Gå til innhold

Er omskjært penis bedre?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hørt at omskjærte peniser er penere og mer attraktivt. Ser på Sex & the City og Charlotte så en som ikke var omskjært og likte det ikke og nå sa han nettopp at han har møtt denne reaksjonen fra flere kvinner og at han skulle bli omskjert... selv om det gjorde vondt. Så Jenter: Liker du best med eller uten forrhud?

Gutter: Er du omskjært eller kunne du tenke deg å bli det?

Start discussion! :skravle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet ikke, men har en venninde som syntes det var mye bedre med omskjært:)

Skrevet

Mannen mister mye følsomhet når han omskjæres. Om det er snakk om forhold spiller det egentlig ingen rolle, men jeg foretrekker med forhud ja.

Skrevet
Mannen mister mye følsomhet når han omskjæres. Om det er snakk om forhold spiller det egentlig ingen rolle, men jeg foretrekker med forhud ja.

Åhh oki, men jeg har hørt at sexen blir bedre fordi han blir mer følsom. Dessuten har jeg hørt at det er enklere å holde seg ren.

Skrevet
Åhh oki, men jeg har hørt at sexen blir bedre fordi han blir mer følsom. Dessuten har jeg hørt at det er enklere å holde seg ren.

Vel, i stedet for bare å ha hørt ting, så kan du jo søke det opp selv. ;)

Og argument nr. 2 blir som å si at da kan vi fint skjære av kvinnenes kjønnlepper og, for det ville gjort det lettere å holde rent. Trekk forhuden tilbake og gjør rent, det er ikke særlig vanskelig.

Gjest *dragoon*
Skrevet

Min kjære er omskjæert og min personlige mening er at det ser mye penere ut enn gutter med forhud.

Han ble omskjæert i 3-års alderen (pga en infeksjon eller noe) så han kan ikke uttale seg om det er mer følsomt med eller uten forhud. Men han har mye følelse og vil vel annta at det er som "normalt"

Ang om det er rensligere med eller uten forhud kommer vel helt ann på vaske-vanene til gutten. ;)

Gjest ikke_kjønnslemlestet
Skrevet

Hva er det som er så pent med å ha arr rundt pikken? Liker du å se at den er skadet? :klø:

Om man ønsker å omskjære seg i voksen alder eller av medisinske årsaker når man er under 18 år så får det være, men kjønnslemlesting av guttebarn bør forbys på lik linje med lemlesting av jentebarn.

• Liker 1
Gjest *dragoon*
Skrevet

Regner med det var mitt innlegg du siktet til..

Arret hans er nesten ikke synlig, så den ser absolutt ikke skadet ut :)

Som jeg skrev ble han omskjært (og når jeg tenker over det blir vel ikke omskjært riktig ord heller i denne sammenheng) pga at det var noe galt der nede. Han vet ikke selv hva det var, men han måtte på sykehus og operere bort forhuden, så det var medisinsk grunnlag for omskjæringen..

Skrevet

Jeg synes den penisen som sitter på mannen jeg er glad i best. Med eller uten forhud.

• Liker 1
Gjest ikke_kjønnslemlested
Skrevet

Ok :)

Det er jo en del menn som synes at store kjønnslepper er lite tiltrekkende og det kan kanskje sammenlignes med den meningen du har om forhud (selv om flere studier viser at forhud er mer populært hos kvinner, enn manglende forhud, både estetisk og funksjonelt under samleie), men vi går jo ikke rundt og kutter opp ungjentene våre av den grunn.

Det er flere som velger å operere kjønnsleppene sine i voksen alder, og det er jo selvsagt helt okei.

Jeg liker forhuden min og ville aldri skåret den av uansett hva partner mener. Den er en del av meg, ser flott ut, har viktige funksjoner og er svært følsom.

Gjest *dragoon*
Skrevet (endret)

Det er jo en del menn som synes at store kjønnslepper er lite tiltrekkende og det kan kanskje sammenlignes med den meningen du har om forhud (selv om flere studier viser at forhud er mer populært hos kvinner, enn manglende forhud, både estetisk og funksjonelt under samleie), men vi går jo ikke rundt og kutter opp ungjentene våre av den grunn.

Det er flere som velger å operere kjønnsleppene sine i voksen alder, og det er jo selvsagt helt okei.

Jeg liker forhuden min og ville aldri skåret den av uansett hva partner mener. Den er en del av meg, ser flott ut, har viktige funksjoner og er svært følsom.

Alle har sine meninger og jeg syns det er penest uten. :) Akkurat som du nevner også, med at noen menn ikke liker store kjønnslepper, og at du syns din egen forhud ser smashing ut ;)

Jeg hadde da altså så flaks at jeg fant en kjæreste som viste seg å ikke ha forhud. Men om han hadde hatt forhud ville jeg ikke likt han noe mindre forde, og kunne ikke finni på å bedt han om å omskjære seg for min del.. :O

Forøvrig helt enig med dine holdninger ang kjønnslemlestelse!

Endret av *dragoon*
Skrevet

Dette tviler jeg paa. En svaert viktig faktor for nytelse under sameleie som de faereste er klar over er at forholdet mellom storrelsen paa hodet og resten av pikken har mye aa si. Det er fordi jo storre den forskjellen er jo mere faar du en stimulans akkurat ved overgangen og den stimulansen er mye viktigere enn den stimulansen som foregaar langs hodet eller langs selve stammen av pikken fordi her glir den bare forbi uten saa sterk friksjon. Sexolog Gro Isachsen sier at hun har ikke tall paa hvor mange kvinner som har fortalt henne at dette har mye a si og at det ogsa er studier som viser det.

Skrevet

Hvordan kan man si at gutten blir mer følsom når han blir omskjært?

Friksjonen blir jo gradvis herdet... altsåååå

Hvis du blir utsatt for den samme bevegelsen over tid vil kroppen din til slutt begynne å ignorere den, og gjøre nervene mindre følsomme. Sånn jeg ser det kan den eneste muligheten være at man blir MINDRE følsom av å bli omskjært.

Savi?

Skrevet

Liker også best MED. Hadde en kjæreste uten, og tenkte ikke så mye over det, men nå tenker jeg at "noe" mangler uten forhud. Dessuten liker jeg at den kommer i to varianter, og koser meg med den også når den er halvstiv uten tilbaketrukket hud :)

Skrevet

Å mene at menn bør omskjære seg er like idiotisk som å mene at kvinner må korte ned kjønnsleppene. Det er egentlig en ganske kraftig motifikasjon, og det finnes overhodet ingen helsemessige årsaker med mindre man har problemer med trang forhud e.l. som ikke kan rettes opp på vanlig vis.

Og grafenberg har selvsagt rett. Huden på penishodet blir _selvfølgelig_ mindre følsom når man er omskjært.

Skrevet

Jeg har hatt en partner som har vært omskåret, og kan ikke si at jeg brydde meg så mye om det. Litt vanskeligere å runke uten glid, that's it egentlig.. Syns nå er pikk er sexy både med og uten forhud jeg da ;)

Skrevet (endret)

Jeg har store planer om å fikse kroppen min om et par år! blant annet kjønnsleppene (<-- ikke omskjære)! jeg er villig til og ha mindre følse! fordi jeg setter selvtilitt først!...

omskjært ser bedre ut :P men herregud en penis er vel penis med eller uten forhud når det kommer til stykket? :Nikke: ...

Endret av Siiw
Skrevet

Hatt begge deler og det spiller virkelig ingen rolle.

Skrevet
Hva er det som er så pent med å ha arr rundt pikken? Liker du å se at den er skadet? :klø:

Om man ønsker å omskjære seg i voksen alder eller av medisinske årsaker når man er under 18 år så får det være, men kjønnslemlesting av guttebarn bør forbys på lik linje med lemlesting av jentebarn.

Nåja jeg vet ikke om det bør fobys på lik linje med jente barn. Det jeg mener er at når gutter blir omskjært tar de vekk forrhuden. men når de omskjerer jenter så Ja det er jo så ekkelt at jeg ikke vil skrive om det en gang. Jeg får vondt bare av tanken. Omdkjæring av jenter er farlig og ødelegger sexlivet hennes helt i fremtiden. Det kan ikke sammenlignes med imskjæring av gutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...