Mann 42 Skrevet 1. desember 2009 #21 Skrevet 1. desember 2009 Det eneste du trenger å skjønne ang skeptisen til denne vaksineringen, er at om man tror på disse konspirasjonsteoriene (som var temaet i denne tråden) rundt vaksinen er det klart man ikke vil ta den. Hvis du hadde trodd at svineinfluensaen var skapt for å gi folk en vaksine de dør av, for å minske folketallene, ville vel ikke du heller tatt en slik vaksine? Nei, selvsagt ville jeg ikke det, men tanken er jo absurd. Og dessuten er det ingen som dør av vaksinen. Og hva i all verden skulle hensikten være for de vestlige regjeringene være, med å gi folk dødelige vaksiner, når de allerede nå har et problem med synkende folketall?
Gjest Gjest Skrevet 2. desember 2009 #22 Skrevet 2. desember 2009 Nei, selvsagt ville jeg ikke det, men tanken er jo absurd. Og dessuten er det ingen som dør av vaksinen. Og hva i all verden skulle hensikten være for de vestlige regjeringene være, med å gi folk dødelige vaksiner, når de allerede nå har et problem med synkende folketall? Ja, det er absurd. Verden er absurd i dag. Og det er jo ingen hemmelighet at verden er overbefolket! Jeg tror ikke helt på dette, men syns det er flere ting som er litt smårare med det hele. Men hovedgrunnen til at jeg ikke tar vaksinen, er at jeg er frisk som en fisk, skeptisk til en så lite utprøvd vaksine, og at jeg har en god venn som putter konspirasjonsteorier rundt dette i hode på meg (jeg er dum nok til å tro på mye, hvertfall noe jeg syns er skummelt) Så de som vil fortelle meg hvor egoistisk jeg er fordi jeg ikke vaksinerer meg. Må bare gjøre det, men de får passe på seg selv. Fint at de har vaksinert seg, så jeg ikke smitter de!
Pjukset Skrevet 2. desember 2009 #23 Skrevet 2. desember 2009 Nei, selvsagt ville jeg ikke det, men tanken er jo absurd. Og dessuten er det ingen som dør av vaksinen. Nei man dør kanskje ikke av vaksinen, men mulige senskader av innholdet i slike vaksiner er nok til at jeg holder meg langt unna. Myndighetene burde kanskje rope høyere om viktigheten av sunt kosthold og godt inntak av vitaminer som styrker immunforsvaret. Men nei, istedet går de ut og forteller oss at vi ikke skal ta omega 3, fordi det er farlig. Jaja..
Mann 42 Skrevet 3. desember 2009 #24 Skrevet 3. desember 2009 Nei man dør kanskje ikke av vaksinen, men mulige senskader av innholdet i slike vaksiner er nok til at jeg holder meg langt unna. Myndighetene burde kanskje rope høyere om viktigheten av sunt kosthold og godt inntak av vitaminer som styrker immunforsvaret. Men nei, istedet går de ut og forteller oss at vi ikke skal ta omega 3, fordi det er farlig. Jaja.. Du kan ikke beskytte deg mot smittsomme sykdommer, og særlig ikke virus, med å spise "sunn mat og vitaminer".....
Pjukset Skrevet 3. desember 2009 #25 Skrevet 3. desember 2009 Du kan ikke beskytte deg mot smittsomme sykdommer, og særlig ikke virus, med å spise "sunn mat og vitaminer"..... Jo det er nettopp det det gjør. Et sunt kosthold og godt inntak av vitaminer/mineraler styrker immunforsvaret betraktelig - uten fare for senskader.
Mann 42 Skrevet 3. desember 2009 #26 Skrevet 3. desember 2009 Jo det er nettopp det det gjør. Et sunt kosthold og godt inntak av vitaminer/mineraler styrker immunforsvaret betraktelig - uten fare for senskader. Finnes ikke snev av bevis for at det stemmer, dessverre. Det er ingen målbare positive effekter av å dytte i seg ekstra mineraler og vitaminer. Derimot kan man pådra seg forgiftninger hvis man overdriver vitaminiseringen. Unntaket er selvsagt folk som lider av en eller annen mangelsykdom, som jernmangel e.l.
