Dine Skrevet 12. mai 2013 #1981 Del Skrevet 12. mai 2013 Så deilig med litt økonomisk hjelp! Det fikk vi også og det hjelper så utrolig mye! Skjønner godt at det skjer mye på bryllupsfronten, det går jo så fort! Og i tillegg har dere Tulla, som det tar helt sikkert dobbelt så lang tid. Merker det med oss også, ift babyen. Ting tar generelt lenger tid synes jeg Ser for meg Tulla med eget lekeland i hagen Vi får virkelig komme og teste det ut vi også synes jeg Hvordan ser sommeren deres ut? Vi skal være mye hjemme tenker jeg, men håper på litt dagsturer når mannen og Tassen har ferie i tre uker (juli). Har du bestemt deg 100% for den opprinnelige brudekjolen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 12. mai 2013 Forfatter #1982 Del Skrevet 12. mai 2013 Har bestemt meg for brudekjolen, men den føles ikke helt perfekt. Den er bittelitt stor oppe, men ikke nok til at jeg orker å styre med skredder. Tenkte å prøve meg på sånn fashion tape så den sitter mer til huden. Tror det blir bra jeg, er jo den kjolen jeg virkelig falt for og den er veldig meg. Ikke skal jeg stå hele dagen foran hundre gjester heller og tror ikke de små tingene vil synes på bildene. Men det er leit at det skulle bli så mye rundt kjolen og den store godfølelsen har jeg vel ikke. Vi skal ha tidlig ferie i år ifm bryllupet, så skal vi jobbe stort sett hele juli. Vi blir nok mye hjemme, så vi skal nok få til å ses, Dine I dag har tulla vært i bursdag til ei i barnehagen. Hun sov ikke først, så slokna på puffen i stua her og sov en time til kl 16. Nå i kveld har hun spist opp resten av godteposen hun fikk i bursdagen, og vært kjempevåken. Tror hun sovna nå, men er ikke helt sikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 17. mai 2013 Forfatter #1983 Del Skrevet 17. mai 2013 (endret) I dag har vi hatt en strålende 17. maifeiring Vi har gått i barnetoget med bhg til tulla og tulla gikk imponerende langt på egen hånd. Godt vi hadde vogna med da, for etter en stund ramla hun framover to ganger og var skikkelig sliten. Bunaden fra i fjor satt perfekt i år, men den ble nesten knekort da Resten av dagen har vi vært her hjemme med mine foreldre og søs, grilla og spist kaker og vært masse ute. Endelig god temperatur ute Resten av langhelga skal jeg forsøke å slappe av mest mulig, for jeg er kjempesliten nå og har hatt veldig vondt i hodet i hele dag. Ikke godt når jeg får sånn hodepine som varer en stund, men hvile gjør ofte susen. Endret 17. mai 2013 av pusla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 17. mai 2013 #1984 Del Skrevet 17. mai 2013 Høres ut som dere har hatt en super dag Været har jo vært supert, sett bort i fra den skikkelige regnskuren som kom i stad. Godt dere fikk kost dere utendørs og smart at dere hadde med vogn Masse god bedring med hodet, håper det går fort over! Har sjelden vondt i hodet selv, men det er ikke noe godt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 17. mai 2013 #1985 Del Skrevet 17. mai 2013 Så fint at dere har kost dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 21. mai 2013 Forfatter #1986 Del Skrevet 21. mai 2013 Dine og Marmot Da var jeg tilbake på jobben etter noen fine fridager. Vi har slappet masse av og ikke gjort så altfor mye fornuftig. Det har jo vært så deilig vær også, så vi har nesten bare vært ute Tulla har bada i plaskebassenget sitt et par dager, og vi satte en sånn plastsklie vi har oppi bassenget. Skal si det var suksess! Har nesten aldri hørt sånne gledeshyl fra henne før som når hun holdt på i det bassenget På søndag kom svigermor, og i går var vi en hyggelig tur i byen alle mann. Det går veldig greit med svigermor nå, jeg forsøker å backe litt tilbake for det fungerer i grunn greiest. Det er jo viktig at tulla får blitt skikkelig kjent med henne og at de har tid sammen også. Nå skal jeg jobbe tre uker og så er det ferie Tenk at dette bryllupet vi har pratet om i evigheter snart er her Jeg føler at vi har stålkontroll og at alt er i rute. Det er småting som skal gjøres såklart men ingenting som er noen krise. Vi har endelig fått hjelp til rydding på festen på plass, det var veldig greit å ha det i orden. Niesa til venninna mi tilbød seg og jeg vet at hun kommer til å gjøre det hun skal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 23. mai 2013 Forfatter #1987 Del Skrevet 23. mai 2013 I går sov kjære og tulla til kl 7, mens jeg våkna rundt kl 5 og dro tidlig på jobb. Mens i dag, som jeg har hjemmekontor og kunne sove lengre, så våkna tulla kl 5 Det er så typisk Tulla er veldig glad i filmen "Biler" da og alt som har med Lynet Mcqueen å gjøre. Hun ville gjerne se filmen i dag tidlig, men den har fått noen hakk i seg og stopper opp midt i. "Mamma, vi må kjøpe ny", sa tulla. Hun er så glad i den filmen og den gir oss litt ro de morgenene hun våkner tidlig, så det blir nok ny film ja Jeg ser at flere her inne med jevnaldrende barn er kommet et stykke på bleieavvenning. Det går litt tregt her, men vi hadde en skikkelig god dag på søndag når det var varmt og sol. Da satte vi potta på plenen og tulla løp naken en stund når hun bada - og da ble det jo mye lettere å tisse på potta også. Hun er flink til å be om å sitte på potta ellers også, men som regel kommer det ikke noe. VI får bare oppmuntre og ikke pushe, så tenker jeg det kommer snart. Håpet er å få henne bleiefri på dagen iløpet av sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 23. mai 2013 #1988 Del Skrevet 23. mai 2013 Har dere Netflix? Da kan kanskje Biler Kortfilmer være redningen til dere får kjøpt ny? Murmel er også veldig glad i "Jynet Kiin", så det er stort sett bare det han ser på Netflix. Og Knerten. Jeg tror bleieslutt kommer veldig plutselig når de er klare for det. For Murmel var det helt tydelig sammenheng mellom godt språk og bleieslutt. Jeg var nesten sikker på at det ikke skulle gå bra nå, så jeg ble veldig overrasket. Når det er sagt trengte han å oppleve å bli våt noen ganger før han skjønte greia når han hadde truse på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 23. mai 2013 Forfatter #1989 Del Skrevet 23. mai 2013 Språket hennes er veldig godt nå og hun forstår greia med potta og sammenheng med klistremerker. Men tror hun er for sent ute når hun sier hun vil på potta og da har det nok allerede havna i bleia når hun setter seg ned. Kanskje vi skal prøve med truse litt som du foreslår og la det bli noen uhell? Vi har ikke netflix, ellers hadde jo det vært en god løsning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 23. mai 2013 #1990 Del Skrevet 23. mai 2013 Jeg merker i hvert fall at Murmel tisser mye oftere når han har bleie på, jeg tror det handler mye om vane. Kroppen hans er vant til den fysiske følelsen av bleia og at han bare kan tisse da, så det går kortere tid fra han kjenner han må til det kommer. Truse føles litt som bleie, så det beste er å gå naken. Murmel har ingen uhell så lenge han går naken, men det hender han glemmer seg når han har truse på. Ha det varmt nok til å gå naken inne noen dager, så kan det hende det kommer seg. Uansett må man jo regne med noen uhell i begynnelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 23. mai 2013 #1991 Del Skrevet 23. mai 2013 Her er det også Lynet Mcqueen og kortfilmene hos Netflix som er den store stjernen! Vi har ikke begynt med bleieavvenning i det hele tatt og siden vi ikke har hage blir det nok ikke like mye nakengåing/uten bleie som det burde blitt. Vi tenker å prøve mer nå som sommeren forhåpentligvis kommer, så får han se hva som skjer. Jeg hører av "alle" rundt oss at gutter er senere ute generelt sett på bleiefronten, men jeg tror også det kommer mye av hvor mye man utvikler seg ellers også. Hvis Tulla utvikler seg veldig ift språk, motorikk osv tror jeg at kroppen bare håndterer noe, ikke alt på én gang. Altså, at bleieslutt feks på toppen av det blir for mye. Ikke vet jeg, men jeg kjenner ingen stress med det med bleieslutt enda og tenker at det helt sikkert går seg til Men fortsett med at hun får gå uten bleie nå i sommer, så går det seg helt sikkert til tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 23. mai 2013 #1992 Del Skrevet 23. mai 2013 Her er vi ikke i nærheten av bleieslutt enda. Han er ikke interessert. Han sitter på do innimellom, og tisser da. Det har han gjort lenge. Men nekter å bæsje i do. Og vil ikke gå uten