Spatula Skrevet 20. mai 2010 #221 Del Skrevet 20. mai 2010 Jeg ser kulen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #222 Del Skrevet 28. mai 2010 Kulen er begynt å gi litt utfordringer i forhold til bekledning. Hadde ikke så mye i skapet som kan gjemme den bort, i hvert fall føles det slik. En god unnskyldning til å kjøpe seg en fin ny bluse, syns jeg. I mitt forsøk på å finne klær, fant jeg også noen alternativer som bare roper om oppmerksomhet mot magen. De ble det ikke i denne omgang. En del av buksene begynner å kjennes litt trang ut også, så i dag prøvde jeg mamma bukser for første gang. Uten noe stort hell, siden jeg ikke hadde særlig med tid, eller fant riktig størrelse. Så det ble ikke kjøpt noen. Lille ny gir seg også til kjenne så vidt innimellom. Rart å tenkte på at h*n er 17 cm allerede. Vi er 17 uker på vei, 4 mnd. Bare 9 dager til UL. Er godt i gang med babyteppe, så det er håp om å bli ferdig i tide... Er på samling i helgen, uten kjære. Fikk til slutt ordnet meg enerom, noe som ikke var en selvfølge da hotellet ikke hadde kapasitet til å gi enerom til alle som hadde bedt om det. Men noen telefoner i løpet av dagen gjorde seg. Var ikke helt klar for å dele rom med en jeg ikke kjenner, når jeg har behov for å kunne trekke meg litt tilbake i ny og ne. Heller ikke så behagelig med mine toalettbesøk i løpet av natten. Så tenkte det var best slik. Men jeg får gå å være litt sosial. Det er vel derfor en er her. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 28. mai 2010 #223 Del Skrevet 28. mai 2010 Hei Der var du ja igjen Gratulerer med 17 uker dette går virkelig fort syntes jeg! Er ikke ordinær UL rundt hjørnet??? Håper ellers formen er bra, og gravide klær får du ta deg tid å kjøpe...du kommer til å skjønne hvor deilig det er når du får riktig størrelse! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 29. mai 2010 Forfatter #224 Del Skrevet 29. mai 2010 17 uker og 8 dager til ordinær UL, ja. Ja, tenker det kan bli fint med klær som passer. Er jo behagelig å gå med passelige klær når en ikke er gravid liksom... Får se hvor lenge streiken varer, kanskje meg og mamma (som begge er i streik) kunne brukt noe av tiden til litt shopping. Å, jada, jeg vet at jeg skal være tilgjengelig for fagorganisasjonen i arbeidstiden, men utover det å stå streikevakt i maks 3 timer av gangen, så oppfordrer de også til å finne på sosiale aktiviteter sammen med andre som er i streik... En litt vanskelig ting for meg ble jo at jobben min har tilrettelagt for at jeg kan sove midt på dagen, den muligheten var heller dårlig med første streikedag... Kom tidlig til hotellet og fikk muligheten til å legge meg i sengen litt før vi startet. Er så utrolig glad for å være alene på rom. Selv om det aller beste hadde vært om kjære var her. Jeg er i perioder plaget med kramper bak på leggen. Det er så usannsynlig vondt. Men i natt våknet jeg med krampe på utsiden av leggen. Jeg tenker; Hvordan i all videste verden er det meningen at jeg skal klare å tøye ut noe sånt? Og på egenhånd? Og bare for å toppe det hele, så fikk jeg krampe under foten samtidig, bare noen sekunder senere. HELT FORFERDELIG!!! Vil hjem til kjære som reiser seg opp i sengen på autopilot når jeg dulter i ham og sier "krampe" midt på natten. Er ikke alltid han husker det når vi våkner, så godt opplært er han! Gode mannen min :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 29. mai 2010 #225 Del Skrevet 29. mai 2010 Magnesiumtabletter skal være fint mot kramper, jeg tester det selv nå etter anbefaling fra jordmor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 30. mai 2010 #226 Del Skrevet 30. mai 2010 Her er det alt for lenge siden jeg har vært innom nå! Så fint magebilde, og jammen er du 17 uker allerede :dåne: Skjønner godt at du sliter litt med å finne klær som passer nå ja Kramper er ikke særlig godt nei, sliter i perioder med det jeg og, selvom jeg ikke er gravid. Første gangen jeg fikk en krampe skjønnte jeg ingenting. Var livredd og sikker på at jeg måtte på sykehus - helt til den ga seg 1 minutt eller 2 senere... Da følte jeg meg bra hypokonder ja - sykehus for en krampe liksom Magnesium kan jo være hjelper, så sikkert lurt å prøve. Håper det bedrer seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 3. juni 2010 Forfatter #227 Del Skrevet 3. juni 2010 Magnesiumtabletter kjøpt inn og det samme er mammabukse. Og den var utrolig behagelig å gå med! Veldig fin dag i by´n med mamma. Begge i streik, så vi fikk noen timer fri fra streikevakt. Og da er det også kjekt at mamma gleder seg som en unge til å bli mormor, for hun ville betale hele gilde... (Mammamote kan være dyrt, så lenge det ikke heter H&M.) Fikk til slutt lov å bruke opp myntene mine på is og parkering. Ellers så lurer jeg litt på hva som var i drikkevannet her i begynnelsen av året. Det bor tre par på tunet her og alle tre har termin i løpet av 3 uker... Godt å vite at det er noen å gå trilletur med, var litt redd for å bli alene... for 18 uker, synlig mage, kjenner bevegelse? og bare 3,5 dag til UL. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #228 Del Skrevet 7. juni 2010 Lille baby har det fortsatt fint Må si jeg er veldig lettet. Riktig antall fingre, tær, hjernehalvdeler og hjertekammer. Termin flyttet til 3. november. Og er da i følge legen 19 + 1 i dag!!! Fikk 3D bildet av baby når han klødde seg på øret med ene hånden og vinket til oss med den andre. H*n var så fiiinnnnn.... :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 7. juni 2010 #229 Del Skrevet 7. juni 2010 ohhhhh så koselig med UL!!!! oi ble du flyttet til tidligere en antatt termin?koselig da! Fikk ikke se kjønnet eller vil dere ikke vite??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 7. juni 2010 #230 Del Skrevet 7. juni 2010 Så hyggelig med en vellykket UL Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 11. juni 2010 Forfatter #231 Del Skrevet 11. juni 2010 Tar visst ikke slutt på disse oppturene denne uken... Tja hvor skal jeg begynne. UL = stor og fin Bestefars hus = kjøpt Leilighet = solgt til mer enn vi turde håpe Kolleger = vet nå om småen Vårt nye hus må nå selges og vi flytter dit hvor jeg er fra. Så begynner noen år med rehabilitering av gamlehuset. Og vi kan ende opp med et fantastisk hus på en helt fantastisk plass, med besteforeldrene til småen like i nærheten, akkurat slik jeg hadde det når jeg var liten. Har også fått gravideklær av svigerinne og skal få mer av ei annen når vi drar på besøk en helg. Men nå er det middagslaging og handling. Skal ha besøk her i morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pupsilure Skrevet 11. juni 2010 #232 Del Skrevet 11. juni 2010 Gratulerer med !! Så hyggelig at alt går din vei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 12. juni 2010 #233 Del Skrevet 12. juni 2010 Så koselig å høre hva som skjer om dagen, og ikke minst gratulerer med Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #234 Del Skrevet 13. juni 2010 Litt blod på morgenen i dag, men det var nok kun på grunn av litt skikkelig . For etter jeg spiste frokost, danset det i magen min og det gjør det visst nå også. Over hode ingen tvil om hvem det er :rødme: Det er så herlig! Ha en fin, fin søndag folkens! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dreia Skrevet 13. juni 2010 #235 Del Skrevet 13. juni 2010 Så bra at alt såg fint ut på ultralyden. Og gratulerer med ein liten pjokk! :rødme: For etter jeg spiste frokost, danset det i magen min og det gjør det visst nå også. Over hode ingen tvil om hvem det er :rødme: Det er så herlig! Ja, er det ikkje ein fantastisk følelse? Så herlig at du også har komme så langt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zia Skrevet 13. juni 2010 #236 Del Skrevet 13. juni 2010 Ååh, så koselig lesing her inne :rødme: Så gøy med en liten gutt Høres veldig koselig ut å flytte så man bor nær familie. En fin tid dere har i vente, og det er SÅ fortjent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neytiri Skrevet 13. juni 2010 #237 Del Skrevet 13. juni 2010 Neimen så koselig med bevegelse :rødme: beste som finnes akkurat nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHøne Skrevet 17. juni 2010 #238 Del Skrevet 17. juni 2010 Så bra å høre om alle oppturene, de har dere virkelig