Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Planen for neste uke er som følger:

Mandag morgen: Løpe

Mandag kveld: Spinning på EVO

Tirsdag morgen: Styrketrening, rygg + PW/oppoverbakke på mølla

Tirsdag kveld: Runner's strength

Onsdag: Løpe

Onsdag kveld: Spinning på EVO

Torsdag morgen: Styrketrening

Torsdag kveld: CrossTrainer eller PW på mølla

Fredag morgen: Løpe

Lørdag morgen: Spinning med gal instruktør, denne gangen vanlig time, ikke intervall

Lørdag ettermiddag/kveld: Styrketrening

Søndag: Styrketrening, Pure Strength + Spinning på SATS

Sånn, nå som det er postet her er det vanskeligere å finne dårlige unnskyldninger for ikke å gjennomføre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke det at jeg er så forferdelig trøtt om morgenen som gjør det så ille å stå opp, det er tanken på å forlate den gode, varme senga. God løpeøkt i dag, det var bare det med at man skal klare å motivere seg for å stå opp til kulda og mørket for en treningsøkt da ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke det at jeg er så forferdelig trøtt om morgenen som gjør det så ille å stå opp, det er tanken på å forlate den gode, varme senga. God løpeøkt i dag, det var bare det med at man skal klare å motivere seg for å stå opp til kulda og mørket for en treningsøkt da ...

I feel you! Kjenner av og til på det samme selv. I dag våknet jeg "heldigvis" av magevondt ti minutter før alarmen gikk av, så da var det ikke så stort problem å stå opp :P Men senga er sabla varm og god på morgenen, det skal den ha! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I feel you! Kjenner av og til på det samme selv. I dag våknet jeg "heldigvis" av magevondt ti minutter før alarmen gikk av, så da var det ikke så stort problem å stå opp :P Men senga er sabla varm og god på morgenen, det skal den ha! :P

Særlig nå som det har blitt så kaldt også.

Magen har vært trasig i hele dag, så null spinning på meg. Har flydd på do konstant, så tar ikke sjansen. Satser på at morgendagen blir litt bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvtime i oppoverbakke på mølla i dag, og deretter styrketrening, rygg. Ble ikke helt fornøyd, fikk ikke kjørt som jeg hadde tenkt, siden det var andre folk på senteret også. Jada, det ER andre som er like gale som meg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 min på CrossTrainer, 30 min FLX og 55 min Runner's strength i kveld. Deilig treningsøkt! :nigo:

Ikke helt fornøyd med FLX-timen, så jeg tror ikke den blir noe fast innslag. Salen var alt for kald, og instruktøren ikke helt i min gate.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beina var blytunge i dag som forventet. Dagen etter Runner's strength er ikke dagen for nye rekorder på mølla akkurat. Jogget i stedet rolig i 30 min. Kom selvsagt over 3 km, men tok ikke noen tid eller noe siden jeg bare fokuserte på å jogge 30 min for å kanskje få løst opp litt og i det minste løpe over 3 km. Er generelt mørbanka i hele kroppen, litt deilig følelse og litt pain på samme tid. Hadde håpet at jeg skulle på Hot FLX i dag, siden kroppen kunne trengt litt skikkelig stretch i et varmt og deilig rom, men det hadde jeg tydeligvis ikke, så da blir det vel kanskje sykling på EVO eller no i stedet da ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er FLX? Er det en type flex-time eller noe slikt?

Jepp, en stretching/fleksibilitetstime. Den var veldig programmert, altså, man gjorde bestemte tøye/yogaøvelser i en bestemt rekkefølge etc. Så bytter de da tydeligvis jevnlig, på samme måte som de bytter program i bodypump etc.

Kveldstrening ble 1 time step hjemme. Jeg orket ikke tanken på å måtte stikke ut igjen i kulda, men syntes ikke jeg kunne skippe trening av en så dårlig grunn, så da tok jeg en stepøkt foran tv-en i stedet. Den timen gikk fort, med ankelvekter på deler av tiden ble det ekstra tungt også. De veier bare 1,5 kg hver, men det ble ekstra merkbart da jeg tok dem av igjen. Jeg har jo litt ymse treningsutstyr hjemme, så må bli flinkere til å bruke det igjen når jeg ikke orker tanken på stappfulle sentre og å måtte ut i kulda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt tungt å stå opp i morges, heldigvis har jeg hjemmekontor i dag, så jeg kunne drøye en halvtime før jeg stod opp. Økta ble på 2t og 10 min totalt. Varmet opp 10 min på ellipsemaskin før det ble funksjonell oppvarming og styrketrening, avsluttet med 30 min på tredemølle og litt stretching. Vurderer å kjøre litt pilates hjemme i stua i kveld, men vi får se hva jeg orker. Økta ble litt lengre på morgenen i dag enn jeg hadde planlagt, så mulig jeg skipper hele kveldstreninga. Ser på statistikken at det nok kommer til å være litt fullt på senteret i dag, og da er det liten vits å stikke dit for å ende i kø for ei mølle eller en ellipsemaskin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 min jogging, 30 min oppoverbakke og 5 min nedtrapping på mølla i dag. Ok fredagsøkt. I morgen blir det tøffere igjen med spinningtime og styrketrening. Satser på å gå til og fra spinninga så får jeg meg 3 km gåtur hver vei også. Jeg går så lite til vanlig, selv om jeg nå går trapper på jobb, så deilig å få gått litt i blant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen har startet bra med en frisk gåtur, 3 km til treningssenteret. Deilig med frisk luft og en gåtur for å våkne på morgenen. Spinningtimen var ok, det var ikke den gale instruktøren som hadde timen likevel i dag, det var vikar, men helt ok time. Så trasket jeg 3 km hjem igjen. Jeg går alt for lite, men samtidig så er det ikke naturlig å gå så mye heller når matbutikk og treningssentre ligger i nærheten og jeg tar bilen til jobb. Da er det greit med spinningtimene på lørdager som gir meg noen km hver vei i det minste.

