Gå til innhold

*Enigma*s treningsdagbok, volume II

*Enigma*

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Den ferieturen hørtes skikkelig deilig ut! Good tur! :biggrin:

Det var digg i fjor, så håper det blir like bra i år! :)

Høres deilig ut! God tur!

Takk! :)

Gaaaah, jeg HATER å pakke, særlig når baggasjevekta er 20 kg inkl. håndbaggasje ...

Neste gang oppgraderer jeg en klasse så jeg ka ha med 30 kg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ankom Fuerteventura midt på dagen i dag, og stakk ganske kjapt over til nærmeste by for å handle. Tok den tøffe ruta som starter med å klatre opp på en fjelltopp, det er bratt og det var varmt. Er vel en 3-4 km å gå tenker jeg, men ruta går i ulendt terreng og en god del oppover. Å slepe med seg blytunge poser fra butikken til bussen og fra bussen til leiligheten var i grunnen trim i seg selv det også, så helt grei start på 2 uker med masse, masse trening.

I morgen henter jeg ut landeveissykkelen, i tillegg har jeg store planer om å løpe meg en tur på morgenen før det blir for varmt, for 25 grader i skyggen når det knapt finnes skygge blir fort for varmt å trene i, i alle fall de første dagene før man blir vant med det. Etter løpeturen tenker jeg jeg tar en tur innom gymmet for litt styrketrening og så da en sykkeltur på kvelden for å teste sykkelen litt og at alt er stilt inn riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært her i 5 dager. Henta ut sykkelen onsdag, men har ikke hatt de lange turene enda. Det blåser til dels ganske kraftig, og sidevind når du sykler i bratte bakker med bratt skrent ned på siden er ikke særlig kult, så det har blitt med korte turer på 4-5 mil. Var ute en tur i morges, og ga opp så det bare ble 3 mil, men det skal bli mindre vind i kveld, og dessuten vind sørfra så jeg slipper motvind og sidevind på framturen. Bittelitt motvind i nedoverbakkene tror jeg jeg kan leve med.

Ellers har det blir løpeturer, gåturer og styrkeøkter. Prøver å få til 2 økter pr dag. Midt på dagen ligger jeg jo bare rett ut og nyter sola uansett. Været er litt mer skyet i dag også, så har benytta sjansen til å få vasket klær, og holder meg litt unna soling siden jeg har begynt å bli litt brent. Har ikke lyst til å måtte holde meg unna sola på de virkelig fine dagene, fordi jeg er for brent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var der i beg. av april - deilig sted ! I fjor var jeg der alene og lagde all mat selv - i år spiste vi i rest. og så mye god mat det er der !!! Skal jeg dit igjen vil jeg ha halvpensjon igjen. Mye sunn mat også.

Har bare syklet offroad selv jeg men skal jeg dit igjen vurderer jeg også landeveissykkel. Ellers er det jo ypperlig med alle andre treningsmuligheter - å gå runden opp på fjellet var min faste morgenrunde.

Du får kose deg videre ! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var der i beg. av april - deilig sted ! I fjor var jeg der alene og lagde all mat selv - i år spiste vi i rest. og så mye god mat det er der !!! Skal jeg dit igjen vil jeg ha halvpensjon igjen. Mye sunn mat også.

Har bare syklet offroad selv jeg men skal jeg dit igjen vurderer jeg også landeveissykkel. Ellers er det jo ypperlig med alle andre treningsmuligheter - å gå runden opp på fjellet var min faste morgenrunde.

Du får kose deg videre ! :-)

Ja, er ikke noe problem å finne noe å gjøre her. :) Var her 3 uker i fjor i slutten av mars/begynnelsen av april, da var det ikke fullt så varmt som nå, selv om det var mer enn varmt nok da også. Litt mindre vind da, enn nå. Har blitt noen turer i fjellet i år også, i fjor gikk jeg jo der daglig, så blir nok noen flere turer over. Ypperlig trening! :)

Personlig var jeg ikke overbegeistra for maten på buffeten da jeg forsøkte den, så liker bedre å kjøpe mat i Gran Tarajal og lage den til selv. Jeg har jo også allergier, og da blir det plutselig en del mer begrenset hva man kan velge i. :)

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hjemme igjen, og heldigvis har været blitt riktig så bra. :) Var på EVO tidlig og trente litt styrke først i morges, og så gikk jeg til jobb. 45 min i deilig temperatur, var i alle fall en 15-16 grader. Er veldig fornøyd med å bo såpass nærme jobb at jeg kan gå/jogge til/fra jobb. Veldig greit når jeg har planer, at jeg får gjort unna treninga på den måten.

Denne uka er planen som følger:

Mandag morgen:

Styrketrening + gå til jobb -> done!

Mandag ettermiddag:

Lett jogg hjem fra jobb + styrketrening på skuldre, core og armer som jeg ikke rakk i morges.

Tirsdag:

Gå til jobb og jogge fra.

Onsdag morgen:

Styrketrening, baseøvelser. Skal til tannlegen, så går/jogger ikke.

Onsdag ettermiddag:

Jogge hjem + styrketrening skuldre, armer og core.

Torsdag morgen:

Kondisjonstrening på EVO, skal til fysio, så buss til jobb.

Torsdag ettermiddag:

Jogge hjem

Fredag morgen:

Styrketrening baseøvelser + gå til jobb

Fredag ettermiddag:

Jogge hjem + skuldre, core og armer.

Lørdag:

Spinningtime

Søndag:

Spinningtime

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Vil følge med her igjen!

:vinke: Velkommen tilbake! :)

Gå/joggetur til jobb i dag. Hadde egentlig bare tenkt å gå, men ble for rastløs, også tok det så "lang" tid, så da ble det litt jogging innimellom. Vurderer å sette på en pilates- eller yogadvd når jeg kommer hjem fra jobb i dag, litt dumt at jeg enda ikke har brukt dem, så vi får se. Hadde helt sikkert hatt godt av det.

Endret av *Enigma*
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble gå/jogge hjem igjen i går også. Er fryktelig sliten om dagen, så tror jeg bør til legen og ta blodprøver. Jeg sover helt greit for tida, men er like trøtt uansett om jeg sover 5, 7 eller 10 timer. På jobb får jeg alltid en skikkelig downperiode litt utpå dagen der jeg "forsvinner" eller dupper av ukontrollert selv om jeg ikke føler meg normalt trøtt. Minner veldig om tidligere perioder med jernmangel og jernmangelanemi så får nok teste meg tenker jeg.

Fin treningsøkt i morges, men har det skikkelig tungt nå, så dropper nok joggeturen hjem og styrketrening i dag. Tar heller styrketreninga på vei hjem i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å gå rundt og være trøtt hele tiden er ikke behagelig! Burde sikkert testet meg selv. Du er nå uansett flink som trener. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å gå rundt og være trøtt hele tiden er ikke behagelig! Burde sikkert testet meg selv. Du er nå uansett flink som trener. :)

Ikke behagelig i det hele tatt, trening gir meg i det minste litt energi en stund etterpå, men det er pokker ikke enkelt å sparke seg selv bak når man nesten sovner der man sitter.

Ugh, det hørtes ikke bra ut! Ville nok få det sjekket, ja.

Jepp, fikk bestilt meg legetime nå, så skal få sjekket meg neste uke. :)

Har nå fått løpeforbud av fysio, kan fortsatt gå da, så da blir det å gå til og fra jobb i stedet for jogging. Ikke det at løpeforbud har ført noe godt med seg tidligere, men kan jo teste i noen uker nå som jeg får skikkelig behandling så får vi se. Skal ærlig innrømme at det overhodet ikke frister å skulle gå hjem i dag, så godt mulig jeg dropper turen innom EVO, men frisk luft og en gåtur har vel aldri skadet noen ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, heia legetimen!

Gåturer gjør godt for kropp og sinn, håper du føler deg bedre! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra, heia legetimen!

Gåturer gjør godt for kropp og sinn, håper du føler deg bedre! :)

Jepp, når jeg er som nå så er det bare å komme seg til legen. Nå har jeg holdt på sånn i en lang periode uten at det har gått over så da må man finne ut hva det er. :)

Gikk hjem fra jobb i går, og følte meg faktisk en del bedre, men droppet likevel EVO, SÅ mye bedre følte jeg meg ikke altså. Droppet EVO på morgenen i dag også. Tar styrketreninga i morgen i stedet, var så sliten i morges at jeg prioriterte litt ekstra søvn, også fikk jeg meg jo en gåtur til jobb. Skal tviholde på den "trimmen" til og fra jobb så langt det er mulig. Får gå til innkjøp av ordentlig vintertreningsklær når det begynner å bli kaldere, og noen gode brodder til joggeskoene så kan jeg få "trimmen" min gjennom vinteren også.

