Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Så bra. Jeg har faktisk lest litt om de i det siste, og de får jo veldig gode kritikker, men jeg er for feig til å kaste meg på den bølgen. Og helst vil jeg ikke bruke så mye penger på trening heller :P

 

De har timer til 99 kr fra 9.-11.juni, så om du noen gang har lyst til å prøve er det da du bør slå til. :)  Jeg synes også det er for dyrt vanligvis, så det blir ikke noe fast medlemsskap på meg, men kommer til å kjøpe noen timer nå for å bruke i sommer og til å få litt avveksling utover høsten. Timene du kjøper nå er gyldige i 12 mnd.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, kanskje. Men det ligger også litt kronglete til for min del, er liksom ikke så ofte jeg er på den kanten av byen, og kjenner jeg meg selv godt (noe jeg gjør), så blir det mer ork en gøy. Og akkurat nå må nok trening være gøy.

 

Men flott at du har funnet noe å bruke som avveksling!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kanskje. Men det ligger også litt kronglete til for min del, er liksom ikke så ofte jeg er på den kanten av byen, og kjenner jeg meg selv godt (noe jeg gjør), så blir det mer ork en gøy. Og akkurat nå må nok trening være gøy.

 

Men flott at du har funnet noe å bruke som avveksling!

 

Nei, da er det jo ikke noe poeng. :) Det koster jo fortsatt såpass mye at det må være verdt det, og SÅ fantastisk moro er det ikke altså. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da er det jo ikke noe poeng. :) Det koster jo fortsatt såpass mye at det må være verdt det, og SÅ fantastisk moro er det ikke altså. :fnise:

Nei, jeg mistenker jo at det er hardt arbeid, og når man i tillegg både må reise til et kronglete sted og betale masse penger, så er det liksom ikke verdt det :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg mistenker jo at det er hardt arbeid, og når man i tillegg både må reise til et kronglete sted og betale masse penger, så er det liksom ikke verdt det :laugh:

 

Oh yes, selv om du kan styre hvor hardt du jobber selv, så er det fortsatt hardt arbeid. Kjenner jeg er i ferd med å bli grisestøl i beina, og det til tross for at jeg tok det litt med ro for å få litt inntrykk av hva dette går ut på og bli litt kjent med opplegget.

 

Jeg regnet også med at jeg kom til å bli støl i dag, så jeg har allerede gjort unna dagens intervalløkt. Til tross for at jeg var ute tidlig var det også andre som var ute og løp i Frognerparken samtidig med meg. 40 min løpetur med 4x400m intervaller stod på planen i dag. Merker godt på intervalløktene at formen ikke er så god som jeg skulle ønske, men med en blanding av Barry's bootcamp der ca halvparten av tida går med på mølla, enten i bratt stigning eller spurt på flatmark og dette løpeopplegget med Endomondo håper jeg det snur fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grisestøl i lår og rumpe i dag, men på'n igjen på Barry's bootcamp, og i dag var det core som fikk gjennomgå. Gikk greit å løpe på mølla sel om jeg var støl, men jeg er ikke like optimist når det gjelder intervallene ute i morgen.

 

Satser på en ny time på Barry's på lørdag og da er det helkropp som står på planen. Jeg er sulten som en ulv om dagen, og det føles som om all maten bare forsvinner ned i et stort, svart hull. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag er kroppen sliten. Syklet som vanlig til og fra jobb, etter jobb jogget jeg en halvtime, skulle egentlig løpt 2 lange intervaller, men Endomondo klikket etter 5 minutter, så da ble det en halvtime rolig jogg i stedet, også stakk jeg på Barry's for å få ut litt frustasjon.

 

Nå er kroppen såpass mørbanket, sliten og støl at det blir ikke noe mer Barry's denne uka, men skal ta en liten styrkeøkt på egenhånd i morgen og kanskje en lett joggetur. Får se an formen litt i morra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt med Endomondoer som klikker! Addet deg der, forresten, kan jo hende jeg blir enda litt mer inspirert hvis jeg får enda flere flinke folk der inne ;)

 

Du må huske på å hvile også, så du ikke blir helt utkjørt :)

Endret av Wolfmoon
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt med Endomondoer som klikker! Addet deg der, forresten, kan jo hende jeg blir enda litt mer inspirert hvis jeg får enda flere flinke folk der inne ;)

 

Du må huske på å hvile også, så du ikke blir helt utkjørt :)

 

Nåvel, vet ikke helt hvor inspirerende jeg kan være om dagen, jeg bruker den hovedsaklig på sykkelen til og fra jobb uten at det egentlig er så mye poeng. Men jeg prøver nå å følge Endomondo sin anbefaling om distanse og tid og intervaller etc. så håper jeg å være i ok løpeform til høsten :) Sikkert greit for meg å få et spark i ræva når jeg ser dine løpeturer, du er flink om dagen!

 

Kroppen føltes litt bedre i dag, støl, men mer energi, så hva er vel da mer naturlig enn å kjøre tunge baseløft? Klarte faktisk å løfte tyngre enn på lenge, så det er tydelig at det går framover. Det er jo fortsatt lette løft sammenlignet med da jeg faktisk løftet tungt, men med tanke på alle problemene jeg har hatt de siste åra var det meget bra. Deilig å kjenne at jeg kan his jeg bare tør. Tydelig at det mentale har mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det føles bedre nå, det mentale har jo helt enormt mye å si. Hilsen hun som i alle år har trodd at hun aldri kan bli en jogger :P 

 

Jeg er forøvrig støl av en treningsøkt på Wii-en min i går, så at du løfter lett, tror jeg kommer helt an på hva du sammenligner med :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt det føles bedre nå, det mentale har jo helt enormt mye å si. Hilsen hun som i alle år har trodd at hun aldri kan bli en jogger :P

 

Jeg er forøvrig støl av en treningsøkt på Wii-en min i går, så at du løfter lett, tror jeg kommer helt an på hva du sammenligner med :laugh:

 

Det mentale har helt klart mye å si, da jeg var 18 var jogging/løping noe av det gørreste jeg visste, nå er det deilig terapi, og jeg savner det hvis det går for lang tid uten.  :fnise: 

 

Stølheten fra Barry's kommer hovedsaklig fra at det er fryktelig uvant, at man har tøffe økter på mølla mellom styrkerundene. Jeg er overhodet ikke vant med så mange reps som vi kjører der, men jeg merker SÅ godt at jeg har godt av det når jeg nå har noen økter for meg selv.

 

Hadde dårlig samvittighet for at jeg ikke fulgte endomondoprogrammet i går, så da tok jeg igjen den økta i dag. 10 min roligere oppvarming, 1,2 km raskere enn 10 km/t, 4 min rolig jogg og 1,2 km i raskere tempo enn 10 km/t før 10 min nedtrapping. Ble jo noe mer da, ettersom jeg ikke var helt hjemme innenfor de 10 minuttene, også går jeg meg alltid ned med en ekstra runde rundt kvartalet for å få pulsen ordentlig ned. Av en eller annen merkelig grunn så hjelper ikke stigning på slutten av nedtrappingen på å få pulsen ned. :P

 

Men da sier jeg meg godt fornøyd med dagens aktiviteter. Har brukt noen timer på å rydde i dag også, så det har ikke blitt mye stillesitting. Jeg skal hente moren min på Gardermoen på torsdag, også skal hun sove over her. Da kan det ikke se like bomba ut som det har gjort her i det siste, så det er bare å rydde. Litt greit det også, jeg trenger som regel et spark bak for å rydde for det er noe av det kjedeligste jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny løpetur i dag, Endomondo hadde lagt opp til 10 km for meg, det ble 11,45 i følge klokka mi, mens Endomondo sier 11,98km. Jeg tenker vi stoler mest på pulsklokka, men uansett en bra løpetur. Tror jeg trosser Endomondos opplegg denne uka og legger inn en langtur onsdag også, for å få noen lengre løpeturer i beina før jeg reiser til Lisboa. Synes i grunnen det er viktigere enn intervaller akkurat nå.

 

Synes tida var helt ok, ikke fantastisk, men i forhold til at jeg var ute for å ta en rolig løpetur og hele tiden løp i et tempo som føltes behagelig og riktig i forhold til min form og hvor lite jeg egentlig har løpt i det siste så synes jeg det var helt greit. Jeg tror jeg kan se fram til mange lange, deilige, terapeutiske løpeturer i sommer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det så ut til å være en strålende tid, jeg, så hvis det er et rolig og greit tempo, så høres det ut som om du alt er i grei løpeform ;) 

 

Jeg har stor tro på å gjøre det man føler for når det gjelder løping, skal man følge et opplegg slavisk, så tror jeg fort det kan bli mer demotiverende enn noe annet. Kos deg med langtur ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det så ut til å være en strålende tid, jeg, så hvis det er et rolig og greit tempo, så høres det ut som om du alt er i grei løpeform ;)

 

Jeg har stor tro på å gjøre det man føler for når det gjelder løping, skal man følge et opplegg slavisk, så tror jeg fort det kan bli mer demotiverende enn noe annet. Kos deg med langtur ;)

 

Jepp, så er det jo noe med at Endomondo ikke ville la meg sette så kortsiktige mål, så den har en plan for å løpe både lenger og at jeg har bedre tid på meg. Når jeg nå skal løpe 11 km i Lisboa om bare 2 uke føler jeg fokuset heller bør ligge på 2 lange turer i uka enn 3 intervalløkter og 1 langtur. Jeg vil ha distansen i beina, og ha løpt 8-12 km flere ganger før jeg skal løpe med en guide der.

 

Kan sikkert gå tilbake til Endomondo sitt program seinere altså, for jeg har veldig godt av å legge inn noen intervalløkter av ymse slag, og med Endomondo får jeg jo god variasjon i intervalløktene mine, men synes det er bedre med intervaller og langkjøring annenhver gang enn så mange intervaller. Spesielt i forhold til at jeg får mye intervall på bootcamp-treningene også, så det blir kanskje i overkant hardt for stakkars kroppen min.

 

Angående tida så er den helt ok, særlig med tanke på at det var behagelig tempo, men i forhold til da jeg løp 80-100 km i uka så er tida veldig dårlig. Da løp jeg 14-15 min raskere på 10 km og følte det var et behagelig og rolig tempo. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg noensinne kommer dit at jeg synes 15 min bedre tid enn det du hadde i dag er behagelig, da tror jeg ikke verden står til påske :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk, ingen god start på dagen, jeg våkna kl 3, var lys våken g lå slik noen timer nesten fram til jeg skulle stå opp, DA ble jeg trøtt. Så jeg slumret fram til jeg måtte stå opp for å gjøre meg i stand til å sykle til jobb. Med andre ord: ingen løpetur på morgenen i dag. Var ikke 100% fornøyd med innsatsen på Barry's i dag, så da ble det en rolig 5 km joggetur. Nå er jo ikke det 7,5km som i planen, men jeg gir meg selv godkjent likevel. SÅ elendig var ikke innsatsen på Barry's altså, men den kunne vært bedre.

 

Nå blir det Barry's i morgen og onsdag, torsdag blir det styrketrening på egenhånd og fredag blir det intervaller på morgenen. Fredag kveld kjører jeg moren min til Toten og blir der til lørdag, så da er planen at vi går tur før jeg kjører inn til Oslo. Der blir det tung styrketrening før jeg skal ut på middag med en venninne. Jeg underskriver jobbkontrakten i morgen, og har egentlig ikke feiret den nye jobben skikkelig, så kanskje på tide å feire litt i morgen?

 

Søndag blir det langkjøring, et sted mellom 11 og 15 km tipper jeg, vi får se an formen litt. Har litt lyst til å løpe lenger enn i går for det er mye finere å løpe hele runden rundt Bygdøy, men det blir drøyt mye lenger så ikke helt sikker på om beina er helt med på den. Vi får se. Jeg har et ørlite håp om å gå ned ca 1 kg før jeg reiser til Lisboa, så egentlig er det bare å kjøre på.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jada, det blir en del Barry's om dagen, og jeg har så langt likt instruktørene godt. Har testet ut 3 a dem, og alle 3 har pushet og motivert bra uten å være noen drillsoldater eller gå utover min komfortsone for pushing, plaging og ikke minst personal space!

 

I går ble det en noe stresset styrkeøkt. Litt sånn mellomfornøyd med den økta, men i dag ble det en veldig god økt. Kjørte en sirkeltrening og avsluttet med litt intervaller på mølla. Hele økta med oppvarming og uttøying tok baare 1t og 10 min, da rakk jeg en opparmingsrunde på sirkeltreninga og 3 runder med tyngre vekter, litt magetrening og 15 min intervaller + 5 min nedtrapping på mølla og til slutt uttøying. Intervallene var veldig inspirert av Barry's, der vi veksler mellom stigning og høy fart. Kjørte 1 min gange 6,2km/t med 0% stigning, 1 min 5% stigning og fart 9km/t og 1 min 12km/t med 0% stigning, dette gjentok jeg 3 ganger før jeg kjørte på enda litt hardere de 2 siste rundene. Fortsatt 6,2km/t med 0% stigning, men neste minutt var 6% stigning og 10km/t og siste minuttet ar det 13km/t med 0% stigning. Tydelig at Barry's gir resultater, for 10km/t på 6% stigning har blitt mindre jævlig.

 

"Sirkeltreningen" bestod av utfall med manualer 10 reps på hver fot, direkte over på strakmark med manualer x10 reps, foroverbøyd roing med manualer x10, strake pushups, kb swingx20, benkpress med manualer x10 og stående skulderpress med manualer x10. Kort pause før neste runde. Helt greit fornøyd med vektene jeg kjørte, men kan nok justere noe. Uansett blir dette definitivt et fast innslag i sommer, spesielt på ferie i Lisboa der det er litt begrenset utvalg på gymmet så vidt jeg kan se på bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åstur med mamma i går, så hjem til Oslo innom EVO og fikk en veldig fin styrketrening også kom jeg hjem og oppdaget at lommeboka mi var søkkvekk ... :( Mest sannsynlig mistet på EVO også har noen tatt den. :frown: Penger og kort, borte vekk ... Har så klart sperret kort og bstilt nye, men jeg skal jo på ferie på fredag. Heldigvis kan jeg regne med at minst et av kortene er hos meg allerede onsdag.

 

3 av 4 banker/kredittkortselskaper var vennlige, hjelpsomme, ga meg tips og råd og beroliget meg med at dette kom til å ordne seg og at jeg helt sikkert ville ha nye kort til turen min. Nordea derimot fant ut at de skulle mase om apper og andre tjenester når jeg ringte stressa og fortvilet over å ha mista lommeboka mi med alle kortene i og bare ville ha dem sperret. For å si det sånn, jeg har ganske lenge tenkt å avslutte forholdet mitt til Nordea, men drøyd det fordi høyretekontoen har ok rente. Jeg avsluttet kundeforholdet mitt til dem i dag. Sosial intelligens på høyt nivå, svaret jeg fikk fra kundeservice da jeg sa at sånne ting kunne de spare seg for når folk ringer for å sperre kortene sine var at de ønsket å yte best mulig kundeservice og opplyse folk om tjenestene sine. :murvegg:

 

Veldig trist avslutning i går altså. Det var en veldig fin helg fram til jeg merket at lommeboka var borte. Mamma var kjempetakknemlig både for at jeg hentet henne torsdag kveld, hun fikk god middag hos meg fredag før jeg kjørte henne hjem også fikk vi en fin åstur før jeg dro hjem. Treningsøkta var skikkelig god også, og jeg skulle egentlig vært ute og spist i går kveld. Sånn ble det ikke.

 

Vel, vel. I dag ble det nok en 11 km+ lang løpetur, fin terapi det. Krysser fortsatt fingra for at jeg får tilbake lommeboka mi, men veit det er liten sjanse for det. Alle kortene er jo også nå ubrukelige, men førerkort, sats-kort og penger skulle jeg veldig, veldig gjerne ha fått tilbake. Men det er jo egentlig en smal sak å få tak i meg om man finner lommeboka mi, så det er vel en kjiping som har sett sitt snitt til å tjene noen hundrelapper. Det er jo bare å slå opp navnet mitt på gule sider, så finner man meg. Hvorfor kan ikke folk være ærlige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjipt å miste lommeboka slik, det vet jeg alt om. Helt enig med deg ang. Nordea, er det mulig? :klo:

 

Håper alt ordner seg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjipt å miste lommeboka slik, det vet jeg alt om. Helt enig med deg ang. Nordea, er det mulig? :klo:

 

Håper alt ordner seg :klemmer:

Jepp, veldig kjipt! Satser på at det ordner seg med kortene da, og en kollega tok ut penger for meg i dag så jeg har litt cash.

 

Barry's i dag igjen. Dagens instruktør var ikke noen ny favoritt. Tror jeg styrer unna hennes timer, men sikkert noen som ikke liker mine favorittinstruktører også, hver sin smak. :)

 

Har laget meg ny løpeplan, med lengre økter og mindre intervallpreget. Startet den litt for tidlig da, jeg rekker ikke løpe så mye denne uka her, eller første del av neste uke, men bare jeg kommer hjem igjen fra ferie regner jeg med at jeg kan følge planen.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...