Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #121 Skrevet 1. januar 2010 Det er vel få veldig pene kvinner som tør å svare i denne tråden, nettopp pga janteloven, du skal ikke tro du er noe...... Nettopp derfor er det heller ikke så enkelt å gå gjennom livet og være veldig pen... Er selvfølgelig takknemlig for det utseendet jeg har fått, men samtidig så har jeg mange ganger tenkt at kanskje livet hadde vært enklere som mer middels........haha nå høres jeg kvalm ut. Men har vært sammen med en veldig sjalu mann som aldri tålte det at jeg fikk oppmerksomhet fra andre menn. Har fått masse komplimenter og blikk som jeg aldri har ønsket. Fra f.eks opptatte menn hvor jeg har skammet meg på deres vegne og konene deres har blitt sure på meg istedetfor på dem. Har også ønsket å være venner og prate med menn/kollegaer på fester osv, hvorpå de misforsto min oppmerksomhet og prøvde seg på meg. Er litt stille og sjenert og har senere forstått at det ofte har blitt tatt som tegn på at jeg har vært overlegen. Jeg er godt voksen nå, og utseendet falmer jo med årene. Men når jeg ser på bilder av meg som ung så vet jeg nå at jeg aldri helt forsto hvor pen jeg var dengang. Jeg hadde som alle andre masse komplekser og min mann var som sagt ganske middelmådig og vanvittig sjalu dengang. Kanskje nettopp derfor ga han meg heller aldri komplimenter selv pga at han ikke ville gjøre meg innbildsk. Hva vet vel jeg.... Da vi holdt på å flytte fra hverandre fikk han så mye sympati og oppmerksomhet, andre folk visste ikke at det var han som var den utroe (med kvinner som ikke var mere enn middels pene) Tror folk tok det som gitt at det var han som ikke lengre var bra nok for meg, Og at det var jeg som fløy med andre mannfolk. Nei jeg tror faktisk at folk forhåndsdømmer deg mye mere hvis du har et bra utseende og at livet kanskje er enklere hvis du er mere midt på treet. Da liker folk deg mere pga personligheten din og den du er på innsiden. Det føles tross alt bedre når folk ser deg inn i øynene når du snakker istedet for å se på puppene dine. Og jeg er lei av at menn stirrer og dummer seg ut mens konene ser surt på meg. Er glad jeg er anonym mens jeg skriver det her nå, for det sitter langt inne, og jeg ville aldri ha sagt slike ting høyt. Men jeg har slitt mye i livet, vært utsatt for overgrep som både barn og ung pga menn som kun så på det ytre. Og jeg har tenkt på det med utseendet mange ganger og tenkt at kanskje hadde livet vært lettere hvis jeg var mere middels. Mindre oppmerksomhet og sjalusi og at folk hadde vært mere interrisert i meg som person, og ikke bare forhåndsdømt pga utseendet.
zuperduper Skrevet 1. januar 2010 #122 Skrevet 1. januar 2010 Hjelpe meg .. skal være utrolig vakker for å bli lei av oppmerksomheten på byen Og for en tragisk og innbilsk kvinne som tror at hun må "kle seg ned" og venninnene må "kle seg opp" for at det skal bli holdbart å gå på byen ... Ønsketenkning kalles det. Her tar du feil. Dette er nok ofte sant for en del vakre kvinner. Man blir rett og slett lei av å bli sett på som et objekt. Man vil bli sett som den man er - personlighet. ...og: kvinner er kvinner verst - og janteloven lever i beste velgående!
zuperduper Skrevet 1. januar 2010 #123 Skrevet 1. januar 2010 Det er vel få veldig pene kvinner som tør å svare i denne tråden, nettopp pga janteloven, du skal ikke tro du er noe...... Nettopp derfor er det heller ikke så enkelt å gå gjennom livet og være veldig pen... Er selvfølgelig takknemlig for det utseendet jeg har fått, men samtidig så har jeg mange ganger tenkt at kanskje livet hadde vært enklere som mer middels........haha nå høres jeg kvalm ut. Men har vært sammen med en veldig sjalu mann som aldri tålte det at jeg fikk oppmerksomhet fra andre menn. Har fått masse komplimenter og blikk som jeg aldri har ønsket. Fra f.eks opptatte menn hvor jeg har skammet meg på deres vegne og konene deres har blitt sure på meg istedetfor på dem. Har også ønsket å være venner og prate med menn/kollegaer på fester osv, hvorpå de misforsto min oppmerksomhet og prøvde seg på meg. Er litt stille og sjenert og har senere forstått at det ofte har blitt tatt som tegn på at jeg har vært overlegen. Jeg er godt voksen nå, og utseendet falmer jo med årene. Men når jeg ser på bilder av meg som ung så vet jeg nå at jeg aldri helt forsto hvor pen jeg var dengang. Jeg hadde som alle andre masse komplekser og min mann var som sagt ganske middelmådig og vanvittig sjalu dengang. Kanskje nettopp derfor ga han meg heller aldri komplimenter selv pga at han ikke ville gjøre meg innbildsk. Hva vet vel jeg.... Da vi holdt på å flytte fra hverandre fikk han så mye sympati og oppmerksomhet, andre folk visste ikke at det var han som var den utroe (med kvinner som ikke var mere enn middels pene) Tror folk tok det som gitt at det var han som ikke lengre var bra nok for meg, Og at det var jeg som fløy med andre mannfolk. Nei jeg tror faktisk at folk forhåndsdømmer deg mye mere hvis du har et bra utseende og at livet kanskje er enklere hvis du er mere midt på treet. Da liker folk deg mere pga personligheten din og den du er på innsiden. Det føles tross alt bedre når folk ser deg inn i øynene når du snakker istedet for å se på puppene dine. Og jeg er lei av at menn stirrer og dummer seg ut mens konene ser surt på meg. Er glad jeg er anonym mens jeg skriver det her nå, for det sitter langt inne, og jeg ville aldri ha sagt slike ting høyt. Men jeg har slitt mye i livet, vært utsatt for overgrep som både barn og ung pga menn som kun så på det ytre. Og jeg har tenkt på det med utseendet mange ganger og tenkt at kanskje hadde livet vært lettere hvis jeg var mere middels. Mindre oppmerksomhet og sjalusi og at folk hadde vært mere interrisert i meg som person, og ikke bare forhåndsdømt pga utseendet. Veldig bra skrevet.
pittie Skrevet 2. januar 2010 #124 Skrevet 2. januar 2010 Aldri sett et perfekt menneske utseendemessig jeg. Bare en fantastisk nydelig en (isblå øyner og utstråling av dimensjoner), som desverre gikk bort for 4 år siden. Aldri blitt fengslet av noen på samme måte. Så sjangsen for at de som tror de er perfekte ikke er det, er så høy at du ville ikke tro det. Siden perfeksjon er smaksak Generelt veldig pene mennesker derimot misunner ikke jeg. Virker som om de har det like tøft som de "stygge" bare på andre måter. Har selv en venninne som blir sett på som utrolig pen, men jenta har ikke selvrespekt siden menn ikke viser henne mye respekt. De vil bare ha henne til sengs. Hun har det rett og slett vansklig med å finne en bra mann. Stygg, pen eller middels. Work with whatcha got!
Gjest Gjest_Marte_* Skrevet 2. januar 2010 #125 Skrevet 2. januar 2010 Her tar du feil. Dette er nok ofte sant for en del vakre kvinner. Man blir rett og slett lei av å bli sett på som et objekt. Man vil bli sett som den man er - personlighet. ...og: kvinner er kvinner verst - og janteloven lever i beste velgående! Min mening er at da har man helt andre problemer enn at man er FOR pen. Selv har jeg alltid vært over gjennomsnittet pen, men jeg har aldri noensinne opplevd mitt utseende som en ulempe, tvert imot, har heller aldri hørt om pene mennesker som opplever negative ting ifm et vakkert ytre. Hvis man har en tiltrekkende personlighet så blir man godt likt uansett hvordan man ser ut - alt beror selvsagt på hvordan du oppfører deg i kontakt med andre mennesker. Poenget mitt er at jeg ALDRI overhodet har sett noen som er FOR PENE til å bli behandlet med normal respekt av andre mennesker. Og jeg kjenner mange vakre kvinner ... Når jeg da leser at så mange av KG-kvinnene mener at de har blitt negativt behandlet pga sitt vakre utseende så mener at jeg de enten ser seg selv som et langt vakrere individ enn andre utenforstående gjør eller så er det noe negativt i ens egen oppførsel som skyver andre mennesker fra seg.
Gjest brutal_mann Skrevet 2. januar 2010 #126 Skrevet 2. januar 2010 Min mening er at da har man helt andre problemer enn at man er FOR pen. Selv har jeg alltid vært over gjennomsnittet pen, men jeg har aldri noensinne opplevd mitt utseende som en ulempe, tvert imot, har heller aldri hørt om pene mennesker som opplever negative ting ifm et vakkert ytre. Hvis man har en tiltrekkende personlighet så blir man godt likt uansett hvordan man ser ut - alt beror selvsagt på hvordan du oppfører deg i kontakt med andre mennesker. Poenget mitt er at jeg ALDRI overhodet har sett noen som er FOR PENE til å bli behandlet med normal respekt av andre mennesker. Og jeg kjenner mange vakre kvinner ... Når jeg da leser at så mange av KG-kvinnene mener at de har blitt negativt behandlet pga sitt vakre utseende så mener at jeg de enten ser seg selv som et langt vakrere individ enn andre utenforstående gjør eller så er det noe negativt i ens egen oppførsel som skyver andre mennesker fra seg. Jeg tror du er litt naiv sånn sett. Verden er såpass brutal at den utstøter de som er ekstremt lite tiltrekkende. Når det gjelder de negative erfaringene andre pene jenter her snakker om så er jo det mer uønsket oppmerksomhet enn fravær av oppmerksomhet. Slik sett så spiller vel ikke deres personlighet inn?
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #127 Skrevet 2. januar 2010 For det første så ER jeg en av de kvinnene ts skriver om. Vel, det er hva du liker å tro. Ifølge alle menn på KG, så lieder du under prinsessesyndromet: du tror du er en 8-10'er, men i virkeligheten er du gjennomsnitt. Det sier blant annet Cuckold.
zuperduper Skrevet 2. januar 2010 #128 Skrevet 2. januar 2010 Min mening er at da har man helt andre problemer enn at man er FOR pen. Poenget mitt er at jeg ALDRI overhodet har sett noen som er FOR PENE til å bli behandlet med normal respekt av andre mennesker. Og jeg kjenner mange vakre kvinner ... Når jeg da leser at så mange av KG-kvinnene mener at de har blitt negativt behandlet pga sitt vakre utseende så mener at jeg de enten ser seg selv som et langt vakrere individ enn andre utenforstående gjør eller så er det noe negativt i ens egen oppførsel som skyver andre mennesker fra seg. Det var da heller ikke dette det var snakk om i t.s., men derimot dette: "Hvordan er det å være en av disse perfekte kvinnene? Hvordan er det å vite at en kan få hvilken mann en vil? Hvordan er det å vite at en vil få mye rett i hendene rett og slett fordi en en ekstremt pen? Hvordan er det å få oppmerksomhet over alt en går og ferdes?" Dette var spørsmålene, og det er de blant annet jeg har svart på. Noen ganger kan det faktisk oppleves som en ulempe å være pen/vakker. Flere enn meg har forsøkt å sette ord på dette. Om du ikke kan forstå det, så driter jeg egentlig i det . Dette er ikke snakk om oppførsel - ikke de pene/vakres - men oppførselen til andre mennesker, og hvordan de forholder seg til de som er pene/vakre.
zuperduper Skrevet 2. januar 2010 #129 Skrevet 2. januar 2010 Jeg tror du er litt naiv sånn sett. Verden er såpass brutal at den utstøter de som er ekstremt lite tiltrekkende. Når det gjelder de negative erfaringene andre pene jenter her snakker om så er jo det mer uønsket oppmerksomhet enn fravær av oppmerksomhet. Slik sett så spiller vel ikke deres personlighet inn? Hmm.. ja, kanskje jeg er naiv. Jeg er enig med deg i det du skriver her i 2. avsnitt. Uønsket oppmerksomhet kan bli oppfattet som negativt. Men personlighet spiller også inn. Den spiller inn på den måten at når man er veldig pen/vakker, så blir man ikke alltid sett som person. Dvs. at for endel menn så blir da personligheten til den pene/vakre uten betydning, fordi utseendet er viktigere. Da føler de pene/vakre jentene seg ikke så mye verdt, fordi de - som alle andre - gjerne vil bli verdsatt for den de er, og sin personlighet (og ikke av utseendet alene) .
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 2. januar 2010 #130 Skrevet 2. januar 2010 Noen ganger kan det faktisk oppleves som en ulempe å være pen/vakker. Flere enn meg har forsøkt å sette ord på dette. Dere lider av prinsessesyndromet. Best å innse det før det ødelegger for dere ;-)
zuperduper Skrevet 2. januar 2010 #131 Skrevet 2. januar 2010 Vel, det er hva du liker å tro. Ifølge alle menn på KG, så lieder du under prinsessesyndromet: du tror du er en 8-10'er, men i virkeligheten er du gjennomsnitt. Det sier blant annet Cuckold. Jeg liker ikke å tro det - jeg ER det (eller har i ale fall vært det da jeg var yngre) - uavhengig av hva du (en komplett ukjent på et internettsamfunn) måtte mene om det. Noe prinsessesyndrom har jeg aldri hatt, heller tvert i mot. Har aldri likt noe særlig oppmerksomhet rundt min person. Janteloven lever som sagt i beste velgående - også her på kg. "Du skal ikke tro at du er noe" (gud forby)
zuperduper Skrevet 2. januar 2010 #132 Skrevet 2. januar 2010 Dere lider av prinsessesyndromet. Best å innse det før det ødelegger for dere ;-) Janteloven
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #133 Skrevet 2. januar 2010 Janteloven Prinsessesyndromet herker i Norge blant jentene ;-)
zuperduper Skrevet 2. januar 2010 #134 Skrevet 2. januar 2010 Prinsessesyndromet herker i Norge blant jentene ;-) Finn deg noen andre å kødde med, du.