The Kitten Skrevet 3. desember 2009 #27 Skrevet 3. desember 2009 Finnes ikke snev av bevis for at det stemmer, dessverre. Det er ingen målbare positive effekter av å dytte i seg ekstra mineraler og vitaminer. Derimot kan man pådra seg forgiftninger hvis man overdriver vitaminiseringen. Unntaket er selvsagt folk som lider av en eller annen mangelsykdom, som jernmangel e.l. Om det finnes dokumentasjon og beviser vet jeg lite om. Det jeg vet er at mange her på kg må lære seg å lese før de svarer. Hun skrev ingenting om at man skulle ta ekstra inntak av noen vitaminer. "Et sunt kosthold og godt inntak av vitaminer/mineraler..."
Mann 42 Skrevet 3. desember 2009 #28 Skrevet 3. desember 2009 Om det finnes dokumentasjon og beviser vet jeg lite om. Det jeg vet er at mange her på kg må lære seg å lese før de svarer. Hun skrev ingenting om at man skulle ta ekstra inntak av noen vitaminer. "Et sunt kosthold og godt inntak av vitaminer/mineraler..." I stand corrected. Men hva menes egentlig med et "godt inntak" av vitaminer og mineraler? Et sunt kosthold er jo nettop kjennetegnet ved at det inneholder alt hva kroppen trenger. Så tillegget "et godt inntak" var det meget nærliggende å tolke som at hun mente at man skulle ta noe ekstra i tillegg til det sunne kostholdet. Og DET hjelper overhodet ikke. Enten det nå var korrekt av meg i kontekst Pjukset posting eller ikke, så er det uansett et faktum i sin egen rett, at med mindre man lider av under/feil-ernæring så kan ikke vitamin-og mineral-booster gjøre noe annet enn skade.
Gjest mvh Skrevet 3. desember 2009 #29 Skrevet 3. desember 2009 Selvsagt blir det ikke helt riktig. Jeg innførte et premiss om at sykdommen skulle ramme jevnt i alle aldersgrupper. Men det forandrer ikke på det faktum at når en stor del av arbeidsstokken blir sjuke, så resulterer det i samfunnsmessige omkostninger. Og det problemet reduserer man med å vaksinere befolkningen. Forøvrig så skjønner jeg ikke skepsisen mot vaksinen: En håndfull mennesker har blitt syke av den, og ingen har dødd. Etter at omtrent like mange mennesker har blitt vaksinert, som det er syke, har over 20 dødd av influensaen mens et større antall har slåss for livet på intensivavdelinger. Likevel er det virkningene av vaksinen man er bekymret for. Det skjønner jeg rett og slett ikke. Jo , men hvis sykefraværet ikke har økt i denne perioden , så stemmer jo ikke premissene dine og regnestykket blir helt feil . I Norge har 8 stk dødd rett etter at de fikk vaksinen og i Sverige er dette tallet 12 og selvom man kun i 1 av tilfellene fra Sverige faktisk har konkludert med at det er en direkte eller indirekte årsakssammenheng til vaksinen , så er det jo heller ikke konkludert med noen årsakssammenheng mellom de som har dødd og fått påvist Svineinfluensa heller . Alt det står er jo at dødsfallet er knyttet til svineinfluensaen . SI i seg selv oppgis ikke som dødsårsak noen steder , dvs at det heller ikke forsykdommen eksisterer noen årsakssammenheng .
Pjukset Skrevet 3. desember 2009 #30 Skrevet 3. desember 2009 Finnes ikke snev av bevis for at det stemmer, dessverre. Det er ingen målbare positive effekter av å dytte i seg ekstra mineraler og vitaminer. Derimot kan man pådra seg forgiftninger hvis man overdriver vitaminiseringen. Unntaket er selvsagt folk som lider av en eller annen mangelsykdom, som jernmangel e.l. C-vitamin kan man ta i store doser da det er vannløselig (med mindre man har nyreproblemer). D-vitamin er fettløselig og skal taes med større forsiktighet, MEN, pga vårt klima er det svært vanlig at vi ikke har nok d-vitamin året gjennom, og vi trenger tilskudd av omega3/d-vitamin. Med mindre man spiser 1-2 kilo fet fisk i uka så klart. Det er heller ikke snakk om å dytte i seg, det er snakk om å sørge for et jevnt inntak året rundt, og evnt ta litt ekstra i slike pandemier. Det er ikke så lett å få i oss det vi trenger av f.eks c-vitamin gjennom kosten, de gode næringene forurenses av kjemikaler, oppvarming osv. Det skal forøvrig svært mye til for å få forgiftning av f.eks d-vitamin, og jeg vet at anbefalt døgndose kommer til å økes.
Mann 42 Skrevet 3. desember 2009 #31 Skrevet 3. desember 2009 Jo , men hvis sykefraværet ikke har økt i denne perioden , så stemmer jo ikke premissene dine og regnestykket blir helt feil . I Norge har 8 stk dødd rett etter at de fikk vaksinen og i Sverige er dette tallet 12 og selvom man kun i 1 av tilfellene fra Sverige faktisk har konkludert med at det er en direkte eller indirekte årsakssammenheng til vaksinen , så er det jo heller ikke konkludert med noen årsakssammenheng mellom de som har dødd og fått påvist Svineinfluensa heller . Alt det står er jo at dødsfallet er knyttet til svineinfluensaen . SI i seg selv oppgis ikke som dødsårsak noen steder , dvs at det heller ikke forsykdommen eksisterer noen årsakssammenheng . Jo, det er det, du. Det er forholdsvis lett å påvise hva som er dødsårsaken i de tilfellene, fordi viruset og immunresponsen i kombinasjon påfører organskader, oftest i lungene, eller hjertesvikt hos dem som er sårbare for det.
Mann 42 Skrevet 3. desember 2009 #32 Skrevet 3. desember 2009 C-vitamin kan man ta i store doser da det er vannløselig (med mindre man har nyreproblemer). D-vitamin er fettløselig og skal taes med større forsiktighet, MEN, pga vårt klima er det svært vanlig at vi ikke har nok d-vitamin året gjennom, og vi trenger tilskudd av omega3/d-vitamin. Med mindre man spiser 1-2 kilo fet fisk i uka så klart. Det er heller ikke snakk om å dytte i seg, det er snakk om å sørge for et jevnt inntak året rundt, og evnt ta litt ekstra i slike pandemier. Det er ikke så lett å få i oss det vi trenger av f.eks c-vitamin gjennom kosten, de gode næringene forurenses av kjemikaler, oppvarming osv. Det skal forøvrig svært mye til for å få forgiftning av f.eks d-vitamin, og jeg vet at anbefalt døgndose kommer til å økes. Men hverken C-eller D-vitamin har noen som helst innvirkning på immunforsvaret. Så hvordan appelsiner og tran skal beskytte deg mot svineinfluensaen, er meg et mysterium.
Pjukset Skrevet 3. desember 2009 #33 Skrevet 3. desember 2009 Men hverken C-eller D-vitamin har noen som helst innvirkning på immunforsvaret. Så hvordan appelsiner og tran skal beskytte deg mot svineinfluensaen, er meg et mysterium. Nei hvorfor få i seg vitaminer i det hele tatt?
Mann 42 Skrevet 3. desember 2009 #34 Skrevet 3. desember 2009 Nei hvorfor få i seg vitaminer i det hele tatt? Man trenger da vitaminer. Men du får ikke noen ekstra beskyttelse mot infeksjoner med å ete hverken C eller D. Og ikke noen av de andre heller. Immunsystemet er meget fint tunet, og ekstremt komplekst. Så lenge de nødvendige næringsmidler finnes i kroppen, og du i det øvrige fungerer som du skal, fungerer det optimalt, helt av seg selv. Å tilføre noe "ekstra" gir bare kroppen mer å jobbe med, for å kvitte seg med det. Hvorfor tror du at man skiller ut store mengder c-vitaming gjennom urinen når man tar tilskudd? Det er fordi kroppen trenger ikke alt dette c-vitaminet. Den trenger nok C-vitamin, og når den får mer enn den trenger, så må den jobbe ekstra for å kvitte seg med overskuddet.
Pjukset Skrevet 3. desember 2009 #35 Skrevet 3. desember 2009 Man trenger da vitaminer. Men du får ikke noen ekstra beskyttelse mot infeksjoner med å ete hverken C eller D. Og ikke noen av de andre heller. Immunsystemet er meget fint tunet, og ekstremt komplekst. Så lenge de nødvendige næringsmidler finnes i kroppen, og du i det øvrige fungerer som du skal, fungerer det optimalt, helt av seg selv. Å tilføre noe "ekstra" gir bare kroppen mer å jobbe med, for å kvitte seg med det. Hvorfor tror du at man skiller ut store mengder c-vitaming gjennom urinen når man tar tilskudd? Det er fordi kroppen trenger ikke alt dette c-vitaminet. Den trenger nok C-vitamin, og når den får mer enn den trenger, så må den jobbe ekstra for å kvitte seg med overskuddet. Poenget mitt var, at særlig når det gjelder d-vit, så får vi i oss for lite uten å være klar over det. Les f.eks her http://www.vol.no/nyheter/Helse/article312235.ece http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/helse/article2760913.ece http://www.lommelegen.no/829414/vitamin-d-...fluensasesongen Før var d-vitamin kun satt i sammenheng med ben/skjellett, men nyere forskning blir mer og mer klare på at d-vitamin har stor betydning for vårt immunforsvar. Endikronologen jeg går til har forsket på d-vitamin i all sin tid, det er bl.a han som har informert meg om viktigheten av å ta tilskudd av dette. Antar at han kan sine saker.
Mann 42 Skrevet 3. desember 2009 #36 Skrevet 3. desember 2009 Poenget mitt var, at særlig når det gjelder d-vit, så får vi i oss for lite uten å være klar over det. Les f.eks her http://www.vol.no/nyheter/Helse/article312235.ece http://pub.tv2.no/nettavisen/side2/helse/article2760913.ece http://www.lommelegen.no/829414/vitamin-d-...fluensasesongen Før var d-vitamin kun satt i sammenheng med ben/skjellett, men nyere forskning blir mer og mer klare på at d-vitamin har stor betydning for vårt immunforsvar. Endikronologen jeg går til har forsket på d-vitamin i all sin tid, det er bl.a han som har informert meg om viktigheten av å ta tilskudd av dette. Antar at han kan sine saker. Vi er ikke uenige om at man skal sørge for å få i seg det man trenger av vitaminer.
The Kitten Skrevet 3. desember 2009 #37 Skrevet 3. desember 2009 Hva er det da dere diskuterer? :klø:
Pjukset Skrevet 3. desember 2009 #38 Skrevet 3. desember 2009 Vi er ikke uenige om at man skal sørge for å få i seg det man trenger av vitaminer. Du ser vel ut fra dette at det styrker immunforsvaret, noe som nødvendig for å motstå infeksjoner som da bl.a influensa. Hva er det da dere diskuterer? :klø: Nei si det
Mann 42 Skrevet 3. desember 2009 #39 Skrevet 3. desember 2009 Hva er det da dere diskuterer? :klø: Pjusket later til å tro at man kan piffe opp immunsystemet med kosttilskudd. Det stemmer ikke.
Pjukset Skrevet 3. desember 2009 #40 Skrevet 3. desember 2009 Pjusket later til å tro at man kan piffe opp immunsystemet med kosttilskudd. Det stemmer ikke. Hvis du leser linkene jeg har sendt deg, så forstår du vel hvorfor? jeg tror også endikronologen min som har forsket på dette i en årrekke vet hva han snakker om.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå