Gå til innhold

Er det lov med fyrverkeri i år?


Chiyo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg håper det aldri blir lovlig igjen med "vanlige" raketter - batteri er en MEGET fin erstatning! Slipper bekymre seg i like stor grad over fulle folk som ikke har PEILING på hva som er fram eller bak når de prøver å skyte de opp..

Dette gjør hvertfall min nyttårsaften (og romjulstid, siden de aldri bare skyter opp på nyttårsaften) litt bedre :)

(Nei, jeg er ikke så naiv at jeg ikke tror de får tak i på ulovlige måter, men det reduserer problemet om ikke annet!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle faktisk ønske at det var offentlig fyrverkeri i byen vår, jeg. Det er noe helt annet med profesjonelt fyrverkeri, synkronisert og planlagt med farger og størrelse, enn de fisle-rakettene som vi vanlig dødelige kan sende opp (også da det var lov med styrepinner) Det er jo å se på alle de fine fargene og smellene som er stas, ikke å tilbringe kvelden med åløpe fram og tilbake og tenne på 70 raketter som du nesten ikke får sett engang, så jeg synes batterier er flott. Da slipper man jo å tenne på mer enn en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_hei_*

Jeg synes det høres ut som barnslig sutring jeg...

Hvis mangel på pinnefyrverkeri ødelegger nyttårsaften og det nye året for et par av dere, så værsågod!

dessuten; fordelen med et bakkefyrverkeri er at du får valuta for pengene selv om det er dårlig vær kl 24. Det er dødskjedelig og veldig bortkasta penger å stå ute og høre rakettene smelle langt oppe, men man ser ikke en dritt pga tåke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk og lov for at pinneraketter ikke er lov. Vi fikk som regel alltid 2-3 på bilen, og noen landet på garasja. Er fryktelig skummelt når de ikke har vært i lufta og poffet fra seg først.

Til du som har hamstret, håper du får ei saftig bot om du blir oppdaget. Noe sjangsen er stor for ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...