Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II


*Enigma*

Anbefalte innlegg

Oh, btw så fikk jeg brev fra sykehuset i går, angående operasjon av skulderen. Jeg har blitt vurdert til at jeg kan få operasjon, men ettersom jeg naturlig nok ikke akkurat er dødssyk så har jeg blitt plassert lengst bak i køen og de kan ikke gi meg noen dato. Jeg fikk i grunnen litt følelsen av hele brevet at det sa: De rykker stadig bakover i køen. :fnise: Så får vi se da, når jeg kan få en dato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg endte på EVO i dag i stedet. 45 min på mølla og 15 min armer og core. Ferdig en halvtime før spinningtimen starta. Må nok generelt innse at 20:30 blir litt i seineste laget å starte økta. Veldig synd fordi jeg liker hennes timer så godt, men nattesøvnen min er viktigere. Uansett fikk jeg jo en kveldsøkt, det var det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 min lett jogg/rask gange på mølla i morges. Fikk melding fra A om at de skulle være i Sandvika i stedet, noe som hadde vært perfekt faktisk om jeg hadde jobbet i gamlejobben, men ikke fullt så perfekt nå som jeg jobber her jeg jobber nå. :P Dermed blir det normal trening resten av uka.

Har store planer om å dra på spinning i kveld, samme instruktør som mandag. Synes instruktøren er ok, det samme er musikken, så benytter sjansen til å få en ekstra økt i kveld. Styrkeøkt som normalt i morgen, også regner jeg med det blir mølle fredag morgen og spinning fredag ettermiddag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok spinningøkt i går, også ble det 20 min på mølla etterpå og litt bevegelighet/mobilitet og egenmasasje i tillegg. I morges ble det en ok styrkeøkt. Alt var helsvart da jeg våknet i morges, jeg hater sånne morgener som bare starter med at man føler man befinner seg i et svart hull og det eneste hjernen min klarer å gjøre er å rakke ned på meg selv og trykke meg enda lenger ned med negative tanker.

Det ble litt bedre på trening, selv om knebøyen var dritt, så var det en del andre øvelser som gikk greit og som ikke føltes så tungt selv om jeg økte så humøret var en tanke bedre. Fikk litt dårlig tid da, så skuldre, armer og core må tas i kveld, hadde meldt meg på spinning, men siden jeg må kjøre litt flere øvelser enn planlagt blir det styrke og mølle eller ellipsemaskin på EVO i kveld i stedet. Styrke på SATS på kvelden er bare å glemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid like moro med sånne helsvarte morgener. ;) Gøy å se at du øker på øvelsene dine da :) Hva slags øvelser er det du tar bortsett fra knebøy, forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid like moro med sånne helsvarte morgener. ;) Gøy å se at du øker på øvelsene dine da :) Hva slags øvelser er det du tar bortsett fra knebøy, forresten?

Oh yes! Jeg hadde jo egentlig ikke noen grunn til det engang, også når man våkner og ting er helsvart så setter hjernen i gang og kjører deg enda mer ned for sikkerhets skyld. Heldigvis gikk det selvdestruktive humøret over og nå er alt helt greit.

Kjører baseøvelsene, så markløft, bent-over row og benkpress i tillegg til arnoldpress. Arnoldpressen er litt vanskelig å øke på, ettersom det er 2kgs hopp på manualene, men i baseløftene øker jeg og det funker relativt greit, selv om jeg er milevis fra mine rekorder da kroppen spilte på lag. Knebøyen irriterer meg virkelig, for det er mye core og mye teknikk som hindrer meg i å løfte så tungt som jeg kan, mer enn egentlig beinstyrken selv om den også har tapt seg en del. Men får bare jobbe med detaljene, så kommer det seg vel etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh yes! Jeg hadde jo egentlig ikke noen grunn til det engang, også når man våkner og ting er helsvart så setter hjernen i gang og kjører deg enda mer ned for sikkerhets skyld. Heldigvis gikk det selvdestruktive humøret over og nå er alt helt greit.

Kjører baseøvelsene, så markløft, bent-over row og benkpress i tillegg til arnoldpress. Arnoldpressen er litt vanskelig å øke på, ettersom det er 2kgs hopp på manualene, men i baseløftene øker jeg og det funker relativt greit, selv om jeg er milevis fra mine rekorder da kroppen spilte på lag. Knebøyen irriterer meg virkelig, for det er mye core og mye teknikk som hindrer meg i å løfte så tungt som jeg kan, mer enn egentlig beinstyrken selv om den også har tapt seg en del. Men får bare jobbe med detaljene, så kommer det seg vel etterhvert. :)

Husker jeg også slet med å komme videre på arnoldpressen den gangen da jeg trente aktivt styrke. Jeg kom vel ikke lenger enn 6 eller 8 kgs manualer tror jeg. Og knebøyen fikk jeg aldri has på. Markløft var mye morsommere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg også slet med å komme videre på arnoldpressen den gangen da jeg trente aktivt styrke. Jeg kom vel ikke lenger enn 6 eller 8 kgs manualer tror jeg. Og knebøyen fikk jeg aldri has på. Markløft var mye morsommere. :)

Jeg økte på arnoldpressen i går, men jeg klarte ikke 3x8, men det er heller ikke så farlig. Det kommer seg nok etter hvert, det tar bare lenger tid å øke. :) Opp til 10 kg er det 1kgs hopp, det er når man kommer over 10 det er problematisk og det er jo da det virkelig begynner å bli tungt også, så det er fryktelig upraktisk at de ikke har mindre hopp der. :)

Fikk avtalt time med PT for å se på teknikken min på mandag. Prata med en av PT-ene i går, og han var veldig ivrig så da har vi avtalt mandag. Teknikkterping på markløft og knebøy, også skal vi se litt på pull-ups, dips og push ups og støtteøvelser for å øke der og klare dips/pulls ups uten assist.

Ingen trening på morgenen i dag. jeg havna i Sandvika i går ... Det ble ingen søvn fordi A snorker, men det var egentlig verdt det likevel. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg økte på arnoldpressen i går, men jeg klarte ikke 3x8, men det er heller ikke så farlig. Det kommer seg nok etter hvert, det tar bare lenger tid å øke. :) Opp til 10 kg er det 1kgs hopp, det er når man kommer over 10 det er problematisk og det er jo da det virkelig begynner å bli tungt også, så det er fryktelig upraktisk at de ikke har mindre hopp der. :)

Fikk avtalt time med PT for å se på teknikken min på mandag. Prata med en av PT-ene i går, og han var veldig ivrig så da har vi avtalt mandag. Teknikkterping på markløft og knebøy, også skal vi se litt på pull-ups, dips og push ups og støtteøvelser for å øke der og klare dips/pulls ups uten assist.

Ingen trening på morgenen i dag. jeg havna i Sandvika i går ... Det ble ingen søvn fordi A snorker, men det var egentlig verdt det likevel. :sjenert:

Du er over 10 ja, okey, snakkes! :fnise: Neida, du får skaffe deg sånne vekter som du fester rundt håndleddene. :)

Og så må du ikke la A lure deg nå da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er over 10 ja, okey, snakkes! :fnise: Neida, du får skaffe deg sånne vekter som du fester rundt håndleddene. :)

Og så må du ikke la A lure deg nå da. ;)

Jepp, det er i grunnen en veldig god idé. Jeg har et par på 1,5kg, men det er litt i tyngste laget også er de litt store og klumpete. Bruker som regel dem rundt anklene, men har tenkt å skaffe meg 0,5 og 1,0kgs også, så jeg kan bruke rundt håndledd til diverse øvelser, og da kan jeg jo bruke dem til manualøvelser også. :)

Neida, A kan ikke lure meg lenger. It is what it is, det er hyggelig og bra når vi treffes, og mer enn det er det ikke og blir det ikke. Jeg setter stor pris på de stundene vi har, men den dagen jeg får behov for noe mer seriøst så må jeg gå et annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trening fredag, i går var formen elendig, men gjennomførte en økt på mølla. Fikk slappet greit av og spist godt i går kveld, så på tross av at jeg lurer på om jeg brygger på en ny runde bihulebetennelse så fikk jeg en fin økt. Hadde godt trykk under styrketreninga, men merket at pulsen spratt i været, og gjennomsnittspulsen var noe høyere enn normalt. Avsluttet med en halvtime på mølla, og det var i grunnen nok. Det blir ikke noen spinning intervalltime på meg i dag. Formen er ikke bra nok, jeg er slimete, har trykk i bihulene og hoster mer igjen. :glare:

I det minste har jeg ikke feber, og det er jo en trøst, men jeg er forferdelig lei nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du er lei!

God bedring :klem:

Takk!

Det er ikke lenger tvil om at jeg har bihulebetennelse igjen. Satser bare på at det går fort over denne gangen. Jammen glad for at jeg har avtale med PT i dag, ellers tror jeg ikke jeg hadde giddet å dra på trening. Satser på at jeg får en fin gjennomkjøring i dag, og at teknikken min ikke er så gal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er første time med PT gjennomført. Har kjøpt 5 timer jeg egentlig ikke har råd til, men jeg vil virkelig få dette på plass. Jeg gjør mye riktig, men har også fått mye gode tips, og mye å tenke på. Har derfor lagt om programmet mitt fra og med denne uka for å kunne konsentrere meg fullt og helt om teknikk og å bli sterkere.

Mandag + onsdag:

Benkpress

Arnoldpress

Dips

Sidehev

Tirsdag + torsdag:

Knebøy

Markløft

Leg ext.

Bent-over row

Pull ups

Lørdag blir det helkroppsprogram som jeg følger i dag. Core må inn minst 3 ganger i uka, i tillegg må jeg bli enda bedre på støtteøvelser og bevegelighet. Med endringer i programmet får jeg også bedre tid til disse tingene. Bent-over row og Pull ups kjører jeg i supersett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med PT-timer! Men synd det er så himla dyrt! Håper ikke bihulebetennelsen plager deg for mye. :)

Nja, jeg er litt semi-fornøyd. Han liker å "blande seg" i ting jeg ikke har bedt om, og har meninger om hvordan jeg bør trene ut fra mål jeg ikke har satt meg for for eksempel knebøyen. Hadde vi vært enige om målene så hadde det jo vært greit, men når vi ikke er det så blir det litt slitsomt. I tillegg er det et par småting jeg reagerer på, som dårlig kjennskap til en del øvelser, han virker lite oppdatert på en del treningsrelaterte ting og er ganske ensporet på hvordan man skal trene for kundene hans har jo fått resultater! Det er jo slett ikke det samme som at jeg får de resultatene jeg personlig ønsker meg med å trene sånn som han synes er beste måten. Men så lenge jeg kan få hjelp til teknikken, og han kan pushe meg litt på core-øvelser så blir det nok sikkert bra. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nja, jeg er litt semi-fornøyd. Han liker å "blande seg" i ting jeg ikke har bedt om, og har meninger om hvordan jeg bør trene ut fra mål jeg ikke har satt meg for for eksempel knebøyen. Hadde vi vært enige om målene så hadde det jo vært greit, men når vi ikke er det så blir det litt slitsomt. I tillegg er det et par småting jeg reagerer på, som dårlig kjennskap til en del øvelser, han virker lite oppdatert på en del treningsrelaterte ting og er ganske ensporet på hvordan man skal trene for kundene hans har jo fått resultater! Det er jo slett ikke det samme som at jeg får de resultatene jeg personlig ønsker meg med å trene sånn som han synes er beste måten. Men så lenge jeg kan få hjelp til teknikken, og han kan pushe meg litt på core-øvelser så blir det nok sikkert bra. :)

Haha, tipper han er vandt til nybegynnere som tar alt han sier for god fisk. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, tipper han er vandt til nybegynnere som tar alt han sier for god fisk. ;)

Ja, jeg får veldig følelsen av det. Samtidig så har han jo egentlig rett i at hans metode kan være en fin metode, hvis man har helt andre mål enn meg. :P

Makan til møkkadag, jeg jobba seint i går, jeg er ikke spesielt happy på jobb om dagen, vi har en god del problemer, jeg forsov meg i morges noe som i og for seg var ganske krise i forhold til at jeg burde ha fått gjort unna et par småting i forbindelse med jobb før jeg stakk på trening, jeg skulle vært på trening også burde jeg fått gjort ting jeg bare kunne gjort hvis jeg hadde rukket å gjøre ting før jeg dro på trening når jeg kom hjem fra trening som jeg da ikke fikk gjort likevel. Oi, det ble en lang setning. Uansett, møkkamorgen! Jeg fikk ikke gjort det jeg trengte å gjøre i forhold til jobb, jeg fikk ikke trent i morges, jeg ble stressa og i dårlig humør da jeg forsov meg og så fikk jeg da atpåtil ikke trent av meg frustrasjonene ... :bond: Dette er en sånn dag jeg kjenner veldig på at jeg skulle hatt en kjæreste. Generelt plager ikke singelllivet meg nevneverdig, snarere tvert imot, men akkurat på sånne dager som dette, og i går kveld hadde det vært veldig deilig å kunne krype inn i en armkrok og tute fra seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God økt i dag, begynte med 30 min på mølla ettersom det var fullt på senteret og jeg var usikker på om jeg kunne få gjennomført styrkeøkta og egentlig var jeg ikke så motivert heller. Formen var overraskende fin til tross for at jeg har vært syk lenge nå og jeg fortsatt ikke er ordentlig frisk. Da jeg var ferdig på mølla var det ikke så me folk lenger og jeg fikk gjennomført økta sånn noenlunde, med unntak av dips da den var opptatt. Tok push up i stedet.

Det blir 3 økter på mølla framover. Mandager tar jeg utgangspunkt i dagens distanse og forsøker å forbedre tiden. Onsdager skal jeg forbedre distansen på 30 min, og fredag tar jeg litt som det kommer, men da har jeg 2 dager hvor jeg har noe målbart å forholde meg til. Kjører et av ferdigprogrammene på mølla slik at den styrer hellningen på mølla og jeg får samme løype hver gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:sove::sleeping: Sånn føler jeg meg akkurat nå. Sovet omtrent 3 timer i natt eller noe. Jobbet seint, og måtte opp kl 4 for å gjøre ferdig deler av jobben og da rakk jeg egentlig bare så vidt gjøre det jeg måtte før jeg dro på trening til kl 5 som vanlig. Selv om øynene går i kryss akkurat nå og huet ikke henger halvveis med engang, så var det ikke noe poeng å gå og legge seg igjen i alle fall.

Treninga ble litt så som så. Jeg følte ikke at jeg fikk til teknikken på knebøy, og jeg løftet jo også veldig lett, nettopp fordi jeg skulle konsentrere meg om teknikken. Markløften gikk i grunnen ok, men løftet ganske lett der også, for å terpe teknikk. Det eneste som egentlig gikk noenlunde ok var assisted pull ups med bredt grep. Når jeg bruker strikk har jeg nøytralt grep, og får ikke like godt tak i ryggmusklene, så må nok kjøre en kombinasjon tenker jeg. Litt assist med vekter og litt strikk.

Det blir ikke spinning i dag, da tror jeg jeg kommer til å sovne, men jeg prøver nok å få en tur på mølla i oppoverbakke, bare for å få rørt litt ekstra på meg. Jeg ser ikke akkurat fram til intervju i dag med tanke på at jeg er så trøtt og sliten nå, men jeg satser på at det går greit. Det er jo bare med head-hunteren, det er sjelden noe særlig inngående intervju, men mer en bli-kjent-prat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...