Gå til innhold

Fikk severt pølse i lompe til julemiddag!


Gjest Sjokkert

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Sjokkert
Hva serverer de ellers i året hos dine venner?

Jeg har hatt mange julekvelder med pizza graniosa og ingen har blitt fornærmet, men da har vi bodd i kollektiv eller vært så nære at ingen har blitt sure i alle fall.

Det går mye i "Grandis" der ja.. gjerne med et lass ekstra norvegiaskiver som "topping".Burgere med thousand island dressing osv..

De er ikke gourmeter akkurat,men hadde forventet å få litt høyere standard på julemiddagen.Det er ikke snakk om kollektiv eller veldig unge mennesker heller.De er heller ikke ekstremt nære venner av meg,men jeg kjenner de relativt godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ergo de er ikke gode nok til å holde deg med selskap i julen. Ergo du velger de vekk. Skulle gjerne hatt en slik luksus at jeg kunne skyve fra meg mennesker som trives i mitt selskap.

Kjenner at du rett og slett byr meg i mot som menneske.

Nå sier hun vel ikke at hun ikke lenger vil være venn med disse menneskene, men hun er skuffet over julemiddagen de serverte henne. Jeg syns det er nitrist og en skikkelig trist forflatning av kulturen vår at det skal være feil å forvente julemat denne ene dagen i året. Ribbe er ikke spesielt dyrt. Greit nok at ribbe (eller annen julemat) kanskje ikke er favoritt-retten, men for mange av oss spiller tradisjoner og kultur en liten rolle. Jeg syns heller ikke nordmenn generelt er veldig tradisjons- og kulturbundet, så at man vil holde på julemiddagen må være lov...

Jeg byr deg sikkert også i mot som menneske, Brutal Mann (på tross av at du ikke kjenner meg eller de andre som er uenig med deg i denne tråden), men jeg syns du bør tenke litt over om det er ok å føle avsky for noen mann ikke har møtt fordi de er uenig i en KG-debatt om julemat(!) i forhold til at det ikke er ok å stille spørsmålstegn ved pølse&lompe samt potetgull som julemiddag.

Jeg ville forøvrig blitt utrolig forundret om dette hadde skjedd meg. Hadde jeg visst at de "hatet jula" eller avskydde tradisjoner eller elsket å være opprørske, eller var svært unge, hadde jeg vel kanskje ikke blitt så forundret, men hvis det var ordinære "A4-mennesker" på min egen alder, som jeg trodde jeg kjente, ville jeg nok tenkt at vi var veldig ulike og stusset veldig. Jeg tror rett og slett jeg ville synes de var simple, gjerrige og frekke. Innbyr man til julemiddag ligger det føringer for menyen. Med mindre man på en eller annen måte sier fra at man velger en annen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

@Kosemose

Nei, du byr meg ikke imot som menneske, for du har ikke vist noen sider av deg som gir meg grunn til det.

Lurer på hva TS vil si når de samme "vennene" ikke gidder invitere henne på noe neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokkert
Nå sier hun vel ikke at hun ikke lenger vil være venn med disse menneskene, men hun er skuffet over julemiddagen de serverte henne. Jeg syns det er nitrist og en skikkelig trist forflatning av kulturen vår at det skal være feil å forvente julemat denne ene dagen i året. Ribbe er ikke spesielt dyrt. Greit nok at ribbe (eller annen julemat) kanskje ikke er favoritt-retten, men for mange av oss spiller tradisjoner og kultur en liten rolle. Jeg syns heller ikke nordmenn generelt er veldig tradisjons- og kulturbundet, så at man vil holde på julemiddagen må være lov...

Jeg byr deg sikkert også i mot som menneske, Brutal Mann (på tross av at du ikke kjenner meg eller de andre som er uenig med deg i denne tråden), men jeg syns du bør tenke litt over om det er ok å føle avsky for noen mann ikke har møtt fordi de er uenig i en KG-debatt om julemat(!) i forhold til at det ikke er ok å stille

spørsmålstegn ved pølse&lompe samt potetgull som julemiddag.

Hadde de bare informert meg så hadde jeg nok dratt allikevel,men spist en ordentelig middag før jeg dro.Jeg hadde nok tatt med litt mineralvann og kanskje noe vin for jeg syntes at det var innmari stusselig å sitte der å drikke saft på julaften... :tristbla:

Jeg ville forøvrig blitt utrolig forundret om dette hadde skjedd meg. Hadde jeg visst at de "hatet jula" eller avskydde tradisjoner eller elsket å være opprørske, eller var svært unge, hadde jeg vel kanskje ikke blitt så forundret, men hvis det var ordinære "A4-mennesker" på min egen alder, som jeg trodde jeg kjente, ville jeg nok tenkt at vi var veldig ulike og stusset veldig. Jeg tror rett og slett jeg ville synes de var simple, gjerrige og frekke. Innbyr man til julemiddag ligger det føringer for menyen. Med mindre man på en eller annen måte sier fra at man velger en annen vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sjokkert

Jeg hadde kanskje dratt allikevel ,men spist en ordentlig middag først og tatt med meg Farris og kanskje noe vin for jeg syntes at det var innmari stusselig å sitte der å drikke saft på julaften...

Jeg tenker litt som Kosemose(at de var gjerrige)De har normal økonomi

og julemat trenger ikke å være dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
Jeg hadde kanskje dratt allikevel ,men spist en ordentlig middag først og tatt med meg Farris og kanskje noe vin for jeg syntes at det var innmari stusselig å sitte der å drikke saft på julaften...