Gjest Gjest_Gutt_* Skrevet 2. januar 2010 #135 Skrevet 2. januar 2010 Jeg har middels utsende selv men kler meg pent og er hyggelig og humoristisk. Prøver meg alltid på de peneste damene da jeg vet de aller peneste ikke alltid blir rent ned av gutter på byen nettopp fordi mange tror de peneste er uoppnåelige.
Snasen Skrevet 2. januar 2010 #136 Skrevet 2. januar 2010 Av og til går en forbi, eller blir passert av, kvinner som er betydelig mye penere enn gjennomsnittet. Kvinner med mer eller mindre perfekt hud, hvite tenner, friskt og sunt hår, klare skinnende øyne og kurver som får en mann til å kaste lange blikk. Hvordan er det å være en av disse perfekte kvinnene? Hvordan er det å vite at en kan få hvilken mann en vil? Hvordan er det å vite at en vil få mye rett i hendene rett og slett fordi en en ekstremt pen? Hvordan er det å få oppmerksomhet over alt en går og ferdes? Regner med vi har noen lesere på dette forumet som kan svare Vel... Nå skal du høre: Det kan være flott, og det kan være trist. Har som pen, tenkt over dette før. Det er jo til tider ekstremt plagsomt med gutter ute på byen som klyper en i rumpa, skal på død og liv spandere denne drinken, osv, etc, osv. Men ville jeg vært stygg? Nei. Tenk hvor mye triste saker de må oppleve? Jeg får jo denne oppmerksomheten hvor enn jeg ferdes. Det er ofte slitsomt. Man får ikke gå i fred når man vil. Heldgvis finnes det også menn som forstår at man ikke får napp ved å slene slengkyss, eller heve øyenbrynene når man passerer dem, men man ser jo blikkene de gir for det om. Noen har heldigvis dannelse. Jeg syns det kjipe ved det, er at kvinner til tider kan mislike meg uten grunn. At kvinner skal konkurrere med meg, og mistenke meg for at jeg prøver meg på deres bedre halvdel. Noe som og er trist, er gutter som dømmer etter utseendet og ønsker seg så iherdig å få et ligg med meg. Noen forbinder også pen med dum, og ønsker da kun et ligg. Thats it. Nå er jeg heldigvis forlovet, og trives med det. Jeg prøver også å "duse ned" meg selv, ved å ikke bruke for mye sminke, for utfordrene klær og slikt, for denne janteloven kan til og med sette en liten støkk i ei hardhuda jente som meg også. Jeg har og et glitrende, sjarmerende smil sier så mange. Merker at hvis jeg skal treffe motsatte kjønn, så smiler jeg ikke, og prøver å gjøre meg stygg, så jeg ikke blir lagt an på.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #137 Skrevet 2. januar 2010 Jeg har middels utsende selv men kler meg pent og er hyggelig og humoristisk. Prøver meg alltid på de peneste damene da jeg vet de aller peneste ikke alltid blir rent ned av gutter på byen nettopp fordi mange tror de peneste er uoppnåelige. Tja, modig gjort av deg, men du når ikke opp.
Snasen Skrevet 2. januar 2010 #138 Skrevet 2. januar 2010 Vel, det er hva du liker å tro. Ifølge alle menn på KG, så lieder du under prinsessesyndromet: du tror du er en 8-10'er, men i virkeligheten er du gjennomsnitt. Det sier blant annet Cuckold. Regner med at alle som innrømmer her at de er pene får høre denne. Meg inkludert. Bla bla blaaa. Så ja, en annen ting ved å være pen: Noen tror vi lider av et prinsesesyndrom.
Gjest Gjest Skrevet 2. januar 2010 #139 Skrevet 2. januar 2010 Vel... Nå skal du høre: Det kan være flott, og det kan være trist. Har som pen, tenkt over dette før. Det er jo til tider ekstremt plagsomt med gutter ute på byen som klyper en i rumpa, skal på død og liv spandere denne drinken, osv, etc, osv. Men ville jeg vært stygg? Nei. Tenk hvor mye triste saker de må oppleve? Haha... Dronningsyndrom.
Snasen Skrevet 2. januar 2010 #140 Skrevet 2. januar 2010 Så sjangsen for at de som tror de er perfekte ikke er det, er så høy at du ville ikke tro det. Siden perfeksjon er smaksak Symetri spiller en stor rolle. Det er forsket på. Jeg er symetrisk. Både i kropp og i ansiktet mitt. Mange pene er nettopp det: Symetriske.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå