig. :lol: Også kan man jo alltids blande inn et eller annet med smak da. Haha, skal kanskje lage et blogginnlegg om det, også blir det kanskje plukket opp av fitnessmatfanatikerne. Ser for meg "skummetmelkkrem med vaniljeproteinpulver og splenda" i nær fremtid.

Du glemte eggehvitene :grøss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Kremt. Ny blogg. URL deles ut på PM til dem som eventuelt måtte ha en interesse av det.

Svake menneske. Jeg altså :)

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Me too! :sjarmor:

Og maispuréen pleier jeg å lage med mais, en liten klatt smør/margarin, litt div. krydder og en dæsj salt, så det blir jo ikke så langt fra. Maiskolbe med smør og salt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Og maispuréen pleier jeg å lage med mais, en liten klatt smør/margarin, litt div. krydder og en dæsj salt, så det blir jo ikke så langt fra. Maiskolbe med smør og salt. ;)

Nå ble jeg sulten :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest fragment

PM sendt!

Prøvde meg på en økt for skuldre i dag, og det gikk fint. Jeg tror det blir en bryst/triceps-økt i morgen, hvor jeg blant annet kjører lett i benken. Dersom det da er fullstendig smertefritt tror jeg at jeg friskmelder albuen min.

17 minutter sykling

Skulderpress: 8,6/10, 11/8, 11/8, 11/8

Sidehev: 5/8, 5/8, 5/8

i supersett med

Fronthev: 5/5, 5/5, 5/5

Shrugs: 13,6/10, 13,6/10

Enarms lateral raise: 3/8, 4/8

Etterfulgt av tøying av låret. Det har kjentes ganske bra ut i dag. Skal til fysio igjen på mandag, så håper vi da kan konkludere med en viss fremgang.

Spiste for øvrig nettopp en skikkelig god middag. Delte en kyllingfilet i to, brunet den raskt i pannen og la en baconskive rundt hver av de to bitene. Smurte på en teskje grønn pesto og krydret med salt og pepper, før jeg stekte kyllingen i ovnen i 15 minutter. Serverte med gårsdagens grønnsakspuré, stekt champignon og noen få pommes frites-biter. Oh my, det skal gjentas.

Endret av fragment
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

Tidlig økt i dag, pga. seinvakt på jobb. Bestemte meg for å teste benkpress og skråbenk for å kjenne hvordan albuen kjentes ut, og det gikk veldig fint. Da blir det nok noen utvalgte rygg/biceps-øvelser i morgen, for å teste det samme.

20 minutter sykling (spinningsykkel)

Lårcurl med kabel: 3 x 30

Benkpress: 22,5/12, 35/10, 40/8, 40/8

Skråbenk: 11/8, 13,6/8, 13,6/8

10 minutter sykling (ergometersykkel)

Sykling i redcord: 3 x 30

+ en god del tøying innimellom og på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest fragment

God rygg/biceps-økt i dag, og albuen er herved friskmeldt. Hurra :)

15 minutter sykling

Omvendt roing: 9 - 9 - 7 (lenge siden sist - tungt!)

Nedtrekk, v-håndtak: 45/8, 52/6, 52/7

Stående roing: 35/8, 37,5/8, 37,5/8

Sittende roing: 45/10, 59/5, 52/8

Bicepscurl: 11/8 ~ 8,6/8, 8,6/8 ~ 6/8

Planen var egentlig å kjøre ganske lett på de fleste øvelsene, men den planen gikk fort rett i vasken. 45 kilo i sittende roing var overraskende lett, så da bestemte jeg meg for å satse litt og prøve ny pers. Teknikken på slutten av settet med 59 kilo var nok ikke den mest strikte, men det gikk på et vis. Fornøyd! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...