Jeg tenker litt som Kosemose(at de var gjerrige)De har normal økonomi

og julemat trenger ikke å være dyrt.

Ja folk er skikkelig gjerrige når de inviterer til sosial samvære. Nei ekte medmenneskelighet måles jo som kjent i kroner og øre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde kanskje dratt allikevel ,men spist en ordentlig middag først og tatt med meg Farris og kanskje noe vin for jeg syntes at det var innmari stusselig å sitte der å drikke saft på julaften...

Jeg tenker litt som Kosemose(at de var gjerrige)De har normal økonomi

og julemat trenger ikke å være dyrt.

edit:

Jeg hadde kanskje dratt allikevel dersom de hadde informert meg først at middagen ble sånn.De har helt vanlig økonomi.Jeg følte meg veldig lite respektert pga menyen de serverte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får invitere dem neste år, å lage en koselig jul med julemat :)

Men seriøst, dekket h*n bordet, og la opp pølse med lompe? Satte frem ketchup og sennep, og sa versegod da spiser vi? Hørtes merkelig ut. Slikt spiser ikke jeg på en hverdag engang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokkert
Du får invitere dem neste år, å lage en koselig jul med julemat :)

Men seriøst, dekket h*n bordet, og la opp pølse med lompe? Satte frem ketchup og sennep, og sa versegod da spiser vi? Hørtes merkelig ut. Slikt spiser ikke jeg på en hverdag engang!

Bordet var ferdig dekket med tallerkner,glass og servietter.Pølsekjelen sto midt på bordet sammen med lomper,sennep og ketchup når jeg kom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann
edit:

Jeg hadde kanskje dratt allikevel dersom de hadde informert meg først at middagen ble sånn.De har helt vanlig økonomi.Jeg følte meg veldig lite respektert pga menyen de serverte.

Huff ja. Tenk å være så respektløse at de ville være med deg på julaften. Skammelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja. Tenk å være så respektløse at de ville være med deg på julaften. Skammelig.

Her er jeg enig med brutalmannemannen. De serverte ikke pølse og lompe fordi de ikke respekterte deg. De inviterte deg til SIN feiring på SIN måte. Det eneste "feil" de gjorde, er at de glemte å opplyse hva middagen bestod av. Men de inviterte deg inn, de ga deg mat, felleskap og kos på julaften. Teller ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bordet var ferdig dekket med tallerkner,glass og servietter.Pølsekjelen sto midt på bordet sammen med lomper,sennep og ketchup når jeg kom.

Forstår din skuffelse, men du må ikke ta det personlig, og synes det var respektløst mot deg. Det har ingenting med deg å gjøre, det var det de skulle ha til middag, også inviterte de deg så du skulle slippe å sitte alene på julekvelden. Hadde du en hyggelig kveld ellers da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært en interessant practical joke, for all del.

Selv hadde jeg aldri i verden invitert noen på noe som strengt tatt bare kvalifiserer som mat dersom man er spesielt interessert - potetlefse, hurra - og iallefall ikke på julaften. Litt skamvett har man da. På den annen side, de mente det sikkert godt, og om et par år er dette bare en morsom historie.

... Men potetgull til dessert tar litt kaken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raka fant
Bordet var ferdig dekket med tallerkner,glass og servietter.Pølsekjelen sto midt på bordet sammen med lomper,sennep og ketchup når jeg kom.

Vær glad du fikk mat! Jeg er student,sitter muttens alene på et hybelhus uten mat. Hadde ikke råd til flybillet hjem heller. Kjenner magen skriker men det eneste jeg har å spise en noen mandariner og litt ris med grillkrydder på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg hadde kanskje dratt allikevel ,men spist en ordentlig middag først og tatt med meg Farris og kanskje noe vin for jeg syntes at det var innmari stusselig å sitte der å drikke saft på julaften...

Jeg tenker litt som Kosemose(at de var gjerrige)De har normal økonomi

og julemat trenger ikke å være dyrt.

Vin burde du tatt med uansett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sjokkert
Her er jeg enig med brutalmannemannen. De serverte ikke pølse og lompe fordi de ikke respekterte deg. De inviterte deg til SIN feiring på SIN måte. Det eneste "feil" de gjorde, er at de glemte å opplyse hva middagen bestod av. Men de inviterte deg inn, de ga deg mat, felleskap og kos på julaften. Teller ikke det?

Selvfølgelig er jeg glad for at de tenkte på meg,men jeg synes at jeg har lov til å være skuffet -og lei meg når jeg på julaften ble servert en "middag" som til nød passer best som vomfyll når man står og venter på bussen.Jeg er faktisk vant til å føle meg god og mett etter julemiddagen og den følelsen fikk jeg ikke etter tre pølser i lompe. :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er jeg glad for at de tenkte på meg,men jeg synes at jeg har lov til å være skuffet -og lei meg når jeg på julaften ble servert en "middag" som til nød passer best som vomfyll når man står og venter på bussen.Jeg er faktisk vant til å føle meg god og mett etter julemiddagen og den følelsen fikk jeg ikke etter tre pølser i lompe. :tristbla:

Ja, jeg forstår jo det.... Neste år, da tar du igjen. Eller hva med å invitere dem på en heidundrandes julemiddag med en gang du får kjøpt ingredienser? Feks ei tynnribbe er jo billig, et nepehue til stappa koster en 8 kroner, poteter er ikke så dyrt, beregn pr person. For de fikk jo heller ingen julemiddag i år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...