Gå til innhold

Dobbelt så mange innvandrere på ti år


Gjest M

Anbefalte innlegg

Bare minne om at det at det norske velferdssystemet er i fare skyldes vel ikke bare innvandrere på trygd? Den norske dugnadsånden og arbeidsmoralen som lå til grunn for Gerhardsens velferdssamfunn er da ganske utvasket hos utrolig mange etniske nordmenn og. Man stemples som sjalu eller moralist hvis man reagerer på svart arbeid, skattesnusk eller trygdemisbruk...

Mener ikke å avspore tråden, men det at velferdssamfunnet går til helvete er litt mer sammensatt enn det faktum at det er mange innvandrere med forvrengte kvinnesyn på trygd.

Det er jo begrenset hva mange gidder, når man ser at innvandrerfamilier bråker halve natta og sitter på kafe på dagen for dine skattepenger, mens du selv skal dra deg opp tidlig hver eneste dag for å finansiere disse menneskene som ikke bidrar. Enda verre er det at disse kan ha høyere inntekt enn du som arbeider. Det er klart mange som ikke tjener stort bedre enn man ville gjort på trygd, spør seg selv hvorfor man skal gidde når man ser at andre peker og ler av nordmenn som finansierer latsabber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo begrenset hva mange gidder, når man ser at innvandrerfamilier bråker halve natta og sitter på kafe på dagen for dine skattepenger, mens du selv skal dra deg opp tidlig hver eneste dag for å finansiere disse menneskene som ikke bidrar. Enda verre er det at disse kan ha høyere inntekt enn du som arbeider. Det er klart mange som ikke tjener stort bedre enn man ville gjort på trygd, spør seg selv hvorfor man skal gidde når man ser at andre peker og ler av nordmenn som finansierer latsabber.

Ja jeg skjønner det. Så hvis naboen din er en trygdesvindlende innvandrerfamilie mister du motivasjonen til å jobbe og yte noe og til å realisere deg selv og blir trygdemisbruker selv (men du har jo god grunn, du kan jo ikke annet pga innvandrernaboen).

Vet du, jeg blåser en lang marsj i om de som misbruker trygd som utbetales av blant annet MINE skattepenger heter Ola eller Abdul. Det er like dårlig og frekt og ødeleggende uansett. Jeg syns ikke en etnisk nordmann har noe større "rett" til å snylte på medborgere enn en innvandrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg skjønner det. Så hvis naboen din er en trygdesvindlende innvandrerfamilie mister du motivasjonen til å jobbe og yte noe og til å realisere deg selv og blir trygdemisbruker selv (men du har jo god grunn, du kan jo ikke annet pga innvandrernaboen).

Vet du, jeg blåser en lang marsj i om de som misbruker trygd som utbetales av blant annet MINE skattepenger heter Ola eller Abdul. Det er like dårlig og frekt og ødeleggende uansett. Jeg syns ikke en etnisk nordmann har noe større "rett" til å snylte på medborgere enn en innvandrer.

Selvsagt har de ikke det. Men misbruk og svindel akselererer raskt når man ser at stadig flere gjør det, og det er ikke tvil om at innvandrere i langt mindre grad bidrar og jobber enn hva som er tilfelle for nordmenn. Spesielt norske kvinner arbeider enormt mye mer enn innvandrerkvinner. Men også blant menn er det store forskjeller.

Innvandrere kommer altså rett fra Pakistan og andre land totalt uten tilknytning til Norge på andre siden av jorda, og får full tilgang til vårt velferdssystem bygget opp igjennom generasjoner og basert på tillitt mellom landets innbyggere, og en kultur hvor det legges ære i selv å tjene til livets opphold og bidra til fellesskapet, mens æresbegrepet i andre kulturer handler om kvinners seksualitet og å hevne seg, mens det gir respekt å få masse penger uten å jobbe.

Jeg kan forstå at innvandrere som kommer til Norge som får full tilgang til våre hardt opparbeidede rettigheter, ikke føler den samme lojaliteten til velferdsstaten, til Norge og generasjonsspleiselaget man har i Norge. Hvorfor skulle de det egentlig, de har jo sin tilknytning til et helt annet land og kultur og viser det tydelig både i bosetningsmønster og giftemønster. Å gifte seg med en nordmann er sett på som enorm skam i de aller fleste innvandrermiljøer i Norge og selv blant mennesker født i Norge er det sjeldent at man gifter seg med en nordmann. Noe fellesskap blir det vanskelig å snakke om. Det er jo naturlig at trygde og svindelsaker etterhvert da glir helt ut. Taxi-saken med pakistanske sjåfører gir nok bare et lite innblikk, hvor hundrevis av millioner kroner ble svindlet, en sak helt enestående sålangt i norsk historie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Det som er skremmende er at gjesten her påpeker noen faktiske problemer. Vi graver vår egen grav, og mens vi graver produserer vi rasister over en lav sko.

Jeg mener at eneste veien å gå er å assimilere innvandrere som kommer fra ikke-vestlige kulturer. Gi dem valget, la deg innrulle fullt og helt etter våre krav eller stikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke nødvendigvis alle som vet hvem Tahir er. Jeg antar du sikter til den blinde karen som syklet Trondheim-Oslo på tandem i fjor?

Det er kanskje ikke så rart at innvandringsdebattene har en tendens til å bli litt sære, når man baserer sine meninger på en "treningsvideo" på TV2.

Ja det er han jeg mener. Han viste hvor glad han er i Norge, og kan språket veldig godt. Det er det som er poenget, ikke at han syklet så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er nok dessverre slutten på Norge slik vi kjenner det.

Landet vil være totalt annerledes om 20-30 år.

Utrolig trist, men det er nok den veien det bærer.

Flaks for meg at jeg ihvertfall er mann, og heller ikke homofil.

Mange grupper i Norge vil nok få det mye tøffere etterhvert.

Håper inderlig jeg tar feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...