Gå til innhold

Babyfoot fotpeeling


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med hard hud og sprekker på helene om jeg ikke vedikeholder rutinen. Jeg hadde ikke vært så opptatt av å stelle dem om jeg ikke hadde problemet ;) Produktet høres morsomt ut men tror nok det er som med all annen hudpleie..det er forebygging og gode rutiner som må til for å oppnå resultat. Jeg bruker fotpleieserien fra bodyshop og synes den er helt ok.

hei,

har ikke prøvd babyfeet ennå, men er veldig nyskjerrig :jepp: og har lest om produktet på nettsidene til chroma.

her står en veldig grei forklaring på hvordan babyfeet virker på døde hudceller.

den forklarer også at friksjon, av bla. avskrapning, fører til økning av døde hudceller som gjør fotsålen raskere ru igjen.

http://www.mamut.net/chroma/subdet205.htm

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hørtes ut som en perfekt gave til mamma. Men i hvilke parfymeri selger de dette? Vil gjerne kjøpe i en vanlig butikk og ikke på nettet.

Jeg kjøpte det på Parfymelle for 200 kr :) Var innom der idag for å kjøpe mer (som julegave), men da var de utsolgt. De sa at leverandøren i Norge var tom, men at det kommer ny ladning til landet i slutten av neste uke. Deretter blir det sendt ut til parfymeriene. Men de var veldig greie og satte meg opp på sms-liste, slik at jeg får beskjed når parfymeriet får det inn igjen + at de holder av til meg. Salget går tydeligvis veldig unna nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trådstarter_*

Jepp, det funker visst det her. dagen etter at jeg startet denne tråden tok jeg av sokkene etter jobb, og lurte på hva alle de hvite harde flakene på gulvet var... Masse hud har kommet av, men hadd riktignok håpet at det kom av mer på hælen og andre steder er huden er tykkere og hardere. Jeg har flasset av et lag på snart hele foten, er spent på om det stopper etter det?...

Det som er supert med denne i motsetning til fotfil etc er at man "skifter ham" på absolutt hele foten, også mellom og oppå tærne, på fotryggen etc. Man får helt ny hud på hele foten :) . Men som sagt - skulle ønske et kom av et tykkere lag på problemområdene. huden blir absolutt bedre og mykere, men er ikke kvitt den harde huden helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, det funker visst det her. dagen etter at jeg startet denne tråden tok jeg av sokkene etter jobb, og lurte på hva alle de hvite harde flakene på gulvet var... Masse hud har kommet av, men hadd riktignok håpet at det kom av mer på hælen og andre steder er huden er tykkere og hardere. Jeg har flasset av et lag på snart hele foten, er spent på om det stopper etter det?...

Det som er supert med denne i motsetning til fotfil etc er at man "skifter ham" på absolutt hele foten, også mellom og oppå tærne, på fotryggen etc. Man får helt ny hud på hele foten :) . Men som sagt - skulle ønske et kom av et tykkere lag på problemområdene. huden blir absolutt bedre og mykere, men er ikke kvitt den harde huden helt.

Høres ut som om vi er kommet nøyaktig like langt i prosessen, TS. Jeg opplever det på samme måte. Det er fortsatt en del hard hud som bør bort på selve hælen, men jeg tror det kommer til å flasse av noen lag til. Endelig resultat ser vi nok etter 2-3 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Høres ut som om vi er kommet nøyaktig like langt i prosessen, TS. Jeg opplever det på samme måte. Det er fortsatt en del hard hud som bør bort på selve hælen, men jeg tror det kommer til å flasse av noen lag til. Endelig resultat ser vi nok etter 2-3 uker :)

Ja, jeg håper det! Virker som om flassingen ikke er over, så håper det går av flere lag. Oppdater hvordan det går med deg da, så gjør jeg det samme :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*

Prøv heller de andre fotmaskene som er kommet. Selges hos hudpleiesalonger eller direkte hos forhandler over nett.

www.vakker.as

Disse er mild og brukes som et fotbad. Ikke den ubehagelige flassingen som Baby foot har. :goodbye:

Maskene heter FRISKFOT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke den ubehagelige flassingen som Baby foot har.

Men det er jo nettopp flassingen som er det geniale, det at man ikke trenger å bruke fotfil! :) Men det kan jo godt være at Baby Foot er sterkt, det er vel nettopp derfor det virker. Beina mine tålte det ihvertfall fint, men så har jeg heller ikke sensitiv hud. Så lenge de selger det lovlig over disk i Norge, så har jeg personlig ingen betenkeligheter med å kjøpe det på nytt. Til det fungerte det rett og slett for bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Prøv heller de andre fotmaskene som er kommet. Selges hos hudpleiesalonger eller direkte hos forhandler over nett.

www.vakker.as

Disse er mild og brukes som et fotbad. Ikke den ubehagelige flassingen som Baby foot har. :goodbye:

Maskene heter FRISKFOT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*
Men det er jo nettopp flassingen som er det geniale, det at man ikke trenger å bruke fotfil! :) Men det kan jo godt være at Baby Foot er sterkt, det er vel nettopp derfor det virker. Beina mine tålte det ihvertfall fint, men så har jeg heller ikke sensitiv hud. Så lenge de selger det lovlig over disk i Norge, så har jeg personlig ingen betenkeligheter med å kjøpe det på nytt. Til det fungerte det rett og slett for bra.

Har kjøpt en jeg også, men har ikke turt å bruke den enda. Det ser så ekkelt ut.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest åsemor

Dette er det beste jeg noengang har prøvd, det er helt fantastisk.

Egentlig trodde jeg ikke jeg hadde behov for dette, men siden jeg fikk babyfoot i gave så måtte jeg jo prøve. Jeg kommer til å bruke dette flere ganger, garantert !!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Syns denne fotbehandlingen virker veldig bra. Jeg tok den på fredag og er i god gang med flassing.

Det som er så fint er at en slipper filing, jo mer huden blir filet, jo fortere blir den hard igjen. Så derfor er det en stor fordel å slippe filing, heller ha på denne fotmaska ett par ganger i året. Håper iallefall at det holder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg kjøpte denne, og etter 3 dager hadde jeg MASSE kløende prikker på hele foten, og det er der fortsatt 4 dager senere. Kommer ALDRI til å prøve noe sånt igjen. Skal heller betale noen hundrelapper mer for å få fjernet hard hud på salong i forhold til å gå rundt å klø i dagesvis....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Gjest_Grete_*
Jeg kjøpte denne, og etter 3 dager hadde jeg MASSE kløende prikker på hele foten, og det er der fortsatt 4 dager senere. Kommer ALDRI til å prøve noe sånt igjen. Skal heller betale noen hundrelapper mer for å få fjernet hard hud på salong i forhold til å gå rundt å klø i dagesvis....

Ja, den er altfor sterk. Mattilsynet i Taiwan stoppet den p.g.a. at det var noen som hadde fått sterke reaksjoner og sår på beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sandbekken

Testa babyfoot fortre uker siden.. og ingenting har skjedd! Kansje jeg gjore noe feil? sokken var litt fort stor for foten min, pluss at jeg gikk litt med den på.. kan det være dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Testa babyfoot fortre uker siden.. og ingenting har skjedd! Kansje jeg gjore noe feil? sokken var litt fort stor for foten min, pluss at jeg gikk litt med den på.. kan det være dette?

Jeg kjøpte dette produktet i går, men har ikke brukt det ennå. På parfymeriet sa de at hvis sokkene var litt store skulle jeg trekke et par vanlige sokker utenpå, slik at den satt ordentlig inntil.

Må snart sette av en kveld så jeg får prøvd dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Annonse

[1] Category widget

Hvordan gikk det med føttene deres? Kjøpte meg sånne i dag, og sitter med bena i geleen nå... ser fram til å kunne skrelle av et dødt hudlag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De inneholder glycolsyre (40%?), så for de med sart hud vil den kunne oppleves som for sterk. Derfor den kun skal brukes 2 timer og ikke 2 timer - natten igjennom som flere informerte om i begynnelsen.

Men for dere med veldig hard hud kan det være det må to behandlinger til for å få bort alt. Da bare bruker dere en god fotkrem i noen uker etter behandling og så prøver dere igjen :)

Har også hørt med folk som ikke har fått noen resultet, til dere vil jeg anbefale å sende mail til produsenten / imprtøren, kanskje de har en forklaring eller er villig til å gi dere ny behandling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tålte den fint, og jeg har ganske sensitiv hud. Glykolsyre er en av de få tingene huden min ikke hater...

Imidlertid er jeg ikke sånn overvettes fornøyd med resultatet. Jeg har bra hud på føttene bortsett fra en hard kant på hver hæl, og de kantene ble ikke mye påvirket. Det fine var at jeg oppdaget at jeg tydeligvis hadde mye overskuddshud på tærne, som nå er søkk vekk. Trodde tærne mine var fine, men fant ut at jeg tok feil - NÅ er de fine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, det tenkte jeg også :P Jeg har jo fin hud alle steder bortsett fra helen, men neida, den troen ble fort knust! Men har du en slik rande med har hud må det nok litt mer til ut i fra det jeg har hørt på andres erfaringer. Jeg har fått en slik rande selv etter å ha gått med dårlige vintersko. heldigvis er den ikke så stor at jeg trenger å gå amok enda, men planen er å spare for å ta en ny behandling :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...