Gå til innhold

Babyfoot fotpeeling


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

jeg har prøvd denne to ganger, første gangen funka det super bra! foten ble ordentlig myk og fin. men da jeg ikke er flink med fila ellers, prøvde jeg babyfoot en gang til et halvt år etterpå, da flassa det nesten ikke i det hele tatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Fortsetter under...

  • 5 måneder senere...

Dytter denne jeg. Hvor kan en få kjøpe dette, og hva er prisen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vita, 169 eller 199 kroner :) Funker kjempebra!

Så fint, takk! Da skal jeg tusle meg en tur på Vita :) Satser på babyføtter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips er å ha plastposer på utsiden av sokkene igjen. Det har fort for å tyte ut litt sånn guffe selvom man er forsiktig når man tar de på :) Og det kan sette flekker på tepper osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd, tok ca. 1 uke før huden begynte å skalle av, merket det etter at jeg hadde dusjet. De hjalp meg mye, men ikke nok, jeg skulle nok brukt en gang til, men har ikke gjort det, synes det er litt dyrt for bare én gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips er å bløtgjøre føttene i vann i 5 minutter hver dag, og rubbe godt med håndkle etterpå. (Det holder med det vannet som kommer på føttene i dusjen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips er å ha plastposer på utsiden av sokkene igjen. Det har fort for å tyte ut litt sånn guffe selvom man er forsiktig når man tar de på :) Og det kan sette flekker på tepper osv.

Jeg klipper ikke plastsokkene helt opp, de er jo gigantiske, kun slik at jeg får foten oppi og så bretter jeg resten rundt leggen før jeg tar på vanlige sokker utenpå. Da sitter de godt på, slipper å tenke på søl, og så kan jeg faktisk gå litt rundt også om nødvendig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd, tok ca. 1 uke før huden begynte å skalle av, merket det etter at jeg hadde dusjet. De hjalp meg mye, men ikke nok, jeg skulle nok brukt en gang til, men har ikke gjort det, synes det er litt dyrt for bare én gang.

Tenk hvor mye en time hos fotpleier koster ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får jo hard hud om man ikke steller føttene. Det var det som var poenget mitt :)

Jeg synes 2 timer er lenge å sitte med beina i dette produktet! Tipper føttene blir myke etter 2 timer i hvilkensomhelst type væske.

i kombinasjon med en peeling da selvsagt.

Det var voldsomt så bastant da? Både bestemor, pappa og jeg har slitt med hard hud hele livet, og jeg står atpåtil i høye hæler 8 timer hver dag. Jeg kan smøre, ta fotbad og bruke fil annenhver dag men helt bra blir det fortsatt ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe spesielt man skal gjøre etter man har brukt dette produktet? Jeg og kjæresten min brukte dette for et par uker siden. Hans føtter er godt i gang med avflassinga, mens ingenting har skjedd med mine enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd babyfoot, og jeg flassa av en del, men ikke så fancy som på illustrasjons bildene jeg så. Kom ikke slike store flak man kunne dra av. Huden ble grumsete så måtte jeg bruke fotfil for å skave det av.

Det var voldsomt så bastant da? Både bestemor, pappa og jeg har slitt med hard hud hele livet, og jeg står atpåtil i høye hæler 8 timer hver dag. Jeg kan smøre, ta fotbad og bruke fil annenhver dag men helt bra blir det fortsatt ikke.

Ide! Slutt å bruk høye heler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har prøvd den to ganger og det gikk av mye hver gang. Det varierer litt når det begynner å flasse, så det er nok ikke så unormalt at det har begynt på kjæresten din sine føtter men ikke dine enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Chillpill

Jeg drar denne opp igjen, jeg. Jeg har nettopp kjøpt en pakke, og tenkte å bruke den i helgen. Men hvor ille ser føttene egentlig ut mens flassingen pågår? Det er jo varmt, og fint å kunne gå med sandaler. Hjelper det å skrubbe føttene jevnlig?

Og: det står i bruksanvisningen at man bør begrense aktivitetsnivå/trening mens flassingen pågår og i en uke etterpå. (jogging, lange turer, "exercising" osv.) På nettsiden står det "intens sportsaktivitet må man unngå umiddelbart etter at man har brukt Baby Foot. Lagene av døde hudceller er da mer mottakelige, og underhuden er mer sensitiv." Har ikke så veldig lyst til å droppe trening i opptil to uker for dette, men kan jo godt ta det litt piano. Er det noen som har erfaringer med eller meninger om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Med trening vet jeg ikke, menbena er ikke så veldig presentable mens flassingen pågår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket at når jeg trente fikk jeg småsvie på helen, litt som begynende gnagsår, så jeg ville vært litt forsiktig med trening og hatt gnagsårplaster klart. Huden er jo ny og tynn, så litt ekstra følsom for friksjon blir den nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chillpill

Takk for svar, begge to! Uff, er litt skeptisk, merker jeg. Dette er sterke saker. Men jeg har mildt sagt vært dårlig til å passe på føttene mine, så det er en del hard hud og slike mindre pene ting. Hadde vært deilig å kunne starte litt med blanke ark. Får gå i tenkeboksen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...