Gå til innhold

Jeg SKAL slankes i 2010!


2010slankeren

Anbefalte innlegg

Jeg har gått en del opp i vekt etter tre svangerskap og jeg har kun ett nyttårsforsett: bli slankere!

Jeg regner med at mange her deler dette med meg, uansett hva grunnen deres er til å ville gå ned, og om dere vil ned 5 eller 25 kilo over kort eller lang tid.

Jeg vil bruke et år og holde vekten nede.

Slagplan: bevege meg mer, ta trappa og ikke heisen, gå og ikke bilen osv. pluss at jeg skal trene med ellipsesykkelen, spise sunnere, kutte ut sukker så godt det lar seg gjøre. Jeg regner med at jeg klarer å gå ned en del kjapt i begynnelsen for jeg la på meg en del i julen :kjefte: men resten sitter godt fast..

Bli med! La oss motivere hverandre og klare dette sammen!

Her er mine kroppsmål per 1 januar 2010:

(alle målene er fra det største området)

Pupper: 97,5

Midje: 80

Navel: 92,5

Muffins: 102,5

Rompe: 108

Lår: 63,5

Med muffins mener jeg love handles, de som står så fint over buksekanten... :fnise:

Godt nytt år til alle sammen og jeg håper flere av dere blir med og at vi når målene sammen!!

Edit: Jeg glemte bloggen min! http://2010slankeren.blogspot.com/

Endret av 2010slankeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pupper: 97,5

Midje: 80

Navel: 92,5

Muffins: 102,5

Rompe: 108

Lår: 63,5

Hm, er du virkelig tjukk? bare 63 rundt lårene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ett lår da! Se på bloggen min så ser du bilder... jeg er ikke stolt men tror virkelig at det hjelper å dele planen min med andre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow - jeg er imponert over at du tør å være så åpen. Men det legger jo litt ekstra press på deg selv. Lykke til!!!

Jeg har vel ikke lov til å offentliggjøre noen oppskrifter fra en slanke-kokebok, men PM meg hvis du vil ha noen gode slanke-oppskrifter som jeg har testet ut selv ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillefisk

Ser på din blogg TS og jeg må få si at du ser godt ut med tanke på at du har gått igjennom 3 (!) graviditeter.

Hvor mye planlegger du å gå ned da ?

Jeg gikk selv ned ti kilo i fjor ved hjelp av sunn kost, og planlegger å bli flink i matveien igjen nå..Ikke noe mere sjokkis, brus, takeaway og slike fysaker :) Med kulden så er det ufattelig vanskelig å være aktiv ute, men så snart temperaturen stiger så gleder jeg meg til å komme i gang selv med mosjon.

Siden da har jeg desverre gått opp igjen et par kilo..

Kansje jeg skal slå meg sammen med deg og lage en blogg jeg også! :)

Min status 165 cm høy, vekt 65.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan du gjøre vet du, lillefisk! Det er jo ingen som trenger å vite hvem du er! Hvis du gjør det må du fortelle meg om det :klem1: det er så mye lettere når man er flere om det synes nå jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har et godt råd til deg:

!!!STYRKETRENING!!!

Du er ikke så veldig bred og tung, men forholdet mellom fett og muskler gjør at kroppen er veldig slapp. Vær så snill og ikke vær redd for å trene tungt med frivekter.. Mark, benk, knebøy osv.. Det er den beste måten og få en slank, sunn og stram kropp! Helkroppsprogram 3 ganger i uka er optimalt for nybegynnere +1-3 økter kardio.

Hilsen ei som nærmest har vært undervektig med BMI, med fettprosent som tilsier "fedme".....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et godt råd til deg:

!!!STYRKETRENING!!!

Du er ikke så veldig bred og tung, men forholdet mellom fett og muskler gjør at kroppen er veldig slapp. Vær så snill og ikke vær redd for å trene tungt med frivekter.. Mark, benk, knebøy osv.. Det er den beste måten og få en slank, sunn og stram kropp! Helkroppsprogram 3 ganger i uka er optimalt for nybegynnere +1-3 økter kardio.

Hilsen ei som nærmest har vært undervektig med BMI, med fettprosent som tilsier "fedme".....

Hei igjen og takk for at dere tar dere tid til å se på dette! Og for at noen sier jeg ser bra ut :rødme: til å være i min situasjon.

Jeg er interessert i dette gjesten over sier om styrketrening. Kan du eller noen andre utdype dette litt? Jeg har virkelig ikke muligheten til å dra på treningsstudio.

Dette må altså foregå her hjemme. Vi har en ellipsesykkel som er ganske gammel og uten treningsprogrammer men jeg blir bra svett likevel! Også har jeg et par håndvekter på bare en kilo hver seg. Jeg har sett beinvekter i en sportsbutikk, en slags reim med vekt som man tar rundt ankelen. Hva kan jeg gjøre? Hvilke øvelser? Jeg har ikke lyst til å få masse digre muskler heller, men at fettet forsvinner på en måte.. Tusen takk igjen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen og takk for at dere tar dere tid til å se på dette! Og for at noen sier jeg ser bra ut :rødme: til å være i min situasjon.

Jeg er interessert i dette gjesten over sier om styrketrening. Kan du eller noen andre utdype dette litt? Jeg har virkelig ikke muligheten til å dra på treningsstudio.

Dette må altså foregå her hjemme. Vi har en ellipsesykkel som er ganske gammel og uten treningsprogrammer men jeg blir bra svett likevel! Også har jeg et par håndvekter på bare en kilo hver seg. Jeg har sett beinvekter i en sportsbutikk, en slags reim med vekt som man tar rundt ankelen. Hva kan jeg gjøre? Hvilke øvelser? Jeg har ikke lyst til å få masse digre muskler heller, men at fettet forsvinner på en måte.. Tusen takk igjen! :klemmer:

Masse digre muskler!

Sjekk innom treningsdagbok-fora helt nederst. Gå inn på SportyShorty eller Lucy sin dagboks bilder(flere bilder av damer som trener tunge vekter der, jeg er ikke kommet så langt som noen av dem). De trener TUNGE vekter. Og de er damer. Se på de kroppene! Damer får ikke store muskler uten kunstige hjelpemidler. De blir blir bare lekre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønske deg masse lykke til. Vil gjerne følge deg på bloggen din. Jeg skal selv ned i vekt dette året.

Hilsen Meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Samme gjest her :)

Les denne bloggen:

http://fitnessbloggen.no/blogg/2009/12/11/...du-opp-kroppen/

mye å lære!

Release your potential-programmet egner seg veldig til nybegynnere.(bare å google det)

Husk at muskelmasse er muskelmasse. Det vil vi ha mye av! For helse, kroppens utseende, hverdagsstyrke og hvileforbrenning++ Du får ikke mer "klumpete" eller "større" muskler av SKIKKELIG styrketrening i forhold til f.eks fjollete trening med små vekter eller strikker. Forskjellen er bare at den ene måten er mye mer effektiv enn den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bruke et år og holde vekten nede.

Slagplan: bevege meg mer, ta trappa og ikke heisen, gå og ikke bilen osv. pluss at jeg skal trene med ellipsesykkelen, spise sunnere, kutte ut sukker så godt det lar seg gjøre. Jeg regner med at jeg klarer å gå ned en del kjapt i begynnelsen for jeg la på meg en del i julen :kjefte: men resten sitter godt fast..

Må bare ønske deg lykke til, med slik fornuftig tidsplan og godt gjennomførbare måter du planlegger å oppnå målet ditt på, så ser jeg ingen grunn til at du ikke vil gå seirende ut her!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg henger meg på denne, har utsatt det altfor lenge nå. Og det er jo så tåpelig for det er jo ingenting jeg vil mer, enn å bli fornøyd med kroppen og leve det livet jeg ønsker! Nok snakk, nu skal det handles! :fnise:

Jeg har ikke vekt og har ikke veid meg på årevis, men det viktigste er å bli kvitt litt av fettet som har lagt seg rundt mage og midje, ikke vekten. Og få mer definerte muskler enkelte steder (armer, mage, midje, rygg). :)

Ja, nå har jeg skrevet det, da må jeg følge opp også :haar::jepp:

Tar bare med mål der jeg kommer til å forhåpentligvis merke det mest.

Mål pr i dag:

liv: 70

midje/muffintop, haha: 79

hofte/rumpe: 89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Danisepiken, det ser ikke ut som om du har mye å klage over da ;-)

Hvis du ser på bloggen min igjen nå kan du se et bilde jeg har lagt inn med stedene der jeg måler. "Magen" min kan vise mange forskjellige tall utifra hvor jeg måler, så jeg har gjort det slik.

Hvis jeg får lov...? Vil meddele at jeg har vært kjempeflink i dag med maten! Grønnssakssuppe, havregrøt uten sukker.. YEY!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det nok, jenter: jeg joiner dere :)

Jeg er 26 år, 172 høy og veier 72 kg. Aner ikke hvor mye jeg har lyst til å gå ned til, rundt 65ish kanskje? Jeg ligger jo innenfor normalvektig BMI, men synes det hadde vært greit med en sunnere livsstil (og en litt mindre mage).

Egentlig har jeg blitt mye flinkere de siste årene. På det meste veide jeg 10 kg mer enn jeg gjør nå, de har jeg sakte men sikkert blitt kvitt kun ved å endre kostholdet litt. :) Nå satser jeg på å bli endra flinkere med maten, og begynne å trene litt. Har ingen planer om å gå på noen spesiell diett, jeg vil ha et vanlig kosthold der "alt" er lov, jeg må bare flinkere til å begrense meg på det usunne. Har tenkt å kjøpe meg en ellipsemaskin til å ha på hybelen min slik at jeg kan trene hjemme. Har sånne treningsstrikker (eh, hva heter det igjen...?) som jeg burde være flinkere til å bruke og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til!

Jeg slenger meg på denne jeg også!

Mine mål er å spise sunt, ingen brus eller snop - utenom en dag i uka (fredag, lørdag eller søndag) dersom jeg har lyst på da! (Leste et sted at man burde unne seg en dag i uka, fordi dersom man kutta helt var det lettere for å sprekke og da skjeie HELT ut - dette stemmer litt for godt med tidligere erfaringer herfra...)

Trener fast to dager i uka + at jeg har mulighet til å trene styrke hjemme... Så da blir målet å gjennomføre de to faste treningene + lage rutine på hjemmetrening :)

Siste målet mitt er å spise oftere, helst fem måltider om dagen :O (for meg høres det helt umulig ut, men jeg SKAL klare det!)

Yes! Da var det "offisielt" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...