Gjest Gjest Skrevet 21. november 2009 #41 Skrevet 21. november 2009 200 grader, ca 8 minutter, tror jeg. Takk,da prøver jeg meg på det
Wildy Skrevet 22. november 2009 #42 Skrevet 22. november 2009 Vi har kjøpt inn en haug med bokser med deig fra IKEA, i år blir det slott i kjøkkenvinduet! Vi spsier ikke pepperkaer, pent lite i allefall, så vi har gått over til å lage stooore pepperkakehus.Og synes deigen fra IKEA er genial. Billig, grei å kjevle ut og jeg slipper å klasse med å lage deigen.
Gjest IKEA FOOD Skrevet 22. november 2009 #43 Skrevet 22. november 2009 Deigen til IKEA er laget etter oppskriften til bestemoren til en IKEA FOOD ansatt på varehuset i Bergen. Altså skikkelig hjemmelaget. Deigen inneholder ikke kunstige tilsetningsstoffer og er veldig fin å jobbe med. Når det gjelder steketid vil denne variere med tykkelse, men som noen her er inne på burde ca 200 grader og 7-8 minutter være tilstrekkelig, men følg med, den blir fort brent. Deigen bør oppbevares svalt (type bod). Holdbarhet står på pakken. Ferdigstekt er pepperkakene holdbar i mange måneder om de oppbevares tørt. Riktig god førjulstid.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå