Gå til innhold

Dobbelt så mange innvandrere på ti år


Gjest M

Anbefalte innlegg

http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/article3444201.ece

Den er en enorm økning av ikke vestlige innvandrere til Norge. Jobber selv i en etat i Norge. Her har den enorme veksten ført til at vi nesten er litt lamslått, ikke mulig å følge opp alle. Tror vi nordmenn kanskje må finne oss i at vi ikke kan opprettholde veldferdsstaten som den er i dag. Selv om jeg også ser at de har med seg en del positive impulser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/article3444201.ece

Den er en enorm økning av ikke vestlige innvandrere til Norge. Jobber selv i en etat i Norge. Her har den enorme veksten ført til at vi nesten er litt lamslått, ikke mulig å følge opp alle. Tror vi nordmenn kanskje må finne oss i at vi ikke kan opprettholde veldferdsstaten som den er i dag. Selv om jeg også ser at de har med seg en del positive impulser.

Det er helt klart umulig å opprettholde en så stor velferdsstat kombinert med den type lavkompetanseinnvandring som Norge driver med. Man må velge: Enten veldig flerkulturelt samfunn, eller stor velferdsstat. Norge har valgt det første, så da må det andre vike. Synd, men sant.

Sannsynligvis kommer det til å bli en ny dobling om 10 år. Da er tallet en million innvandrere, og Oslo på full fart mot islamsk flertall. Etniske nordmenn blir minoritet i egen hovedstad, og flykter fra østkanten i stadig raskere tempo, med et ønske om å gi barna en norsk oppdragelse basert på humanistisk kvinnesyn og vestlige verdier. Ikke somalisk, pakistansk og afghansk stammekultur med æresbegreper og kvinnefiendtlighet man ikke opplevde i Norge i middelalderen engang. Det er en tragedie for barna som må vokse opp i et slikt samfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan vi ikke stille strengere krav til de som kommer? Forhindre at de blir brukere av NAV og kreve at de lærer seg språket? Og for det andre om det skulle bli veldig mange muslimer i Norge, så er det fortsatt norsk lov og kultur som gjelder. Håper det er lov å si det siste, uten å bli anklaget for rasisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Sannheten er at vi ikke takler det. Assimilering er eneste farbare løsning. Konverter til nordmann eller reis tilbake der du kom fra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ikke meningen at man i fra 2010 skulle skjerpe kravene for å få opphold i Norge? eller kanskje det bare var valgflesk. Jeg har i allefall lagt merke til at selv nøkterne politikere har begynt å innse alvoret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kan vi ikke stille strengere krav til de som kommer? Forhindre at de blir brukere av NAV og kreve at de lærer seg språket? Og for det andre om det skulle bli veldig mange muslimer i Norge, så er det fortsatt norsk lov og kultur som gjelder. Håper det er lov å si det siste, uten å bli anklaget for rasisme.

Hvorfor spør du om dette? Hvor feige har nordmenn blitt egentlig, som ikke tør å si noenting, livredde for rasismebeskyldninger? Tror du at du hadde vært like redd for å si din mening om du ikke hadde vært hvit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men kan vi ikke stille strengere krav til de som kommer? Forhindre at de blir brukere av NAV og kreve at de lærer seg språket? Og for det andre om det skulle bli veldig mange muslimer i Norge, så er det fortsatt norsk lov og kultur som gjelder. Håper det er lov å si det siste, uten å bli anklaget for rasisme.

Hva skal det bety? NAV er jo der for å hjelpe de arbeidsløse. Hvordan skal innvanderer kunne integreres ordentlig inn i Norge hvis de ikke får hjelp til å få jobb.

Jeg er enig med de som sier bli norsk eller dra fordi det er så mange innvandrere som holder seg til sitt eget lille miljø og skyr norske folk og kulturen vår, men det hjeper da virkelig ikke å ta vekk de verktøyene vi har som hjelper dem. NAV passer på at vi får oss arbeid osv og selv om dette kan misbrukes kan vi ikke ta vekk dette tilbudet fra de som trenger det mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Syns det er synd at mange av de som kommer til Norge med ikkevestlig kultur skal være så trangsynt og nekter å tilrettelegge seg. Det går utover barna deres som blir født her og får muligheten til å vokse opp her. Har lest om saker der barn har blitt tangsflyttet pga de får for vestilge kultur. Det er akkurat som om feks muslimske foreldre forventer reine muslimske barnehager pg skoler sånn at barna deres ikke omgås med norske barn og voksne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti
GRUSOMT ER DET- snart heter vi ikke norge mer!.

Så nå kall meg rasist:-)

Vil ikke kalle deg rasist, du bare innser fakta. Nå jeg håper styresmaktene i Norge skjønner snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal det bety? NAV er jo der for å hjelpe de arbeidsløse. Hvordan skal innvanderer kunne integreres ordentlig inn i Norge hvis de ikke får hjelp til å få jobb.

Jeg er enig med de som sier bli norsk eller dra fordi det er så mange innvandrere som holder seg til sitt eget lille miljø og skyr norske folk og kulturen vår, men det hjeper da virkelig ikke å ta vekk de verktøyene vi har som hjelper dem. NAV passer på at vi får oss arbeid osv og selv om dette kan misbrukes kan vi ikke ta vekk dette tilbudet fra de som trenger det mest.

Tror kanskje han mener at mange blir passive brukere av trygdeordninger. Det er jo ikke bare innvandrerne sine skyld, men kanskje oss som har så vanvittig rause ordninger. Samtidig er jeg også helt enig i at det er et problem at de som er minst kvalifisert og med dårligst utdannelse velger Norge. Det samme gjelder også de delene av Rom folket som kommer fra syd øst Europa til norge. Her kan man begå småkriminalitet uten konsekvenser.

Egentlig litt leit at jeg som regner meg som ganske rød politisk sett skal si dette. Dessverre så har det vært en frykt på sosialistisk side å diskutere slike problemstilinger. Samtidig så er det viktig å være forsktig når man diskuterer slike problemer. Sigøynere har lidd mye opp gjennom historien. Likevel det hjelper ingen at Norge ennå ikke greier å håndtere dette problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje han mener at mange blir passive brukere av trygdeordninger. Det er jo ikke bare innvandrerne sine skyld, men kanskje oss som har så vanvittig rause ordninger. Samtidig er jeg også helt enig i at det er et problem at de som er minst kvalifisert og med dårligst utdannelse velger Norge. Det samme gjelder også de delene av Rom folket som kommer fra syd øst Europa til norge. Her kan man begå småkriminalitet uten konsekvenser.

Egentlig litt leit at jeg som regner meg som ganske rød politisk sett skal si dette. Dessverre så har det vært en frykt på sosialistisk side å diskutere slike problemstilinger. Samtidig så er det viktig å være forsktig når man diskuterer slike problemer. Sigøynere har lidd mye opp gjennom historien. Likevel det hjelper ingen at Norge ennå ikke greier å håndtere dette problemet.

Det er rett og slett skremmende hvordan man på venstresiden kjører de to store prosjektene sine i grøfta med hodeløs innvandringspolitikk: Velferdsstaten og kvinne og homofrigjøringen. Forskjellene mellom SV og FrP på disse punktene er minimale sammenliknet med den trusselen innvandring fra den islamske landsbygda påfører velferdsstat og kvinne og homofrigjøringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nekter de å lære språket kan de dra seg til pokker ut av Norge.

Jeg blir regelrett lei meg når jeg ser alle innvandrerene. Det er for mange. Føler at Norge blir utvasket. Jeg har ingenting imot andre kulturer, men jeg har MYE imot å bli prakket på utenlandske kulturer i den byen jeg er oppvokst i når jeg er fint fornøyd slik jeg har det.

Er det en mann jeg gledelig "deler" Norge og tittelen Nordmann med, så er det Tahir.

Kall meg også rasist om du vil! Jeg bryr meg langt oppi hølet, jeg vet selv hva jeg er og ikke og det er strengt tatt det som betyr noe.

Der fikk jeg ut dagens irritasjon, god dag videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

(...)Er det en mann jeg gledelig "deler" Norge og tittelen Nordmann med, så er det Tahir. (...)
Nå er det ikke nødvendigvis alle som vet hvem Tahir er. Jeg antar du sikter til den blinde karen som syklet Trondheim-Oslo på tandem i fjor?

Det er kanskje ikke så rart at innvandringsdebattene har en tendens til å bli litt sære, når man baserer sine meninger på en "treningsvideo" på TV2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den velferdsstaten som Einar Gerhardsen og AP la til grunn før og etter krigen, forsvinner litt når vi ser hvor mnge innvandrere som også forsyner seg (uten å bidra økonomisk) til felleskassen.

Det går utover pensjonister og syke - og de som tjener middels må betale toppskatt!! Ganske urettferdig, Jens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:skravle: Jo men hallo dere! Vi kan ikke dra alle under samme kam. Det finnes innvandrer som ikke har noe i Norge å gjøre, og så finnes det innvandrere som jobber hardt for å lære språket og gjøre en god job. Vi kan ikke la de som er et dårlig eksempel ødelegge for andre som fortjener å bli i landet.

Dere som klager på innvandrere... Jeg kaller dere ikke for rasister, men dere mener vel ikke at alle innvandrere ødelegger Norge. Vet om mange jeg som virkeig prøver å skaffe seg et godt liv her i Norge. Innvandrere som arbeider hard og sosialiserer seg med Nordmenn. Det finnes jo også Nordmenn som misbruker trygdeordningen. Jeg vet om et par, og dere hadde bltt sint om dere fikk høre hvordan de misbruker systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:skravle: Jo men hallo dere! Vi kan ikke dra alle under samme kam. Det finnes innvandrer som ikke har noe i Norge å gjøre, og så finnes det innvandrere som jobber hardt for å lære språket og gjøre en god job. Vi kan ikke la de som er et dårlig eksempel ødelegge for andre som fortjener å bli i landet.

Dere som klager på innvandrere... Jeg kaller dere ikke for rasister, men dere mener vel ikke at alle innvandrere ødelegger Norge. Vet om mange jeg som virkeig prøver å skaffe seg et godt liv her i Norge. Innvandrere som arbeider hard og sosialiserer seg med Nordmenn. Det finnes jo også Nordmenn som misbruker trygdeordningen. Jeg vet om et par, og dere hadde bltt sint om dere fikk høre hvordan de misbruker systemet.

Hvem har sagt at det gjelder absolutt alle innvandrere? Det holder at det gjelder veldig mange for at det skal bli veldig utrivelig.

Hvis mye våpen i omløp fører til flere skyteepisoder, mener du man skal straffe alle som har våpen fordi noen få skyter på folk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis mye våpen i omløp fører til flere skyteepisoder, mener du man skal straffe alle som har våpen fordi noen få skyter på folk?

Nei! Er ikke det poenget. Man kan ikke være sint på "innvandrere" fordi det er en gjeng med Jævler som gjør det utrivelig for resten.

Vi får heller være flinkere å finne ut hvem som er "slemmingene" og sende de på hode ut av ladet. Det er ikke nødvendig å snakke styggt om innvandrere generellt fordi da kan de få følelsen av at de ikke er velkommen her og at nordmenn ikke liker dem. Det tror jeg mange av de "slemme" har inntrykk av også.

Innvandrere må også behandles med respekt en kan ikke bare kreve det tilbake fordi en er Norsk innfødt. Mange Nordmenn jeg kunne tenkt meg å sende på hode ut av landet, men misliker ikke nordmenn generellt forde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare minne om at det at det norske velferdssystemet er i fare skyldes vel ikke bare innvandrere på trygd? Den norske dugnadsånden og arbeidsmoralen som lå til grunn for Gerhardsens velferdssamfunn er da ganske utvasket hos utrolig mange etniske nordmenn og. Man stemples som sjalu eller moralist hvis man reagerer på svart arbeid, skattesnusk eller trygdemisbruk...

Mener ikke å avspore tråden, men det at velferdssamfunnet går til helvete er litt mer sammensatt enn det faktum at det er mange innvandrere med forvrengte kvinnesyn på trygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei! Er ikke det poenget. Man kan ikke være sint på "innvandrere" fordi det er en gjeng med Jævler som gjør det utrivelig for resten.

Vi får heller være flinkere å finne ut hvem som er "slemmingene" og sende de på hode ut av ladet. Det er ikke nødvendig å snakke styggt om innvandrere generellt fordi da kan de få følelsen av at de ikke er velkommen her og at nordmenn ikke liker dem. Det tror jeg mange av de "slemme" har inntrykk av også.

Innvandrere må også behandles med respekt en kan ikke bare kreve det tilbake fordi en er Norsk innfødt. Mange Nordmenn jeg kunne tenkt meg å sende på hode ut av landet, men misliker ikke nordmenn generellt forde.

Så hva må til i følge deg før du vil ta grep overfor hele gruppen? Dersom man opplever 6 massakre i året pga liberal våpenlovgivning, bør man da begrense muligheten for våpen for alle, selvom bare et lite mindretall dreper?

Hvis det er 30 ganger mer sannsynlig at personer fra Senegal smugler narkotika inn i Norge, bør da politiet sjekke alle fra Senegal mye bedre enn nordmenn, eller mener du at man skal sjekke likt, uavhengig av nasjonalitet?

Hvis kraftig innvandring av menn fra sterkt kvinnefiendtlige kulturer fører til voldsom økning i antall voldtekter, mener du man bør begrense innvandringen fra disse landene, eller mener du at man bare må akseptere mer voldtekt og grusomheter fordi ikke samtlige voldtar? Det er tross alt for sent for offeret når ugjerningen allerede er gjort, og du vil sende dem ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...