trebarns mamma Skrevet 22. august 2003 #1 Del Skrevet 22. august 2003 Noen her som hvet om en må være tynn for å få bryst reduksjons operasjon. Sliter med vond nakke og skulder og er overbevist om at det er puppene som er årsaken til det.Fysioterapauten mente også det. Men jeg har noen kilo for mye, så derfor lurer jeg på om en må være normal vektig for å få en slik operasjon. Kommer til å søke om dette hos legen min. Har ikke så lyst til å få beskjeden du må nok slanke det først Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 23. august 2003 #2 Del Skrevet 23. august 2003 Vel, jeg vet om en som hadde time for brystreduksjon. Men hun ble sendt hjem igjen med formaning om å gå på Cambrigde kuren eller noe lignede. Hun fikk time igjen etter 3 måneder og var 10-12 kilo lettere. Da ble operasjonen gjennomført. Men det er jo en kjensgjerning at kvinner som er overvektige har store bryster da, de består jo mye av fett! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veronal Skrevet 23. august 2003 #3 Del Skrevet 23. august 2003 Jeg tror det, men vet ikke hvor grensen går. At du ikke er overvektig er en god forutsetning for sårene skal gro bra og og at den reelle brystreduksjonen som foretas er proporsjonal med kroppen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 23. august 2003 #4 Del Skrevet 23. august 2003 Har hørt at man må ha en bmi under 30, men også hørt under 25. Hos mange forsvinner brystene først ved slanking, ingen vits i operere, da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Pepper Skrevet 26. august 2003 #5 Del Skrevet 26. august 2003 Hei trebarnsmamma! Jeg har sjøl de samme problemene som deg og fikk av fastlegen min rekvisisjon til en brystreduksjon. Det vil si han sendte en forespørsel, samt endel mål av kroppen min og opplysninger om vekt, til et offentlig sykehus, og så måtte jeg dit til sjekk. Men jeg kom ikke en gang inn til den vurderingen. Fikk bare beskjed om at jeg måtte ned i vekt. Minst til BMI 25. Så fikk jeg hjelp av fastlegen min igjen til å komme i kontakt med et opplegg for vektreduksjon. Fikk bla. resept på Reductil og den legen jeg var hos da sier at jeg trolig kan få den operasjonen likevel om jeg kommer ned i BMI på 30. FIkk også bekreftet fra både fastlege og legen i dette vektreduksjonsprosjektet at de ikke mener jeg har noen som helst grunn til å gå ned så mye at jeg når BMI 25. Ikke det at jeg blir for tynn da altså, men de ser ikke nødvendigheten i å tvinge kroppen til det. Hvis jeg har skjønt dette riktig virker det som om de offentlige sykehusene har strengere krav til vekten. Jeg bor slik at jeg hører under Helse Øst. De har en del avtaler med private klinikker for denne type operasjoner og de har ofte et krav om at BMI er 30 eller lavere. Håper dette kan være til hjelp! Send meg gjerne en PM hvis du har flere spørsmål. Hilsen Frk. Pepper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 26. august 2003 #6 Del Skrevet 26. august 2003 Hvilken bh-størrelse brukte/bruker du da Pepper?? (du har ikke fått redusert dem ennå??) Jeg hører også inn under Helse Øst og skal til fastlegen min på mandag - har tenkt å høre med henne om det kan være en mulighet for å få dekket en slik operasjon for meg. Har BMI på omtrent akkurat 25 så akkurat det tror jeg ikke er noe stort problem - det er mer om jeg kvalifiserer. Suzy :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk. Pepper Skrevet 26. august 2003 #7 Del Skrevet 26. august 2003 Nå har jeg gått ned omtrent 8-9kg, og ikke kjøpt meg særlig med nytt undertøy på den tiden, da jeg stortsett har mistet kiloene rundt livet og hoftene. Typisk det når det er pupper man skulle mistet litt av....... :evil: Men jeg vil vel anta at jeg nå er på ca str. 95 DD, brukte stortsett 100E før jeg gikk ned i vekt. Høres ikke ut som om du skal ha noe problem å få til dette pga vekten Suzy. Vet jo ikke noe om alderen og familiesituasjonene din, men jeg vet at de ellers er ganske strenge mht om du er ferdig med å amme. Uheldigvis for meg!!! Det er jo stort sett ikke noe problem å amme etterpå, men det er vel faren for hva som kan skje sikkert...... Ganske tullete i grunnen. Mener det får være mitt valg. Dessuten så blir det ikke akktuelt for å meg å planlegge og bli gravid mens jeg er i såpass dårlig fysisk form. Etter min mening vil det være bedre for et spebarn å ha en frisk og oppegående mor, enn å ha en mor som ammer men ellers er i dårlig form. Er jo uansett ikke alle som kan amme eller som har nok melk heller...... Lykke til Susy!!! Hilsen Frk. Pepper Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 26. august 2003 #8 Del Skrevet 26. august 2003 Det var oppløftende (det var faktisk meninga å være morsom ) Frk. Pepper. Tusen takk for svar! Jeg var ferdig med amming for ca 11 år siden og skal ikke ha flere barn, så den burde være grei Jeg er straks 32 år gammel, så alderen bør også være grei Har hatt samme erfaring med vektreduksjon som deg. Går ned i vekt, men ikke ned i koppstørrelse.. *sukk* Jeg bruker ca 70FF/75G, så jeg er temmelig stor i forhold til resten av kroppen. Er ikke ute etter å bli redusert masse i størrelse, men bare ned til en størrelse der det ikke er så dyrt å kjøpe klær og der jeg ikke har "dovne bort" armene om natta og være mye stiv i nakken. Lykke til for deg og! Spent på å høre hva legen sier til uka!! Suz :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 26. august 2003 #9 Del Skrevet 26. august 2003 Kan staten nekte deg kun fordi du ikke er ferdig med barn? :o Jeg er jo akkurat ferdig utdannet, vil jobbe litt og så få kanskje 2 barn.Deter jo kanskje 10 år til...? Må jeg ha vondt i 10år til?? Overformynderi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zirine Skrevet 26. august 2003 #10 Del Skrevet 26. august 2003 Neida pedro - min søster tok en sånn operasjon for 22 år siden - før hun fikk barn. Det var ikke noe problem å få i statlig regi. PS. Hun kunne forresten amme etterpå også. Melkegangene sprengte seg nye veier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zirine Skrevet 26. august 2003 #11 Del Skrevet 26. august 2003 Neida pedro - min søster tok en sånn operasjon for 22 år siden - før hun fikk barn. Det var ikke noe problem å få i statlig regi. PS. Hun kunne forresten amme etterpå også. Melkegangene sprengte seg nye veier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zirine Skrevet 26. august 2003 #12 Del Skrevet 26. august 2003 Neida pedro - min søster tok en sånn operasjon for 22 år siden - før hun fikk barn. Det var ikke noe problem å få i statlig regi. PS. Hun kunne forresten amme etterpå også. Melkegangene sprengte seg nye veier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 26. august 2003 #13 Del Skrevet 26. august 2003 Jeg er nylig tatt brystreduksjon og fikk ingen beskjed om å slanke meg. Jeg er heller ikke spesielt tynn akkurat. Har vel det man kan si en kraftig kropp, men legen sa til meg at jeg kunne begynne å trene etterpå for da var ikke puppene sånn i veien. Jeg er utrolig fornøyd i dag etter å ha tatt bort en halvkilo på hver side. Ser helt andeledes ut, og foreløpig så angrer jeg ikke i hele tatt. Har bare fått det bedre. Det beste av alt jeg kan kjøpe bh til normale priser i noemale butikker. By by Bravissimo, men de yter super service og er enestående. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 26. august 2003 #14 Del Skrevet 26. august 2003 Jeg fikk beskjed om at det måtte gå minst 3 mnd siden avsluttet amming, dette pga fare for alvorlig brystbetennelse og sånn om man ble operert før. Jeg hadde 75G før oprasjonen og i dag er jeg superførnøyd med 75C!!!! Jeg er som sagt veldig førnøyd og jeg vil annbefale dere alle til å få det gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 27. august 2003 #15 Del Skrevet 27. august 2003 Fint å høre om konkrete erfaringer Ida! Takk!! Hvor lang tid tok det før du var i skikkelig formog kunne bruke armene/jobbe igjen? Hva med arrene, er de stygge, eller har det gått bra??? Mandag skal jeg spørre og... Suz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 27. august 2003 #16 Del Skrevet 27. august 2003 Jeg har plaser på ennå, men etter litt smygkikking er de overraskende fine. Bare en tynn strek, som er helt lys rosa og det jo tre uker i dag siden jeg ble operert. Jeg har ikke vondt lenger nå, jeg går hjemme med barn så jeg løfter jo en del hver dag. Det går bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gladidag Skrevet 27. august 2003 #17 Del Skrevet 27. august 2003 jeg og vil krympe puppene :-? Men hvor store må de være for å få dekket operasjon?? Har hørt noen om x antall cm. fra krageben til brystvorte, men hvor mange var det da?? Jeg er 80E, men veier noen kg for mye(167cm og 82kg, trivselvekten min ligger 70-72kg), Så jeg bør vel gå aktivt inn for å slanke meg så fort ammingen er vel overstått.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 28. august 2003 #18 Del Skrevet 28. august 2003 :o :o Må man slanke seg for å kunne være aktuell kandidat til en brystreduksjon ? DER gikk min potensielle operasjon rett vest i allefall. Jeg har alltid vært litt kraftig, men jeg trener tre ganger i uka. Spørs likevel om jeg klarer å gå nok ned..... Hvilken grunn er det som tilsier at man må være slankere ved en brystreduksjon? Tror ikke bysten vil bli bedre av slanking heller.... Jeg vil nemlig også foreta en brystløfting i tillegg..... Noen erfaringer på dette ? :lettere deprimert: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suzy Skrevet 28. august 2003 #19 Del Skrevet 28. august 2003 Jeg tror bakgrunnen for slanking før brystreduksjon har med resultatet å gjøre. Mener å ha sett et eller annet sted at de gror bedre ( :o ?) om du er nær riktig vekt, eller ivertfall ikke er overvektig. En annen sak er vel at de vil unngå at folk skal slanke seg mye etterpå og ødelegge resultatet - puppene blir gjerne litt mer slarkete etter at man har tatt av. Vet ikke helt, men antar det er slik... Trodde brystløft på et vis var inkludert om man minsket jeg...? Hvis ikke ville vel resultatet bli litt rart Jeg må ivertfall både krympes og løftes!! Suzy :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 28. august 2003 #20 Del Skrevet 28. august 2003 Ok Takk for info :D Så Veronal`s tråd et annet sted på siden og fikk litt linker og info der i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå