Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

Gjest Marmot

Nei, da tenker jeg at det er bedre å ta den tiden det tar med raseriutbrudd et par ganger enn å bruke tid på å ombestemme seg hver eneste morgen i lang tid fremover. Murmel ombestemmer seg innimellom han også, men nå sier han selv "Det er ikke lov det, mamma, så jeg kan velge Lynet-genseren i morgen heller" eller noe slikt. Men tro meg; det har vært noen "diskusjoner" før det, jeg har til og med kledd på ham med tvang, og levert ham i barnehagen med pysj på en gang til og med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

A er også veldig opptatt av hva hun skal ha på seg, men heldigvis har hun ikke for vane å ombestemme seg etter at klærne først er på. Og pysj - det har vi gått i barnehagen med maaange ganger! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt om mange barn som er levert i pysj :fnise: det har aldri vært noe tema her enda, heldigvis. Og Marmot: jeg er enig i at det er bedre å ta kampen et par dager, men siden vi bytter litt på å kle på henne, så er det med å være konsekvent verre. Ikke vil jeg lage noen stor sak ut av det ovenfor kjære heller, siden det er han som får det verste og han får finne litt ut av hva som fungerer selv. De morgenene jeg kler på, blir vi som regel enige. Jeg tror jeg er litt bedre på å selge inn antrekkene :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger også frem klær dagen før, men her har ikke antrekkene vært særlig interessante, så de diskusjonene har vi ikke hatt mange av. Men han vil jo helst ha på seg Lynet McQueen eller Mikke Mus (evt andre kjøretøy), men husker ikke på det hvis jeg har lagt frem noe annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er først de siste par ukene tulla har blitt veldig opptatt av det, før har hun iallefall ikke ombestemt seg når antrekket er på.

Nå er hagen endelig snøfri og sandkassa til tulla er i bruk :) hun lekte masse der i går ettermiddag, mens jeg drakk kaffe. Når sola forsvant, ble det litt kaldt, så jeg sa til tulla at " mamma fryser litt, skal vi gå inn" og da svarte tulla: " mamma trenger lue!" :fnise: det hadde hun igrunn helt rett i ;)

Tror dette kan bli em lang dag. Er såååå trøtt :Gjesp: har sovi litt dårlig noen netter nå, både pga meg sjøl og litt tulla. Hun våkna i natt en kort stund, men jeg er litt usikker på hvorfor. Tok selvfølgelig en halv evighet for meg å sovne igjen :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, håper dere får sove skikkelig snart!!! :klemmer:

Og morsomme og smarte Tulla som fant en fin løsning på å bli lenger ute i sandkassen :fnise:

Skulle ønske vi hadde jeg også, men det hadde nok ikke tatt seg særlig bra ut på balkongen i 3.etasje :fnise:

Ha en super dag!! :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marmot og Dine: ja, vi er skikkelig heldige som kan ha sandkasse på tomta, der blir nok trampoline snart og :nigo:

Dere kan komme hit og leke i sandkassa da vet du, Dine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og leser litt :hallo:

For en nydelig kjole!! Håper det ordner seg, slik at du blir fornøyd og føler deg heeeelt komfortabel i den på den store dagen! Ikke lenge igjen nå :strix:

Vi har heldigvis ikke så mange diskusjoner om klær enda, *bank i bordet* - kjenner jeg gruer meg litt til å måtte ta den diskusjonen i tillegg til alle de andre vi har.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jesse :klem:

Det er mulig jeg rett og slett velger den korte festkjolen til alt og dropper den lange i chiffon, men avgjørelsen er ikke tatt enda.

I morgen skal søs og jeg se etter kjole til henne i Oslo, også skal jeg overnatte hos henne til søndag. Vi skal øve på håret mitt og på å lage bukett. Tror vi får en veldig koselig dag :) gleder meg veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som dere har en flott dag i vente i morgen :) Kos dere masse og så gleder jeg meg til å høre hvilken kjole det blir! Ikke mange ukene igjen nå.... :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlighet som tiden flyr! Om under 2 måneder er jeg tobarnsmamma og du er GIFT! :strix:

Håper du oppdaterer på FB eller her med hvordan det har gått, for jeg er så spent på om dagen blir akkurat sånn dere håper på :hjerte:

Håper jentedagen var vellykket og at dere fikk øvd på frisyren? Det er så morsomt å fikse og ordne seg litt.. *sier jeg med koseklær, ingen sminke og verdens største grorudpalme på hodet* :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter jeg fikk tulla har jeg blitt så sløv på eget utseende, husker søs engang spurte når vi var på vei ut: "skal du ikke sminke deg?" :fnise:

Jentedagen med søs var veldig hyggelig :jepp: søs fikk kjøpt kjole og alt tilbehøret på kort tid, vi koste oss med god lunsj på Tjuvholmen og sushi på kvelden :sjarmor: Håret er jeg sykt fornøyd med, søs fikk det til akkurat sånn som jeg har drømt om. Med slør og tiara ble det skikkelig brud over det. Buketten gikk også kjempegreit: vi brukte videoen fra YouTube som Pupsilure delte for en stund tilbake også var vi inne på bildene av Pupsilure sin bukett på Facebook :)

Det viste seg at den korte kjolen til kollegaen min jeg likte så godt rett og slett er for stor oppe. Jeg tror jeg nesten glemte å se skikkelig når jeg prøvde den alene, for det var egentlig ganske soleklart når jeg prøvde den igjen. Så nå har jeg bestemt meg for å bruke den lange kjolen som den er, hvis ikke moren til venninna mi kan fikse det enkelt. Med bukett og hele looken blir ikke de foldene så viktige og jeg har rett og slett bestemt meg for å senke skuldrene. Også har jeg kjøpt kjole til festen hjemme - en lekker hvit og kort sak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du har det meste på plass :nigo: Gleder meg til å se bildene etterhvert :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra dere koste dere :) Og ikke minst at ting faller på plass ja, for nå er det ikke mange ukene igjen..

Gleder meg til å se masse bilder jeg også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Det er skikkelig fokus på bryllupet nå, sykt mange småting som skal på plass :daane: Jeg har vært litt stressa for alt jeg hadde på lista på tlf min, så de siste dagene har jeg gått inn for å fikse mest mulig. I dag har jeg hatt fri, så tulla, mamma og jeg har vært på handletur i dag. Takket være ei kjempegrei kusine som jobber med interiør, har vi nå pynten klar og jeg har fått handlet det jeg kan nå på forhånd. Vi har også fått kr 5.000 av mamma og pappa til hjelp i siste planlegginga og det setter vi veldig stor pris på :)

Tulla vil bare være ute nå, og hun går ut og leker litt alene i hagen nå, det er deilig at hun er så stor nå at hun kan leke litt på egen hånd. Vi har døra oppe og holder jo et øye med henne, og det har blitt rene lekeplassen hos oss nå :fnise: Med lekehus, trampoline og sandkasse, og flere type sykler. De siste par dagene har hun fått skikkelig dreisen på balansesykkelen og endelig kunne vi gå tur med vofsen i et ok tempo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...