fortjent! Er visst litt lenge siden jeg har vært her inne å oppdatert meg Gratulerer så mye med en liten , nytt hus og salg av leilighet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redlady Skrevet 25. juni 2010 Forfatter #239 Del Skrevet 25. juni 2010 Advarsel! Ble visst et langt klage innlegg dette... Jada, magen vokser som bare det her. Er ikke så lett å skjule det lenger. Noe som kan bli en utfordring, da jeg har på følelsen av at det ene ubesvarte anropet på telefonen i dag var innkalling til intervju... Har en liten case i forhold til permisjonspenger, da jeg er i vikariat og den siste tiden like før perm får redusert stillingsprosent. Så kan ende opp med mindre penger fordi jeg bare skal jobbe 75 % siste 2 månedene fordi pengene regnes ut i fra den siste stillingsprosenten, og da har jeg jobbet 100 % de siste 3 årene. Men så er det også en regel som sier at en har rett på fødselspenger om en har jobbet 6 av de 10 siste månedene, og skulle jo tro at det gjaldt selv om det var de 6 første av de 10 siste månedene og ikke de 4 siste. Så slik det virker, kan det hende det lønner seg for meg å ikke jobbe i det hele tatt de siste 2 månedene fremfor å jobbe i 75 %???!!! Blir litt gal av dette. Og ulykkelig. Fordi mannen er ganske sur fordi jeg sa opp en fast stilling for å gå inn i et vikariat. Og nå ender vi med dette. I utgangspunktet skulle det ikke ha vært noe problem, fordi om vi ikke hadde mistet den tredje gangen så hadde jeg hatt 100 % stilling frem til permisjon. Og hvordan i all videste verden skal en liksom kunne planlegge med slikt? Da jeg takket ja til vikariatet på 100 %, med mulig forlengelse i 75 %, så var jo det faktum. Og hvem ønsker egentlig å gi meg en 25 % stilling, eller en 100 % stilling i 2 måneder, når kulen på magen er så tydelig at det ikke går ann å ta feil av? Da det kan bety mulig sykemelding og mer arbeid for arbeidsgiver... Jeg skjønner at Norge går under, når det skal straffe seg å ville jobbe. Og nå oppå alt skal vi flytte, igjen. Det er fint å komme tilbake til dit jeg kommer fra, men ikke akkurat nå. Å flytte fra noe helt nytt hvor ting er tilrettelagt, vi fikk til og med planlagt med at det er plass til et stellebord på badet. Og nå flytte til et hus vi er usikker på hvor mye av det elektriske anlegget og rørsystemet vi egentlig kan/bør beholde. Jeg er ganske sliten for tiden, og har rett og slett ikke kapasitet til å følge med på alle avgjørelsene og papirarbeidet som en må gjennom for både kjøp og salg av bolig. Og mannen er irritert over det fordi han oppfatter det som at jeg ikke bryr meg! Og folk rundt meg virker som om de forventer av meg at alt skal være så rosenrødt og fint og nå skal jeg bare nyyyyte graviditeten. Det jo SÅ flott! Mens jeg sitter med følelsen av å være totalt ubrukelig, økonomisk mislykket og mer til hinder enn til nytte. Vi har virkelig fått oppleve at en ikke kan planlegge med barn. Og at de gjerne dukker opp på "gale" tidspunkt. Jeg bare håper jeg kan skrive her om et år, og se tilbake på denne tiden og tenke at "det gikk jo bra!". En skal ikke bli utsatt for mer enn en kan tåle, ikke sant? Fint jeg kan bruke kramper i leggene om natten som en unnskyldning på hvorfor jeg ikke sover så godt om nettene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spatula Skrevet 25. juni 2010 #240 Del Skrevet 25. juni 2010 Huff, det høres ikke greit ut.. Permisjon, jobb og stillingsprosent er ikke det letteste å forstå seg på.. Jeg må gå noen runder med mannen jeg også for han forstår ikke at det letteste er at jeg er hjemme i et år, før han går ut i permisjonen og at jeg taper inntekt hvis han skal begynne å kødde med permisjonen for å få litt ferie som han kaller det.. En graviditet er ikke en dans på roser, tro meg jeg vet.. Og jeg blir så irritert på de som skal rakke ned på de som sliter i svangerskapet. Tips til leggkramper (plages selv) Spis magnesium, jeg tok 6 tabletter på en dag og krampene forsvant, spis banan i tillegg, knyt en ultråd rundt hver ankel og masser muskelen før du legger deg for kvelden. Da skal du se at det blir bedre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå