*Enigma* Skrevet 12. februar 2010 Forfatter #141 Del Skrevet 12. februar 2010 Utrolig imponerende löping som vanlig! Hörtes ut som et perfekt sted å löpe! Tredemölle er kjedelig, og ute er det jo bare snö og is Takk for det, Shamim. Jeg har løpt et år for å komme i såpass grei form da, så det tok jo sin tid, men nå føles det egentlig bare kjempedeilig og har jeg løpt en time, særlig på så deilig dekke kan jeg gjerne fortsette en stund til. Sånne folk er utrolig irriterende. De lærer jo fort når de først blir påløpt av en sprinter med piggsko, men problemet er jo at den personen som kommer løpende ofte blir like skadet. Duster Han skulle hatt piggsko han fyren som kjørte sprintrunder, for han løp på en av gutta og de passet seg bittelitt mer da, men han ble jo bare påløpt og fikk en albue og skulder hardt i kroppen. Sinnsykt irriterende med de ungdommene, de har jo ingenting der å gjøre heller. Jeg lar det gå denne gangen, men er de der flere ganger kommer jeg nok til å skrive en liten mail og tipse de ansvarlige for banen. Fin og deilig økt var det uansett! Utrolig deilig å slippe snø, kulde og is, mye bedre å løpe på sånt dekke enn asfalt også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 12. februar 2010 #142 Del Skrevet 12. februar 2010 Jeg hadde klippet dem ned og albuet og kanskje tilfeldigvis spyttet.. Bra økt på deg, kult at formen er så bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 13. februar 2010 Forfatter #143 Del Skrevet 13. februar 2010 Jeg hadde klippet dem ned og albuet og kanskje tilfeldigvis spyttet.. Bra økt på deg, kult at formen er så bra! Du er søt du lucy. Jeg "slapp" å løpe på dem, siden de faktisk ble løpt på og de så at jeg heller ikke hadde noen som helst planer om å flytte meg, flyttet de seg såpass at de unngikk å bli løpt på. Utrolig irriterende at sånne får slippe inn uansett. De har jo ikke noe der å gjøre hvis de ikke klarer å la folk som trener seriøst få gjøre nettopp det. Det er ikke en barnehage. Er veldig fornøyd med formen! Tatt i betraktning at jeg ikke har løpt skikkelig siden september er ikke 10,9 km på under 59 min ille i det hele tatt, formen kommer seg nok også fort når jeg bare begynner å løpe fast. Kommer også til å fortsette å holde formen med spinning siden det er såpass lettvint og jeg må jo ha klistremerker, men må få lagt inn intervalltrening én gang i uka på senteret også. Her skal formen bli bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 13. februar 2010 #144 Del Skrevet 13. februar 2010 Irriterende drittunger! Tror ikke jeg hadde klart å holde meg her nei. Men i motsetning til Lucy så ville jeg tatt den saklige veien: stoppet og snakket til de. Jeg er også veldig imponert over løpingen din! Håper jeg kommer dit engang og. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 13. februar 2010 Forfatter #145 Del Skrevet 13. februar 2010 Irriterende drittunger! Tror ikke jeg hadde klart å holde meg her nei. Men i motsetning til Lucy så ville jeg tatt den saklige veien: stoppet og snakket til de. Jeg er også veldig imponert over løpingen din! Håper jeg kommer dit engang og. God helg! Takk, takk! Det er bare å trene, så kommer du helt sikkert dit du også, men det krever litt løpetrening. Jeg gadd ikke stoppe for å si det sånn, det hadde jo ødelagt løpinga mi. Skal man trene så skal man trene, og ikke la sånne ting ødelegge. Så jeg bare ignorerte dem og freste hvis de kom i veien, og irriterte meg i "stillhet". