Gå til innhold

Jeg skal IKKE gå opp i vekt i jula!


Sheherasade

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner jeg blir alene om å passe på linjene denne jula.

:lur:

Hva skal du gjøre med nyttårsforsetter når du holder på sånn ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner jeg blir alene om å passe på linjene denne jula.

:lur:

Det er nok flere som tenker som deg, men denne ene juleuken synes nok de fleste at istedenfor å holde tilbake på kosen så får en ta en treningsøkt ekstra, for det er en uke som inneholder mye god mat og drikke uansett hva en gjør og hvor en er, mange sosiale sammensetninger og det er vel egentlig bare å tenke at alt kan spises selv om en ønsker å passe linjene, gjelder bare å holde seg til moderate mengder :jepp:

Håper du klarer å kose deg litt også oppi det hele!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_solskinn_*
Hvert år små-gruer jeg meg til jula og tiden etter fordi jeg drar hjem og det blir mer mat og godteri og mindre trim enn vanlig, og derfor går opp i vekt og sitter igjen med dårlig samvittighet og må gå ned de kiloene igjen i januar. Sukk. :tristbla: I år skal IKKE dette skje! Skal prøve å spise meget moderat og nesten ikke godteri og trene HVER dag!

Dette innlegget skal fungere som min motivasjon for å klare dette i år. For en gangs skyld! :nisse:

Hei..... Hvor ofte feirer du jula? EN GANG I ÅRET!

Du trenger ikke å spise fett på ribbe, - fjern dem , - spis kjøtt, grønnsaker, medisterkaker osv. Trim før eller etter mat, - gå tur, trimme osv. Jeg synes du er streng mot deg selv, - du er ikke deg selv, - når det gjelder mat. Slapp av, - jul er en gang i året, drit i vekta!!! jeg blir bare irritert på de jentene som s ier sånne ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei..... Hvor ofte feirer du jula? EN GANG I ÅRET!

Du trenger ikke å spise fett på ribbe, - fjern dem , - spis kjøtt, grønnsaker, medisterkaker osv. Trim før eller etter mat, - gå tur, trimme osv. Jeg synes du er streng mot deg selv, - du er ikke deg selv, - når det gjelder mat. Slapp av, - jul er en gang i året, drit i vekta!!! jeg blir bare irritert på de jentene som s ier sånne ting!

Det er jo akkurat det jeg sier at jeg skal gjøre. Trimme, spise sunt. Herregud...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lillemor Meg
Jaa, men poenget er jo at maten man spiser er så utrolig mye fetere og kaloririk enn man vanligvis spiser, og dermed trenger man ikke nødvendigvis fråtse så utrolig mye for å klare å få i seg alt for mange kalorier.

Nå ja, det er vel en sannhet med modifikasjoner... sett bort i fra de tradisjonelle og kaloririke rettene vi har på julaften og på nyttårsaften, er det vel ikke maten som er den verste i løpet av julen?

I alle fall er det ikke slik hos de fleste jeg kjenner, der er det kakene og godtene som står for de fleste kaloriene.

Men nå mener jeg også at man bør ha rom for helligdagenes utskeielser i sin livsstil.

Jeg spiser akkurat hva jeg vil, men det jeg er bevisst på, er når jeg har lyst på en andre porsjon, så tenker jeg "den neste porsjonen vil ikke smake noe annerledes enn den du akkurat har spist. Vil du virkelig ha en porsjon til?"...

Endret av Lillemor Meg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jeg skal ikke opp i vekt

Jeg er opptatt av å holde linjene i jula. Likevel har jeg ikke tenkt å presse meg til å ikke spise ting jeg har lyst på, det fordi dette er 1 uke i året, ikke hele året;) hvis jeg legger på meg 2 kilo i jula, vil jeg med streng disiplin gå ned igjen dem i løpet av 14 dager på nyåret. Dette vet jeg. En annenting er at jeg følger med på vekta mi hver dag, så jeg vet med en gang at jeg har lagt på meg. Også er det jo bare å ta seg en tur ut å gå en times tid hver dag. Eller gjøre noe aktivt, så sørger man for å holde forbrenninga i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...