Gå til innhold

Devilina har blitt MAMMA


Devilina

Anbefalte innlegg

Ja da får vel jeg starte en dagbok her og :hoppe:

Tenkte i grunn å drøye til det i alle fall hadde gått 6 uker, men jeg er av de personene som har liten tolmodighet til tider, så jeg måtte bare i gang med å lage en.

Litt om meg...

Jeg er gift, 28 år og bor i Østfold, men er ikke herfra.

Vi har ikke vært prøvere så veldig lang tid...I alle fall ikke med mannen min.... 1 år vel...

Har diagnosen PCOS som jeg har visst om siden 2003, en hormonsykdom... produserer litt feil mengde hormoner som igjen gjør at jeg ikke har eggløsning og mens som andre vanlige kvinner. Selv om denne sykdommen faktisk er ganske vanlig, mange kan han den uten å ha noe særlig problemer også. Men jeg trakk det korteste strået, så har hatt litt problemer...

Men vi fikk i mars 2009 første samtale på RH, kvinneklinikken. IVF behandlingen var i gang. Vi ble satt på ICSI forsøk siden både jeg er problemet og min kjære har litt dårlig kvalitet.

Vi ble gravide i september 09, men fikk en SA uke 4 + 2, heldigvis hadde vi et lite gull egg på frys, så vi fikk dette satt inn. og 02.11.09 fikk vi gladnyheten på nytt... VI VAR GRAVIDE... IGJEN!!!

Denne gangen håper jeg det går bra. Det føles sånn i alle fall sånn. Ting er andeledes enn sist og i skrivende stund er jeg snart 5 uker, noe som jeg ser på positivt. HCG blodprøven var mye mye høyre denne gangen også :nigo:

Men så klart.. det er jo alltids en risiko for abort, så har dette i bakhodet hele tiden. Men har fortsatt en god følelse på at dette skal gå bra.

Foreløbig termin i følge mine kalkulasjoner er 14 juli, så det gjenstår å se om det stemmer :)

Skal på første UL 3 desember, det er vel ca uke 8. En tidlig UL for å se at alt er som det skal. Så krysser fingrene for et lite :hjerte: der :)

Da kan eventyret begynne.... med morgen kvalme, sære matvaner, vekt økning og do flying :hoppe:

----------------

Da må det en tippeliste til her også :hoppe:

Jeg tror for øvrig :babyjente:

Søsterliten :babyjente:

Muffin! :babyjente:

Dinedama :babyjente:

dreia :babyjente:

Mazilla :babyjente:

Happy Feet :babyjente:

Tusle :babygutt:

Rosa76 :babygutt:

faerytale :babygutt:

Og ja... det blir ei :babyjente:

Endret av Devilina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DeviLiten :rødme: Du satser på to dagbøker du også ja.. ;)

Ja jeg klarte ikke å la vær... hehe.. men blir sikkert mye likt skriving her og der og.. men prøve å begrense meg :ler:

Jeg vil henge litt her også jeg ;)

Gratulerer så mye :klemmer::strix:

Tusen takk, ja det er bare å henge. Her er det åpent for alle :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer! Omtrent akkurat på denne tiden i fjor fikk jeg vite at vårt IVF forsøk hadde lyktes. Og nå sitter jeg her med ei nydelig jente på snart fire måneder :)

Vil bare komme med et lite tips fra en PCOS'er til en annen : La Leche League skriver litt om PCOS og amming. Ikke mange leger/jordmødre/helsesøstre i Norge har hørt om dette, men jeg kjenner meg veldig godt igjen. Skulle ønske noen tipset meg om dette slik at jeg kanskje kunne fått hjelp under graviditeten til å få riktig melkeproduksjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for link Kvist :):hug:

Ja det er alt for lite info om PCOS og PCO hos leger. Mange har ikke snøring på hva det er en gang.

Er så happy nå. :strix: Ringte akkurat legekontoret der jeg har fastlege. Tok HCG på fredag. DEN HAR STEGET TIL 637!!! Det er jo bra!!! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil også henge! :bolledeig:

Så bra at verdiene stiger :jepp: Da går det rette veien!! :hoppe:

Har du begynt å merke noen symptomer? :)

Ha en fin dag :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomer nei.... venter på den berømte morgen kvalmen jeg.. men kanskje jeg er heldig og slipper unna :lur:

Kjenner fortsatt sånne rariteter i magen da.... den derre livmora altså :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*fester deg herved til mine innlegg* :)

Gratulerer med spire! :hoppe:

:klem: fra en annen PCOS'er.

Tusen takk for det Nilla :klem:

X'er bare fingrene for at alt går bra nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har følt meg helt fin i dag... MEN... :sjokk: da jeg kom hjem og skulle på do så var hele truseinnlegget missfarget i rosa/lysbrunt... :grine: vil ikke ha en abort nå!!!

Håper det er feste blødning.. får bare følge med i løpet av dagen og se om det blir mer. :trist:

Ringte legekontoret og fikk ikke time før til fredag... går vel greit det, er det en abort så får de ikke gjort mye uansett :(

Men har ikke vondt i magen som om det skulle ha vært en blødning på gang heller... hmmm....

VELDIG BEKYMRET NÅ!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi da! :troest: Det behøver jo ikke å bety noe, så vi får krysse fingrene for at det bare var et engangstilfelle fordi kroppen er i ferd med å innstille seg på å bære frem spiren! :Nikke:

Krysser alt jeg har! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sier som Mazzi at det trenger ikke å bety noe :klemmer:

Jeg har en venninne som er 6 uker på vei som opplevde det samme som deg i dag, og hun ble sendt rett til ultralyd.. Og der fikk de se at alt var i skjønneste orden :Nikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper på det beste.. har lest opp og ned og googlet på nett og folk sier så mye forskjellig.... men men... får vente og se til fredag.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det er skummelt når det kommer farget i truseinnlegget. :troest: Jeg har jo hatt masse brunt i flere uker og har vært veldig bekymret for det og trodd både det ene og det andre. Endte til slutt med at jeg måtte bestille tidlig UL og der så jeg jo et lite bankene hjerte, så for meg var det helt ufarlig.

Håper det gir seg for deg og at alt er i skjønneste orden med den lille spira. Det sies jo at det er veldig vanlig, men det er skikkelig ubehagelig å oppleve det selv.

Gode klemmer til deg! Krysser fingrene for at dette skal gå bra. :klemmer:

Gratulerer med ny dagbok, forresten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...