Ting begynner så smått å gå seg til på jobb også. Ikke lett å komme inn i en liten bedrift som jente når man bare har mannlige kollegaer og man har fått en teknisk rolle som også innebærer å ta over en del av mannfolkas oppgaver og atpåtil analysere arbeidsmåtene og rutinene deres og endre dem. Hvem liker vel å bli fortalt at måten man alltid har gjort ting på ikke er den beste, og særlig når det er av en liten jentunge (jenter finnes jo ikke tekniske må vite :P) som kunne vært datteren din? ;) Da er det godt at jeg er tøff og ikke lar meg skremme, og i tillegg vet utmerket godt at jeg har kunnskapen til å kunne bidra. Du må bevise langt mer som jente enn som gutt, fordi gamle fordommer sitter igjen. Tror og håper at jeg kan komme til å trives godt her, og det er jo også viktig for helsa. :)

Nå gleder jeg meg bare til "my precious" kommer. Jeg har forhåndsbestilt en splitter ny pulsklokke, med alt jeg kan ønske meg av funksjoner. Jeg har lenge ventet på en slik pulsklokke og siden jeg fikk nyss om at den skulle komme på markedet har jeg ventet utålmodig på at den skulle komme i salg. I går fikk jeg mailen om at det var mulig å forhåndsbestille, så da bruker jeg opp mesteparten av det jeg får igjen på skatten til en liten presang til meg selv. :nigo: Den er på vei, visstnok videresendt fra Amsterdam, så forhåpentligvis har jeg den snart på døra. DA blir det morsomt å trene da.

Endret av *Enigma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet hvordan det er, jeg er jente i mannsdominert yrke selv. :P

Ååhh så spennende! Alltid gøy med smågaver til seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet hvordan det er, jeg er jente i mannsdominert yrke selv. :P

Ååhh så spennende! Alltid gøy med smågaver til seg selv.

Jepp! Og siden jeg ikke har noen som kjøper gaver til meg, så må jeg or'ne det sjøl. ;)

Startet dagen med styrketrening på rygg og bein og en gåtur til jobb. Skal gå hjem igjen også, men utover det tror jeg ikke det blir noe mer trening på meg i dag.

Ukeplan:

Mandag morgen, unnagjort:

Styrketrening, bein og rygg

Gåtur

Mandag ettermiddag:

Gåtur

Tirsdag morgen:

Styrketrening, bryst, armer og skuldre

Skal til fysio, så ingen gåtur

Tirsdag ettermiddag:

Gåtur

Onsdag morgen:

Styrketrening, bein og rygg

Gåtur

Onsdag ettermiddag:

Gåtur

Torsdag morgen:

Styrketrening, bryst, skuldre og armer

Formiddag:

Spinning

Torsdag:

Lang gåtur (1,5 -2 mil)

Fredag morgen:

Gåtur på mølla, skal til legen

Fredag ettermiddag:

Gåtur

Lørdag morgen:

Styrketrening

Lørdag:

Fjelltur med mamma

Søndag:

Kort tur med mamma før bursdagsselskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en som BURDE gi meg gaver, men må likevel gi meg gaver selv. :fnise:

Hørtes ut som en fin og aktiv uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sov helt elendig i natt, våknet hele tiden, og hadde marerittaktige drømmer (kanskje jeg ikke burde sett criminal minds rett før jeg sovnet?) og våknet utslitt og med vondt i hodet. Droppet glatt den timen jeg kunne rukket med trening før fysio kl 7:15.Får ta det igjen etter jobb i stedet, føler meg langt bedre nå, selv om jeg er trøtt og ikke misnt mørbanka etter en runde med "tortur".

Heldigvis merker jeg nå framgang etter fysioterapitimene. Etter 2 år med smerter og tilbakefall har jeg et sterkt ønske om å bli ordentlig bra, så her er det bare å være flink selv med tøying og egenmassasje også følge opp med fysio til jeg er bra, ikke bare mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...