bleie. Jeg orker ikke å stresse noe med det. Tenker det ordner seg i sommer, når det er varmt og i har fri Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 23. mai 2013 Forfatter #1993 Del Skrevet 23. mai 2013 Tror egentlig ikke det er noen vits i å stresse med det, nei - de må være klare for det. Men det hjelper med varmt vær, det var helt klart Pupsilure: vi bør vel snakke litt om den kaka i nærmeste framtid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 23. mai 2013 #1994 Del Skrevet 23. mai 2013 Tror det samme som dere, at det er lite poeng i å stresse. De jeg kjenner rundt meg som jobber i barnehage (enten som pedagoger, styrere eller assistenter) og ser denne utfordringen nærmest daglig, støtter også opp under det å ikke stresse det frem. Barnet viser tegn når det er klart Akkurat det samme som lillemor her, hun kommer når hun kommer, ingen vits å stresse henne frem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marmot Skrevet 23. mai 2013 #1995 Del Skrevet 23. mai 2013 Det er absolutt ingenting å stresse med, nei. Også må man jo ha tid også, Murmel hadde absolutt ikke sluttet nå om vi ikke hadde hatt hele pinsehelga hjemme uten planer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 23. mai 2013 Forfatter #1996 Del Skrevet 23. mai 2013 Var en fridag med varmt vær uten bleie som ga oss håp også Nå i kveld satt hun sikkert et kvarter på potta (frivillig) men ikke noe resultat. Vi får bare følge hennes tempo framover og håpe på mere sommervarmen enn bare pinsehelga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 24. mai 2013 #1997 Del Skrevet 24. mai 2013 At hun tar initiativ selv er jo veldig bra da, selv om det ikke kommer noe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 25. mai 2013 Forfatter #1998 Del Skrevet 25. mai 2013 Å, det er så deilig med sommervær i dag har vi vært og handla litt leker til tulla, og fått ordna litt småting som minnekort til kameraet så vi kan ta mange bilder i Køben. Vi har kost oss masse ute, og lekt med to vannpistoler som vi kjøpte i dag. Jeg tror pappaen og jeg synes det er morsommere med vannpistoler enn det tulla synes, egentlig I dag har tulla ikke sovet lur og det er vel omtrent første gangen hun ikke har sovet noen minutter engang. Hun sovna lett kl 19 mens jeg leste fra nye biler-boka, så jeg ble sittende og lese ferdig boka mens hun sov Ny biler film fant vi også i dag. I natt var hun våken fra kl 3 til kl 4, så skikkelig deilig at hun sov til kl 8.10 i dag! Nå prøver jeg meg på fromasjekake uten melk, til middagsbesøket vårt i morgen. Mannen til venninna mi tåler ikke melk og jeg synes det er gøy å prøve å bake sånn at han også kan spise det. Er litt spent på denne fromasjen, ser litt rar ut i skrivende stund men. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dine Skrevet 26. mai 2013 #1999 Del Skrevet 26. mai 2013 Minnekort er utrolig lurt Hvordan gikk det i natt når hun ikke sov lur på dagen? Og hva slags biler bok har dere kjøpt? Kanskje det hadde vært noe for Tassen tenker jeg.. Kos dere masse med selskap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusla Skrevet 26. mai 2013 Forfatter #2000 Del Skrevet 26. mai 2013 Tulla sov fra kl 19 til 6.30 - godkjent Den biler boka kjøpte vi på Ark i går, til 49 kroner, em ganske tynn bok med historien fra filmen sånn jeg har skjønt det. Sikkert populært hos Tassen tulla ble sint i stad da, når jeg kalte hovedbilen for Lynet McQueen. Han heter nemlig bil, så det så Den melkefrie fromasjkaka ble en suksess og han med melkeallergi spiste masse, det var veldig hyggelig alle koste meg med besøk, helt til datteren til venneparet vårt ramla ned fra hengekøya og fikk et skikkelig stygt kutt i leggen - så de måtte dra rett på legevakta. Huff, stakkars jenta ikke noe gøy når sånt skjer her på vår eiendom heller, men sånne ting skjer jo. Ellers er jeg litt spent på om der blir noe utdrikningslag. Jeg har sagt jeg ikke vil ha og søs har sagt at det et ok, men jeg stoler ikke 100% på det. Prøver å ikke tenke at det blir da, så jeg blir skuffa for jeg forventer det virkelig ikke. Men vi være mentalt forberedt og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå