MonThe Skrevet 24. juli 2012 #3741 Del Skrevet 24. juli 2012 Heiii Innom en snartur, for å si at jeg følger med deg! Er innom og leser, men er så dårlig på å skrive for tida, og min egen dagbok har støva helt ned Ser ut som om dere hadde en fin feiring av gullet, så noen med fine hatter Håper det går seg til med søvnen snart, du må være utslitt Her gikk det seg bare plutselig til av seg selv, så har desverre ingen gode råd å komme med Hva med å ha barnevakt en kveld/natt, så du og mannen kan ha litt kjærestetid, og kanskje få igjen litt energi? Planlegge "søvn-grep" over ei flaske vin eller ti? Hadde stilt opp som bvakt på flekken hadde dere bodd i nærheten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #3742 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Guten morgen! Her er det endelig noe som føles som snev av ferie igjen siden mannen nå har tatt resten av uka fri! Natta i går kl 1925 etter sovne selv i senga Tok 35 min (inkl pupping) mot 45 forrige første kvelden. Og jeg trengte ikke ta han opp igjen for å roe ned turning i går, så jeg har troa på at han lærer seg dette veldig fort Jeg må legge han på plass noen ganger og holde han relativt fast innimellom, snakke litt og hysje litt og synge litt, så.... Jeg er forøvrig veldig fornøyd med hvordan vi/gjør dette her, ingen gråting! Sov til 2145 og veldig urolig, men jeg holdt igjen puppen og bysset så man skulle tro det var tusen smådumper i veien, det funka og i løpet av 10 min lukket jeg døra igjen. Våknet igjen 23, fikk pupp og sovnet med en gang. Våknet 0230, fikk pupp og sovnet med en gang. Våknet 0315, bysset - våknet igjen 4, og da tok jeg han med inn til oss for jeg hørte naboen over hadde kommet hjem fra ferie og trampet og knirket til den store gullmedaljen.... Da sov han søtt mellom mamma og pappa til pappas telefon slo på alarmen kl 0600! Så mye for automatiske alarmer som er stilt inn hele uka. Kiipern for papsen som hadde morningen i dag Jeg sov til nesten 8 Føler at vi er i en positiv utvikling i hvert fall, og tror dette blir bedre og bedre Vi skal egentlig til mamma i dag for en liten overnatting og grillings, men jeg er litt usikker... været er ikke strålende slik det er meldt og nå syns jeg det er litt dumt å dra A ut av sine vante sove-omgivelser akkurat nå også.. Må tenke litt på det Endret 25. juli 2012 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #3743 Del Skrevet 25. juli 2012 gratulerer så mye med overstått for bursdagsbarnet! Må være stas det, særlig for mammaen! Vi som var såååå godt igang med trening før vi ble gravide.. kjenner igjen det med korsryggvondt, og det blir vel ikke bedre etterhvert som ungen blir større heller. Skulle ønske sambo var hakket bedre massør Ja tenk så godt i gang vi var med RYP - release your potential! Det var tider det Føles ut som flere år siden... og det er det jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 25. juli 2012 Forfatter #3744 Del Skrevet 25. juli 2012 Heiii Innom en snartur, for å si at jeg følger med deg! Er innom og leser, men er så dårlig på å skrive for tida, og min egen dagbok har støva helt ned Ser ut som om dere hadde en fin feiring av gullet, så noen med fine hatter Håper det går seg til med søvnen snart, du må være utslitt Her gikk det seg bare plutselig til av seg selv, så har desverre ingen gode råd å komme med Hva med å ha barnevakt en kveld/natt, så du og mannen kan ha litt kjærestetid, og kanskje få igjen litt energi? Planlegge "søvn-grep" over ei flaske vin eller ti? Hadde stilt opp som bvakt på flekken hadde dere bodd i nærheten Halla Monthe-dama! Du er tilbake fra bryllupsreise regner jeg med? For du er vel ikke inne her fra Maldivene? Regner med jeg kan lese alt om hvordan dere har hatt det inne hos deg. Jeg er godt i gang med søvn-grepet jeg - og det består i at han skal sovne selv på kvelden og filosofien er at det skal gjøre at han lærer seg og sovne igjen selv oftere når han våkner på natta Så om litt får jeg se om jeg setter noe restriksjoner på puppen også. Mannen skal få bidra snart også :gjeiper: Noen ganger er det liksom greit å gjøre alt selv, for da blir det sånn som jeg vil. Barnevakt du - takk for omtanken da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 27. juli 2012 Forfatter #3745 Del Skrevet 27. juli 2012 Har hatt 2 fine dager og kvelder med kjære nå, og lite tid til å oppdatere Vi har faktisk klart å være på ferie hjemme! Dvs vi har kommet oss ut på ting og kost oss på kvelden etter at A har vært lagt Forigårs: Natta 1950 etter at mannen tok over sovne selv-prosjektet etter at jeg hadde holdt på i 40 min, han bysset han vel så godt som i søvn.... Sov da helt til 0040, sovepupp, så mener jeg han var våken i 4-tiden og fikk pupp og sovnet kjapt, våknet igjen rundt 5 og inn i vår seng og morgen litt over 6 Jeg og kjære grilla entrecote og delte en flaske rødvin og koste oss masse I går: Natta kl 19 etter utkjørt liten kar som hadde holdt på med masse hele dagen. Rakk ikke/orka ikke la han sovne selv... Måtte bysse han i søvn igjen like etter kl 22. Sov da helt til 0210, sovepupp, våken igjen 0415 og jeg tok han med inn i senga, men vi sovnet ikke før 0530 - han var særdeles opplagt litt for tidlig der :gjeiper: Morgen 0715 for mannen og A. Mamma sov til 0930 Jeg og kjære spiste røkt lam med appelsinsalat og potetsalat og hvitvin! Storstilt! Og hørte på wimp Sofakos i dag, med lasagne og cola Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 27. juli 2012 #3746 Del Skrevet 27. juli 2012 Bare innom og ønsker god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 28. juli 2012 Forfatter #3747 Del Skrevet 28. juli 2012 Bare innom og ønsker god helg God helg Cherry ----------------------- 2-3 sommerdager er over og ute høljer det ned non-stop Det har gått opp for meg at sommeren er forbi og at A begynner i barnehagen allerede på onsdag! Og om 1 uke er det full jobb på begge to mens barnehagen skal ha A nesten hele dagen Jeg gleder meg til vi er skikkelig i gang og rutiner som funker er på plass.... gleder meg ikke fullt så mye frem til de er på plass - frykter at det blir mye stress i starten, spesielt med ny jobb hvor man føler man må yte minst 120 % og være 120 % tilstede :gjeiper: De første par ukene skal farmor hente A i 14-tiden sånn at han ikke får så lange dager, håper det går greit. Hun har en tendens til å overdramatisere og problematisere ting hele tiden (ergo; hun skaper også stress - både for meg og mannen til tider..). Apropo farmor, vi har fått nye vogna da. Og jeg må si vi er storfornøyd med den så langt! Ser ut til at A både sitter og ligger godt i den (antagelig kommer han til å sove bedre i babyjoggeren enn i simo-vogna )- den er utrolig lett, og kan manøvreres med 1 hånd, og smelle den sammen er bare latterlig enkelt. Bare drar i en sånn dings i setet så klapper den seg sammen A ble lagt 1910 etter sovning på pupp og våknet 2230, fikk pupp sovnet ikke, ble sovnet i senga si i løpet av en halvtime. Våknet på ny kl 01 fikk ny pupp, sovnet. Og igjen 0345 og tok han med i senga. Sov til 6 - da var det morgen .gjesp: Det er deilig å ha annenhver dag hvor man må stå opp vs kan ligge lenger - men ulempen med det er at i går f.eks så la jeg meg jo ikke før 00 (siden jeg sov til halv ti) og da blir det knapt med søvn med 2 x 30 min oppvåkning og morgen kl 06 :gjeiper: Ikke så mye som skjer her i dag, det øsepøser - så det eneste blir en familietur på butikken, og ned til byen for å hente pizza og filmer litt senere By the way jeg har fortalt kjære om planene mine. Om å gjøre stor suksess på både min og hans jobb det kommende året og trives, (så vi kan bli der noen år ) og til neste sommer begynne å lage en bror eller søster til Andreas Han var skeptisk, men ikke avvisende - så jeg har han med meg... bare vent å se Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 29. juli 2012 Forfatter #3748 Del Skrevet 29. juli 2012 (endret) Natta 1910 i går, sov til 2120 - da kom naboen med 2 unger hjem fra ferie Hyl og skrik og mere bråk enn en atombombe A sovna kjapt han, men våknet kjapt også - en time med ut og inn og deretter 1,5 timer med helt våken - både pupp, byssing, sove i seng - ingenting funker. Han har blitt litt forkjøla og var tydelig snørrete også. Litt tufs stakkar Enda en pupp like før 00 og da sov han.... til 0530! Jeg våkna i halv fem tiden og lurte på om jeg hadde glemt å sette på babycallen, men den blinka grønt den... :happy: Tok han over i senga for pupp og vi sov til 7 Endret 29. juli 2012 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 29. juli 2012 #3749 Del Skrevet 29. juli 2012 Hahaha, hørtes ut som en flott plan syns jeg og mennene vet jo at vi damer vet best, så da blir det nok en vårbaby i 2014 da Er det sånn at A kun sover en gang på dagtid? Lurer på om lillegutt er moden for det... Når sover han da, og hvor lenge? Håper dere har en flott søndag, nå tror jeg sola kommer også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
