Gå til innhold

Puslas plass

pusla

Anbefalte innlegg

I dag har tulla og jeg vært sammen med søs, og vi har vært på en strand i nærområdet her som vi ofte dro til som barn. Det ser litt annerledes ut nå da, men det er fortsatt perfekt for barnefamilier. Når vi kom, var det en hel flokk med kuer rundt der da, og de var skikkelig innpåslitne - så da ville jeg egentlig bare hjem :fnise: men så gikk de avgårde, og vi måtte bare passe på at vi eller tulla ikke tråkka i alle kurukene ;) Tulla koste seg, vi har ikke vært så mye på stranda med henne så tror hun synes det var gøy. Men hun ville ikke bade da, var vel såvidt hun hadde tåa nedi.

De siste par ukene har kjære jobba mye på kveldene og jeg har vært mye mamma for både tulle og hund. Så akkurat nå kjennes det litt tungt at kjære skal på ferie med kameratene sine til helga og blir borte en uke, og så skal han jobbe. Så det blir to uker ferie med tulla, noe jeg gleder meg til og vi har en masse planer. Men kjenner på det akkurat nå, at denne alenemortilværelsen er ikke bare morsom. Gjør at jeg får skikkelig respekt for alle de som faktisk er aleneforeldre!

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fotografen er ferdig med bildene fra bryllupsdagen vår :strix: Har gitt han adressen vår, og nå skal vi vel løpe utålmodig til poskassa noen dager :fnise: Jeg er veldig spent på bildene, for vi har jo ikke så veldig mange gode bilder fra selve dagen siden vi var så få og det ble tatt mest mobilbilder. Så det står liksom og faller på at han har fått noen gode bilder fra vielsen, utenfor kirken og etterpå av oss to.

Venter forresten fortsatt på bildene fra bryllupsfesten som kusina til mannen tok for oss. Hun er av det litt trege slaget, og jeg har etterspurt en gang. Da ble vi enige om at hun skulle sende oss en minnepenn i posten. Det er 10 dager siden nå, og det føles litt ubehageligå mase på henne. Hun er verdens søteste person, så jeg gir henne litt slack ;) Nå ses vi uansett om en måneds tid, men håper virkelig vi får bildene før det!!

Denne uka er de så få i barnehagen at de har slått to barnehager sammen (de har samme eiere). Det betyr at tulla er i en annen barnehage som selvfølgelig ligger skikkelig usentralt til for oss. Heldigvis jobber mannen sånn at han for det meste kan hente og levere, for med buss hadde det blitt utrolig klønete. Søs skal hente på fredag for meg, så da har det ordnet seg :) Og tulla stortrives der også, virker ikke som hun bryr seg om at de er et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg utrolig godt ift bildene! Man har jo så lyst å se fra den store dagen, husker jeg var skikkelig utålmodig ;) Og så kan du jo si det rett ut til kusinen til mannen, at du er så utålmodig og spent på bildene at du maser litt ;) Det skjønner hun helt sikkert :)

Bhgan til Tassen har også slått seg sammen med to andre bhager disse tre ukene, men det er et sted jeg absolutt ikke har lyst å ha han, så vi tok ferien disse ukene i stedet. I fjor gikk han en av tre uker i en annen bhage og det gikk helt fint, men ugunstig ift jobb og levering for meg, så den ene dagen endte jeg opp søkkvåt innen jeg rakk å ta banen til jobb fordi jeg ikke fikk kjørt dit. Men godt dere har funnet en løsning på det :)

Gleder meg forresten til å se bilder jeg også :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør jeg også :) Hvilke uker var det du hadde ferie? Og hvilke datoer gjelder det? :klo:

Vi kan jo ta en tur til dere hvis været er ok feks, men det kan vi jo se an, så lenge vi avtaler en dag på forhånd (så jeg kan planlegge ift bhage osv) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi snakka vel om etter 30. Juli, vi er ledig resten av den uka. Vi kan komme til dere og om det er enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter 30.juli er supert,så vi kan jo bare avtale en dag og se hva vi gjør? :) Kaffe og skravling gleder jeg meg til uansett hvor vi er :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guri, så mye morsomt som kommer fra tulla nå! Jeg har en bok til alle gullkornene og nå må jeg bare begynne å skrive ned! I dag tidlig står hun og ser på meg og så ned på t-skjorta si, og så sier hun: "Mamma, jeg har like store pupper som deg!" :fnise: Jeg måtte spørre om igjen hva hun sa, for jeg ble så paff, hehe.