I ettermiddag tar jeg meg en styrkeøkt, men trenger en time eller to på sofaen først, også få ryddet og handlet litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett styrkeøkt i dag. Kjente godt at det har vært en hard treningsuke og ikke minst at jeg hadde trent bra tidligere på dagen. Uansett blir det en skikkelig styrkeøkt i morgen, og da kunne jeg ikke trene tungt i dag. Krysser fingra for at det ikke er så mange på SATS på en søndag rett etter åpningstid ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God styrkeøkt på morgenen i dag. Som jeg tenkte så var det ikke veldig mange på SATS kl 9 på en søndag, så jeg fikk kjørt gjennom øvelsene uten unødvendige pauser eller forstyrrelser. Godt fornøyd med innsatsen denne uka, ikke like fornøyd med at bekken og hamstrings ikke er samarbeidsvillige så jeg har måttet melde meg av spinninga. Med de problemene jeg har hatt de 2 siste åra tar jeg ikke sjansen på å gjøre ting verre nå med å kjøre en spinningøkt jeg egentlig ikke har overskudd til å kjøre, og som bare vil gjøre vondt uansett.

Neste ukes program:

Mandag morgen:

- Løpeøkt

Mandag kveld:

- Step og Pilates/Yoga hjemme

Tirsdag morgen:

- Oppoverbakke på TM og Styrketrening, rygg

Tirsdag kveld:

- CrossTrainer

- Runner's strength

Onsdag morgen:

- Løpetrening

Onsdag kveld:

- 30 min mølle/ellipsemaskin

- Hot FLX

Torsdag morgen:

- Styrketrening

Torsdag kveld:

- Step + Yoga/pilates hjemme

Fredag morgen:

- Løpeøkt

Lørdag morgen:

- Spinning + Gåtur fram og tilbake

Lørdag kveld:

- Lett styrketrening

Søndag morgen:

- Styrketrening

- Organic Bodywork (bevegelighetstrening i varm sal)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud bedre så trøtt jeg var da jeg stod opp i dag, da var det godt å ha Fres å ty til. Våkna til, og løp 5 km på mølla. Greit fornøyd med å komme inn på under 32 min, med tanke på hvor lite jeg har løpt de siste 2 årene. Det tyder på at kroppen har godt treningsminne, og at jeg nok relativt greit kan komme i form igjen. Jeg håper i alle fall det. :fnise:

Egentlig var det 4 km som stod på planen denne uka, men siden jeg har jogget 4 km noen ganger allerede så snek tanken på en 5 km seg inn i hodet på morgenen i dag, og da 5 km-programmet stod på skjermen da jeg kom på mølla tok jeg det som et tegn på at jeg skulle løpe 5 km.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke noen step/yogaøkt på meg i går. Innen jeg hadde tid til å få trent så var jegså sliten og lite motivert at jeg droppa hele greia. Det var så mye annet som måtte gjøres, og jeg orka ikke tanken på å stupe i seng rett fra dusjen heller.

I morges fikk jeg en helt ok økt på ellipse og litt styrke på rygg. Sliter med bekken og kne om dagen, så mølla var utelukket. Bruker knestøtte, og behandler med ibuxgel og varmegel, så får vi satse på at det ikke blir verre. Skal til behandling også, og satser på at det gjør susen. I kveld er det CrossTrainer og Runner's Strength som står på planen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ca 50 min på CT i dag før Runner's Strength. Tror jeg er den eneste som følger den timen fast på Solli på dette tidspunktet. Det er jo fortsatt en ganske ny time, og den er alltid full, men synes det er synd om den ikke blir populær.

CT gikk rolig for seg, men fikk jobbet bra og fikk pulsen godt opp på Runner's Strength, så alt i alt en ok økt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre deg: Hvor tidlig legger du deg når du trener så tidlig som du gjør?

Jeg synes fort jeg kan slite med å få nok søvn de nettene, selv om jeg da sjelden legger meg senere enn 22:00 ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre deg: Hvor tidlig legger du deg når du trener så tidlig som du gjør?

Jeg synes fort jeg kan slite med å få nok søvn de nettene, selv om jeg da sjelden legger meg senere enn 22:00 ...

Legger meg 22-23. Jeg skal helst ikke ha for mye søvn heller, for da blir jeg også fryktelig trøtt. 5-6 timer før jeg skal på jobb funker fint. :) Sover mer i helgene da, men da også forsøker jeg å i detm inste våkne i fornuftig tid (mellom 8 og 10) for ellers blir jeg så inmari zombie og bare ligger og sløver på sofaen hele dagen. Så skal det også sies at det ikke er sikkert mitt koffeininntak er et eksempel til etterfølgelse. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forkjøla, og formen var temmelig elendig fra morgenen av. Krysser fingra for at den blir litt bedre fram til etter jobb. Er den ikke på topp får jeg tusle på mølla en times tid da, i stedet for løpinga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...