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 15. februar 2010 #146 Del Skrevet 15. februar 2010 Takk, takk! Det er bare å trene, så kommer du helt sikkert dit du også, men det krever litt løpetrening. Jeg gadd ikke stoppe for å si det sånn, det hadde jo ødelagt løpinga mi. Skal man trene så skal man trene, og ikke la sånne ting ødelegge. Så jeg bare ignorerte dem og freste hvis de kom i veien, og irriterte meg i "stillhet". Det var nok det som var det lureste. Å heve seg over de selv hvor irriterende de er! Nå som jeg har den klokka selv så forstår jeg litt mer av det effekten av øktene dine. Jeg fikk max perf. da jeg gikk på ski igår og ser at det er max performance? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 15. februar 2010 Forfatter #147 Del Skrevet 15. februar 2010 Det var nok det som var det lureste. Å heve seg over de selv hvor irriterende de er! Nå som jeg har den klokka selv så forstår jeg litt mer av det effekten av øktene dine. Jeg fikk max perf. da jeg gikk på ski igår og ser at det er max performance? Sånn mitt treningsprogram funker så har du da trent for å øke max performance, dvs. at du mest sannsynlig har ligget i pulssone 3 mye av tida? Sånn hvis du har stilt inn klokka riktig da. Høres ut som en bra økt. Har faktisk fått trent i helga, til tross for jobbing. Godt fornøyd med det! Fatter nesten ikke at jeg klarte å komme meg på trening, men da jeg først var der var det utrolig deilig å få koblet av. Logging kommer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 15. februar 2010 #148 Del Skrevet 15. februar 2010 Sånn mitt treningsprogram funker så har du da trent for å øke max performance, dvs. at du mest sannsynlig har ligget i pulssone 3 mye av tida? Sånn hvis du har stilt inn klokka riktig da. Høres ut som en bra økt. Har faktisk fått trent i helga, til tross for jobbing. Godt fornøyd med det! Fatter nesten ikke at jeg klarte å komme meg på trening, men da jeg først var der var det utrolig deilig å få koblet av. Logging kommer. Ja, stemmer nok det. Bakkene var tunge å gå i på ski! :dåne: Så bra at du fikk trent til tross for jobbing. Når man først kommer seg på trening etter lange arbeidsdager er det jo gull. Man får koblet av og får attpåtil igjen litt energi. Sånn er det iallefall for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #149 Del Skrevet 16. februar 2010 Ja, stemmer nok det. Bakkene var tunge å gå i på ski! :dåne: Så bra at du fikk trent til tross for jobbing. Når man først kommer seg på trening etter lange arbeidsdager er det jo gull. Man får koblet av og får attpåtil igjen litt energi. Sånn er det iallefall for meg. Jeg har et enormt behov for å komme meg på trening selv når jeg er dødssliten etter jobb. Mange lurer på hvorfor jeg orker/gidder å tvinge meg selv på trening etter en sånn uke, men jeg får mer energi av treninga, og jeg tror rett og slett ikke jeg hadde klart å starte rett på en ny uke uten de treningsøktene. Likevel var det veldig fristende å bare stikke rett hjem og legge seg rett ut på sofaen, men ekstremt glad for at jeg klarte å snakke fornuft til meg selv. Det ble ikke noen lange økter, lørdag var det riktignok tung styrke, men bare bein og core, søndag var det lett jogg i 45 min, men bare det å få varme i musklene, få løst opp og tømt hodet hjalp masse! Samme med økta i går, lett økt, rolig jogg i en halvtime og så en halvtime skuldre/core. Var sykt støl i beina i går, og skal ha en lang og knallhard løpetrening i dag, så da var det greit å ta det med ro. Men selv om jeg fortsatt er litt støl i dag så skal det bli ordentlig deilig med en skikkelig økt i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #150 Del Skrevet 16. februar 2010 Da var det på tide å logge litt treninger. Endelig har jeg litt tid uten å være totalt utslitt. Trening lørdag: Løpe: 15 min, 2,73 km - 11 km/t Styrke: - Knebøy: 40/5 - 42,5/4 - 42,5/4 - 42,5/4 - 42,5/4 - Strakmark: 67,5/5 - 67,5/5 - 67,5/4 - 67,5/4 - 67,5/4 - Utfall(Manualer pr.hånd/reps pr. bein): 12,5/4 - 12,5/4 - 12,5/4 - 12,5/4 - 12,5/4 - Sidehev: 6/6 - 7/5 - 7/5 - 7/5 - 7/5 - 7/5 - Shrugs: 6/10 - 7/10 - 7/10 - 7/10 - 7/10 - "Båten" m/siderot.: 8/30 - 8/30 - 8/30 - 8/30 - 8/30 - Rygghev på ball: 20 - 20 - 20 - Planke: 45 sek - 15 sek pause - 30 sek Total treningstid: 01:07:02 Gj.sn.puls: 130 Max: 174 Kcal: 367 Effect: Maximal performanceimproving Søndag: 50 min lett løping i sone 1 og 2. (60% - 80% av max). Total lengde: 7,13 km. Måtte løpe først 30 min og så 20 min ettersom den eneste av møllene jeg liker som var ledig var en av de med max treningstid 30 min. Skrev visst 45 min tidligere, men pulsklokka og logging på mobilen viser 50 min. Total treningstid: 50 min Gj.sn.puls: 154 Max: 164 Kcal: 378 Effect: Fitness improving Mandag: 30 min tredemølle: 4,49 km - 10 min: 8km/t - 10 min: 9 km/t - 10 min: 10 km/t 30 min styrke: - Core skuldre (Takk, Icere!): 5/20 - 10/20 - 10/20 - 10/20 - 10/20 (10 hver vei) - Sidehev: 5/10 - 5/10 - 5/10 - Shrugs: 5/10 - 5/10 - 5/10 - T (fra ytwl): 2/10 - 2/10 - 2/10 - "Båten" m/siderot: 8/30 - 8/30 - 8/30 - Ryggstrekkere: 20 - 20 - 20 - Sideplanke: 40 sek - 30 sek (pr. side) - Planke m/vekt: 5/30 sek - 5/30 sek Total treningstid: 01:00:17 Gj.sn.puls: 136 Max: 175 Kcal: 365 Effect: Fat burn improving I dag: I underkant av 45 min løping på løpebanen på Bislet, 15 runder + 2 runder nedtrapping (Mellom 7 og 8 min). Total treningstid: 52:34 Gj.sn.puls: 180 Max: 194 Kcal: 523 Effect: Maximal performance improving Ting stemte ikke helt i dag, var sliten og litt dehydrert, så merket godt det ene spinninginstruktøren sier om at 1% dehydrering betyr 10% energitap. Så i utgangspunktet var jeg ikke særlig fornøyd, det krevde mye å holde farta oppe. Gj.sn.fart på de første 15 rundene var 11 km/t. Fikk ikke fotsensoren til å funke helt, men regnet ut etterpå. Uansett, da jeg trasket rundt der nede etter de to nedtrappingsrundene fordi pulsen fortsatt var litt for høy til å gå i garderoben og jeg også måtte få i meg drikke, kom det et par stykker bort til meg og begynte å prate. Lurte på om jeg løp mye, om jeg trente til noe spesielt, deltok i konkurranser osv. Jeg svarte som sant var at jeg løper for moro skyld, men at jeg deltar i Sentrumsløpet og halvmaraton etc. De mente jeg absolutt burde være med og løpe på litt mer seriøs hobbybasis og bli med i klubben de løp for, de mente jeg hadde rimelig god løpeteknikk, at jeg virket seriøs og konsentrert osv. Jeg ble helt but they totally made my day! Så deilig å få sånn tilbakemelding og en oppfordring om å kanskje løpe litt mer "seriøst" når jeg føler at jeg har en skikkelig drittdag. Jeg som aldri har vært noe løpemenneske. Vurderer uansett veldig sterkt å kutte ned på klistremerkekonkurransen, og få 50 merker, i stedet for å satse på 75. Ikke fordi jeg ikke tror jeg kan klare det, men rett og slett fordi jeg har lyst til å trene mer på Bislett enn 1 gang i uka. Vil få inn mer løpetrening, og ikke være avhengig av å trene på senteret 6 ganger i uka. Mye bedre å legge opp til 2-3 løpetreninger i uka hvis jeg kan få oversikt over hvem som skal ha spinningtimene på tirsdager og søndager, så jeg kan trene trene spinning de dagene jeg virkelig trives med instruktøren, fortsette med dans-step, også trene styrke 2-3 ganger i uka. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 16. februar 2010 #151 Del Skrevet 16. februar 2010 Ooh så morro med sånn oppfordring og kompliment da! Er ikke det noe du har spesielt lyst til eller? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #152 Del Skrevet 16. februar 2010 Ooh så morro med sånn oppfordring og kompliment da! Er ikke det noe du har spesielt lyst til eller? Joda, det kunne sikkert vært gøy det altså, men for meg så blir det litt vanskelig å ta seriøst selv om jeg ble kjempeglad og syntes det var veldig morsomt. Jeg ser ikke helt for meg at jeg av alle mennesker skulle trene sånn semi-seriøst på løping, selv om det bare er på hobbybasis. Jeg av alle mennesker delta på løp for en klubb? Spørs vel også om jeg ikke måtte ofre litt morsom trening hvis jeg skulle gjøre noe sånt, men jeg skal absolutt undersøke mulighetene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 16. februar 2010 #153 Del Skrevet 16. februar 2010 Bare du sørger for å fortsette på dans step så! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 16. februar 2010 #154 Del Skrevet 16. februar 2010 Wow, så utrolig gøy med en slik tilbakemelding! Kanskje du skal bli løpefantom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lucy d-.-b Skrevet 16. februar 2010 #155 Del Skrevet 16. februar 2010 Løpyløøøøøp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #156 Del Skrevet 16. februar 2010 Bare du sørger for å fortsette på dans step så! Ingen fare, det er en time jeg kommer til å gå på så lenge den ikke bytter til et eller annet teit tidspunkt. Det er jo timen vår det, og vi ruler! Wow, så utrolig gøy med en slik tilbakemelding! Kanskje du skal bli løpefantom? Sinnsykt gøy med en sånn tilbakemelding! Jeg er jo litt løpefantom allerede, er jeg ikke det da? :gjeiper: Det er i alle fall gøy å løpe! Løpyløøøøøp Humf! Det skulle vært en ordentlig løpesmiley her! Aaaalt for få sporty smileys. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Icere Skrevet 16. februar 2010 #157 Del Skrevet 16. februar 2010 Det skulle stå "bare løpefantom". Eller noe i den duren. *skylder på for mye jobb og FFXII-spilling* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 16. februar 2010 Forfatter #158 Del Skrevet 16. februar 2010 Det skulle stå "bare løpefantom". Eller noe i den duren. *skylder på for mye jobb og FFXII-spilling* Lol! Jeg er nok alt for glad i til å gi opp det gitt. Liker litt muskler jeg (sier jeg nå, tidligere i dag sutret jeg over at jeg føler meg stor :gjeiper:), også er det så sinnsykt digg når eeeenda litt tyngre vekter går opp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 17. februar 2010 Forfatter #159 Del Skrevet 17. februar 2010 Her jeg sitter på jobb i dag skjønner jeg hvorfor det var så tungt å løpe i går. Lett verk i hele kroppen, , nyser og snufser her jeg sitter. Regner med at jeg stapper innpå litt ibux/paracet og ser an formen resten av dagen. Faen, jeg kan da ikke bli syk og ikke trene nå. Det funker ikke, man skal jo være "fit" til Stockholmsturen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 17. februar 2010 Forfatter #160 Del Skrevet 17. februar 2010 Det ble en løpeøkt på Bislett i dag også. Litt roligere i dag, siden formen ikke er på topp. Fikk endelig fotsensoren til å samarbeide med pulsklokka også. I underkant av 45 minutter løping og 2 runder nedtrapping. Total treningstid: 00:53:37 Gj.sn.puls: 173 Max: 189 Gj.sn.fart: 10 km/t Max: 11,6 km/t Distance: 9 km Kcal: 496 Effect: Maximal performance improving I morgen blir det morgenspinning, skal på seminar med påfølgende mingling og tapas, så da får jeg ikke trent på kvelden. Veldig usikker på hva jeg skal gjøre på fredag, det blir morgentrening og jeg kan ikke trene hardt, så det tilsier at jeg ikke kan løpe. Har allerede oversteget trening i sone 3 med en god del denne uka, og pulsklokka mi har hylt i et par uker om at jeg må trene mindre i sone 3, så ... Skal på jobbfest på kvelden så kan ikke trene da. Det blir styrke på lørdag, og jeg har ikke så mye tid på fredag, så styrke er uaktuelt på morgenen da. Ender vel kanskje opp med 45 - 50 min på AT. Det er så kjeeeedelig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå