Gå til innhold

Sequax sine tanker og undringer...


Sequax

Anbefalte innlegg

Ja, hvorfor ikke ? En dagbok med mine rare tanker og spekulasjoner ;)

Koselig om du er med og undrer! :)

I dag har jeg lurt på det med menneskelige irrasjonelle frykter; mer spesifikt KNAKING. Hvorfor forbinder vi knaking i gamle trær og hus med noe skummelt, egentlig ? Du går i skogen da du plutselig hører at det knaker i et gammelt grantre...og skvetter til. Hmmm....

Knaking i hus frambringer vel spøkelsesrelaterte følelser, men hva med vinden som får det til å knake og som uler rundt husveggen? Er det film og bøker som har brukt dette scenarioet så mange ganger at vi forbinder det med skrekk og gru ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

" Å, huttetuttetei, da blir det bråk, tjohei, og etterpå så blir det ikke greit å være meg" har jeg på hjernen, da........ :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man, oh man, oh man....

American Beauty.

Fantastisk film! Hvor mange ganger har jeg sett den nå ? Like rørende hver gang. Menneskelige svakheter, lyter, kjærlighet som er i ferd med å dø men som ligger der som en svak understrøm. Menneskelig usikkerhet, kroppsfiksering, fornektelse, likegyldighet. Menneskelige drømmer og angst.

Musikken til Thomas Newman.

Det røde som går igjen gjennom hele filmen.

:dagens-rose:

Terningkast 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Idag er det ikke like kaldt som i går, heldigvis. Gjør det litt lettere å jobbe! Sola kjemper med å holde seg oppe på en himmel av gull og blått. Jula er fortsatt i stua; jeg vil holde på lyset her inne litt til.

En ny, blank dag. Hvor mange sånne skal jeg få ? Hvor mange har jeg igjen ? Hvor havner jeg etterpå ? Havner jeg noe sted etterpå ? Uansett hva jeg tror på er en ting helt klinkende klart og bombesikkert: en dag dør jeg fra dette livet på jorden som alle andre. Hva som skjer etterpå får heller være en overraskelse.

Ønsker alle en glitrende dag!

Endret av Sequax
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ah, deilig å komme inn etter å ha vært og gått ute i to timer! Friske roser i kinna og greier!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er jula over for denne gang, og som vanlig får jeg skikkelig julestemning etter jul. Går rundt og nynner på julesanger og gleder meg til jul. Som nettopp har vært. Syns det er kjipt at jula er over......Tror jeg skal ha julepynten oppe noen dager til... :rosaengel:

Lurer på hva som kommer til å skje i år ? Hvilke gleder og sorger har jeg i vente ? Nå greier jeg nesten ikke å vente til våren; gleder meg til å tilbringe time på time i hagen; skal lage kjøkkenhage i år med mange forskjellige urter og grønnsaker. Kanskje jeg skal kjøpe noen frukttrær? :tre::tre:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Så fint at du har fått deg dagbok ;)

Melder meg på som 'snoker'.

Du er alltid velkommen til å snoke litt du, vet du, Vidvandre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er alltid velkommen til å snoke litt du, vet du, Vidvandre ;)

Takk, så hyggelig ;) Ha en fin kveld, Sequax.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en ny dag med nye muligheter! I allefall ifølge skjæra i tuntreet som funderer på hvordan hun skal greie å lande på småfuglmateren. ;)

Etter en slapp jul med mye god mat og lite trening benyttes de neste dagene til å psyke seg opp til kroppslig hardkjør og lavkarbo-diett. Både gleder og gruer meg; gleder meg fordi jeg føler meg SÅ mye bedre, gruer meg fordi jeg har blitt sukkerjunkie igjen over jula.... :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sukkerjunkie..... :tristbla:

Enda noen dager igjen å psyke seg opp på * tar en slurk cola * :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er sukkerjunkie..... :tristbla:

Enda noen dager igjen å psyke seg opp på * tar en slurk cola * :bond:

Mornings! ;) Bare slang innom sånn på morran.

Sukkerbrus er bedre enn lettbrus, sunnere :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mornings! ;) Bare slang innom sånn på morran.

Sukkerbrus er bedre enn lettbrus, sunnere :gjeiper:

Så sant, så sant! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hva som kommer til å skje i år ? Hvilke gleder og sorger har jeg i vente ? Nå greier jeg nesten ikke å vente til våren; gleder meg til å tilbringe time på time i hagen; skal lage kjøkkenhage i år med mange forskjellige urter og grønnsaker. Kanskje jeg skal kjøpe noen frukttrær? :tre::tre:

Kjøkkenhage? Jeg også! Hadde en flott en der jeg bodde før, og nå har jeg tenkt på det hver sommer siden jeg flyttet hit - så I ÅR skal det bli noe av. Lagd kjøkkenhage før?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjøkkenhage? Jeg også! Hadde en flott en der jeg bodde før, og nå har jeg tenkt på det hver sommer siden jeg flyttet hit - så I ÅR skal det bli noe av. Lagd kjøkkenhage før?

Hei!

Nei, har aldri lagd kjøkkenhage før men jeg har ei venninne med grønne fingre som skal hjelpe meg i gang! Gleder meg!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Status:

Jeg har hjertebank etter for mye koffein, sukkersug fra en annen verden ( jepp, sukkeret er herved blokkert ) plysj på tenna og håret til alle kanter. Herlig med fridag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som grei kvalitetstid :ler:

Takk for mld. i dagboka, er ikke lenger unna enn to-tre klikk stort sett. Må ha noen avbrekk fra alle kvinsa :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som grei kvalitetstid :ler:

Takk for mld. i dagboka, er ikke lenger unna enn to-tre klikk stort sett. Må ha noen avbrekk fra alle kvinsa :ler:

Hehe;)

Vel, plysjen grossa meg ut nok til at jeg tok en tannpuss ( med to omganger tannkrem ) etterfulgt av nøye tanntrådbruk og munnskylling så.....nå er plysjen nedi septiktanken ;) Bare så du veit det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...