Søs har ferie nå og ville gjerne være litt sammen med tulla, så hun skal hente tidlig i bhg i dag og så skal tulla sove over der i natt. Kjære starter ferie i dag, mens jeg skal jo på jobb i morra men vi skal jaggu kose oss i kveld uansett. Og spise sushi :sjarmor:

Vi er utrolig heldige som har familie rundt oss som bare spør om å få ha tulla. Søs er veldig flink til det, og da får jo vi litt tid for oss selv uten å spørre eller føle at vi bruker opp noen. Jeg har sagt det så mange ganger her inne at vi er heldige, men det er vi virkelig og jeg setter så stor pris på det :)

Nå skal jeg bare få en halvannen times tid til å gå her på jobb først. Det er litt kjedelig når det er stille, men deilig også. Få rydda litt i mailer og sånt som jeg aldri rekker ellers. Venninna mi som også er kollega, var tilbake i dag så da fikk jeg noen å skravle med også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Hei Pusla.

Først: Gratulerer som nygift, herlig å lese at alt har vært vellykket og at dere har hatt noen flotte uker sammen :hjertesmil:

Herlige tulla,synes jeg ser henne for meg der hun titter ned på t-skjorten sin :ler:

Så flott at familien stiller opp og tar tulla. Godt for dere og godt for tulla å få god kontakt med tante og besteforeldre. Flott at dere vet å sette pris på det :jepp:

Hvordan har ferieværet vært hos dere da? Her har vi nettopp (i går) kommet hjem fra en fantastisk ferie på Kreta, mens det her hjemme bare har vært regn og kaldt. Vi var heldige med den uka vi var på Kreta, men stakkars de her hjemme som nesten ikke har sett sola. Ikke rart folk rømmer til syden. Kaldt og grått i dag også, men det sies at sommeren kommer tilbake etter helga. Får håper det, for jeg har siste ferieuke da :)

Ønsker dere fortsatt en fin sommer :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du stikker innom, kospia - alltid så koselig :kose:

Her er sommerværet helt strålende og det har det vært i flere uker alt :sol: de siste par dagene har varmen kommet ekstra også, så greit å starte ferie i dag :sjarmor:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Endelig var mannen hjemme igjen etter fiskeferien sin :hjerter: det herligste var å se reaksjonen når tulla så han igjen, og nå er det pappa for alle pengene, det er så rørende å se :) i dag har vi rolig familiedag før tulla og jeg skal på en liten overnattingstur med søs i morgen.

Ferieuka uten mannen var kjempefin, vi var jo maks heldige med været også. Tulla og jeg var på jentetur til byen og bodde på hotell, vi var hjemme noen dager med masse bad, lek og turer med vofsen, også var vi en tur med mamma også på slutten av uka - da besøkte vi bjørneparken. Stort bedre uke enn dette kunne vi ikke hatt, og jeg har virkelig storkost meg. Det har blitt mye gåing da så føler at jeg har holdt meg i trim :)

Fotografbildene fra bryllupsdagen ble forresten kjempeflotte, og vi fikk 150 ulike bilder til fritt bruk. Nå har mannen også fått sett dem, og vi må bestemme oss for tankekort snart. Vanskelige valg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det hørtes ut som en fin ferieuke ja!! Er bjørneparken stas for 2-3åringer allerede altså?

Så bra at dere er fornøyde med bryllupsbildene! Jeg husker vi også slet veldig med å velge ut til takkekort, skikkelig luksusproblem! Vi hadde opprinnelig tenkt å bestille et bilde vi kunne henge på veggen også, men bi klarte aldri bestemme oss for hvilket vi likte best, så da ble det aldri noe. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bjørneparken overraska meg positivt med hvor gøy det var for tulla. Vi var der i seks timer og da gråt hun fordi hun ikke ville hjem :fnise:

Vi er på tur med søs nå og har sovi i fin campinghytte i natt. Hjemme er mannen satt i arbeid og river ned skapet i gangen. Vi skal pusse opp gangen nå i høst, tror det blir fint! Nå forsøker vi å finne noen til å male og lakke dørene våre.

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i bjørparken (Flå ikke sant?) da jeg var gravid og da klarte jeg ikke helt å se for meg at det skulle være spennende for så små barn. Men bra at Tulla koste seg! :) Og det har hun tydeligvis gjort når hun gråter etter 6 timer og fortsatt ikke vil hjem! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke spør meg hvordan vi fikk de seks timene til å gå :fnise: Dyra i skogen der er ikke sånn kjempespennende for et lite barn kanskje, men lekeplassen er jo morsom da også var det et leketog der som tulla lekte lenge i. Tulla er blitt tøff med lekeapparater i det siste, og elsker å klatre opp stiger osv. Et barn som er litt yngre eller litt forsiktig i store lekeapparater, så tror jeg kanskje ikke bjørneparken er så spennende nei. Vi koste også på kaniner :) Jeg elsker kaniner :hjerte:

Godt å komme hjem til kjære i dag, og tulla gleda seg veldig til å se pappaen sin. Å rive et klesskap fører til en masse jobb :daane: masse som nødvendigvis må plasseres et annet sted eller kastes, så vi har rydda og kasta masse i kveld. Elsker å kaste når jeg først er i det rette humøret og det var jeg i dag. Nå er jeg så godt i gang at jeg fortsetter i en av innebodene våre i morgen :sjarmor:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi driver også og kaster og ordner om dagen, for å gjøre plass til lillesøster, og det er faktisk ganske deilig ja!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er godt med noen ryddesjauer - i det daglige har vi igrunn nok med det vanlige av rydding og vasking liksom.

I dag har mannen starta jobb igjen, mens tulla og jeg har ferie ut uka. Pappa er her med oss i ettermiddag, så jeg har fått sove litt og nå er de avgårde og kjøper is. Jeg har vært så mye mamma denne ferien at nå ble jeg nesten rastløs :fnise: ikke vant til å sitte her helt alene nå!

Stakkars vofsen har fått våteksem igjen :( han er veldig utsatt for det når det er varme sommere, men de to siste åra har vi klart å holde han frisk. Er vel været og bading som har gjort det denne gangen, og det er bare så leit å se på han sånn. Han klør nok endel, så han er veldig rastløs og ekstremt klengete. Nå er jo pelsen barbert av så sårene får luft og vi smører, så et par dager til så er det mye bedre. Men jeg blir ute av meg når godgutten vår ikke har det bra :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi hatt lekeplasstreff med ei forumvenninne som bor i gangavstand herfra. Vi har ikke vært så flinke til å møtes, men veldig kjekt for både meg og tulla å ha noen å leke med og som jeg og kan skravle med :jepp:

Vi styrer mye med planlegging av ny gang for tida, og i dag kjøpte vi fliser. Jeg er finansskefen her i huset, og planen var å bruke ca 6.000 på fliser med tilbehør, men det ble visst litt over 9.000 :sjenert: Det er jaggu dyrere å pusse opp gang enn jeg tenkte! Vi skal bytte ut alle dørene også, men jeg tror det er verdt det. Det blir knallbra tilslutt :tommel:

Vi har hatt en kjempefin ferie, og tulla og jeg har jo farta ganske mye. Det harvirkelig ikke vært kjedelig. I går og i dag har vi merka godt på frøkna at hun helst vil være hjemme og slappe av. Hun ligger på sofaen og ser på ipaden osv mer enn enn hun vanligvis gjør. Jeg tror rett og slett hun er sliten og full av inntrykk, noe som jo egentlig ikke er rart. Hun har stort sett sovet lur på dagene også. I dag slokna vi begge to og hun sov halvannen time, spent på når dagen begynner i morra. I dag var det 4.50 :Gjesp:

Endret av pusla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...