honning Skrevet 29. juli 2012 #3750 Del Skrevet 29. juli 2012 Endelig oppdatert Skjønner godt du er lei av mye våken-netter, og det er ikke enkelt med den sovinga. Husker bare hvor drittlei jeg var av å ikke sove nok, og lei av å aldri ha overskudd, så jeg føler med deg Forsinka gratulasjon til A forresten, og masse lykke til med barnehagestart! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 29. juli 2012 Forfatter #3751 Del Skrevet 29. juli 2012 Hahaha, hørtes ut som en flott plan syns jeg og mennene vet jo at vi damer vet best, så da blir det nok en vårbaby i 2014 da Er det sånn at A kun sover en gang på dagtid? Lurer på om lillegutt er moden for det... Når sover han da, og hvor lenge? Håper dere har en flott søndag, nå tror jeg sola kommer også Ja, satser på vår/sommerbaby 2014 Ehm... A sover vel oftere 2 lurer enn 1 nå for tiden. Jeg har pleid å kjøre kun en lur om han våkner "veldig sent", dvs nærmere 0730... Da får han ikke sove før etter 12. Jeg vet at han sover maks 1 time og 20 min, kanskje litt til om jeg hjelper han (men det kan jeg ikke alltid regne med funke) så jeg må drøye det lengst mulig mot 1230, for hvis han våkner før kl 14 så er han helt ødelagt alt for lenge før leggetid :gjeiper: Stort sett så går det i 2 lurer, med morgen mellom 6- 6.30, da sover han første luren rundt 9, og neste rundt 1330. Blir som oftest en kort og en lang, dvs 35 min + 1 time og 15 min Jeg kunne sikkert fortsatt å kjørt på en lur, men det har noe med mitt overskudd også Og har ikke orket og yte innsats for å holde han blid på 1-2 trøtte timer før han får sove.. Hvordan/hvorfor tror du det er tid for å gå over til 1 lur? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 29. juli 2012 Forfatter #3752 Del Skrevet 29. juli 2012 Endelig oppdatert Skjønner godt du er lei av mye våken-netter, og det er ikke enkelt med den sovinga. Husker bare hvor drittlei jeg var av å ikke sove nok, og lei av å aldri ha overskudd, så jeg føler med deg Forsinka gratulasjon til A forresten, og masse lykke til med barnehagestart! Tusen takk honning! Du er jammen snart i mål med nr 2 du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 29. juli 2012 #3753 Del Skrevet 29. juli 2012 Hvordan/hvorfor tror du det er tid for å gå over til 1 lur? Her har det de siste ukene vært en lang i nitiden (type ca 2 timer) og så må jeg trille/bære/riste i senga for at han til slutt skal sovne for lur nr 2, og da sover han bare ca 30 min... Har da tenkt at han kanskje egentlig ikke trenger den siste luren, siden han ikke vil sovne av seg selv... Hmmm, men jeg vet ikke jeg baby og søvn er egentlig vanskelige greier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 30. juli 2012 #3754 Del Skrevet 30. juli 2012 Vi er også på 2 lurer. noen få ganger bare 1 og noen få ganger 3 Men her er det også avhengig av når man sto opp og hvordan natta har vert. Men en typisk dag er vel at hun våkner 6.30, tar første luren et sted mellom 09 og 11 (Sover kun 45 min) Så kommer andre luren et sted mellom 13 og 15 (kun 45 min her også) Siden hun bare har korte lurer ser jeg liksom ikke helt for meg at vi noensinne skal komme ned på bare en lur jeg da..... Men natta er som regel mellom 18.30 og 20. Prøver å legge til samme tidspunkt hver dag men bommer litt... Men noen ganger sovner hun på 5 minutter, andre ganger holder jeg på i over en time. Skal begynne å skrive ned litt nå, for vi driver med puppeavvenning så vil ha litt oversikt. Her ser det forresten ut til å bli deilig sooooool i dag!!! Har ikke hatt for mye av det i "sommer" nei! God mandag Line! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 30. juli 2012 Forfatter #3755 Del Skrevet 30. juli 2012 Her har det de siste ukene vært en lang i nitiden (type ca 2 timer) og så må jeg trille/bære/riste i senga for at han til slutt skal sovne for lur nr 2, og da sover han bare ca 30 min... Har da tenkt at han kanskje egentlig ikke trenger den siste luren, siden han ikke vil sovne av seg selv... Hmmm, men jeg vet ikke jeg baby og søvn er egentlig vanskelige greier! Om han/du har problemer med å få han til å sove på siste luren så kan det jo godt tenkes at han er klar for å droppe den Det var sånn 3 lurer ble til 2 hos oss, en kamp å få til sovinga! Du kan jo bare prøve å drøye første (og eneste) luren da. At han sover 2 timer av seg selv er jo gull Jeg tenkte at det skulle bli supervanskelig å holde A våken 2-3 timer lenger på morningen/formiddagen, men det er ikke såååå vanskelig. Man må bare finne på noe, gå ut for eksempel ----------------------- Natta i går: lagt 1915, liten byssing 21 og våken 15 min etter at jeg la meg 2345. Og da var det slutt på moroa Byssing 0020, byssing 0040, pupp kl 01, byssing 0120, byssing 0200, og når han da våknet igjen (!!) 0230 kastet jeg inn håndkle og tok han med i senga. Der sov vi til 7 i strekk (ikke jeg, men han gjorde..) Gud så frustrert jeg kan bli om natta innimellom. Dautrøtt og unge som våkner hver 15. min - innimellom må jeg bare legge han i senga og gå ut ta meg 30 sek pause - så får han ligge der å hyle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 31. juli 2012 Forfatter #3756 Del Skrevet 31. juli 2012 "hva sier vov-vov'en? voff, voff!" Jeg har vært i utenbys i hele dag i begravelse til bestemor. (hun hadde alzheimer siste årene og har vært "borte" lenge) Fin begravelse og hyggelig med familie og litt deilig å få tid alene Pruppeluppen ble lagt 1910 i går, bitte liten rape-byssing 1940 og sov så til 22. Bysset han. La meg, sov 10 min og våknet av babycallen Byssinger alt. puppinger 23, 00, 0140 og 0230 - tok han med inn i senga og da sov vi greit til litt over 0630. Måtte vippe han over på andre siden der i 5-tiden men en smal sak når man sover sammen. Jeg er nær ved å bare ta han med inn i senga med en gang jeg legger meg sånn at det er mulig å få litt søvn :gjeiper: Er litt stressa om dagen Nå er det barnehagestart på oss i morgen og jeg venter på mensen i all evighet føles det ut som (ergo Line = ekslosiv ), jeg begynner i ny jobb på mandag også er det tannlegen også på torsdag... alt for mye som jeg må tenke på. Men på den annen side så får man ikke forberedt seg noe særlig ved å tenke ut mulige scenarier, så dermed bør man bare ta det med knusende ro og ta alt som det kommer. Om et par uker så sier jeg nok - alt gikk kjempefint! ...håper jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cherrytomat Skrevet 1. august 2012 #3757 Del Skrevet 1. august 2012 Kondolerer med bestemor Er rart med det, men jeg får ofte en ro over meg når de gamle og syke går bort, føles liksom litt godt på en merkelig måte også, om du skjønner hva jeg mener? Er noe helt annet når en bestemor på kanskje 85 går bort etter lang tids sykdom enn når en onkel på 62 plutselig faller ifra. Trist og vondt er det uansett, for man vet man aldri får se vedkommende igjen, men roen over at de endelig får fred er det jeg kjenner mest på og roer meg med Jeg prøver å ikke ta snuppa inn til meg før klokken er blitt halv fem. Så våkner hun før det får hun litt pupp så jeg får lagt henne igjen. Men hun pleier å våkna rundt halv fem så da er det liksom greit Så slumrer vi litt sammen i vår seng og hun er som regel lys våken halv syv og vi ligger og slumrer til litt over syv før vi står opp Noen ganger sover hun litt lenger og det er jo deilig da Nå får hun nattapuppen ved leggetid mellom 18.30 og 19.30 og så ingenting mer før utpå natten. De 3 nettene jag har gjort det har det vert kl 4.30, 4.15 og 3,15 så det er ikke så ille Driver å prøver å kutte bort puppen, har et mål om å klare det i løpet av august Har hun vert våken før det har hun bare fått vann og blitt bysset i søvn igjen. Så om mor nå bare kommer seg i seng om kveldene så hun ikke er helt zombie på natten, tenker jeg vi kanskje klarer å bysse i søvn igjen i de tider også så halv fem blir føste pupp Er mensen veldig sen da snuppa? Kan det vere ny mageboer på gang....? Tannlegen skal du ikke tenke på, men om du har tannlegeskrekk ville jeg rett og slett ringt og flyttet timen noen uker frem! Barnehagestart kommer til å gå fint tenker jeg Har jobbet mange år i barnehage og de aller fleste kommer raskt inni rutinene Jobben går nok heeeelt fint! Tenker du tar dem med storm og får kjempepåfyll av energi! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 1. august 2012 Forfatter #3758 Del Skrevet 1. august 2012 Tannlegen skal du ikke tenke på, men om du har tannlegeskrekk ville jeg rett og slett ringt og flyttet timen noen uker frem! Barnehagestart kommer til å gå fint tenker jeg Har jobbet mange år i barnehage og de aller fleste kommer raskt inni rutinene Jobben går nok heeeelt fint! Tenker du tar dem med storm og får kjempepåfyll av energi! Ååå Cherry! Det var veeeeldig koselig sagt! Tusen takk Vi får håpe det er sånn det blir. Absolutt ikke umulig det, jeg fikk jo masse energi når jeg begynte på jobb igjen etter påsken, og det på en plass med masse grums.. Ang mensen så har jeg ikke helt oversikten, har hatt ca 30 dagers sykluser og den har kommet i slutten av mnd liksom.. så er nok rundt hjørnet her har jo ammet litt mere siste mnd nå, så det kan sikkert gjøre sitt til at den venter litt ekstra Høres ut som bra nattepupp-kutt du holder på med da Hvordan våkner hun om natten nå for tiden ellers? Jeg er også spent på om hun da lar være å våkne etter 1 ukes tid med den nye rutinen du innfører... du må gi meg beskjed om det? Jeg gir visst fortsatt pupp ganske ofte om natta jeg - han får etter 2230, og deretter når det har gått minst 3 timer i mellom. (det blir som oftest 2 pupper før det man kan kalle morgenpupp i 5-tiden). Men i det siste har det vært mye "krise" (hyppig oppvåkning) - da har jeg bladd opp puppen raskere :gjeiper: Nå lever jeg i håpet om at barnehagestarten skal gjøre han så sliten at han faller i koma hele natten Bestemor ble gammel nok hun, noen og 80 og tror det var greit at hun fikk hvile nå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 1. august 2012 Forfatter #3759 Del Skrevet 1. august 2012 I går: Natta 1905, rask byssing 21, ble vekt av utestøy og bysset 2130 og 22. Mamma gikk ut og hadde lyst til å kjefte du huden full men snakket i stedet pent til de 4 tiåringene fra Norway cup som lekte et sprett utafor her, om de ikke kunne leke et annet sted da de vekket små barn som sov nå Gutten sov så til 0015, fikk sovepupp, sov til 0415! for en gang skyld. Føltes ut som himmel for meg å få sove 4 timer i strekk! Men da var det vel i grunn morgen brukte en time på å få han til å sove igjen, og da var det 40 min til han var våken igjen, og jeg er usikker på om jeg i det hele tatt rakk å sovne i mellom der :gjeiper: Men en klar forbedring vil jeg påstå. Normalt ville jeg tatt han med inn i senga etter 4, men av en eller annen grunn ammet jeg i stua og ville legge han tilbake i senga.. Og barnehagestarten i dag gikk veldig fint! Vi var jo der bare halvannen time, men han fant seg fort til rette syns jeg, og så lengtende på de andre barna som satt å spiste når vi skulle dra. Og han vinket av seg selv for første gang! Flinke gutten I morgen kjører vi opplegg som for dag 3 - da kommer vi 0930, leker, steller, og spiser og prøver å sove i barnehagen. Vet ikke helt om de mener jeg skal være der hele tiden eller ikke. Må innrømme jeg er spent på sovinga, men har tenkt å ikke la han sove powernap på morgenkvisten - og dermed er han så utkjørt kl 12 at han bør sovne hvor som helst og av hvem som helst egentlig... Chao! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 2. august 2012 Forfatter #3760 Del Skrevet 2. august 2012 Urgh, ble masse opp og ned i 22-23 tiden i går, så A har sovet mellom mamma og pappa hele natta. Måtte legge han på andre i puppen i 4-tida og morgen var det klokka 0530 Planen med ingen power nap har derfor allerede utgått og han sover nå... huff, så sutrete og uopplagt Jeg tror han er i ferd med å få frem den 8 tanna nå... nede Han våkner vel hvert øyeblikk nå, så kanskje han kan sove i barnehagen likevel, litt etter de andre... Og jeg har lyst å avlyse/utsette tannlegen i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå