Gå til innhold

Ikke sosialt akseptert å sove lenge om morgenen?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Både kjæresten min og jeg er personer som liker å sove mye, og som begge trenger mye søvn. Spesielt jeg, og jeg kan godt sove 12 timer i strekk. Så kan andre si at det er jo *SÅ* feil, men med mye jobbing, studier og eksamener trenger jeg å sove så lenge. Hva andre måtte mene bryr meg midt bak.

Noe av det som irriterer meg kanskje aller mest er folk som må bry seg "herregud, sover du enda, du sover jo bort dagen". Hva, gjør jeg? I forhold til hvem? Jeg er nemlig et nattmenneske, jeg foretrekker natten over dagen, og ser gjerne filmer til fire om morgenen, men det betyr ikke at jeg er lat - jeg har bare andre preferanser. Jeg får gjort mye mer om kvelden enn om dagen, og har folk vondt for å forstå det, så er det deres sak. Jeg føler ikke at jeg går glipp av nevneverdig mye fordi jeg sover til 12-13-14, eller kanskje 15-16. Ja, shit, nå banna jeg skikkelig i kirka, for det å stå opp 16.00 er selve dødssynden, men når folk nå spør "virkelig? så sent?" så svarer jeg bare "ja" og går.

Og bare så det er sagt, fordi samfunnet er innrettet slik det nå engang er, så pleier jeg faktisk å stå opp før klokka 12.00 i ukedagene, grunnet forelesninger, jobb osv. Det er greit nok, men fordi jeg sjelden klarer å legge meg tidlig (og trust me, jeg har prøvd, men ligger heller da og vrir meg i 4 timer før jeg sovner), så blir det til at jeg ofte sover lenge og mye i helgene. Det forundrer meg hvor mye folk skal bry seg med andre.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min man jobbar turnus och sover ofta extra på dagtid. Han går upp varje morgon (för att jag "tvingar" honom lämna barnen) men sen går han i säng igen. Han lägger av luren till hemtelefonen och spärrar mobilen för alla samtal utom från min mobil eller dagis.

Vill jag ringa honom ringer jag hem, är det upptaget sover han. Måste jag få tag i honom ringer jag från mobilen och kommer fram.

Men de flesta tycker nog att det är lite udda, lathet eller vardagslyx vet jag inte, att sova middag på dagen. Folk är så olika, en del tycker VI är konstiga som går upp tidigt även på helger, andra tycker "familjen Nilsen" som sover till 11 med små barn är konstiga.

Vi har bara olika vanor och så länge det inte går ut över det sociala livet spelar det väl ingen roll när man sover?

Mitt sociala liv "lider" numer av att jag går upp tidigt, för då blir jag trött på kvällen och orkar inte med sena kvälls och nattaktiviteter. Och jag anses vara udda hos vissa som inte förstår varför jag måste i säng så tidigt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er b-menneske og forebeholder meg retten til å sove når jeg vil!

Typen min prøvde å ringe kompisen sin i to-tiden i formiddag, men fikk ikke tak i han med en gang. Da han ringte opp igjen, fortalte han at han hadde 14 ubesvarte anrop, og så sa han "faen til mas på morrakvisten!" :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...