Gå til innhold

Farskapstest viste at jeg ikke er faren


Gjest Gjest_Tommy_*

Anbefalte innlegg

  • 10 måneder senere...

Fortsetter under...

Nettsiden ser jo overhode ikke seriøs ut.. Det ligner på en piczo-side enhver oppegående 13-åring kunne klart å sette sammen. Da har ikke du sett spesielt mange seriøse nettsider. JEG har som 15-åring laget bedre nettsider.

Dessuten, hvis det var SÅ enkelt som å ta prøve i munnhulen og vente 12 dager og at resultatene ville komme fram 99,9% sikker så ville legene brukt de metodene! Tror nok ikke de krever blodprøver fra mor, far og barn og dyrker i evigheter bare for moroskyld...

Ingen har jo noen gang hørt om metoden eller siden eller hjemmepappatester før. Snakk om humbug.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....Legene tar faktisk farskapstester nå ved bruk av sterile vattpinner som man "stryker" på innsiden kinnene. Så er ikke kun blodprøver som brukes. Spytt er fullt ut en like bra måte og finne/sammenligne dna mellom far og barn.

Man krever heller ikke dna prøve fra mor, for og fastslå farskap.

Hvor lang tid testen tar, kommer helt ann på hva du velger og betale. det er synd men sant. Du kan få svar etter under en uke, hvis du tar testen privat, går du gjennom nav eller andre offentlige steder, tar det lenger tid.

Synes forsåvidt farskapstest skulle vært en rutine ved alle fødsler i norge, hvor far var tilstede. Dette kunne reddet mange barn, som har arvet genetiske svakheter fra far, men som ikke blir oppdaget grunnet mangel på sykdomshistorie fra begge parter. Er en skam, at så mange jenter juger, manipulerer og ødelegger for stolte fedre, som viser seg og ikek være fedre. Skjerp dere jenter!

Amy 23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skamme meg? er du faen meg artig?

Når barnemoren holder helvette med meg over lang tid, får meg til å betale alle regningene får så å hive meg ut midt på natten før så å dumpe meg for en annen kar! Hvorfor i helvette skal jeg skamme meg?

Trur faen ikke du vet hva du prater om? Det er ingen som elsker den gutten så høyt som meg, å la oss si at du var mann å hadde fått en sånn prøve? hva hadde du tenkt?

Når barnemoren nekter å ta en ny test..

Du er jo faen meg latterlig..

Men du forstår vel at du utsetter barnet for det samme som mor utsetter deg for bare mye verre siden barnet ikke forstår hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke dere kan fatte hva TS egentlig går igjennom her. Han sitter nå faktisk med ganske klare bevis på at sønnen han trodde var hans egen med stor sannsynlighet er en annen manns barn. Og dette har mor løyet til han om gjennom alle år. Kan dere tebke dere et større svik?

Om barnet har en annen far enn TS så er det klart at den ungen skal få vite hvem den ordentlige faren er, og ikke minst skal det ikke pålegges TS å betale underholdningsbidrag for et barn som ikke er hans.

Det at mor nekter å ta en DNA-test synes jeg er veldig underlig, og det burde være grei skuring om hun ikke har noe å skjule.

Stå på TS. Jeg skjønner at du er forbanna og rådvill nå. Om ungen ikke er din så skal du faktisk få lov til å lukke døra og gå videre. Det er din soleklare rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herregud, stakkars deg! Jeg kan ikke tenke meg hva du går gjennom nå. Jeg er så utrolig glad jeg er kvinne, slik at ingen etter flere år som mamma kan frarøve meg den rollen. Tror det hadde revet hjertet ut av meg. All min sympati!

Kan du ikke ta en ny dna-test hos lege, slik at du virkelig er sikker? Jeg ville bitt i det sure eplet, og gått i dialog med mor om denne saken.

Dersom mor ikke aksepterer dna-test, er du i din fulle rett til å gå til sak for å få det bekreftet en gang for alle. Se fra barneloven:

§ 6. Endring av farskap etter §§ 3 og 4 for domstolane.

Barnet, kvar av foreldra og tredjemann som meiner han er far til eit barn som allereie har ein far, kan alltid reise sak for domstolane om farskap etter ekteskap eller vedgåing. Er barnet umyndig, vert saka reist av oppnemnd verje. Er barnet fylt 15 år, kan verja ikkje reise sak utan samtykke frå barnet. Når særlege grunnar taler for det, kan Arbeids- og velferdsdirektoratet reise saka.

Uavhengig av hvorvidt mor aksepterer dna-test, du gjør det på egen hånd eller du må gå til søksmål for å få det til, så må det dom til for å endre et farsskap som bygger på erkjennelse av farsskap (hvilket jeg antar gjelder for deg?). Unntaket er ved enighet mellom deg, barnets mor og en mann som mener han er barnets far. Jeg antar det ikke er aktuelt her, siden du også kan være barnets far.

Du er barnets rettslige far helt til du har gjort disse grepene, uansett hva en dna-test viser.

Jeg syns at du skal ta deg selv i nakken! Du kan sitte og syns synd på deg selv, og sutre over at din sønn "kanskje" ikke er din sønn, og risikere å miste MYE tid sammen med sønnen din! Eller du kan ta ansvar for situasjonen, få avklart farsskapet og ta ansvar ut fra resultatet.

Jeg har all mulig sympati for at du har havnet i denne ulykkelige situasjonen, men c'est la vie og du må ta tak i det. Ta deg sammen og vis deg som en MANN!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er snart et år gammel. Det er jo ikke sikkert trådstarter følger med her lenger...

Hehe, der ble jeg lurt igjen! Har vært mange slike gamle tråder oppe i det siste.

Lurer på hva ts valgte å gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hans forsvar, så ser jo den nettsiden ganske seriøs ut?? Jeg har da aldri tatt noe dna test, men for meg så den siden noe lunde ok ut. Kanskje fordi jeg ikke har peiling, og nettopp derfor. TS har kanskje gjort en feil, eller hvem vet. Hva gjør dere så sikre på at testen hans er HELT feil?

*nysgjerrig*

TS som skriver et svar for å støtte sin egen sak tro..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Noe tull? de er jo ifølge dem selv 99% sikker.

Så hvorfor er det noe tull?

Det kan ikke samtidig være 6 av 16 som var riktige som du skrev, og 99% sikkert.

Det eneste som er sikkert er å ta en skikkelig dnatest, som det ble anbefalt.

Nå synes ikke du bør kutte kontakt med henne i tilfelle du tok feil. Hvordan tror du hun skal reagere om du finner ut du tok feil?

Og sønnen din har ingenting med det å gjøre. For ham er du og skal du alltid være hans pappa.

Dessuten som sagt, ikke bestm noe før en dna test bekrefter eller motsier en test som bare har 6 av 16 riktige. Det blir litt under 70% feil om jeg regner riktig...

Anonym poster: e538ed081d50e9e8bf6479a2ebd4c89b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden er fra 2009. Meningsløst å svare på det nå.

Forøvrig, siste TS: 6 av 16 betyr selvsagt ikke at det er 6/16 sjanse for at TS er faren likevel. Det er ikke slik det fungerer.

Anonym poster: 022ecd0988a9f04befaaa70ee2ebfbb1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...