Gå til innhold

Er det noe ord eller setninger du bare hater å høre

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Bianca26
Uttrykket "vi er gravid." Det er kun kvinnen som er gravid, hva er greien med å si at mannen også er det. :dåne:

ja den der skjønner ikke jeg heller. Greit at ungen er like mye hans men en mann kan aldri aaane hvordan det kjennes å være gravid. Syns ikke mannen skal få lov å ta på seg kred for det der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tar det senere.

Ikke noe spesiellt.

Jeg vet ikke, har du noen forslag?

Alle disse setningene brukes av sambo, og jeg blir helt gal hver gang han sier det. Er det ikke mulig å bare SVARE på spørsmålet, gjøre det vi har avtalt eller å komme med noen forslag selv???? :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

typen min bruker uttrykket åndssvakt. det synes jeg høres dumt og irriterende ut

I et språkforum er det vel på sin plass å bruke stor bokstav?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misliker ordet "liksom", når det brukes i hytt og pine... Veldig irriterende! Selv om jeg bruker det selv også.. Prøver å unngå det=)

Og ordet "sambo". Aldri skjønt hvorfor man ikke bare kan si "samboer"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Jeg er klar som et egg".

Jeg vet ikke hvorfor, jeg synes det er skikkelig ekkelt. Synes det var ekkelt bare å skrive det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest litt rundt på Kvinneguidens forum har jeg fått ord som bonusbarn og bonusmamma helt i vranga.. Høres bare helt enormt teit ut syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er brun vet du!

Uttrykk for "det er helt i orden", tydeligvis noe folk her har plukka opp fra hotel cæsar eller noe, å herregud som jeg hater det uttrykket, høres ut som de snakker om drit rett og slett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når min mann er irritert eller småsur, pleier han å komme med kommentaren:

"Jeg-vett-da-Faen"

Jeg synes det høres helt idiotisk ut!! Jeg blir faktisk sur selv hver gang han slenger fra seg dette uttrykket!

Hva med folk som sier "bruker" i stedet for "pleier"?

Eks: "Jeg bruker å ta bussen til jobb" :slår:

Jeg vet at det faktisk er helt lov å bruke dette ordet i dag, men jeg synes det høres utrolig barnslig og rart ut!

"Pleier" er et ord vi ikke har i vokabularet i henhold til dialekten! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk som sier lalle om å gå og legge seg, folk som sier BAJJA i stede for byebye..... Blir grønn av raseri over begge, kan ikke forklare det, men fysj.

Skjønner ikke hvorfor man skal si "byebye" heller jeg da...vi har jo flust av norske ord vi kan bruke. Jeg aner litt fjortis-tendenser her..

Endret av Anaconda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

men tingen er at ligget ikke passer inn i alles dialekter. jeg er nordlending så det høres helt teit ut å si: æ har ligget ondt i natt. Nei det blir helt feil. Da blir det logge. Æ har logge ondt i natt

"Logge" er ikke det samme som "lagt" ;) "Logge" er "ligget" på din dialekt. Du bare uttaler ordet annerledes. Poenget er at "lagt" er feil ord. Du skriver da ikke "Logge", du skriver "ligget". Og om du skriver noe annet, så skriver du faktisk feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- bebis

- kidsa

- fresh

- koselig

- lillemann, lillegutt o.l.

- fabelaktig (forekommer særlig i klesblogger, hos folk som har sett litt for mye på sex and the city).

- "vi er gravide", når en mann er en av disse "vi". En mann er aldri gravid. "Vi" kan vente barn, men "vi" er ikke gravide.

- engelske ord og uttrykk som vi har fullgode norske alternativer til.

- kj-lyd uttalt som skj-lyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor man skal si "byebye" heller jeg da...vi har jo flust av norske ord vi kan bruke. Jeg aner litt fjortis-tendenser her..

Ikke det jeg mente, mente ikke at byebye er i orden heller. Men om de først skal si det, så si byebye i stede for bajja, for all del. Eller bare ha det bra, på godt norsk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det som irriterer meg mest må være når folk sier "Spørre et spørsmål" Det vrenger seg rett og slett i meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
"Hvem bil er det som kommer der?" eller "Hvem film skal vi se?"

Hvem hvem hva?? *sukk*

Slikt gjør meg så dårlig at jeg konsekvent ikke svarer på slike formuleringer om jeg kommer over tråder her eller på andre forum. For jeg vet jeg ikke vil klare å svare uten å kommentere det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_gjest_*

Denne tråden har sklidd helt ut. Det var meningen at den skulle handle om ord og setinger vi ikke liker å høre, men nå fortetter jo folk bare om hvilke gramatiske feil de ikke liker å høre. Rydde litt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...