Gå til innhold

Livet med verdens herligste snupper

cappocino

Anbefalte innlegg

Supert at alt er bra! Og at hun ikke er så stor må vel være en fordel for deg som skal presse henne ut? :roll:

Godt at alt står bra til og kos deg de neste dagene (så håper vi hun kommer ut i løpet av uken...). SPENNENDE! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var fint at alt så bra ut! Mitt nurk var bare 3kg ved fødselen, men har nå vokst til litt over 4 kg på 1 mnd. Så det går nok veldig bra!

Lykke til med fødselen! Gleder meg masse :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at alt var bra med prinsessen! Du får ta vare på deg selv og passe på å spise godt hver dag nå sånn at hun får samlet opp mest mulig fett, de trenger litt å gå på vet du!:-) Selv har jeg nesten det motatte problemet, mine sf-mål er høye. Men det trenger heldigvis ikke bety at småtten er stor, selv om jeg ikke kan forestille meg at jeg får noen bitteliten baby.

Lykke til framover! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm....noen som vet noe om Cappo?

Tre dager siden siste oppdatering. Kanskje prinsessa har kommet? Anyone?

Spennende dette her :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Ingen prinsesse utenfor magen enda...

Har lagt tonnevis med planer i håp om at dagene skulle gå fort og det gjorde de faktisk. Nå ser jeg det er 3 dager siden sist oppdatering..... :o tiden har gått fort.

Vel, etter ul kontrollen på tirsdag ble jeg litt gladere igjen og ville gå ut blant mennesker. Måtte jo ut også for å låne dusj hos venninne, siden badet blir først ferdig over helgen. :-?

Onsdag og torsdag var det mye farting mellom venninner og en liten tur innom akupunkturdamen. Hun satte et par modningsnåler i korsryggen og på føttene. Må si de funket på en eller annen måte. Kjente med en gang sterkere rier og vondter i korsryggen :o Neste onsdag skal jeg tilbake og få fødselsfremkallende nåler :) Gleder meg sinnsykt til det! Håper det setter igang fødsel.... :)

Var en tur på Ikea igår og fikk kjøpt skap til kontoret/barnerommet på sikt. Mannen setter de opp nå :sjarmor:

Fikk også kjøpt noe kjøkkenskap som jeg prøvde meg på idag, fikk satt opp skapet og det ble kjempefint! Men ble helt skutt i korsryggen når ferdig så jeg tror ikke jeg skal gjøre sånne stunts mer.. :oops:

Nå er det langhelg og det er kjempegodt å ha mannen hjemme!!

Håndverkere er i full gang med badet igjen idag og det er godt å se at det tar form :danse:

Nå er utfordringen å styre unna fødsel på 17 mai... :ler:

Nei får nesten gå og sette meg i sofaen igjen, snart er Idol resultatene ferdig. Heia Jorun!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, er innom jevnlig for å sjekke ståa - blir spennende å se hvilken dag den lille velger seg!

Ha en fin helg og lykke til med den forestående fødselen!

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også bare innom for å sjekke.

Håper badet blir ferdig i tide, det gjør ting så mye lettere når dere kommer hjem.

Ha en riktig så fin pinse og en fin 17.mai!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :)

Gøy å lese dagboken din fordi vi er i samme situasjon på flere måter : Begge skal ha nå i mai, begge pusser opp, begger går å kjenner etter "tegn" og begge vil så inderlig gjerne ha babyen ut :wink:

Blir spennende å lese hvordan tiden fremover blir for deg!

Klem fra Heidi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjapp oppdatering:

badet flislagt ferdig, blir ferdig neste helg :o

enda en uke uten dusj, men det er ok...

leiligheten er strøken selv med oppussingsarbeidet, Cappo stolt av seg selv som har vasket hele helgen.

Mange modningsrier og hevelser! Fingrene mine er større enn mannens.... blæh!!! :o

Masse liv i magen. Kjenner hun presser seg nedover, trodde det skulle være over nå siden hodet er festet...

Kontroll om 2 timer, med Ul og jm.

Imorgen akupunktur igjen og "sette igang fødsel nåler" hvis det er åpning.. spent på kontrollen idag...

Nå må jeg løpe, skal til svigermor og dusje...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilbake igjen.

Alt bra på ul, en veldig aktiv baby som ikke lot legene måle seg, men ligger på mellom 3100-3500 gram.

CTG var tatt - alt bra :)

1 cm åpning men ikke helt modent enda, hva det enn vil si :o

Jm røsket endel inni der idag syns jeg.. kjenner jeg er helt stiv nedentil :sjokk:

Men det blir i allefall "sette igang fødsel" akupunktur imorgen da :) Johoooo!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at alt er bra med prinsessa. At du ikke er helt moden betyr at livmortappen ikke har flatet helt ut enda. At den ikke er myk nok. Men det kan komme fort. Høres fryktelig vondt ut å bli strippet/røsket :o Hvordan gjør de det? Huff.....

Håper du får en flott 17. mai! :flagg:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende!

Ikke helt moden er nok tappen som ikke er helt avflatet enda. Men det kan like gjerne skje over natten, som på noen dager.

Tipper du er mamma før uka er omme!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 mai vel overstått :)

Idag tidlig gikk jeg til akupunkturdamen min for å få "sette igang nåler" Litt ubehagelig var det, men det var godt for da virket stikkene. Har kjent noen sterke kynnere, ikke noe utover det vanlige, men også mye mensmurringer. Slappet av hos en venninne i hele dag så nå er jeg oppladet til inatt hvis det skulle sette igang :ler:

monja Strippe vil si å røske litt "oppi der" for å få åpning eller få fortgang i åpningen som er. Det skal visst gjøre veldig vondt hvis du blir "ordentlig" strippet, da lager jm åpning 3-4 cm (eller noe sånt) med det samme. Jeg ble vel ikke strippet så hardt, for det var bare ubehagelig og ikke så veldig vondt.

Praktisk sett tar jm en finger eller flere og "sakser" ut en åpning i livmormunnen. (korriger meg hvis jeg tar feil, sånn oppfattet jeg det i allefall)

Glossy Takk for hilsen ! Håper dere har hatt en super 17 mai feiring!

pondusa Skjønte ikke helt det med tappen og åpningen jeg da :roll: Hvis jeg har 1 cm åpning burde ikke tappen vært flatet ut da?

Spennende natt kommer det til å bli uansett, hvis statistikken til akudamen holder kan det hele settes igang inatt. Men jeg kan også gå noen dager eller i verste fall uker før noe skjer... håper jo ikke det.

Nå kommer snart mannen hjem :hoppe:

Det er så kos å ha han hjemme om dagen! Føler meg så mye tryggere! Tror hormonene begyner å ta litt overhånd.... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Cappo!

Spennende med akupunktur i dag, kanskje det setter i gang snart!

Man kan ha noen centimeters åpning selv om tappen ikke er helt moden ennå så vidt jeg har forstått, men den modnes nok mer og mer nå, med alle mensmurringene og kynnerne.

Et godt tips til mer modning er jo å hoppe i høyet, hvis du orker... :oops:

Sædvæsken inneholder prostaglandiner, som virker på livmormunnen, men det holder ikke med én gang, så det er bare å stå på *enda mer blyg*

Krysser fingrene for at det skjer noe i natt!

Her kommer en bunch med fødevibber:

((((((((((((((((((((((((((((((()))))))))))))))))))))))))))))))))))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for vibbene La Traviata. Krysser alt for at de setter igang :)

Har faktisk nettopp gitt mannen første dosen med :kline: Hihi :oops: Skal se om jeg klarer en dose til ikveld :sjarmor: Her spares det ikke på kruttet :hoho:

Våknet av en megasterk kynner isted, den var veldig kraftig. Ikke så "puslete" som de andre jeg har hatt. Korsryggen og mellom bena blir bare mer og mer stivt kjennes det ut sånn. Håper det er en form for modning.

Skjer det ikke noe inatt har jeg ny akupunkturtime imorgen tidlig. Håper jo at det setter ting igang i allefall.

Mensterminen er jo på lørdag så nå er det bare å kjøre på ..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...