Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

Dine :klem1:

Festen ble så bra at jeg nesten ikke tror det :) Alt klaffa så godt, bortsett fra været, men det gjorde at alle holdt seg i partyteltet og det var egentlig bare bra. Maten var kjempegod, stemninga var utrolig god og jaggu holdt vi ikke ut helt til kl 2 :sjarmor: Jeg holdt tale til mannen da, og følte at det ble mest rør, men fikk gode tilbakemeldinger og det ble masse latter. Søstrene våre holdt hver sin tale og kusina mi sa noen ord. Tulla holdt koken kjempegreit, men etter maten tok besteforeldrene med seg henne og vofsen så vi kunne feste.

Det var veldig fint å sitte på enden av bordet og se ned på alle de skjønne menneskene som ville feire med oss. Og jeg så stadig venninnene mine tørke tårer av latter - særlig de som satt i nærheten av kjæres venner. Teltet fungerte helt optimalt og vi hadde en stor varmelampe så det ble ille så kaldt.

Familien til kjære og søs sov i huset vårt, mens vi sov på hotel i nærheten. De hadde fått med seg at vi er nygift, og vi fikk et stort fint rom med frukt og kaffemaskin, og en kjempefin frokost servert på rommet. Det var så stas :) på formiddagen dro vi hjem igjen og hadde brunsj med overnattingsgjestene før de dro hjem.

Og så mye penger og gaver vi har fått :daane: svigermor ga oss en kjempesum til bryllupsreise så nå drømmer vi litt om cruise. Tulla skal være med da, håper på seinhøsten eller januar neste år.

De to siste ukene har vært helt magiske :strix: nå skal vi på hytteferie noen dager og bare kose oss :) Jeg er så happy :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Marmot og cypress :)

Her nytes siste ferieuke og vel overstått med hytteferie. Jeg har fått en liten regning i form av vondter i kroppen, særlig hode og nakke. Kjære har også slitt litt. Men det er vel bare naturlige reaksjoner på de siste to ukene. I natt sov jeg 10 timer :daane: Og jeg føler meg mye bedre i dag :tommel:

Tulla har to venninner i bhg som har hytte, så hun har prata mye om at hun har lyst til å reise på hytta i det siste. Så hun gleda seg skikkelig til ar vi skulle på hytteferie :) og vi koser oss masse, selvom det har regna i hele dag da. Vi har nå kost oss på museum og gått en tur her med regntøyet på.

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med overstått bryllup! Hørtes flott ut. Håper sommeren blir flott fortsatt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kos dere masse på ferie, det fortjener dere! Det er utrolig hvor mye søvn hjelper på, det vet jeg alt om ;)

Riktig god ferie videre!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk snille Dine :klemmer:

Vi kom akkurat hjem fra ferieturen vår, skulle gjerne blitt til søndag men kjære skal på sommerfest i morgen så da ble det sånn. Vi har hatt det så fint og den ene dagen ble bare bedr enn den andre :) best av alt er at vi har sovet så godt alle sammen og tulla har sovi til kl 7.15 og 8 fire morgener på rad :hoppe: det har faktisk aldri skjedd før og nå føler jeg meg ganske uthvilt :)

Når vi kom hjem i dag, lå både vigselsattesten og bekreftelse på mitt nye navn i postkassa. Tenk, nå heter jeg noe helt annet :daane: det kommer til å bli rart en stund, særlig i jobbsammenheng for ingen kommer til å skjønne hvem jeg er :fnise: men det går seg jo fort til.

Nå går kjære en tur med vofsen, tulla ser på film og jeg ser tilbake på tre uker som jeg aldri vil glemme. For en fantastisk ferie og så heldige vi har vært med alt. Det er skikkelig fint nå :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å få penger til bryllup er ganske kjekt - gavepengengene våre er øremerket reise og møbler, så i dag tok vi turen til skeidar for å se litt på sofa. Og vips hadde vi bestilt ny sofa - selvfølgelig falt vi for en lys og totalt upraktisk en, men fy så fin :danse: og flekker blir det uansett, så vi får bare være nøye med renholdet. Vi kjøpte også nye tepper, og etterhvert skal vi også kjøpe tv-bord, nye puter og tepper til sofaen. Gleder meg til nesten ny stue nå, det trengs en litt oppfriskning her :)

Jeg sliter med øreverk og en skikkelig ille Øyekatarr :sur: var redd for at kjære ikke skulle få reist på sommerfest i dag, for jeg følte meg så dårlig i går. Men det har helsigvis gått greit i dag, søs har vært her i dag også så jeg har fått hvilt meg litt. Spent på når tulla starter dagen i morgen, for i dag var det 5.15 :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Hvordan går det med dere om dagen? Har øyet ditt blitt bedre?

Håper du får sovet litt mer enn til 5:15, det er aaaaltfor tidlig for en liten frøken ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dine :)

Vi har det bra - hverdagen var igang igjen på mandag og det er igrunn helt greit. Øyekatarren er nesten bra og heldigvis har jeg ikke smitta tulla denne gangen *bank i bordet* Men jeg sliter veldig med øret enda :sur: har skikkelig dott som jeg ikke blir kvitt, ekko av alt som blir sagt og endel øresus. Håper virkelig det går over snart! Kjenner jeg ikke liker det, fordi mamma sliter veldig med ørene og hun har hatt øresus/tinnitus i mange år. Så for hver dag som går tenker jeg jo tanken, men det er jo sikkert forbigående.

I dag jobber kjære kveld og jeg var på tur med Vofs og frøkna i stad. Tulla hadde sykkel, men halvveis slo hun seg vrang og skulle gå. Jeg gikk med sykkelen i ene hånda og vofsen i den andre, og så ramler tulla rett i bakken med ansiktet i asfalten. Skriking og blod og alt for få hender hos mor! Men heldigvis fikk jeg tulla til å gå hjem selv og fikk rensa sår og sjekka at tennene er intakte.

Nå ser hun på barnetv og ser ut til å ha det ganske greit, heldigvis.

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uffameg, stakkars Tullamor! Håper det går bra og at hun ikke har vondt lenger. Tassen falt fra en sykkel i barnehagen i går og slo hodet, ville absolutt ikke at jeg skulle ta på han i går.. Stakkars! Sikkert supervondt, men det virker mye bedre i dag heldigvis. Ikke godt for mammaer når de små slår seg.. :sjenert:

Godt å høre at øyet er bedre. Hjelper det noe som helst med litt bomull i øret? Jeg har prøvd det nemlig og det hjalp for meg, men det kommer sikkert an på hvor hardt "rammet" man er. Håper du blir raskt frisk og slipper unna ekko og det som er, for det er ikke noe godt med øreverk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortsatt dotter i ene øret og holder på å bli gal :rolleyes: Bomull i ørene har jeg ikke prøvd, men har ellers forsøkt de fleste rådene. Tror jeg bare må vente til det går over, men slitsomt er det iallefall. Særlig fordi jeg driver med kundebehandling på jobben i sommer og prater med en haug med folk.

I dag sov vi til kl 7 alle sammen :) Tulla fikk for første gang sitte alene i stua og se barnetv for mens vi dro oss litt til. Hun er så stor og flink jente nå at det er ikke noe problem, hvor blei vesla mi av :daane: Sola skinner og vi tenkte å se etter noen puter til den nye sofaen vår i dag og få levert ringene til gravering. Så skal vi vel være ute og kose oss i sommerværet, tanta til kjære kommer på besøk i dag og blir til i morra. Hun føler seg nok veldig tilsidesatt fordi vi ikke har inkludert noen tanter eller onkler i bryllupet vårt og har mast innmarimmye på mannen i det siste. Så vi får vise henne bilder og fortelle litt i dag, og la henne se selv at ingen andre tanter eller onkler heller har vært inkludert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har forresten bestilt oss to turer, da penger til å reise sto øverst på ønskelista. Så i høst skal mannen og jeg til Wien en langhelg på skikkelig luksushotell :strix: og i februar skal vi til Kanariøyene en uke og da blir tulla med. Svigermor var så sjenerøs at lommepengene også er dekket. Vi er heldige!

Nå sitter jeg og ser på bilder av hotellene osv, og kjenner at det er skikkelig godt å ha to ferieturer å se fram til :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så deilig med litt reising!! Wien har jeg aldri vært, men det er sikkert kjempefint!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig at dere får reist og sett litt :) Har hørt mye bra om Wien :Nikke: Dere kommer sikkert til å kose dere masse!! Og ikke minst så deilig å ha noe å se fremover mot i vinter :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jenter :klemmer:

Vi er utrolig heldige som har mulighet til å ta disse to feriene nå, og vi er fortsatt ganske rørt over alle gavene vi har fått :)

Jeg var i Wien med søstra mi for noen år sida, da var vi på julemarkedet. Utrolig fin by som jeg trivdes godt i, men vi shoppa jo mest så jeg gleder meg til å få sett mer sammen med mannen min. Tror han vil like seg der med så vakre bygg og masse historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter og dingler på jobb og kjeder meg egentlig endel :Gjesp: Jeg har litt andre oppgaver nå i sommer pga ferieavvikling og trodde det skulle bli kjempemasse å gjøre, men det er sommerstille. Og da blir jeg litt daff :sjenert:

I helga jobber kjære og jeg må sysselsette tulla og meg selv litt, så vi ikke kjeder oss. Ikke for det, sålenge det blir fint vær så kan vi fint bare være hjemme i hagen og litt rundt i nabolaget. Vi har jo rene lekeplassen på tomta :fnise: Tenkte kanskje å ta med tulla til noen lekeplasser i nærheten og kanskje en tur i skogen. Søndagen kommer heldigvis søs, så da finner vi sikkert på noe.

Jeg har igrunn aldri brydd meg særlig om at kjære jobber endel kvelder, men de siste tre ukene har jeg synes det har vært pyton. Kjeder meg på kveldene når jeg sitter alene og savner mannen min :hjerte: Sånn var det ikke før, så kanskje det hjalp å gifte seg :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...